Wii Wheel

Nintendo Wii

Utworzono: 12 kwietnia 2009
Autor: ramzes64
Odsłon:

1774

Wii Wheel (oznaczenie RVL-024) to plastikowy uchwyt na Wii Remote , który swoim kształtem przypomina kierownice samochodową.

Ten fajnie wyglądający kawałek plastiku zbudowany jest tak, aby po włożeniu „Wiilota” tworzył z nim całość. Po prawej stronie posiada otwór, przez który przekładamy smyczkę na nadgarstek. Tym samym otworem również wypychamy kontroler, gdy chcemy go wyjąć z kierownicy. Z lewej strony, z boku znajduje się plastikowa szybka aby z włożonym Wii Remote można było przycelować w telewizor bez konieczności wyjmowania kontrolera z kierownicy. Z tyłu, z lewej strony znajduje się też duży przycisk B. Loga Nintendo i Wii zamieszczono odpowiednio z przodu i tyłu tego plastikowego uchwytu.

Wii Wheel zadebiutował razem z grą Mario Kart Wii i z nią jest sprzedawany w komplecie (można kupić też samą Wii Wheel oddzielnie). Kierownica ta – wydawać by się mogło – jest tylko kawałkiem plastiku, tak jak różnego rodzaju nakładki na kontrolery Wii: rakiety tenisowe, kije baseball’owe, kije golfowe, miecze świetlne, rękawice bokserskie, marakasy, wędki i różnego rodzaju pistolety i karabiny (np. oryginalny Wii Zapper ). Jest to jednak mylne pojęcie, gdyż z tyłu kierownicy posiada ona duży przycisk B, który pozwala na wygodne używanie driftu podczas rozgrywki w Mario Kart Wii. Grając samym kontrolerem również jest to możliwe, ale przycisk ten jest za mały, a dodatkowe zwężenie Wii Remote w tym miejscu może wywołać lekki dyskomfort.

Oczywiście moja uwaga nasunęła się dopiero wtedy, gdy spróbowałem zagrać bez kierownicy w Mario Kart Wii (pierwsze podejście zaliczyłem jednak z Wii Wheel). Możliwe że osoby które zaczęły grać bez tego uchwytu - nie odczują dyskomfortu, gdyż nie będą miały porównania.

Podsumowując Wii Wheel mogę jednak śmiało polecić ten produkt – nie dość, że wygląda „milusio”, wykonany jest z fajnego i przyjemnego w dotyku plastiku, to dodatkowo jest bardzo funkcjonalny w grze Mario Kart Wii. Każdy kto wcześniej nie miał styczności z ta gra, dzięki kierownicy będzie wiedział jak sterować pojazdem. Gra nabiera uroku i rumieńców, gdyż już sam fakt trzymania czegoś takiego podczas rozgrywki w dłoniach rozśmiesza graczy, a w serii Mario Kart chodzi przecież głównie o przyjemność płynącą z obcowania z tym tytułem.

Nie da się ukryć, że kierownica jak i inne tego typu nakładki na kontrolery Wii wprowadzają radosną atmosferę i cieszą - bo śmieszą - a więc i gra się przyjemniej.

* Jako uwagę należy odnotować również fakt, że Wii Wheel nie pasuje do wszystkich gier. Niestety ale na konsolę Nintendo Wii nie ma dużo wyścigów, a testując kierownicę na Excite Truck okazało się, że ten przyjemny i milusi kawałek plastiku w tej akurat grze nie spełnia swojej roli. W Mario Kart Wii gramy trzymając kontroler w ten sposób, że przyciski skierowane są do gracza (kierownica pionowo), a więc wykonując manewr skrętu w lewo lub prawo – odbywa się on naturalnie (jak w samochodzie). W Excite Truck gracz trzyma kontroler przyciskami skierowanymi do góry (kierownica jest poziomo), manewr skrętu odbywa się w całkiem inny sposób wychylając „końce Wiilota” do góry lub w dół. Dodatkowo gra wykorzystuje inne wychylenia Wii Remote aby podczas skoku skrócić lot pojazdu (przechylając kontroler - przyciskami w stronę telewizora) lub wydłużyć (przechylając kontroler - przyciskami w stronę gracza). Ta druga pozycja sprawia że pojazd staje pionowo - a używając kierownicy tak jak w Mario Kart Wii – podczas skoku automatycznie pojazd przechyla się w pozycję pionową (co utrudnia grę i sprawia, że skręty stają się nienaturalne)

Na podstawie Excite Truck stwierdziłem więc, że Wii Wheel nie jest kompatybilny z wszystkimi grami wyścigowymi. Możliwe że tylko ten jeden tytuł ma zaprogramowane inne wychylenia „Wiilota” - w końcu nie jest to gra starająca się symulować prowadzenie pojazdu, no ale Mario Kart Wii też do takich nie należy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie