Strona 1 z 3

Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-02-23, 17:32
autor: Bloo
Heja! No więc napaliłem się na Contrę Hard Corps. I sprawa jest taka, że szczerze mówiąc wolę wersję Genesisową, z wilkiem, a nie jakimiś robotami, tfu.

Już pomijając wysoką cenę, problem jest taki, że jak mi wiadomo, Mega Drive nie jest region free. Ale! Mam jedną grę na Genesisa - Separation Anxiety (kozacki beatemup btw) i ku mojemu zdziwieniu, działa na moim PALowskim Mega Drive.

To jak to jest z tym, he? Kepasa? Mam jakąś super hiper wersję MD, region free? Słyszałem, że MD może odtwarzać gry NTSC jak coś się tam przetnie, ale nic takiego nie robiłem. Może poprzedni właściciel to zrobił? Ale nic takiego tam nie widzę, wygląda jak zwykły MD.

No i dla tych co grali - co sądzicie o Hard Corps? Kozak gra? Trudna? Chcę uczciwą oraz wymagającą grę, którą mogę śrubować i skończyć po wycieńczających próbach. Chcę to poczuć. Tę satysfakcję.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-02-23, 22:27
autor: Natavian
Gry od Konami można odpalić tylko na odpowiednim regionie. Próbowałem kilkoma różnymi tytułami i za każdym razem otrzymywałem komunikat, że gra nie jest przeznaczona na dany region. Część gier z Genesisa nie miało blokady regionalnej i prawdopodobnie tą grę posiadasz. Sama przeróbka Genesisa na multiregion nie jest trudna, ale zauważyłbyś tą modyfikację - region wybiera się przez przełączniki. Sam zaś Probotector różni się od Contry nie tylko podmienionymi sprite'ami, ale też historią, do tego stopnia że jesteśmy pozbawieni niektórych decyzji. Gra za to uchodzi za niesamowicie trudną, przynajmniej przy pierwszym z nią kontakcie. Sam uważam, że to najlepsza Contra ever, która niszczy np. Contrę ze SNESa.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-02-24, 01:17
autor: Bloo
Tak? No to nieźle mi popsułeś humor :P

Nie wiedziałem, że w Contrze podejmuje się jakieś decyzje, heh. Mi się ta Contra na SNESa strasznie podoba.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-02-24, 09:30
autor: fixxxer1
Też się napaliłem na Hard Corps ale niestety ceny na ebay i kurs dolara studzą moje pragnienia.
Chyba trzeba zacząć rozglądać się za Genesisem albo przerobić MD...

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-02-24, 16:48
autor: Bloo
Oj 150 zł plus przesyłka... Co to tam dla kolekcjonera :D

Ja może kupię drugiego MD i go przerobię. A tego pierwszego zostawię w idealnym stanie, bez żadnego cięcia. Kupno Genesisa to pewnie nieźle droga sprawa. No i problemy z odczytem obrazu na palowskich tivikach, za dużo roboty. To nie SNES, aż tyle gier, które nie spotkały EU to tam nie ma.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 12:29
autor: Bloo
NO DOBRA. Poddaję się. Przerabiam tego MD, chcę Hard Corps, chcę Castlevanię Bloodlines itd.

Czy powinienem spodziewać się jakichś defektów? Wiecie, złe kolory, zbyt wolne tempo, zbyt szybkie tempo itd? W końcu jest to NTSC na PALowskim TV.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 13:35
autor: PapaHerbal
Zamiast bawić się w dziadowskie przeróbki zawsze możesz sobie sprawić oryginalnego Genesisa - 150 zł plus przesyłka... Co to tam dla kolekcjonera :D

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 13:36
autor: Bloo
A wiesz, że też mam to na uwadze :P Ale ja tam wiem jak to by działało w Polsce... Pewnie jeszcze jakieś zasilacze są inne, przejściówki musiałbym jakieś kupować... :P

NTSCowego to bym chętniej SNESa kupił, bo jest wiele gier niedostępnych w Europie, to i jeszcze konsola wygląda inaczej (wg mnie lepiej).

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 14:00
autor: kolo
Zasilacze i całą resztę masz kompatybilną z daną wersją konsoli niezależnie od regionu, jak chcesz używać zasilacza z USA / Japonii to musisz kupić transformator. Przeróbka jest ponoć stosunkowo prosta i można przerobić go na "multi" dzięki przełącznikom 50/60Hz i MD/GEN (czy coś w tym stylu), tylko żeby mieć kolor w grach importowanych potrzebujesz kabla RGB albo dodatkowej przeróbki (gdzieś o niej wspomniałem już na forum, poszukaj).
Ogólnie z przeróbką jest trochę pierdzielenia, jak masz kasę to chyba lepiej będzie jednak kupić drugą konsolę ze stanów.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 14:05
autor: Bloo
Aha. Ciekawe rzeczy powiadasz. Faktycznie poszukam. Ta jedna gra Genesisowa działa mi na MD i jest w kolorze, ale to chyba nie ma związku.

Chyba macie rację. Najtańszy na europejskim ebay jest za ponad 2 stówki, oh well.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 14:14
autor: kolo
Niektóre mają multiregion (na przykład spora część gier od EA) i odpalają się we właściwej częstotliwości dla danej konsoli (czyli w europie 50Hz), po przeróbce byłbyś w stanie odpalać gry w 60Hz (w tym także gry europejskie), ale bez kabla RGB i dodatkowej przeróbki jedynie w odcieniach szarości.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 14:16
autor: Bloo
Dzięki za info. Teraz wszystko jest jasne.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 15:21
autor: ufix
Mam od niedawna przerobionego MD i bardzo polecam. Z kablem RGB kolory są świetne, zakłóceń brak. Dodatkowo wiele gier wydanych w europie działa bez tych okropnych ramek na górze i dole obrazu i w prawidłowej prędkości. Sama przeróbka ogranicza się do przylutowania trzech kabelków i przełącznika, więc nie jest szczególnie skomplikowana.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 16:11
autor: badPixel
ufix pisze:Sama przeróbka ogranicza się do przylutowania trzech kabelków i przełącznika, więc nie jest szczególnie skomplikowana.
... może jakiś foto-tutorial jak w przypadku przeróbki NESa ? :)
Najlepiej wersji SMD2 bo brzydsza i akurat tych mam kilka na stanie :P

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 16:31
autor: ufix
Przerabiałem moją konsolę według tego tutoriala: LINK (z wyjątkiem miejsca umieszczenia przełącznika, nie wiem jak można było skrzywdzić tą konsole tak jak autor poradnika :P )

Myślę, że SMD2 może mieć problemy z odpalaniem gier z genesisa, bo posiada zabezpieczenie TMSS (podobnie jak późniejsze modele 1 - można to poznać po tym, czy wyświetlają ekran z informacjami o licencji przed załadowaniem gry), więc przeróbka prawdopodobnie byłaby bardziej skomplikowana.