Akura jestem wielkim fanem gier freeware i kolekcjonuję (mam kilkaset na wielu płytach)
Z tematu z znanych mi podobają mi się Naitu Love. Warto w to zagrać. Warto również sprawdzić Icy Tower. Obie gry mają ten konsolowy oldschoolowy klimat i są bardzo dopracowane technicznie.
Suffering to gra komercyjna podobnie jak GTA1,2 i zyskały status free. To są tytuły, które trzeba przejść lub chociaż sprawdzić, ale amatorskiego klimatu to one nie posiadają i brakuje mi tej magii gier amatorskich.
To może od razu przejdę do rzeczy bez zbędnego rozpisywania się
0 Multi Hero - dla mnie mega klasyk, który nie znudził mnie od 2004 roku. Wybieramy postać z mordobicia np: Ryu z Sf lub żabe z battletoads, a nawet spidermana i przechodzimy serie małych poziomów walcząc z wrogami pokonując przeszkody. Każdy mini poziom to wyzwanie i zostaje zapisywany po przejsciu wiec gra wystarczy na wiele krótkich sesji i za każdym razem możemy kontynuować od ostatniego lub wybrać poziom, który już dotychczas przeszliśmy. Ciekawostką jest np: walka z wrogami z jazzjack rabbita i dosłowne kopanie im tyłków klasycznymi ciosami JAK HARUKENY, helikopterek, rzuty itp. (jazz był akurat strzelaniną, ale to szczegół) Starcie z bossem jak ninja gaiden jest bezcenne. Z czasem odkrywamy kolejne postacie z gier z ich domyślnymi ciosami. Bardzo fajna jest możliwość rzucania we wrogów skorupami z mario z dystansu. Na multiplayerze na ekranie dzieje się wielka rozwałka. Jedni mogą np: podrzucać wrogów inni w tym czasie mogą rzucić skorupę jeszcze inny może dobić wroga z helikopterka, a inny poprawić mu z hadukena. Masa śmiechu z gry. Wystarczy nauczyć się ciosów. Do odkrycia 5 postaci, ale jedynie Ryu jest dobrą postacią jeśli chodzi o podstawowe ,bo nie tylko dobrze walczy, ale i przede wszystkim dobrze sobie radzi z przeszkodami co w przypadku innych postaci jest już wg. mnie utrudnione.
1 Hero Core (Połączenie monochromatycznej grafiki, metroida i shmupa - tak proste i przejrzyste że z przyjemnością przeszedłem jednym ciągiem w odróżnieniu od Iji, Cave Story)
2 Torus Troper (czysta rozrywka - loty i strzelanie przez turbo tunele z zawrotną szybkością, która rośnie z kolejnymi etapami - proste przejrzyste - bardzo dobra gra)
3 kung fu 2 (remake NES - poprawiona grafika, dodano bossów, efekty krwi - pięknie)
4 Mario XP 121 (Mario w świecie i rozgrywce rodem z castelvanii (wrogów możemy likwidować skacząc na nich, ale wprowadzono tu system serduszek i broni z castelvanii - bronie to np: młotki, napalmy, kule ognia) 100% grafiki z super mario bros na nesa + własne grafiki bossów i wrogów idealnie pasujące do stylu - muzyka z castelvanii nes - super klimat)
5 FLYWRENCH - W grze kierujemy poczynaniami fruwającego patyka, który przybiera różne kształty zależnie od przeszkód musimy dostosowywać się kształtem do nich tak, aby je omijać. Kształt nas jest zależny głównie od sposobu opadania. Cała rozgrywka jest jak jazda na deskorolce i wykonywanie trików. Niesamowita gra, którą przeszedłem przy jednym podejściu.