Techniczna Strona Konsol;)
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
Techniczna Strona Konsol;)
A wiec, ostatnio zaczalem probowac programowac, mam troche schematow, elektroniki, jak programowac w assemblerze itp, ale wydaje mi sie ze czegos brakuje :F
A wiec, jesli ktos ma jakies schyematy konsol, pdfy o programowaniu na ich mikroprocesory, bede wdzieczny:)
Zapraszam Mordena, siudyma, Senshu i innych do dyskusji:)
A wiec, jesli ktos ma jakies schyematy konsol, pdfy o programowaniu na ich mikroprocesory, bede wdzieczny:)
Zapraszam Mordena, siudyma, Senshu i innych do dyskusji:)
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 332
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Techniczna Strona Konsol;)
kupa info o ASM 6502 jest np. na http://nesdev.parodius.com , zreszta ASM 6520 byl cholernie popularny w czasam Atarka i C64 i powstalo mase ksiazek o nim (sam mam dwie).
Fajny temat! Mam nadzieje, ze tez z tego cos "udziobie" dla siebie, bo z ASM jest tak, ze nigdy nie wie sie wszystkiego (zwlaszcza, ze mam uposledzenie matematyczne od dziecinstwa... 8{
Fajny temat! Mam nadzieje, ze tez z tego cos "udziobie" dla siebie, bo z ASM jest tak, ze nigdy nie wie sie wszystkiego (zwlaszcza, ze mam uposledzenie matematyczne od dziecinstwa... 8{
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
http://vintagedev.tehskeen.com/
swietna strona o programowaniu na SNESa, update'owana!
Dzieki tym tutorialom, mozna juz sie naucyzc zrobic prosta gre. A jesli ktos ma talent do tego, to nawet cos bardziej godnego uwagi
Poszukuje, nauki asemblera na GB(proc, Z80) ale dokladne linki. bo na devrus.com nie moge nic znalezc ;p
swietna strona o programowaniu na SNESa, update'owana!
Dzieki tym tutorialom, mozna juz sie naucyzc zrobic prosta gre. A jesli ktos ma talent do tego, to nawet cos bardziej godnego uwagi
Poszukuje, nauki asemblera na GB(proc, Z80) ale dokladne linki. bo na devrus.com nie moge nic znalezc ;p
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1231
- Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
- Lokalizacja: ║║█│││█│║│││║║│█║
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
http://dev.paradogs.com/docs.html
Starsze od wegla, lecz nadal pomocne dokumenty, z martwej juz strony Paradox. Tak z ciekawosci, to w jakim kierunku dokladnie sie udajesz? Chodzi mi o to w jakim celu chcesz programowac cos dla PlayStation. Aktualnie na sieci plywa wystarczajaca ilosc narzedzi by nie musiec bawic sie w golym i wesolym asm [w czym z checia poprze mnie Axiomat]. No chyba ze chcesz stworzyc jakis wlasny uklad i napisac obsluge.
Starsze od wegla, lecz nadal pomocne dokumenty, z martwej juz strony Paradox. Tak z ciekawosci, to w jakim kierunku dokladnie sie udajesz? Chodzi mi o to w jakim celu chcesz programowac cos dla PlayStation. Aktualnie na sieci plywa wystarczajaca ilosc narzedzi by nie musiec bawic sie w golym i wesolym asm [w czym z checia poprze mnie Axiomat]. No chyba ze chcesz stworzyc jakis wlasny uklad i napisac obsluge.
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8531
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Zgadza sie... Morden dobrze mowi - po co masz sie meczyc w asm jak do GameBoy'a masz C!!!
Bardzo fajna i przyjemna stronka zawierajaca podstawy i opis narzedzi:
http://www.loirak.com/
GameBoy jest banalny do oprogramowania za pomoca podstawowego DevKit'u. Ja po ok 15 godzinach zabawy stwierdzilem ze juz mi to nie wystarcza i przesiadlem sie na GameBoyAdvance - tu dopiero mozna rozwinac skrzydla Szkoda tylko ze z dzwiekiem... a dokladniej z muzyka jest troche klopotu... a nawet wiecej niz troche - jak ktos cos takiego robil to dajcie znac.
