Jaguar

Atari Jaguar, NEC PC Engine, SNK Neo Geo i inne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
setezer
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 654
Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
Lokalizacja: Borzymin
Kontakt:

Jaguar

Post autor: setezer » 2006-06-08, 13:44

Atari Jaguar.

Od kilku miesiecy jestem duchowym posiadaczem ow sprzetu, niestety nie fizycznie :x . Mam nadzieje, ze w wakacje sie to zmieni. Za to Barman juz Jaga w swojej kolekcji ma, niestety ma problemy z zasilaczem (sprzet jest dosyc wrazliwy w tej kwestii), niemniej sam fakt warto odnotowac.

Szczegolnie zainteresowany jestem Alien VS Predator i Wolfenstien 3D. Te gry maja moc! DO tego dochodzi jeszcze kilka konwersji z MegaDrive/SNES/PC, sporo nieudanych exclusive'ow (Tempest 2000, Iron Soldier 2, Skyhammer itp. sa swietne). Ciekawy jest pad, na brak przyciskow z cala pewnoscia nie mozna narzekac.

Sam sprzet jest obecnie rarytasem, choc nie mialem to juz teraz wiem, ze to sprzet z klimatem. Niezle jaja sa z przystawka CD (doslownie KILKA gier). Same carty latwe do "kart hackingu" (tak przynajmniej slyszalem).

Obrazek

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: soberpl » 2006-06-08, 14:48

Tak wygladac bedzie Twoj zestawik? Bardzo fajnie :P ,ale nie ma to jak cos miec ,ale nie moc tego dotknac/pograc :P Tak mialem z gra Duck Hunt na NES'a (ntsc) ,ale po przerobce konsoli na multi dzieki Senshu jest ok :) i znam ten bol...

Awatar użytkownika
froger3
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1471
Rejestracja: 2005-12-21, 00:33
Lokalizacja: 3 City / Toronto
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: froger3 » 2006-06-08, 15:05

Nabylabym te konsole tylko dla AVP praktycznie(filmiki z gry zrobily na mnie kiedys oszalamiajace wrazenie), a ze zbieram gry a nie konsole, czarny kot w moim zaciszu raczej niezagosci. No chyba ze kiedys bede w tym blogoslawionym stanie ktory zwie sie "nie-mam-co-robic-z-kasa".

Inna sprawa ze uwazam Jag'a za maszyne ciekawa, ale niewykorzystana w pelni. W Polsce praktycznie pojawil sie i zniknal z powodu masakrycznych cen(choc byly o nim wzmanki w prasie..).

Fotka fajna, taka ladna ozdoba kolekcji:)

A jak by ktos nie wiedzial co to Jag: zapraszam na strone wikipedii -> http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_Jaguar

Awatar użytkownika
Blackie
'normalnie deBesciak'
'normalnie deBesciak'
Posty: 887
Rejestracja: 2006-02-06, 12:36

Re: Jaguar

Post autor: Blackie » 2006-06-08, 15:12

Jaguar to niespecjalnie ciekawa konsola wg mnie. Gier malo, jedyna warta uwagi to Alien vs Predator, ktora teraz wyglada dosc archaicznie i raczej nie ma po co do niej wracac. Konsola kompletnie zmarnowana. Miala potencjal, jednak nie zostal on wykorzystany. Zreszta i tak nie mialby szans sie przebic, mimo, iz posiadal 64. bitowy procek. Tak samo jak Lynx. Gra ktos na tym? Na zwyklym GameBoyu do tej pory sie gra a o Lynxie nawet sie nie mowi.
He only went so far as the subconscious.

Awatar użytkownika
setezer
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 654
Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
Lokalizacja: Borzymin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: setezer » 2006-06-08, 17:00

Tak wygladac bedzie Twoj zestawik? Bardzo fajnie
W moim bedzie 49gier :evil: , goly jaguar (jednak bez pudla :roll: ), chyba dwa pady, kable, zasilacze i jedna gra (jakis syfex).
jedyna warta uwagi to Alien vs Predator,
Tutaj nie masz racji, Tempest 2000, Doom, Wolfenstein, Iron Storm 1&2, Battlemorph, Skyhammer czy Protector to naprawde swietne gry, warto po nie siegnac, bo konwersje sa wyborne (wiekszosc z nich wywodzi sie z pieca), wlasnie na Jaguarze jest najlepszy Wolf 3D. Choc oczywiscie masz racje, ze gier jest malo i za duzo na Jaguarze sie nie pogra.
Gra Moonstars: http://online.freeware.info.pl/moonstars.html
iz posiadal 64. bitowy procek
Okazalo sie, iz Jagaur nie ma 100% 64bitowego procka (sztuczka Atari), 2x 32bit. Dalo to im niezla reklame (cos w stylu MegaDrive - first 16bit).

