Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

ODPOWIEDZ
Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: Kurt » 2008-09-21, 14:16

Kiedy bylem posiadaczem gc, przyszedl do mnie kolega, ktory po wlaczeniu nfsu powidzial,
ze grafika jest o wiele lepsza w tej grze niz w wersji na pc. Teraz mam ps2 i kupilem
nfsu i wydaje mi sie ze grafika jest ladniejsza od wersji gc. A jak Wy myslicie ?
Tylko bez fanboystwa. Chce obiektywna ocene. Gc mial mini dvd, a ps2 czyta dvd, wiec
wiecej zmiesci sie na ps2, ale gacek jest mocniejszy.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: Axi0maT » 2008-09-21, 15:07

Grafika w obu wersjach (GC i PS2) jest BARDZO podobna. Praktycznie ledwie mozna doszukac sie jakichkolwiek roznic w detalach. Osobiscie wydaje mi sie ze na PS2 sa minimalnie bardziej wyrazne tekstury (na GC sa bardziej rozmyte), a na Gacku lepiej wypada oswietlenie i cieniowanie otoczenia (choc juz same samochody maja chyba slabiej zrobiony "lakier"). Nie gralem jednak tak dlugo w obie wersje aby moc smialo powiedziec, ktora z nich jest lepsza. Zreszta tak naprawde jak chcesz oceniac pod wzgledem graficznym wersje NFSa Undergrounda na GC z wersja na PS2 to najpierw kup do Gacusia kabel component - bo bez tego gra wyglada na ok 3/4 tego co powinna.
Kurt pisze:Gc mial mini dvd, a ps2 czyta dvd, wiec
wiecej zmiesci sie na ps2, ale gacek jest mocniejszy.
Mozliwosc uzywania wiekszego nosnika w PS2 raczej nie ma az takiego znaczenia. Zdecydowana wiekszosc gier i tak zajmuje mniej niz 2GB, a czesto nawet ponizej 1GB. Zreszta mozesz popatrzec na konwersje niektorych pozycji na PC - ukazywaly sie na 1 lub max 2 plyty CD i raczej nie byly okrojone. Oczywiscie nowsze gry na PS2 wykorzystuja wiecej miejsca na plycie DVD, ale przez dlugi czas tych gier bylo bardzo niewiele. Przy konwersji na Gacka uzywano np. innych kodekow zeby upchac to na plyte i tym podobnych bajerow. Raczej nie wydawano okrojonych wersji (przynajmniej takich ordynarnie okrojonych).

Awatar użytkownika
mrSin
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 723
Rejestracja: 2007-07-01, 11:54
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: mrSin » 2008-09-22, 09:28

Nie warto porownywac obu wersji bo nie ma czego, wygladaja praktycznie identycznie. Abstrahujac nieco od tematu, to warto nadmienic, ze graficznie obie nie zachwycaja i na pewno nie wyciskaja z konsol wszystkich sokow. Porownujac NFS z Burnoutem ( szczegolnie z 3 ostatnimi czesciami, nie liczac Paradise oczywiscie ), drugi zjada tego pierwszego na sniadanie.

Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: Kurt » 2008-09-22, 18:32

Gran Turismo 4 grafika rozwala nfsu :) Ale mi chodzilo o porownanie. A powiedzcie mi
jak ma sie sprawa z nfsc. Tutaj gra zajmuje 4gb i na pc rowniez. Czy w wersji na gc
okroili co nieco ? :P

Awatar użytkownika
mrSin
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 723
Rejestracja: 2007-07-01, 11:54
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: mrSin » 2008-09-23, 07:29

Jestes pewien tych 4GB? Czy przypadkiem nie jest tak, iz wszystkie wersje zajmuja okolo 1,5GB?

Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: Kurt » 2008-09-24, 15:44

Carborn zajmuje 4gb.

Awatar użytkownika
mrSin
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 723
Rejestracja: 2007-07-01, 11:54
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: mrSin » 2008-09-25, 07:38

To juz jest wiec pytanie do developera :). Podejrzewam jednak, iz wszystko jest kwestia odpowiedniej kompresji danych wiec nic nie zostalo wyciete.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Grafika w need for speed Undegroud w wersji gc a ps2

Post autor: Axi0maT » 2008-09-28, 08:16

wersja na PC jest najwieksza i zajmuje 4GB na plycie i 5,5GB po zainstalowaniu. Sa tam tekstury w dosc duzej rozdzielczosci wiec oczywistym jest ze zajmuje to wiecej miejsca.
modele samochodow - 1,3 GB
filmiki (w roznych wersjach jezykowych) - 1,5 GB
muzyka i dzwieki - 1GB
trasy - 1,3 GB
pozostale duperele - 0,4 GB


Wersje konsolowe (nie mowie tu akurat o wersji na X360) sa w stosunku do PC dosc mocno zubozale szczegolnie jesli chodzi o oprawe graficzna. Wiadomo, sprzet slabszy to i gorzej to wyglada. Rozdzialka jest niska wiec nie trzeba ladowac jakichs fenomenalnych teksturek. Filmiki sa rowniez w nizszej rozdielczosci.

Wersja Carbona na PS2 zajmuje niecale 3GB - nie mialem okazji doglebnie jej sprawdzic wiec sie nie wypowiadam. Jesli juz tak bardzo Kurtowi zalezy to przycisne ktoregos z kolegow ktorzy PS2 posiadaja i sprawdze co ile zajmuje.

O wersji Carbona na GameCube moge powiedziec tak:

Dla porownania z wersja PC:
modele samochodow - 340 MB
filmiki (tylko w JEDNYM jezyku) - 352 MB
muzyka i dzwieki - 239 MB
trasy - 452 MB
plik wykonywalny - 5 MB
razem - 1,4 GB

Plytka z Carbonem na GameCube jest wiec wypchana po brzegi. Potwierdzam to co powiedzial mrSin - uzyto innych metod kompresji danych i jakos dalo sie wcisnac Carbona na jedna miniDVD. Jak juz powyzej wspomnialem, tekstury i filmiki sa w nizszej rozdzialce - na tym oszczedzono mnostwo miejsca. W kwestii co obcieto to juz tlumacze. Filmiki, filmiki i jeszcze raz filmiki. Jakie? A chocby trailery gier Electronic Arts - do krotkich to one nie naleza i sa w wysokiej rozdzielczosci - na PC zajmuja bagatela - 230 MB, czyli tyle co wszystkie filmiki z gry, ktore znalazly sie w wersji Gackowej. Nie ma tu tez uslug sieciowych, a wiec multiplayer jest na split screenie, a nie przez siec jak w przypadku PC. Brakuje tez photo mode i innych tego typu dupereli, ktore sa po prostu na konsoli nie potrzebne.
Jesli koniecznie chcesz uslyszec ze Carbon na GameCube jest okrojony to TAK... jest okrojony choc gameplay i sama gra na tym nie ucierpialy ANI TROCHE :P

Powiem wiecej - wersje konsolowe bija PCtowe na glowe mimo ze wygladaja ochydnie. Dlaczego? No gram na TV 32", a nie na monitorze 17". Siedze wygodnie w fotelu z nogami zalozonymi na stol, a nie cisne sie przy biurku w nienaturalnych pozycjach. Uzywam wygodnego i ergonomicznego pada i nie wykrecam paluchow probujac dostosowac sie do nieludzkich klawiszy na klawiaturze... Mowiac w skrocie - wszystko co swiadczy o wyzszosci konsol nad komputerami. Konsole sa stworzone do gier... W przypadku komputera granie jest zaledwie mizernym dodatkiem.

ODPOWIEDZ