Commodore C64
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Commodore C64
C64 - Uzycie stwierdzenia "Kultowa maszyna" jest calkowicie na miejscu
Jezeli byles posiadaczem (jestes?) tego potwora, to ten temat zostal stworzony wlasnie dla Ciebie/Was
Ja mam Komode 64 do dzisiaj (drugi juz), moj pierwszy model to C16 - czyli czarny potwor, ktorego niestety juz nie posiadam...
Tradycyjnie kilka "debesciakow"
- River Raid
- Giana Sisters
- Commando
- Dizzy(!!)
- Montezumas Revenge
- Nobby the Aardvark*
- Rick Dangerous
- Bomb Jack
- ....i jedna gra, co skoki co do pixela sie wyliczalo, zbieralo sie pierdoly... zapomnialem...
...oczywiscie wiele zapomnialem...
Jezeli byles posiadaczem (jestes?) tego potwora, to ten temat zostal stworzony wlasnie dla Ciebie/Was
Ja mam Komode 64 do dzisiaj (drugi juz), moj pierwszy model to C16 - czyli czarny potwor, ktorego niestety juz nie posiadam...
Tradycyjnie kilka "debesciakow"
- River Raid
- Giana Sisters
- Commando
- Dizzy(!!)
- Montezumas Revenge
- Nobby the Aardvark*
- Rick Dangerous
- Bomb Jack
- ....i jedna gra, co skoki co do pixela sie wyliczalo, zbieralo sie pierdoly... zapomnialem...
...oczywiscie wiele zapomnialem...
Ostatnio zmieniony 2022-12-27, 14:05 przez siudym, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1984
- Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Commodore
Ha! o tak to byly czasy. Do starego C64 posiadalem jeszcze stacje dyskietek Street Fighter, Ninja Shadow, He-Man i wiele innych. A ciezkie to cholerstwo bylo!
- Mejs
- 'radzi sobie'
- Posty: 498
- Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Commodore
No ja niedawno od kolegi dostalem C64 z kilkunastoma kasetami, Black Boxem i oczywiscie z magnetofonem. Niestety jedyne co moge na nim robic to bawic sie Basiciem poniewaz za nic na swiecie nie moge wyregulowac magnetofonu, turbo nie chce sie wczytac wiec nie ma jak wyregulowac, nic nie chce sie wczytac (tylko jakis bardzo prosty kurs angielskiego czasami sie wczyta).
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 27
- Rejestracja: 2008-03-15, 00:23
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Commodore
w takim wypadku pozostaje husteczka higieniczna zamoczona w czystym alkoholu i przetrzec glowice, czekac az alkochol odparuje i gracMejs pisze:jedyne co moge na nim robic to bawic sie Basiciem poniewaz za nic na swiecie nie moge wyregulowac magnetofonu, turbo nie chce sie wczytac wiec nie ma jak wyregulowac, nic nie chce sie wczytac (tylko jakis bardzo prosty kurs angielskiego czasami sie wczyta).
ja do dzisiaj mam mojego pierwszego C64 i to na chodzie jeszcze z ta pierwsza stacja dyskietek,moja ulubiona gra byly Usagi Yojimbo, Mail Order Monsters, The last ninja, Maniac Masion, Roadraner, golden axe, street figter, poza tym mialem sporo RPG na C64 (jakies 14-16) lecz nie pamietam tytulow, warto tu jeszcze wspomniec o legendarnym Archon ktorego o ile dobrze pamietam to wyszlo 3-4 czesci
- Bago Zonde
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 16
- Rejestracja: 2012-03-16, 19:21
- Kontakt:
Re: Commodore
Hej, odświeżę nieco stary temacik ale widzę, że więcej tu konsolowców i w sumie sam tu trafiłem przez Dreamcasta, którego uwielbiam .
A odnośnie Commodore to właśnie jest to mój pierwszy komputer, mam jeszcze dopaloną Amigę 1200 ale sercem jednak z C64. Pracuję obecnie nad dwoma dużymi projektami gier na C64, które piszę w assemblerze i właśnie realizowany jest prototyp cartridge'a, na którym to zamierzam wydać więc powiem Wam jedno: maszyna fascynująca, przekraczanie jej możliwości to jest to .
Edit: Nobby the Aardvark wyciska siódme poty z komody. Siudym, brawo za entuzjazm, mam nadzieję, że nie ominęły Cię nowe gierki, które wychodzą na C64?
