Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

ODPOWIEDZ

Ocen artykul

bardzo dobry
8
80%
dobry
2
20%
sredni
0
Brak głosów
slaby
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 10

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: Gimiak » 2007-10-30, 22:46

Rodzime Allegro zasypywane jest grami najrozniejszego pochodzenia przez co wielu kupujacych trafia na wersje gier, ktore albo nie dzialaja na ich konsoli, albo napisy wystepujace w grze sa w niezrozumialym jezyku. Zakupy koncza sie rozgoryczeniem, bo ciezko odlozone pieniadze wyrzucone zostaly w bloto. Po przecztaniu tego artykulu poznacie tajniki rozpoznawania wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64.
Mala ilosc aktualizacji spowodowana byla pracami nad wygladem retroage, ktory zaimplementowany zostal w weekend. Mamy nadzieje, ze nowa wersja przypadnie wam do gustu.
Obrazek

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: soberpl » 2007-10-30, 23:56

Duzy + dla autora za pomysl i wykonanie. Przydalaby sie jeszcze wersja GC :P

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: Axi0maT » 2007-10-31, 07:38

soberpl pisze:Duzy + dla autora za pomysl i wykonanie.
Zabrzmi to moze jak wypowiedz kogos z komercyjnego programu TV dla bydla, ale w tym przypadku bedzie to akurat prawda... Chcialem dodac ze nie wygladaloby to tak jak wyglada gdyby nie praca calego zespolu. Fakt ze pomysl jest moj, ale nie mozna zapomniec o tym ze ogrom pracy wlozyl w to Inlagd Sill ktory napracowal sie nad korekta (pewnie niewiele osob wie ze sie tym zajmuje dlatego ma posredni wklad we wszystko co sie ukazuje w serwisie :grin: ). Gimiak tez dorzucil swoje 3 grosze do tego artykulu za co naleza mu sie brawa.

Warto tez wspomniec ze pierwotnie tekst mial zawierac jeszcze informacje na temat rozpoznawania gier PAL/NTSC, ale niestety AdamGilmore z braku czasu nie zdolal sie wyrobic... dlatego najprawdopodobniej ukaze sie to jako kolejny niezalezny artykul.

Pewnie wkrotce podniosa sie rowniez glosy na temat tego ze artykul traktuje o rzeczach oczywistych, ale sporo informacji ktore do nas docieraja swiadczy o tym ze jest wielu poczatkujacych uzytkownikow ktorzy maja problemy z takimi wlasnie podstawami- i to wlasnie do nich skierowany jest artykul :smile:
soberpl pisze:Przydalaby sie jeszcze wersja GC :P
Tak, przydaloby sie. Mam juz namazany szkielet takiego artykulu odnosnie wersji jezykowych gier na SNESa. A co do GameCube to sprawa nie jest taka prosta. Jak doszukam sie jakichs konkretnych zaleznosci to napisze.... Poki co pracuje nad dzialem Sega, ale Gimiak caly czas odrzuca mi fotki :mad: - mam nadzieje ze w koncu uda mi sie przeforsowac.

Awatar użytkownika
froger3
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1471
Rejestracja: 2005-12-21, 00:33
Lokalizacja: 3 City / Toronto
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: froger3 » 2007-10-31, 08:27

Coz powiedziec..kolejny dobry pomysl na RA:)

Damjen
Wsparcie sprzętowe
Wsparcie sprzętowe
Posty: 1481
Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
Lokalizacja: Miasto Smoka
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: Damjen » 2007-10-31, 16:09

Axi0maT pisze: Warto tez wspomniec ze pierwotnie tekst mial zawierac jeszcze informacje na temat rozpoznawania gier PAL/NTSC, ale niestety AdamGilmore z braku czasu nie zdolal sie wyrobic... dlatego najprawdopodobniej ukaze sie to jako kolejny niezalezny artykul.
Bedzie to artykul nie tylko o rozpoznawaniu gier PAL/NTSC ale tez o wszelkich roznicach jakie istnieja pomiedzy kartridzami PAL/NTSC/JAP. Niestety, nie umiem podac nawet przyblizonej daty kiedy bedzie gotowy - od pazdziernika pracuje a od niedawna mam taki mlyn w robocie, ze jak wracam to nie wiem jak sie nazywam... :(
Postaram sie go jak najszybciej ukonczyc jak tylko znajde czas.

A tak wracajac do tematu postu - sam nie mialem pojecia o tym, ze po tych kodach mozna rozroznic wersje jezykowe, tak wiec wielkie podziekowania dla Axiomata za "naswietlenie sprawy". Teraz juz nie wpakuje sie w zadna niemieckojezyczna gre (tak, jak to mialo miejsce kilka razy w przeszlosci).
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII :roll:

"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: Gimiak » 2007-11-05, 18:38

Wczoraj przejrzalem swoja kolekcje gier Nintendo i zauwazylem, ze wszystkie gry sa opisywane wg tego schematu, dlatego moze warto by go zmodyfikowac? Nie mam za bardzo teraz czasu, ale jak tylko znajde chwile, to wypisalbym dodatkowe litery, ktore pojawiaja sie na kartridzach. Co ty na to? :angel:

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: Axi0maT » 2007-11-05, 19:14

Gimiak pisze:wypisalbym dodatkowe litery, ktore pojawiaja sie na kartridzach. Co ty na to? :angel:
Ale po co... przeciez to juz jest zawarte w artykule, no chyba ze procz tych wymienionych znasz jeszcze jakies... ale z tego co pamietam to chyba tylko jeszcez Pokemony wyszly w jez portugalskim... i to tyle.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Rozpoznawanie wersji jezykowych gier na konsole Nintendo 64

Post autor: ramzes64 » 2007-12-29, 01:40

artylul dobry - dla mnie przydatny - takich jak najwiecej, traktujacych o takich wlasnie rzeczach zwiazanych z grami

albo te o wymianach bteryjek w grach na GameBoya - sprawy techniczne gier, te skroty i inne duperelki sa wazne - dla ciekawostak i ciekawe.

duzy +
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

ODPOWIEDZ