Bardzo fajna i przyjemna stronka zawierajaca podstawy i opis narzedzi:
http://www.loirak.com/
GameBoy jest banalny do oprogramowania za pomoca podstawowego DevKit'u. Ja po ok 15 godzinach zabawy stwierdzilem ze juz mi to nie wystarcza i przesiadlem sie na GameBoyAdvance - tu dopiero mozna rozwinac skrzydla Szkoda tylko ze z dzwiekiem... a dokladniej z muzyka jest troche klopotu... a nawet wiecej niz troche - jak ktos cos takiego robil to dajcie znac.
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1231
- Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
- Lokalizacja: ║║█│││█│║│││║║│█║
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Tak swoja droga, wlasnie zdalem sobie sprawe, ze nikt nie wspomnial o jaka konkretnie platforme chodzi. A ja automatycznie skoczylem do tematu PlayStation. Moze dlatego, ze to wlasnie na te platforme napisalem male intro / loader jakies dwa tygodnie temu.
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Goly i wesoly ASM wystarczy, + ewentualnie C z funkcja printf
mam zamiar kiedys wydac moja gre, tj podjac wspolprace z jakas firma, napisac gre, oni wydadza i bede slawny *_* xd
mam zamiar kiedys wydac moja gre, tj podjac wspolprace z jakas firma, napisac gre, oni wydadza i bede slawny *_* xd
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8531
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Hmmm... Chcesz wydac gre na GB? troche za pozno... no chyba ze mowisz o innej platformie. Jak troche potrenujesz to daj znac... pewnie znajdzie sie u nas miejsce dla jeszcze jednego kodera
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8531
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
No to tez bym nie liczyl na to ze ktos by to wydal
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
no to sam to opublikuje, masz problem, bedzie sprzedaz na wysylke ;p
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8531
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Hmmm... to moze byc naprawde dosc kosztowna zabawa... Senshu chyba ci jeszcze nie mowil jak to jest... zrobienie gry to jedno, a zrobienie cart'a to drugie. No chyba ze bedziesz sprzedawal samego rom'a a ludzie beda go pakowac na Flash'a... ale w ten sposob napewno nie zarobisz.
Jesli chcesz zrobic ta gre dla siebie to ok, ale zasada jest prosta... nie ma sensu pisac na platformy ktore juz umarly. Nie wyciaga sie trupa z trumny zeby sobie jeszcze pochodzil... niech spoczyw w spokoju... Rozumiem twoj zapal - ja rowniez kiedys chcialem pisac gre na N64, ale to po prostu jest strata czasu (pomijam fakt ze sposob pisania na N64 jest co najmniej chory) - tak naprawde nawet jak zdobedziesz ogromna wiedze i doswiadczenie tworzac taki projekt to i tak nie wykorzystasz jej juz nigdzie indziej bo te techniki sa po prostu przestarzale - teraz gry pisze sie calkiem inaczej i ta wiedza... po prostu o kant du.y ja obic. Lepiej zajac sie jakas nowa platforma... Ja programowalem prawie 10 lat dla ideii... i co? To po prostu stracony czas, teraz patrzac z perspektywy czasu napewno wykorzystalbym ten czas na cos innego (a napewno na poznanie innych technologii). Nie zabraniam ci tego robic... mlody jestes... ambitny... a ja to stary programistyczny pierdziel, pewnie i tak mnie nie posluchasz... ale proponuje nie tracic czasu na jakies utopijne projekty, tak naprawde nie zyskasz nic oprocz szacunku X uzytkownikow. Odradzam...
