Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

ODPOWIEDZ
Tronnk
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 3
Rejestracja: 2007-07-05, 17:22

Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Tronnk » 2007-08-12, 16:04

tak jak w temacie Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube (graficznie oczywiscie) moglibyscie podac jakies tytuly ? pozdrawiam 8)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-13, 06:41

Oba Metroidy, Resident Evile (4 i 0 przede wszystkim), Fight Night Round 2, NFS Carbon i Most Wanted, Prince of Persia: The Two Thrones... mowiac w skrocie wiekszosc ostatnich gier ktore wyszly na Gacka

PS: Soul Calibur II ma swietne cieniowanie postaci... ale tak poza tym to reszta raczej bez bez specjalnych rewelacji.

Inlagd sill
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1384
Rejestracja: 2006-02-25, 07:56

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Inlagd sill » 2007-08-13, 07:00

To ja dodam jeszcze Zelde: Twilight Princess. Niby oczywiste, ale wielu ludzi zapomina o istnieniu wersji GC.
Dla bardziej wymagających: Serwis i forum Syzygia.pl

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-13, 09:32

Inlagd sill pisze:To ja dodam jeszcze Zelde: Twilight Princess. Niby oczywiste, ale wielu ludzi zapomina o istnieniu wersji GC.
Fakt zapomnialem o Zeldzie: Twilight Princess... Ale z drugiej strony to praktycznie jedna z ostatnich gier na GameCuba... a o tym wspomnialem :P

Aha... z takich Hardcorowych tytulow to mozna wymienic jeszcze True Crime: New York. Na Gacku wyglada naprawde rewelacyjnie - zdarzaja sie momenty gdzie na ekranie jest tyle obiektow ze animacja potrafi przyciac :mad:

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Morden » 2007-08-13, 11:00

Axi0maT pisze:True Crime: New York. Na Gacku wyglada naprawde rewelacyjnie - zdarzaja sie momenty gdzie na ekranie jest tyle obiektow ze animacja potrafi przyciac
Nie tylko na GameCube. Sam posiadam wersje Xbox i ta rowniez tnie. Brak optymalizacji.
Obrazek

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: soberpl » 2007-08-13, 13:25

Hmm, a NFS: U i U2? Kolega gdy zobaczyl wersje na GC to stwierdzil, ze nawet na jego PC na max detalach gra tak nie wyglada (komp ma w miare nowy i karte graficzna tez niezla).

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-13, 14:03

soberpl pisze:Hmm, a NFS: U i U2? Kolega gdy zobaczyl wersje na GC to stwierdzil, ze nawet na jego PC na max detalach gra tak nie wyglada (komp ma w miare nowy i karte graficzna tez niezla).
Fakt, NFS U i U2 wygladaja o wiele lepiej niz na PC (choc niestety rozdzialka nizsza niz na kompie robi swoje), ale nie jest to gra ktora wycisnie siodme poty z GameCube... Warto zauwazyc ze oprocz swietnego wymodelowania i cieniowania samochodow to NFS U nie prezentuje nic nadzwyczajnego od strony graficznej. Wiezowce i inne zabudowania to po prostu szesciany. Wbrew pozorom latwiej zrobic gre w otoczeniu miejskim niz np. poza nim. Efekt wizualny zawdzieczamy glownie rewelacyjnie dobranym teksturom i duzej predkosci gry. Sproboj zatrzymac sie przed jakims budynkiem, albo popatrz na widzow stojacych przy bocznej linii startu... slabizna ze nawet rozmycie nie pomaga.

Tak wiec NFS U zakwalifikowalbym do gier ktore ciesza oko ale z pewnoscia nie wyciskaja max z Gacka bo to po prostu spora dawka trikow oszukujacych gracza.

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: soberpl » 2007-08-13, 18:50

Byc moze masz racje :P trudno bedzie chyba wskazac gry, ktore tak naprawde wyciagaja max z konsoli, bo znaczna czesc z nich wyglada bardzo dobrze lub rewelacyjnie, ale czy to juz jest max?

