Regulamin forum

Wszystkie tematy dotyczace serwisow
Zablokowany
Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Regulamin forum

Post autor: Storms » 2012-11-27, 09:30

Rozdział I
Postanowienia ogólne
1. Rejestracja na forum jest jednocześnie akceptacją regulaminu, oraz zobowiązaniem użytkownika do jego przestrzegania.
2. Pisząc posty i tworząc tematy należy umieszczać je w odpowiednim dziale, jeżeli masz problem z ustaleniem który dział jest właściwy, poinformuj moderatora.
3. Każdego użytkownika powinna cechować kultura osobista.
4. Pisząc posty pamiętaj by przekaz był zrozumiały. Nikt nie zmusza cię do pisania wzorowo ortograficznie, jest to jednak mile widziane. Potępiane jest wypisywanie wulgaryzmów oraz pisanie przemiennie dużą i małą literą (tzw. PoKiEm). Pisanie wyłącznie z dużej litery dopuszczalne jedynie w uzasadnionych przypadkach (pisanie dużymi literami oznacza krzyk, a nikt nie lubi jak się na niego krzyczy).
5. Tradycja Retroage wywodzi się z jego negatywnego podejścia do piractwa. Pirackie gry nie przedstawiają ŻADNEJ wartości. Zatem wszelkie linkowanie do stron typu warez, p2p czy tym podobnych które traktują o piractwie, będzie surowo karane. Dotyczy to również dyskusji o romach gier oficjalnie wydanych, a także samej emulacji. Kwestie tzw. patchy (łatek), są dopuszczalne o ile nakłada się je na oryginalne oprogramowanie.
6. Wielokontowość (czyli posiadanie więcej niż jednego konta na forum) surowo wzbronione.
Rozdział II
Pisanie postów
1. Pisząc staraj trzymać się tematu.
2. Zakładając nowy temat sprawdź, czy nie był on już poruszany na forum. Używaj funkcji "szukaj".
3. Pamiętaj o odpowiednim, cokolwiek mówiącym tytule tematu.
4. Staraj się pisać sensowne posty. Swoje wypowiedzi staraj się motywować (o ile istnieje taka możliwość). Nie pisz postów składających się jedynie z jednego wyrazu (np: "OK"; "tak"; "nie" itp.) lub z samych emotikonek, chyba że w danym przypadku ma to sens.
5. Pisz zrozumiale, używaj poprawnego języka, i unikaj pisania kilku postów pod rząd (zamiast tego edytuj swoje posty). Jeśli masz problemy z pisaniem, to sprawdź jak robić to poprawnie.
Rozdział III
Kolekcje retrogersów
1. Dopuszczalne jest ukazywanie kolekcji w zdjęciach i filmach.
2. Zdjęcia powinny być zawarte w funkcji mimg.
3. Tytuł kolekcji powinien zaczynać się tagiem z własnym nickiem.
4. Jeżeli coś z prezentowych rzeczy chcesz sprzedać, umieść to w pchlim targu. Wszelkie oferty sprzedaży będą usuwane wraz z całą kolekcją użytkownika.
Rozdział IV
Pchli Targ
1. Administracja ani Moderatorzy nie odpowiadają za treść i przebieg transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem forum.
2. Handel pirackimi grami lub jakimikolwiek innymi nielegalnymi towarami jest zabroniony.
3. Każde ogłoszenie jest zamykane po 2 miesiącach od ostatniego posta. Jeśli nie chcesz, żeby Twoje ogłoszenie zostało zamknięte, przypominaj o nim regularnie.
4. Ogłoszenie w Pchlim Targu musi spełniać kryteria opisu dla danej kategorii ogłoszenia. Brak spełnienia któregokolwiek z kryteriów skutkuje usunięciem ogłoszenia.
5. KUPIĘ - kryteria:
a) tytuł opisujący przedmiot, którego poszukujemy
b) krótki, zwięzły opis przedstawiający poszukiwany przedmiot (można dodać zdjęcie)
c) kontakt, jeżeli inny niż przez PW
6. SPRZEDAM - kryteria:
a) tytuł opisujący przedmiot, który sprzedajemy
b) krótki, zwięzły opis przedstawiający sprzedawany przedmiot (można dodać zdjęcie)
c) kontakt, jeżeli inny niż przez PW
d) cenę przedmiotu / link do aukcji
7. Nie sprzedawaj rzeczy, których nie masz i zamierzasz się w nie zaopatrzyć dopiero po znalezieniu nabywcy.
8. Zabronione jest zamieszczanie kilku ogłoszeń dotyczących tego samego przedmiotu.
9. Jeśli transakcja została zawarta, należy dodać post o treści "Do usunięcia".
10. Mile widziane jest dodanie komentarza odnośnie transakcji w stosownym temacie.
Rozdział V
Ostrzeżenia i bany
1. Naruszenie regulaminu w pierwszej kolejności skutkuje ostrzeżeniem słownym moderatora. W przypadku braku poprawy/dalszego łamania regulaminu Moderator/Administrator ma prawo nałożyć ostrzeżenie o wartości 1, jednocześnie jako powód ostrzeżenia podając link do postu łamiącego regulamin (o ile istnieje taka możliwość).
2. Moderator może przyznać użytkownikowi bana o określonym czasie trwania, zamiast ostrzeżenia, jeżeli sytuacja tego wymaga. Jednak czas trwania bana nie powinien przekraczać tygodnia, a użytkownik wobec którego można to zastosować posiada maksymalnie pięć ostrzeżeń.
3. Bądźmy kulturalni - za przekleństwa, wyzwiska i celowe obrażanie innych użytkowników Moderator/Administrator może przyznać ostrzeżenie wartości 1 bez wcześniejszej uwagi słownej.
4. Ostrzeżenia obowiązują przez 90 dni od daty wystawienia.
5. Jeżeli użytkownik otrzymuje szóste ostrzeżenie, moderator zobowiązany jest do przyznania mu wieczystego bana.
6. Linki do nielegalnych treści np. piractwo lub emulatory, skutkować będą ostrzeżeniem o wartości 2 przy pierwszym przewinieniu, kolejne skutkować będą wieczystym banem.
7. Nagminne łamanie regulaminu będzie skutkować trwałym banem.
8. Jeżeli użytkownik wyrazi chęć powrotu z banicji, należy skierować swoją petycję na adres forum@retroage.net