Rys byl zarabisty:), naprawde szkoda, ze zostal zmiazdzony przez wszechobecnego GameBoy'a (mial wielki potencjal), CCC (cena czyni cuda).
Ostatnio zmieniony 2014-07-25, 08:35 przez setezer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
froger3
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1471
Rejestracja: 2005-12-21, 00:33
Lokalizacja: 3 City / Toronto
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: froger3 » 2006-06-08, 17:43

Setezer: Black'owi chodizlo o exclusivy chyba a nie konwersje.
A o Tempest'ie zapomnialam, ale naczytalam sie duzo i tez chcialabym pograc.
Ponoc fajne odgrzebanie retrotrupa:)
49 gier? Mozna wiedziec ile dales?

Co do procka:

"CPUs:

* "Tom" (contains 3 video-related processors), 25.59 MHz
o Graphics processing unit (GPU) – 32-bit RISC architecture, 4K internal cache, provides wide array of graphic effects
o 64-bit object processor – programmable; can behave as a variety of graphic architectures
o 64-bit blitter processor – high speed logic operations, z-buffering and Gouraud shading
o 64-bit DRAM controller (not a processor)
* "Jerry" , 26.6 MHz
o Digital Signal Processor – 32-bit RISC architecture, 8k internal cache
o CD-quality sound (16-bit stereo)
+ Number of sound channels limited by software
+ Two DACs (stereo) convert digital data to analog sound signals
+ Full stereo capabilities
o Wavetable synthesis, FM synthesis, FM Sample synthesis, and AM synthesis
o A clock control block, incorporating timers, and a UART
o Joystick control

* Motorola 68000 (processor #5)
o General purpose control processor, 13.295 MHz"



GB wykosilo wszystkich, lacznie z TIGER.COM i kieszeniami SEGI. Jak dla mnie to kolejny przyklad iz Nintendo idealnie nadaje sie do produkcji kieszonek i to w nie glownie powinni inwestowac(aczkolwiek GC i Wii uwazam za konsole ciekawe i pelno na ne dobrych gier). Ale to rozmowa na inny temat...

Awatar użytkownika
Blackie
'normalnie deBesciak'
'normalnie deBesciak'
Posty: 887
Rejestracja: 2006-02-06, 12:36

Re: Jaguar

Post autor: Blackie » 2006-06-08, 17:49

DC rowniez nie jest 128. bitowa konsola. Ma dwa procesory po 64 bity. Btw. jakos nie przemawiaja do mnie te gry na Jaga. Gdyby bylo inaczej to konsola by sie sprzedawala dobrze i nie zmarla by chwile po narodzinach ; )
He only went so far as the subconscious.

Awatar użytkownika
setezer
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 654
Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
Lokalizacja: Borzymin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: setezer » 2006-06-08, 19:10

Setezer: Black'owi chodizlo o exclusivy chyba a nie konwersje.
A o Tempest'ie zapomnialam, ale naczytalam sie duzo i tez chcialabym pograc.
Ponoc fajne odgrzebanie retrotrupa:)
49 gier? Mozna wiedziec ile dales?
1 linijka - niestety jaguar kuleje w kwestii exclusive'ow
2 linijka - no ba:), z cala pewnoscia swietna gra
3 linijka - patrz wyzej
4 linijka - heh, to byl dowcip:), bede mial jedna gre.
Btw. jakos nie przemawiaja do mnie te gry na Jaga.
Maja swoj specyficzny klimat niestety, albo dopakowane 2D skonwertowane z slabszej konsoli (lepsza rozdzialka) albo jakies kosmiczne strzelanki (+ fpp'y). Mi to pasuje.

Choc wniosek jeden nalezy wysunac - Jaguar to konsola klapa, niewypal.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: Axi0maT » 2006-06-09, 07:38

froger3 pisze:
Co do procka:
"CPUs:

* "Tom" (contains 3 video-related processors), 25.59 MHz
o Graphics processing unit (GPU) – 32-bit RISC architecture, 4K internal cache, provides wide array of graphic effects
o 64-bit object processor – programmable; can behave as a variety of graphic architectures
o 64-bit blitter processor – high speed logic operations, z-buffering and Gouraud shading
o 64-bit DRAM controller (not a processor)
* "Jerry" , 26.6 MHz
o Digital Signal Processor – 32-bit RISC architecture, 8k internal cache
o CD-quality sound (16-bit stereo)
+ Number of sound channels limited by software
+ Two DACs (stereo) convert digital data to analog sound signals
+ Full stereo capabilities
o Wavetable synthesis, FM synthesis, FM Sample synthesis, and AM synthesis
o A clock control block, incorporating timers, and a UART
o Joystick control