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-14, 06:32

soberpl pisze:trudno bedzie chyba wskazac gry, ktore tak naprawde wyciagaja max z konsoli, bo znaczna czesc z nich wyglada bardzo dobrze lub rewelacyjnie, ale czy to juz jest max?
Jak znalezc gre ktora ciagine maks z konsoli. Trzeba zwracac uwage na elementy ktore sa tworzone programowo. Pomijasz wiec w duzej mierze obiekty, ktore wygladaja moze i fajnie, ale sa po prostu trojwymiarowymi modelami. Ich obracanie to raczej dla konsoli podstawowa czynnosc. Wiekszosc konsol ma juz zaimplementowane sprzetowe wsparcie takich operacji, wiec z pewnoscia konsolka sie nie spoci przy tym... no chyba ze wcisniemy jej tak skomplikowane modele (lub duza ich liczbe) ze po prostu nie da rady tego obrobic.
Mowiac w skrocie konsola moze obrobic iles tam polyglonow i wiecej nie da rady - chocbys stawal na glowie gra bedzie przycinala.
Oczywiscie moc obliczeniowa jest pozerana rowniez przez inne elementy - fizyke gry, sztuczna inteligencje itd... ale prawdziwym kamieniem u szyi sa jednak efekty generowane programowo - woda, ogien/eksplozje, dym, mgla, cienie i inne elementy bedace wlasciwosciami obiektow (przezroczystosc, odbilanie swiatel itd).

PS: Wbrew pozorom banalne do realizacji sa efekty poswiaty np. miecza (patrz Lord of the Rings). Graczom sie to podoba dlatego pchaja to do gier na maxa... a tak naprawde to jest to jedna z najprostszych rzeczy w programowaniu grafiki (bo jest to po prostu wielokat wypelniony technika Gourauda z usrednieniem tla - czyli tego co znajduje sie za poswiata)... prostsze sa juz chyba tylko sprite'y :P - dlatego takich efektow wogole nie liczmy.

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: siudym » 2007-08-14, 09:12

Trudne pytanie to nie jest...

Resident Evil 4 oraz Zelda Twilight. Ja bym jeszcze dodal Resident Evil 0 i 1 - mimo, ze tla to renderki, to jednak chodzi o caloksztalt (postacie, obiekty) i te dwie gry wygladaja OBLEDNIE.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-14, 11:24

siudym pisze:Trudne pytanie to nie jest...
Wbrew pozorom trudne... Moze po prostu nie zrozumiales pytania? :P
siudym pisze: Resident Evil 4 oraz Zelda Twilight. Ja bym jeszcze dodal Resident Evil 0 i 1 - mimo, ze tla to renderki, to jednak chodzi o caloksztalt (postacie, obiekty) i te dwie gry wygladaja OBLEDNIE.
te dwie gry wygladaja OBLEDNIE
I co z tego ze wygladaja... Gra moze wygladac wstretnie i byc kiepsko napisana - w ten sposob wyciagnie maks z konsoli. Pytanie brzmi "Jakie gry wyciagaja Maks z Gamecube"... A to SPORA roznica. Jaka? Przeczytaj powyzej o NFS Underground. :smile:

PS: Pomijam fakt ze Residenty i Zelde Twilight tez wymienilismy... Staralem sie tylko uzmyslowic ze odpowiedz na to pytanie nie jest proste.

Tak naprawde jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie jaka gra maks wyciaga z Gacka (czyli obciaza procka i grafe) byloby wymontowanie wiatraka i radiatora z konsoli a nastepnie uruchamianie kolejnych gier i sprawdzanie po jakim czasie zaczna pojawiac sie artefakty lub kiedy konsola sie zawiesi... Odradzam - mozna zepsuc niepotrzebnie gacka.

Na koniec rodzi sie pytanie co mial na mysli tworca tematu. Czy faktycznie gry wyciagajace maks z GameCube, czy moze takie ktore najbardziej pokazuja jego mozliwosci.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Morden » 2007-08-14, 11:34

