Organizacja imprezy retro

phowiec
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-29, 11:43

Organizacja imprezy retro

Post autor: phowiec » 2017-05-08, 10:33

Przymierzam się do zorganizowania imprezy. Mam sprzęt, miejsce, ludzi do pomocy. Część z Was pewnie już takie rzeczy robiła i dlatego mam do Was kilka pytań.

Co zrobić jak mam jedną sztukę np. konsoli SNES i kilka do niej gier? Uruchomić jedną i cały czas niech leci, czy np., co godzinę wymieniać na inną? Jak mam kilka sztuk to problemu nie mam, na każdej odpalam inny tytuł i gra muzyka.

Jak zabezpieczacie konsole i gry przed kradzieżą? Chwila nieuwagi i ktoś carta wyjmie, konsole odłączy, schowa pod kurtkę i tyle do widziałem.

Można gdzieś kupić (najlepiej wysyłkowo) plastikowe / tekturowe stojaczki / holdery na opisy techniczne danej konsoli albo komputera? Aby stały na stole i każdy mógł przeczytać trochę historii.

Na razie tyle. Jak mi się coś przypomni, to dopiszę.
Dziękuję za odzew :).
C64, NES, SNES, SMS I, SMD, Saturn, Bajt, Pegasus klon, PSX, PS2, N64, Amiga 500, 500+

Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Storms » 2017-05-08, 13:55

phowiec pisze:Co zrobić jak mam jedną sztukę np. konsoli SNES i kilka do niej gier? Uruchomić jedną i cały czas niech leci, czy np., co godzinę wymieniać na inną? Jak mam kilka sztuk to problemu nie mam, na każdej odpalam inny tytuł i gra muzyka.
Oba podejścia są dobre i są stosowane. Zwykle kilka gier zostawiamy w pudełeczku obok konsoli, więc grający sobie wybiera, musisz mieć jednak na uwadze że ludzie są różni i mogą żonglować tymi grami, w sensie odpalać, pograć dwie minuty i zmieniać na następną. Są też takie tytuły które zatrzymują ludzi przy sprzęcie np. Mario Kart albo Mortal Kombat i takie stoisko z reguły żyje własnym życiem.
phowiec pisze:ak zabezpieczacie konsole i gry przed kradzieżą? Chwila nieuwagi i ktoś carta wyjmie, konsole odłączy, schowa pod kurtkę i tyle do widziałem.
Byłem na mnóstwie takich spędów, część organizowałem i nie słyszałem żeby ktoś wyniósł cokolwiek. Prędzej ci CRT jakiś padnie, ale wiadomo że jest ryzyko, więc lepiej stawiać na gry popularne i pospolite, nie ma sensu chwalić się rzadkimi tytułami bo większość odwiedzających to totalne laiki i głęboko w życi mają czy gra w którą właśnie łomotają warta jest na rynku 400 zł.

Odpuścił bym też handheldy. Chyba że masz jakąś gablotkę w której możesz to rozstawić albo mniejsze akwarium/terrarium i biurko jak chcesz zrobić amatorkę :P

No i jak masz Virtual Boya to z tym też trzeba uważać, ludzie wiecznie próbują go kalibrować a to niestety źle wpływa na ten sprzęt.
phowiec pisze:Można gdzieś kupić (najlepiej wysyłkowo) plastikowe / tekturowe stojaczki / holdery na opisy techniczne danej konsoli albo komputera? Aby stały na stole i każdy mógł przeczytać trochę historii.
Takie rzeczy to studia poligraficzne / reklamowe załatwiają, rozeznaj się w ofertach w okolicy.