* Motorola 68000 (processor #5)
o General purpose control processor, 13.295 MHz"
No jak widac... serce to Motorola 68000 - procesor 16bit - dla niekumatych to jest to samo co siedzialo w Amidze500!!! Cala reszta (szczegolnie grafika)jednak w pelni 64bit. Co z tego - brak jakiegokolwiek wsparcia dla 3D, dlatego gry 3D na Jaguara sa takie nedzne - wiele gierek po prostu ma grafike wektorowa i od czasu do czasu mignie jakas teksturka. Ogolnie mozna powiedziec ze Atari jak zawsze dalo plame jesli chodzi o reklame. Poza tym nosnik - cart'y - zabil konsole (tak samo jak N64). Ta przystawka CD to tylko takie ostatnie machniecie kociej lapy w agonii.

AvP z racji klimatu jest super, na dzien dzisiejszy jednak grafika juz nie ta - kiedys to byl chicior. Warto tez wspomniec o tym ze po wyjsciu AvP na Jaguara pojawil sie Alien Trilogy na PeCeta ktory byl bardzo mocno wzorowany na wersji z Jaguara.

Co do najwiekszych hitow to chyba zapomnieliscie o jednej bardzo miodnej i jakze istotnej grze w historii brutalnej komputerowej rozgrywki - mowa tu oczywiscie o Kasumi Ninja ktore kopalo tylek Mortal'owi na calej linii. Zreszta pozniejsza gra z automatow KillerInstinct, byla mocno wzorowana na algorytmie Kasumi.

A... i slow jeszcze kilka o grze Doom - jesli to jest dobra konwersja - to proponuje zagrac w Doom64 (z N64) - ta konwersja dopiero masakruje wszystki pozostale - piekna rozmyta graficzka - przepiekna. Co do Wolf'a3D to sie nie wypowiadam bo nie gralem na Jag'u :(

Awatar użytkownika
Blackie
'normalnie deBesciak'
'normalnie deBesciak'
Posty: 887
Rejestracja: 2006-02-06, 12:36

Re: Jaguar

Post autor: Blackie » 2006-06-09, 08:24

Oj aksjomaciku. I znowu crapy wychwalasz ; ) Wiedzialem, ze cos mi nie pasuje z Kasumi Ninja i postanowilem to sprawdzic. Na gamerankings gra ta zebrala lekko ponad 20% (na 100 mozliwych). A oto recenzja tegoz crapiska:

Why would you even consider buying a game like Kasumi Ninja?

Is it because of the amazing character designs and the photo realistic graphics? Heck no, the characters here are among the lamest of any characters ever in a fighting game (outdoing even War Gods). How lame are the characters? Well, there's a guy in a kilt. That's usually not a good sign for a fighting game.

Oh sure, there are characters besides the one with the kilt (Angus McGreggor), but they range from dull (Thundra the Amazon Queen) to absurd (like Alaric the King of the Goth). There are a total of nine fighters, none of which will captivate you for much longer than a round. The only good thing I can say about these brutes, is that they tend to look extremely well detailed (for the Jaguar at least). So what was the question again?? Oh, that's right. Why would you even consider buying a game like Kasumi Ninja?

Perhaps it's because of the great graphics? Oh no, it can't be! There is no doubt about it, the graphics animate so poorly that it's hard to imagine a game that looked any worse. This is the kind of animation you expected back when the original Street Fighter was being developed, not for a 64-bit super system. But wait a second; didn't I just say the graphics looked good?? Well, they do when you're paused. The moment things start to move it's too difficult to watch for more than a couple seconds.

And did I mention that the game is no fun to play? There is no combo system and the moves seem pretty random to me. There is no technique to be had here, and each of the characters plays too similar. It's not the worst fighting game of all time, but it's pretty close. If it weren't for the fact that there's a guy in a kilt there would be no reason to talk about the game. No reason at all.