Axi0maT pisze:Trzeba zwracac uwage na elementy ktore sa tworzone programowo. Pomijasz wiec w duzej mierze obiekty, ktore wygladaja moze i fajnie, ale sa po prostu trojwymiarowymi modelami.
Pominmy wiec wszystkie tla i postaci, ktore sa jak by nie patrzec trojwymiarowymi obiektami. Virtua Fighter 5 wyglada dobrze? No tak... Ale to tylko obiekty 3D obracane przez konsole. Nie ma rozblyskow i projectile'i, wiec gra do dupy. Hehe. Wybacz. Musialem.
Ich obracanie to raczej dla konsoli podstawowa czynnosc. Wiekszosc konsol ma juz zaimplementowane sprzetowe wsparcie takich operacji
No racja. Obracanie polygonami w konsolach obecnych generacji to jednak podstawa. Cale szczescie, ze wiekszosc konsol ma to zaimplementowane sprzetowo. Strach pomyslec co by bylo gdyby wszystko bylo liczone software'owo.
Mowiac w skrocie konsola moze obrobic iles tam polyglonow i wiecej nie da rady - chocbys stawal na glowie gra bedzie przycinala.
Czyli dupnie wygladajaca gra ktora pcha taka sama ilosc polygonow co piekny tytul jest tak samo dobra bo wyciaga tyle samo z konsoli? Czy jak w tym temacie rozumujecie? "Wyciaga maxa" to moim zdaniem wymienione wczesniej RE4 gdzie ilosc trojkatow i efekty ida w parze. Innymi wlosy wszystkiego jest od cholery i wyglada to bajecznie = konsola ciagnie max.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: Axi0maT » 2007-08-14, 12:16

Morden pisze: Pominmy wiec wszystkie tla i postaci, ktore sa jak by nie patrzec trojwymiarowymi obiektami. Virtua Fighter 5 wyglada dobrze? No tak... Ale to tylko obiekty 3D obracane przez konsole. Nie ma rozblyskow i projectile'i, wiec gra do dupy. Hehe. Wybacz. Musialem.
Obiekty trojwymiarowe masz juz niemal w kazdej obecnie wydawanej grze... To ze w Virtua Fighter 5 zrobili to lepiej niz w grze X wcale nie oznacza ze zuzywa to wiecej mocy procesora niz w grze X... Hehe Wybacz. Musialem. :P
Morden pisze: No racja. Obracanie polygonami w konsolach obecnych generacji to jednak podstawa. Cale szczescie, ze wiekszosc konsol ma to zaimplementowane sprzetowo. Strach pomyslec co by bylo gdyby wszystko bylo liczone software'owo.
Hmmmm... Mam sie doszukiwac ironii czy to twoje jedyne powazne stwierdzenie w twoim poscie?
Morden pisze: Czyli dupnie wygladajaca gra ktora pcha taka sama ilosc polygonow co piekny tytul jest tak samo dobra bo wyciaga tyle samo z konsoli?
Dupnie wygladajaca gra wcale nie jest tak samo dobra... Po prostu wyciska tyle samo mocy obliczeniowej... Wyciaga tyle samo co inna lepsza.
Morden pisze: Czy jak w tym temacie rozumujecie? "Wyciaga maxa" to moim zdaniem wymienione wczesniej RE4 gdzie ilosc trojkatow i efekty ida w parze. Innymi wlosy wszystkiego jest od cholery i wyglada to bajecznie = konsola ciagnie max.
No tak jak napisalem... wlasnie nie wiem co mial autor na mysli... Mozna przypuszczac ze chodzi o super wygladajace gry ktore potrafia pokazac na co stac GameCube...

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube

Post autor: siudym » 2007-08-14, 20:32

Axi0maT pisze:
siudym pisze:Trudne pytanie to nie jest...
Wbrew pozorom trudne... Moze po prostu nie zrozumiales pytania? :P

Na koniec rodzi sie pytanie co mial na mysli tworca tematu. Czy faktycznie gry wyciagajace maks z GameCube, czy moze takie ktore najbardziej pokazuja jego mozliwosci.

"Wyciagajace max z gamecube" i "najbardziej pokazuja jego mozliwosci" - czy to czasem nie to samo???
Tronnk pisze:tak jak w temacie Szukam Gier Wyciagajacych Maks z Gamecube (graficznie oczywiscie) moglibyscie podac jakies tytuly ? pozdrawiam 8)
Oj chyba zrozumialem dokladnie co mial na mysli....
Axi0maT pisze:
siudym pisze: Resident Evil 4 oraz Zelda Twilight. Ja bym jeszcze dodal Resident Evil 0 i 1 - mimo, ze tla to renderki, to jednak chodzi o caloksztalt (postacie, obiekty) i te dwie gry wygladaja OBLEDNIE.
te dwie gry wygladaja OBLEDNIE
I co z tego ze wygladaja... Gra moze wygladac wstretnie i byc kiepsko napisana - w ten sposob wyciagnie maks z konsoli.
Czyli wg. Ciebie RE0 i RE1 sa kiepsko napisane? :grin:

ODPOWIEDZ