Goblins 1, 2 & 3

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Morden » 2008-03-22, 16:27

Udalo ci sie skonfigurowac DOSBox'a, czy odpaliles gre przez ScummVM? Gwarantuje, ze ScummVM poradzi sobie z Goblinsami o wiele lepiej niz DOSBox. Dodatkowo nie musimy sie bawic z wklepywaniem komend i mount'owaniem napedow. Wskazesz folder, gra sie wyszuka i skonfiguruje domyslnie.
Obrazek

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Gimiak » 2008-03-22, 16:56

Zmountowalem dysk, pojawia sie jedno pytanie: jak sie w tej grze savuje? Muzyki nie mam, ale dzwieki sa - dziwne.

http://www.scummvm.org/downloads.php
[Nintendo DS package (7.3M .zip)] Czy mam rozumiec, ze da sie stare gry odpalac na DSie?

Edit: Morden, miales racje - znacznie lepszy program i bardzo intuicyjny, do tego odtwarza muzyke z gry. Rewelacja. :twisted:

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Morden » 2008-03-22, 18:23

ScummVM ma te przewage, ze skupia sie na jak najlepszej emulacji gier przygodowych. Z autorami projektu wspolpracuje wielu tworcow i programistow oryginalnych tytulow. To wlasnie za sprawa ScummVM takie gry jak Beneath a Steel Sky otrzymaly status freeware. Tworcy dostarczyli nawet kod zrodlowy by emulacja byla jak najdokladniejsza.

http://morden.blog.shinobi.jp/Entry/63 - Juz jakis czas temu opisywalem na blogu wprowadzenie wsparcia dla Goblinsow. Wtedy testowalem pierwsza lepsza gre pod reka [Goblins 2 CD]. Jak widac na screenie, ScummVM gre wyczulo bezproblemowo. Wpis opisywal wersje 0.10.0.

ScummVM uzywam od dawna, i to na wielu platformach. Testowalem wszystkie wersje, jakie testowac moglem, w tym PS2, Xbox, DreamCast [nadal wspierana - brawo], Symbian S60, PSP, DS i oczywiscie Windows. Na dzien dzisiejszy nie wyobrazam sobie grania w Goblins w inny sposob niz przez ScummVM.
Obrazek

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: siudym » 2008-03-22, 19:45

Ja tam wole dosbox na xboxie - dosxbox, gobliny automatycznie odpalaja sie idealnie z dzwiekiem i muzyka ("rwanie" dzwieki to wina tunera, nie emu)
http://www.youtube.com/watch?v=qTgdrWqNjMo
gobliins 2 od 04:30

ScummVM mam na N82 i na XBOX, ale nie bawilem sie nimi;)

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Morden » 2008-03-22, 20:04

Sprobuj Xbox'owego ScummVM i porownaj. Poza tym roznica pomiedzy DOSBox a ScummVM jest zasadnicza. DOSBox emuluje system operacyjny, emulujac w drugiej warstwie gry na ten system.

ScummVM emuluje wybrane gry [w 98% przygodowki typu point 'n click] emulujac ich skrypty z bezposrednim wykorzystaniem zasobow audio / video. Autorzy ScummVM emuluja silniki gier w oparciu o materialy pozyskane od samych tworcow [w zdecydowanej wiekszosci przypadkow]. Skupiaja sie na dosc waskiej grupie produkcji dopieszczajac emulacje w jak najwiekszym stopniu.

Jesli chce zagrac w jakas przygodowke ktora nie doczekala sie oficjalnej latki pod Windows lub ja otrzymala, lecz jest to dodatek pozwalajacy na odpalanie jej wylacznie pod Win9X, zawsze korzystam ze ScummVM.