Aris
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 95
Rejestracja: 2017-02-23, 08:48

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Aris » 2017-05-08, 16:02

phowiec pisze: Można gdzieś kupić (najlepiej wysyłkowo) plastikowe / tekturowe stojaczki / holdery na opisy techniczne danej konsoli albo komputera? Aby stały na stole i każdy mógł przeczytać trochę historii.
Wpisz w google/ allegro itp hasło ekspozytor. Drukujesz kartkę i wsuwasz. Na przykład coś takiego:
http://reklamatowaru.pl/images/KP/stoja ... eksi_L.jpg

Aris
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 95
Rejestracja: 2017-02-23, 08:48

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Aris » 2017-05-08, 16:06

Storms pisze:Byłem na mnóstwie takich spędów, część organizowałem i nie słyszałem żeby ktoś wyniósł cokolwiek.
Ja bym jednak zadbał aby ktoś miał oko na sprzęt może nie tyle w kwestii kradzieży a szanowania go. Kolega pisał, że ma ludzi do pomocy wiec czemu nie umieścić kilku stanowisk blisko siebie i ktoś by takie obsługiwał doradzając zainteresowanym a przy okazji miał oko na to co się dzieje.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: ramzes64 » 2017-05-08, 16:19

phowiec pisze:Przymierzam się do zorganizowania imprezy. Mam sprzęt, miejsce, ludzi do pomocy. Część z Was pewnie już takie rzeczy robiła i dlatego mam do Was kilka pytań.

Co zrobić jak mam jedną sztukę np. konsoli SNES i kilka do niej gier? Uruchomić jedną i cały czas niech leci, czy np., co godzinę wymieniać na inną? Jak mam kilka sztuk to problemu nie mam, na każdej odpalam inny tytuł i gra muzyka.
Lepiej jedna gra na konsole, nie trzeba się z tym bawić... no chyba, że chcesz pokazać np historie Mario i masz 20gier do pokazania na 6 konsolach i zmieniasz co 2-3godziny. Ludzie chcą grać w jedno, a Ty chcesz pokazać że Mario to nie tylko platformówka i musisz ludziom wyłączyć. Jedne gry nie są przystępne, np rewelacyjny Super Mario Galaxy nie jest intuicyjny w sterowaniu na WiiRemote + Nunchuk.... wszyscy by grali w Mario 2D. Od Ciebie zależy co chcesz pokazać i jak. Reszta zależy od czasu i od ludzi. ... najważniejszy jest dobór gier, lub przesłanie. Ty organizujesz i Ty podejmujesz decyzje.
phowiec pisze:Jak zabezpieczacie konsole i gry przed kradzieżą? Chwila nieuwagi i ktoś carta wyjmie, konsole odłączy, schowa pod kurtkę i tyle do widziałem.
Masz ludzi mówisz... więc nie ma problemu. To nie jest spotkanie na którym Ty grasz... Ty możesz pograć sobie w domu. Na takiej imprezie Ty jestes organizatorem, dbasz o bezpieczeństwo (aby w kable się dzieciaki nie pozakręcały) uszkodzą sprzęt, konsole, tv, lub siebie. Pilnujesz czy nie przyjdzie ktoś z piwkiem (jeśli na imprezie jest niedozwolone) i tak samo pilnujesz sprzętu, gier. Jeśli masz tylko 2konsole i będziesz przy swoim sprzęcie siedział to możesz pozwolić sobie na wystawienie do nich sporej ilości gier. Jeśli masz na głowie więcej spraw, to daruj sobie duże wystawki. Wszystko zależy od ludzi - pamiętaj, że większość nie będzie wiedziała gdzie jest POWER, gdzie jest START na konsoli, na kontrolerze, jak uruchomić gre, jak uruchomić konsolę.
phowiec pisze:Można gdzieś kupić (najlepiej wysyłkowo) plastikowe / tekturowe stojaczki / holdery na opisy techniczne danej konsoli albo komputera? Aby stały na stole i każdy mógł przeczytać trochę historii.
na Allegro masz tego pełno, wybierz tylko format A3, A4, A5, pionowo, czy poziomo i działaj.
np https://allegro.pl/listing?string=stoja ... m-1-3-0222

Takie rzeczy fajnie też postawić na TV, ale mogą spadać i trzeba je podkleić, ogólnie przy konsolach zawsze jest zamieszanie i trzeba te podstawki poprawiać, bo się przesuwają.