A odnośnie Commodore to właśnie jest to mój pierwszy komputer, mam jeszcze dopaloną Amigę 1200 ale sercem jednak z C64. Pracuję obecnie nad dwoma dużymi projektami gier na C64, które piszę w assemblerze i właśnie realizowany jest prototyp cartridge'a, na którym to zamierzam wydać więc powiem Wam jedno: maszyna fascynująca, przekraczanie jej możliwości to jest to .
Edit: Nobby the Aardvark wyciska siódme poty z komody. Siudym, brawo za entuzjazm, mam nadzieję, że nie ominęły Cię nowe gierki, które wychodzą na C64?
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 3400
- Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
- Lokalizacja: okolice Mielca
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8542
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Commodore
Wyglada przekozacko!!! Nie widzialem predzej tej gierki, a dziwne bo jest z 1993 roku.Bago Zonde pisze:Nobby the Aardvark
Od dluzszego czasu juz nie sledze losow C64, ogolnie dlatego ze srodowisko userow jakos tak siadlo. Atari duzo lepiej sie prezentuje w tym wzgledzie - bez przerwy cos sie dzieje, wciaz jakies nowe gierki... Moze w telegraficznym skrocie moglbys Bago polecic cos co ukazalo sie w ostatnich latach?
-
- 'radzi sobie'
- Posty: 561
- Rejestracja: 2012-03-10, 11:08
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Commodore
A ktoś pamięta o Fred's back ? Świetna platformówka w stylu Giany też z późniejszego okresu.
Jedyny problem z hitami na C64 jest taki, że dzisiaj jakoś ciężko mi zrozumieć jak mogłem tyle grać w produkcje bez savów albo przynajmniej kodów - za każdym razem od początku. Więc od czasu do czasu z przyjemnością można poskakać po platformach (o dziwo nawet w 42'' grafika w Gianie nadal wygląda nieźle) ale nie jestem w stanie spędzić z jedną grą kilku dni . Na szczęście są maszyny 16-bitowe gdzie rozgrywka jest podobna, a przynajmniej kody są (aktualnie Super Froga męczę).
Jedyny problem z hitami na C64 jest taki, że dzisiaj jakoś ciężko mi zrozumieć jak mogłem tyle grać w produkcje bez savów albo przynajmniej kodów - za każdym razem od początku. Więc od czasu do czasu z przyjemnością można poskakać po platformach (o dziwo nawet w 42'' grafika w Gianie nadal wygląda nieźle) ale nie jestem w stanie spędzić z jedną grą kilku dni . Na szczęście są maszyny 16-bitowe gdzie rozgrywka jest podobna, a przynajmniej kody są (aktualnie Super Froga męczę).
- Bago Zonde
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 16
- Rejestracja: 2012-03-16, 19:21
- Kontakt:
Re: Commodore
@Axi0maT
Na C64 jest słabiej niż na atarynce ale i tak się ruszyło .
Np: RGCD zrealizowali konkurs na grę 16k, i teraz te gry są dostępne zarówno za free ale można je także dostać w wersji na carta: http://www.rgcd.co.uk/p/shop.html
Niedawno ukazał się Jim Slim a oprócz tego wiele niekomercyjnych projektów, zrobionych często w SEUCK-u.
No i mr sid wypuścił konwersję Prince of Persia na cartridge'a, można oczywiście pograć w emulatorze, prezentuje się to bardzo dobrze .
Polecam śledzić Upcoming & New 8 Bit Games na facebooku, który prowadzi znajomy atarowiec no i oczywiście CSDB .
Na C64 jest słabiej niż na atarynce ale i tak się ruszyło .
Np: RGCD zrealizowali konkurs na grę 16k, i teraz te gry są dostępne zarówno za free ale można je także dostać w wersji na carta: http://www.rgcd.co.uk/p/shop.html
Niedawno ukazał się Jim Slim a oprócz tego wiele niekomercyjnych projektów, zrobionych często w SEUCK-u.
No i mr sid wypuścił konwersję Prince of Persia na cartridge'a, można oczywiście pograć w emulatorze, prezentuje się to bardzo dobrze .
Polecam śledzić Upcoming & New 8 Bit Games na facebooku, który prowadzi znajomy atarowiec no i oczywiście CSDB .
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8542
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Commodore
Pirnce of Persia i C64anabalta na C64 juz widzialem przelotem. Zerkne jeszcze na tego sita na FB - dzieki za namiar.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Commodore C64
Moje pierwsze wypociny w ASM C64:
Pak-Men (PETSCII) - Prosty gierka ala Pac-Man.