Do yourself a huge favor and avoid this game at all costs. Actually, avoid all fighting games on the Jaguar, if you know what's good for you. Who knew a system with so many buttons would be so bad at fighting games?
By Cyril Lachel


I Ty smiesz to porownywac do genialnej serii (2D) Mortal Kombat? SZEJM ON JU!
He only went so far as the subconscious.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: Axi0maT » 2006-06-09, 10:50

Oj Blackusiu... znow czytasz TYLKO TO CO CHCESZ...
Blackie pisze:Oj aksjomaciku. I znowu crapy wychwalasz ; )
Czy ja kiedykolwiek jakies crapy wychwalalem? Nie przypominam sobie... jesli tak to poprosze o jakis konkretny przyklad.
Blackie pisze:Wiedzialem, ze cos mi nie pasuje z Kasumi Ninja i postanowilem to sprawdzic. Na gamerankings gra ta zebrala lekko ponad 20% (na 100 mozliwych).
Co do samego Kasumi Ninja to oczywiscie ocena jest tylko kwestia gustu. Na gamerankings swiat sie nie konczy. W np. gamblerze Kasumi Ninja dostal 83%, mam ci podawac inne rankingi? Wiem ze w wielu przypadkach gra zostala nie najlepiej oceniona, ale to wynika tylko ze sposobu kontolowania postacia na ekranie - jest dosc nowatorski i niestety wymaga poswiecenia sporego czasu aby sie z nim zapoznac i uzywac go w miare odruchowo. Zaufaj mi - mozna sie do tego przyzwyczaic - sam gralem i na poczatku byfel troche sfrustrowany, ale potem bylo juz extra. A do calej reszty gry to nie mozna sie do niczego przyczepic.
Blackie pisze:I Ty smiesz to porownywac do genialnej serii (2D) Mortal Kombat? SZEJM ON JU!
Nie porownuje to do CALEJ serii Mortal Kombat... jakbys dobrze wyczytal to napisalem ze bije Mortalka... w czasie kiedy pojawil sie Kasumi Ninja to na rynku byl tylko Mortal Kombat (slownie - czesc pierwsza), a dopiero pod koniec roku 1994 pojawil sie Mortal Kombat 2... wiec najpierw przeczytaj dokladnie calosc

Awatar użytkownika
Blackie
'normalnie deBesciak'
'normalnie deBesciak'
Posty: 887
Rejestracja: 2006-02-06, 12:36

Re: Jaguar

Post autor: Blackie » 2006-06-09, 13:22

Oj aksjomaciuku. Ja nie wychwalalem wrestlingow na N64. Kwestia gustu. Czytalem kilka recenzji Kasumi Ninja i wszystkie byly negatywnej opinii o tejze grze. Poza tym - w Mortal Kombat 1 gra sie do teraz, czesto sie te gre wspomina. A Kasumi Ninja? No wlasnie, niespecjalnie. Btw. fakt, z seria pojechalem, co nie zmienia faktu, ze MK1 i tak jest genialny i porownywanie go do tej gry to grzech ; >
He only went so far as the subconscious.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: Axi0maT » 2006-06-09, 14:09

No... jesli serie WWF (WCW przemijam bo mi sie nie podobaja) na N64 uwazasz za crapy... no to sorry... to wlasnie te gry uzyskaly calkiem dobre oceny we wszystkich serwisach... ale jesli ktos nie potrafi grac w dana gre (a tak jest rowniez z Kasumi Ninja) to po prostu trzeba sie nauczyc :]

Awatar użytkownika
setezer
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 654
Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
Lokalizacja: Borzymin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: setezer » 2006-06-09, 14:21

Kasumi Ninja i wg mnie jest slaba. Ale o gustach sie nie dyskutuje i proponowalbym na sile do swoich racji nie przekonywac:).

Z tym procesorem:
(Some contended that the Jaguar's two 64-bit "processors" were essentially nothing more than graphics accelerators; its GPU was only 32-bit and its CPU was a 16-bit 68000.)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Jaguar

Post autor: Axi0maT » 2006-06-12, 06:38

setezer pisze:Z tym procesorem:
(Some contended that the Jaguar's two 64-bit "processors" were essentially nothing more than graphics accelerators; its GPU was only 32-bit and its CPU was a 16-bit 68000.)
Czyli tak jak napisalem... grafika 64 bit, ale co z tego ze ma akcelerator, kiedy nie ma wsparcia dla 3D... te uklady w Jaguarze wspomagaja efektywnie grafike 2D... To przydaje sie przy przetwarzaniu tekstur i innej grafiki bitmapowej, ale niestety procek moze obliczyc tylko ograniczona ilosc polyglonow, bo nie ma wsparcia dla 3D... taka jest brutalna prawda. Nie zmienia to jednak faktu ze Kociak z Atari, jest jedna z moich ulubionych konsolek... ta konsola ma po prostu "serce i dusze"

ODPOWIEDZ