To nie jest nawet kwestia gustu. ScummVM to po prostu lepszy i wydajniejszy program zaprojektowany z mysla o tych wlasnie grach. Chcesz pograc w Ugh! na Xbox - siegasz po DOSBox. Chcesz pograc w Goblins czy inne starsze przygodowki, z cala masa produkcji Lucas'a na czele, siegasz po ScummVM - jesli emulator dana gre obsluguje.
Obrazek

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Gimiak » 2008-03-22, 20:10

Dobra, dobra... gram sobie, jest fajnie, ale ni uja nie widze opcji save. Klikajac w glowe czaszke pojawia sie okienko z opcjami CANCEL, LOAD i QUIT. jakies pomysly, bo moze cos omijam.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Morden » 2008-03-22, 20:29

Zauwaz, ze po wybraniu opcji "Load", zostaniesz poproszony o kod. Pierwsza czesc Goblinsow nie uzywala plikow save, lecz kodow, ktore dostajesz po ukonczeniu kazdej "sceny".

W dwojce i trojce opcja save pojawia sie posrod ikon ktore wywolujesz poprzez przejechanie kursorem w gornej czesci ekranu.
Obrazek

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Gimiak » 2008-03-22, 20:35

Morden pisze:Zauwaz, ze po wybraniu opcji "Load", zostaniesz poproszony o kod. Pierwsza czesc Goblinsow nie uzywala plikow save, lecz kodow, ktore dostajesz po ukonczeniu kazdej "sceny".

W dwojce i trojce opcja save pojawia sie posrod ikon ktore wywolujesz poprzez przejechanie kursorem w gornej czesci ekranu.
... to sie nazywa byc slepym. Dopiero po przejsciu ktoregos etapu zauwazylem, ze sa tam kody. Zastanawialo mnie: gdzie je do cholery wpisac, a menu nie ma... dobry jestem.

Inlagd sill
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1384
Rejestracja: 2006-02-25, 07:56

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Inlagd sill » 2008-03-23, 06:32

A jak tam zabawa z paskiem energii? Z tego co pamietam, to najgorsza rzecz w pierwszych Goblinsach (cale szczescie, ze od razu z niego zrezygnowano).
Dla bardziej wymagających: Serwis i forum Syzygia.pl

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Gimiak » 2008-03-23, 14:59

A jak tam zabawa z paskiem energii? Z tego co pamietam, to najgorsza rzecz w pierwszych Goblinsach (cale szczescie, ze od razu z niego zrezygnowano).
Porazka... za kazdy glupi blad mnie "karza" pokazujac "puknij sie w leb ty typie". :) smieszne te Gobliinsy, w 1 i 2 nie mialem dotychczas okazji grac, ale znalem z Top Secreta. Kiedys wydawalo mi sie, ze zagadki sa trudne... dzis jak gram, to nadal tak uwazam. Dziwne. :P

Awatar użytkownika
Mejs
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 498
Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Mejs » 2008-03-24, 00:22

Bardzo sympatyczna gra. Pogralem troche i musze powiedziec ze zrobila na mnie wrazenie, zagadki rzeczywiscie wymagaja chwili zastanowienia, czasem gra plata niezle figle (chyba kazdy probowal osilkiem w drugiej scenie uderzyc w czwarte jablko liczac od prawej :twisted: ). Ogolnie super klimat i to rozbicie na 3 postacie (magik, paker i chlopak od handjobow).

Inlagd sill
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1384
Rejestracja: 2006-02-25, 07:56

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Inlagd sill » 2008-03-26, 16:17

Mejs pisze:chlopak od handjobow
Czyzby jakas wersja "dla doroslych"?
Dla bardziej wymagających: Serwis i forum Syzygia.pl

Awatar użytkownika
Mejs
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 498
Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: Mejs » 2008-03-26, 18:54

Inlagd sill pisze:
Mejs pisze:chlopak od handjobow
Czyzby jakas wersja "dla doroslych"?
Hehe, chodzilo o tego co moze podnosic i uzywac podniesionych przedmiotow. Chociaz ja mam wersje Shareware, moze potem chlopak sie rozkreci.

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Goblins 1, 2 & 3

Post autor: siudym » 2008-03-26, 22:12

Co jak co, ale WINKLE'a z G2 nic nie przebije, dla mnie najbardziej zabawna i "najidiotyczniejsza" postac w serii :twisted:

ODPOWIEDZ