Download ROM:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/0wm ... ak-men.crt
https://www.youtube.com/watch?v=enMmaYDt7kE
Ktoś ma doświadczenie w programowaniu na C64? Potrzebuje informacji jak stworzyć coś na większym rozmiarze Cartridge'a niż 16KB (jakieś mappery?).
Pak-Men (PETSCII) - Prosty gierka ala Pac-Man.
Download ROM:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/0wm ... ak-men.crt
https://www.youtube.com/watch?v=enMmaYDt7kE
Ktoś ma doświadczenie w programowaniu na C64? Potrzebuje informacji jak stworzyć coś na większym rozmiarze Cartridge'a niż 16KB (jakieś mappery?).
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8542
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Commodore C64
Probowalem cos robic na C64 w minionym roku i to jest tak nieprzyjemny sprzet do programowania ze glowa boli (chociaz male Atari bije go na glowe moim zdaniem - ale glownie za sprawa braku dobrych narzedzi). Niestety nie wiem jak robic na kartridza - ja robilem bezposrednio na obraz dyskietki. Tak czy siak niemile wspomnienia wiec nie zamierzam do tego sprzetu juz wracac, dlatego tym bardziej podziwiam i gratuluje zapalu w stworzeniu tej gierki.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Commodore C64
O prosze. To ja mialem totalnie odwrotnie, to z Atari co chwile mialem jakies zonki, a C64 pieknie wszystko idzie.
Jak cos to prosty szkielet carta 16kb pod c64, ma cpu loop, synchronizacje, cos na ekranie narysowane i kilka sprites skopiowane:
https://pastebin.com/wtqR0bm1
Kompilacja .BAT i 64TASS:
cartconv.exe to binarka z glownego katalogu emulatora VICE/bin/
Jak cos to prosty szkielet carta 16kb pod c64, ma cpu loop, synchronizacje, cos na ekranie narysowane i kilka sprites skopiowane:
https://pastebin.com/wtqR0bm1
Kompilacja .BAT i 64TASS:
Kod: Zaznacz cały
64tass.exe -a -n -b --m6502 helloworld.asm -o _helloworld.bin
cartconv.exe -t normal -name "helloworld" -i _helloworld.bin -o helloworld.crt
pause
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8542
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Commodore C64
Dzieki ze zostawiles dla potomnych. Moze komus sie przyda w przyszlosci
Ps: mnie najbardziej wkurzalo to poszatkowanie pamieci na banki, skakanie miedzy nimi... adresacja tez nie do konca jasna bo wiele miejsc zarezerowanych. Odnosze wrazenie ze aby wejsc w C64 to trzeba spedzic nad tym sprzetem co najmniej kilkanascie miesiecy zeby go opanowac w miare sensownie. Ciezko sklecic cos w 2-3 miechy co by w miare wygladalo i brzmialo i dzialalo... a na innych platformach gdzie nie wleze w temat to w zasadzie w rydzien czy dwa da sie juz cos zrobic bo sa i dobre przyklady i wytlumaczone jest to fajnie. Niestety na C64 nie jest tak rozowo. Dokumentacja moze i jest ale bardzo skomplikowana jak na moj gust.
Ps: mnie najbardziej wkurzalo to poszatkowanie pamieci na banki, skakanie miedzy nimi... adresacja tez nie do konca jasna bo wiele miejsc zarezerowanych. Odnosze wrazenie ze aby wejsc w C64 to trzeba spedzic nad tym sprzetem co najmniej kilkanascie miesiecy zeby go opanowac w miare sensownie. Ciezko sklecic cos w 2-3 miechy co by w miare wygladalo i brzmialo i dzialalo... a na innych platformach gdzie nie wleze w temat to w zasadzie w rydzien czy dwa da sie juz cos zrobic bo sa i dobre przyklady i wytlumaczone jest to fajnie. Niestety na C64 nie jest tak rozowo. Dokumentacja moze i jest ale bardzo skomplikowana jak na moj gust.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Commodore C64
To fakt jest burdel z tym RAM, ale jak się okazuje przy programowaniu ASM, nieużywaniu pewnych rozwiązań sprzętowych i użyciu CARTA to sporo ramu jest free. Strona zerowa 02-7F wolna gdy używamy ASM, wyższe adresy także maaaasa miejsca.
Ten PAK-MEN mam w mocno uproszczonej wersji także na ATARI:
https://www.youtube.com/watch?v=MPYlCrs_HFs
Ten PAK-MEN mam w mocno uproszczonej wersji także na ATARI:
https://www.youtube.com/watch?v=MPYlCrs_HFs