Jesli chcesz zrobic ta gre dla siebie to ok, ale zasada jest prosta... nie ma sensu pisac na platformy ktore juz umarly. Nie wyciaga sie trupa z trumny zeby sobie jeszcze pochodzil... niech spoczyw w spokoju... Rozumiem twoj zapal - ja rowniez kiedys chcialem pisac gre na N64, ale to po prostu jest strata czasu (pomijam fakt ze sposob pisania na N64 jest co najmniej chory) - tak naprawde nawet jak zdobedziesz ogromna wiedze i doswiadczenie tworzac taki projekt to i tak nie wykorzystasz jej juz nigdzie indziej bo te techniki sa po prostu przestarzale - teraz gry pisze sie calkiem inaczej i ta wiedza... po prostu o kant du.y ja obic. Lepiej zajac sie jakas nowa platforma... Ja programowalem prawie 10 lat dla ideii... i co? To po prostu stracony czas, teraz patrzac z perspektywy czasu napewno wykorzystalbym ten czas na cos innego (a napewno na poznanie innych technologii). Nie zabraniam ci tego robic... mlody jestes... ambitny... a ja to stary programistyczny pierdziel, pewnie i tak mnie nie posluchasz... ale proponuje nie tracic czasu na jakies utopijne projekty, tak naprawde nie zyskasz nic oprocz szacunku X uzytkownikow. Odradzam...
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1231
- Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
- Lokalizacja: ║║█│││█│║│││║║│█║
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Z drugiej zas strony, stare platformy to dobry trening. Porzadny support w postaci narzedzi ze strony sceny na pewno sie przydaje jesli chcemy zabrac sie za cos starszego. Inna sprawa to dokladnie to, o czym wspomnial Axiomat. Na wlasna reke nie dal bys rady wytloczyc plyty w malym nakladzie, a co dopiero wypuscic carta.
Poza tym zapytam wprost. Wypusciles cos juz? Jakakolwiek produkcje? Intro? Demo? Mini gre, program? Cokolwiek? Zreszta niekoniecznie trzeba wypuszczac. Mozna cos pisac i na tym siedziec. Chodzi mi po prostu o to jak duze masz doswiadczenie w kwestii bardziej zaawansowanego programowania.
Jesli jestes w stanie napisac kod poruszajacy sprite'em po jakims tam tle, do tego kolizje, jakas muzyka, to ok. Jesli jednak nigdy wczesniej tego nie robiles, czeka cie dluga i ciezka droga.
Poza tym zapytam wprost. Wypusciles cos juz? Jakakolwiek produkcje? Intro? Demo? Mini gre, program? Cokolwiek? Zreszta niekoniecznie trzeba wypuszczac. Mozna cos pisac i na tym siedziec. Chodzi mi po prostu o to jak duze masz doswiadczenie w kwestii bardziej zaawansowanego programowania.
Jesli jestes w stanie napisac kod poruszajacy sprite'em po jakims tam tle, do tego kolizje, jakas muzyka, to ok. Jesli jednak nigdy wczesniej tego nie robiles, czeka cie dluga i ciezka droga.
- mog123
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 946
- Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
- Kontakt:
Re: Techniczna Strona Konsol;)
umiem poruszyc spritem na NESie, ustawic bg, wgrac palete, za SNESa sie jeszcze nie zabieralem z braku czasu, musze nadgonic braki w graniu ;p
PS: tak wogole, to wie ktos czy wyszla jakakolwiek gra na Pegazusa z Bateria i mozliwoscia save'owania?
Wiem ze siudym mial zrobionego FF na pegazusa, z dzialajacym savem, ale niestety jakos jedyna odpowiedz jaka dostaje "wszystko jest na stronie" aaczkolwiek ciezko tam cokolwiek znalezc ;p
PS: tak wogole, to wie ktos czy wyszla jakakolwiek gra na Pegazusa z Bateria i mozliwoscia save'owania?
Wiem ze siudym mial zrobionego FF na pegazusa, z dzialajacym savem, ale niestety jakos jedyna odpowiedz jaka dostaje "wszystko jest na stronie" aaczkolwiek ciezko tam cokolwiek znalezc ;p
-
- 'radzi sobie'
- Posty: 470
- Rejestracja: 2005-12-20, 23:11
Re: Techniczna Strona Konsol;)
Strona jest bardzo dobra, do zabawy z kartami nesa potrzebujesz tylko pinout romow i mmckow. Sam mam finala 3eng i sweet home, wszystko dziala idealnie, na pegazie. Co do "piratow" ktore mozna dostac na bazarze - Ponoc Zelda i (chyba) Robin Hood mialy miejsca na bateryjki, oczywiscie to karty starego typu z ukladami w srodku, a nie z czarnym bablem.