Za rok będzie na pewno lepiej - będziesz miał doświadczenie, będziesz wiedział co zagrało, a co jest do poprawki. Jeśli nie ma u Ciebie w mieście takich imprez - to warto. Chętni na pewno się znajdą aby przyjść i pograć / lub rodziny zrobią sobie wypad wspólny na miasto i spędzą wspólnie czas. Społecznie jest to dobra inicjatywa :)
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Aris
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 95
Rejestracja: 2017-02-23, 08:48

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Aris » 2017-05-08, 19:24

Jest na to sposób. Taśma dwustronna haha. Lepiej niech autor zdradzi gdzie.

phowiec
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-29, 11:43

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: phowiec » 2017-05-08, 23:06

Aris pisze:Jest na to sposób. Taśma dwustronna haha. Lepiej niech autor zdradzi gdzie.
W Świnoujściu, pewnikiem 20 maja.

Dopiero kilka dni temu dostałem zgodę na miejsce. Będę biegał po mieście, wieszał plakaty (jak sponsor nie nawali), rozdawał ulotki itp. i dam na mszę, żeby ktokolwiek się dowiedział i przyszedł.
C64, NES, SNES, SMS I, SMD, Saturn, Bajt, Pegasus klon, PSX, PS2, N64, Amiga 500, 500+

Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Storms » 2017-05-09, 13:50

Jak będziesz miał jakiś fanpage fejsowy tego wydarzenia to podaj. Zaciągnę do naszego kalendarzyka.
ludzi do pomocy wiec czemu nie umieścić kilku stanowisk blisko siebie i ktoś by takie obsługiwał doradzając zainteresowanym a przy okazji miał oko na to co się dzieje.
To raczej nie problem, tylko na bardzo dużych konwentach może być problem z ogarnięciem stoisk poza tym stanowiska krępuje też dostęp do źródeł zasilania i dla tego nie rozstawia się je zwykle zbyt daleko od siebie. Co do szanowania sprzętu przez ludzi to też nie ma z tym problemu, a nawet jak komuś spadnie pad na ziemię to nie zainterweniujesz na tyle szybko by go chwycić w locie. :)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Axi0maT » 2017-05-09, 15:06

Z rzeczy ktore musisz ogarnac i na ktore powinienes zwrocic uwage:
1. Jesli impreza jest platna, to przychodza tylko sami zainteresowani, jesli event ma charakter otwarty to zawsze sie moze przypaletac jakas menda i cos moze zniknac ze stolu - mi przez te ponad 10 lat zniknely 3 carty do Sega Mega Drive i 2 do SNESa. Dobrze wiec miec kogos kto od czasu do czasu zaglada tu i owdzie... przejdzie sie i zobaczy co sie dzieje. Trzeba miec po prostu sprzet na oku bo nie wiadomo kto ci sie tam trafi.
2. Przedluzacze - upewnij sie ze masz ich wystarczajaca ilosc. Nawet jak masz ich wystarczajaco to popularnym problemem jest to ze sa np. za kable sa za krotkie i nie siegaja do kolejnych stanowisk.
3. Tasmy do przyklejenia kabli na podlodze - ludzie nagminnie beda sie w tym platac i potykac, szczegolnie jesli prowadzisz je w poprzek przejscia. Rozwiazaniem problemu moze byc poprowadzenie stanowisk tylko pod sciana. Nie zawsze da sie to jednak zrobic bo jesli masz do dyspozycji np. hale sportowa to tracisz w ten sposob mnostwo miejsca na srodku sali.
4. Zasilanie - sprawdz mozliwosci rozdzielni w budynku. Bywalem na imprezach z retro grami gdzie nawet i przez godzine nie bylo pradu - wszyscy "bawili sie wspaniale". Nie podlaczaj tez wszystkiego pod jedno gniazdko - z naszego doswiadczenia wynika ze 6 sprzetow z TV kineskopowymi to standard na jedno gniazdko (pamietaj ze podwojne gniazdko to wciaz jedno gniazdko tylko ma dwa wyprowadzenia). Zalatw sobie za wczasu dostep do skrzynki rozdzielczej i do korkow, bo wysoce prawdopodobne jest ze ktores sie wywala.
5. Jesli masz mozliwosc to wykorzystuj eurozlacza. Podlaczanie konsole przez RF to mordega (wyszukiwanie kanalow). Jak masz jeden taki sprzet to pikus, ale jak masz ich ze 20-30 to zajmie ci to mnostwo czasu (a dodatkowo dochodzi problem ze zawsze sie gdzies piloty zapodzieja).
6. Stojaczki sa bardzo dobrym rozwiazaniem - zawsze to ktos moze sobie poczytac. Problemem jest przygotowanie tresci. Uwierz mi ze po 10 sztukach bedziesz mial dosc a po 20 znienawidzisz pomysl ich zrobienia. Na szczescie robi sie je tylko raz. Pamietaj ze ludzie przychodza pograc a nie czytac elaboraty. Nie wdawaj sie w opisy historii sprzetu, zwykle wystarcza podstawowe informacje i kilka slow opisu. Powyzej 10 linijek masz 100% szansy ze nikt tego nie przeczyta ;)