Rozdział VI
Moderacja
1. Moderatorzy mają prawo edytować Twoje posty bez Twojej zgody, lecz informacja o takich modyfikacjach zawsze się pojawia. Jednocześnie edycja tych postów nie może wpływać na sens wypowiedzi.
2. Moderatorzy mogą karać użytkowników ostrzeżeniami i czasowymi Banami (więcej w rozdziale IV).
3. Od decyzji moderatora użytkownik może się odwołać do administratora forum.
4. Moderator jest rozjemcą, dba także o poziom dyskusji.
Rozdział VII
Administrator forum
1. Administrator jest na forum władzą ustawodawczą, ustala regulamin lub nanosi poprawki (więcej w rozdziale VII). W przypadku problemu interpretacji przepisu, rozstrzyga je ostatecznie.
2. Administrator jest na forum władzą wykonawczą. Dostosowuje się do założeń regulaminu, wykonując obowiązki moderatora.
3. Administrator jest na forum władzą sądowniczą. Do jego kompetencji należy ostateczne rozstrzyganie sporów i osądów moderatorów. Jego decyzje są ostateczne i niezmienne.
4. Administrator forum jest kierownikiem moderacji. W jego kompetencjach leży powoływanie i odwoływanie moderatorów.
5. Administrator forum pełni swoją funkcję bezterminowo.
6. Jednocześnie administratorem forum może być tylko jedna osoba.
7. Administrator forum może mianować na tymczasowego administratora jednego z moderatorów, jeżeli sam nie może pełnić swoich obowiązków w określonym czasie (czas absencji jednak nie powinien przekraczać 30 dni), jeżeli administrator forum nie może podjąć decyzji, wówczas tymczasowego administratora forum mianuje administrator serwisu.
8. W przypadku gdy administrator zaniedbuje swoją funkcje (nie rozstrzyga sporów, podań, nie utrzymuje kontaktu z forum), przez okres 30 dni, administrator strony powinien rozpisać wybory na nowego administratora forum.
9. Możliwa jest również zmiana administratora, przez użytkowników forum. W tym celu moderator otwiera sondę (referendum), i użytkownicy oddają głosy. Sonda jest wiążąca gdy liczba uprawnionych do głosowania przekroczy 30. Jeżeli wynik jest pozytywny, administrator serwisu rozpisuje wybory na nowego administratora forum.
10. Przez „rozpisanie wyborów na administratora forum”, rozumiemy stworzenie odpowiedniego tematu z sugestiami i propozycjami dotyczącymi obsadzenia tej funkcji. Jednak, równie dobrze to administrator serwisu może wyznaczyć następcę.
Rozdział VIII
Regulamin forum
1. Regulamin forum ustala administrator forum wraz z moderacją.
2. Regulamin należy opublikować co najmniej 3 dni przed wejściem w życie. Ostateczny termin wejścia ustawy zasadniczej (czyt. regulaminu) ustala administrator forum.
3. W okresie o którym mowa w pkt.2 (tzw. Vacatio legis) użytkownicy forum mogą zgłaszać swoje propozycje. Administrator forum powinien rozważyć każdą sugestię.
4. Administrator forum nanosi poprawki na regulamin. Jednak powinien to robić jedynie gdy jakiś jego punkt wywołuje zbyt wiele nieporozumień bądź jest sprzeczny z innym paragrafem.

Rozdział IX
Przepisy przejściowe i końcowe
1. Regulamin wchodzi w życia dnia 11.09.2012
2. Tego samego dnia, o którym mowa w 1 pkt., traci moc regulamin z dnia 15.07.2007

Zablokowany