To tyle z podstawowych informacji co mi przyszlo do glowy od razu. Nie wiem ile bedziesz mial tam sprzetow, bo jesli ograniczysz sie do 20-30 to pewnie wiekszosc z tych informacji okazac moze sie kompletnie bezwartosciowa.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: ramzes64 » 2017-05-09, 23:03

Na pierwszy raz Podłączenie 10 sprzętów dla 2 osób może być problemem :)

(rozniesienie ławek, zaplanowanie układu rozłożenia ławek, rozniesienie telewizorów, podłączenie przedłużaczy, podłączenie konsol, dobranie TV do konsol [cinch, RF], ustawienie kanałów, czy TV ma wyjście cinch, jeśli nie to musisz mieć przejściówkę na SCART/EURO, czy TV działa, czy bez pilota można włączyć AV, czy AV jest w trybie PAL/NTSC czarnobiały obraz.

aby zaoszczędzić czas, zaplanuj wcześniej, co możesz sprawdź.

niby to jest proste wszystko... pomyśl ile masz sprzętu aktualnie podłączone pod TV, ile zajmuje ci to czasu na odłączenie, podłączenie, rozwinięcie kabli.... na imprezie czasu zawsze mało, dochodzi stres, chaos i inne sprawy....

Najlepszy moment to godzina po rozpoczęciu imprezy... ludzie już są, a ty właśnie konczysz podłączanie sprzętu... później to wszystko ładnie świeci i piszczy.

daj sprawozdanie po imprezie + fotki
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

phowiec
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-29, 11:43

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: phowiec » 2017-05-11, 08:01

Dziękuję za rady.

Jak się wszystko uda, to znów zrobię. A jak się nie uda... to też zrobię, tylko bogatszy o wiedzę, czego nie robić.

Postaram się przygotować jakąś relację po wszystkim.

I jak macie jeszcze jakieś rady, to dawajcie. Wiedzy nigdy za dużo.
C64, NES, SNES, SMS I, SMD, Saturn, Bajt, Pegasus klon, PSX, PS2, N64, Amiga 500, 500+

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Axi0maT » 2017-05-11, 10:16

Przydaloby sie zebys podal orientacyjnie ile bedziesz mial stanowisk na imprezie 10? 20? 50? 100? 500? Nie wszystkie rady sprawdzaja sie w przypadku wiekszych/mniejszych imprez. Od siebie moge dorzucic tez sugestie zebys dawal gry o niskim progu wejscia. Odwiedzajacy ma usiasc i od razu miec mozliwosc zagrac. Najlepiej sprawdzaja sie gry o rozgrywce typowo arcadowej - wszelakie wyscigi, bijatyki, strzelanki, zrecznosciowki. Odradzam tez gry topowe ale wymagajace dlugiej rozgrywki, dlatego odpadaja wszelakie Zeldy, Half-Life czy Final Fantasy. Jaki jest bowiem sens wystawienia jednego stanowiska ktore bedzie okupowane przez wiekszosc dnia przez jedna osobe? Prosty przyklad z zycia (z ostatniego KRGS 2016) - przyszedl koles i na Amidze wlaczyl sobie Civilization i gral bite dwa dni. Amig mielismy bardzo duzo wiec nie byl to problem, ale gdyby impreza liczyla 20-30 stanowisk to bylaby to w zasadzie strata stanowiska.

Od siebie moge dodac taka topowa liste gier ktore maja zawsze mega oblozenie i czesto gesto ludzie w kolejkach sie do stanowisk ustawiaja zeby zagrac. Lista posortowana od najbardziej obleganych:

1. Mario Smash Football/Super Mario Strikers (GameCube)
2. Donkey Konga 1/2 (GameCube + minimum 2 Bongosy, zalecam 4)
3. Mario Kart 64 (Nintendo 64)
4. Time Crisis (PSX + Gun)
5. Pong
6. Pokemon Stadium (Nintendo 64)
7. New Super Mario Bros. Wii (Wii)
8. Dyna Blaster (PC Engine/Amiga/Atari ST)
9. Mortal Kombat 1, 2, 3, Ultimate, Trilogy (wazne - pady 6 buttonow, a na Amidze dawac MK2)
10. Lotus 2, 3 (Amiga)
11. River Raid (Atari XE/XL, Atari 2600)
12. Super Mario Bros. (NES)
13. Tekken 3, 5 (PSX, PS2)
14. Super Frog (Amiga)
15. Burnout 3 i wzwyz (Ps2/Xbox)
16. Super Smash Bros. (Nintendo 64)
17. Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time (SNES)
18. Sensible World of Soccer (Amiga)
19. Duck Hunt (NES)
20. Final Fight / Street of Rage / Double Dragon / Golden Axe

phowiec
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-29, 11:43

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: phowiec » 2017-05-11, 10:54

Stanowisk będzie 25, mniej więcej pół na pół komputerów i konsol. Komputery z czytnikami kart, gotekami, DivMMc i inne wynalazki, więc wybór gier nieskończony i w locie. Do konsol dobiorę po 2,3 tytuły kierując się "arcade`owością" tytułu.

Axiomat, lista gier zacna, nie wszystko mam, ale podobieram wg zaleceń :).
C64, NES, SNES, SMS I, SMD, Saturn, Bajt, Pegasus klon, PSX, PS2, N64, Amiga 500, 500+

coby6
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 5
Rejestracja: 2015-05-24, 18:20

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: coby6 » 2017-06-16, 23:36

Siema . Od dwóch tygodni chodzi mi po głowie zorganizowanie małej imprezy retro w mojej miejscowości. Jak na razie największym wyzwaniem jest dla mnie zorganizowanie telewizorów i monitorów CRT. Nie mam za bardzo pomysłu gdzie po imprezie magazynowac 10-15 sztuk.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Organizacja imprezy retro

Post autor: Axi0maT » 2017-06-17, 21:22

coby6 pisze:Jak na razie największym wyzwaniem jest dla mnie zorganizowanie telewizorów i monitorów CRT. Nie mam za bardzo pomysłu gdzie po imprezie magazynowac 10-15 sztuk.
U mnie wybor padl na piwnice. Nie chwalac sie mam na chwile obecna 70 sztuk monitorow i telewizorow - wszystkie kineskopowce :D

ODPOWIEDZ