VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Awatar użytkownika
mentor93
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1201
Rejestracja: 2012-02-12, 15:20

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: mentor93 » 2016-09-28, 02:51

Ta gra ma koniec, czy to taki endless runner? :P Do ruchu bohatera trzeba się przyzwyczaić, ale kiedy już się to załapie, gra może sprawić sporo frajdy, głównie przez angażujący poziom trudności (rozegrałem kilkanaście partyjek i na razie mój najlepszy wynik to 27 :( ). Jeśli chce się Wam dopracować grę od strony rozgrywki, to fajnie byłoby pobiegać przez różne scenerie, bo to, co mnie do Vilqa przyciągnęło w pierwszej kolejności, to bardzo przyjemna dla oka i miodna grafika. Nawet nie podejrzewałem Cię o takie zdolności artystyczne ;) No i muzyka też pasuje do klimatu, więc całość sprawia wrażenie naprawdę spójnej produkcji.

Mam nadzieję, że za rok zaprezentujecie coś bardziej rozbudowanego, o ile mogę mieć takie oczekiwania :)
Obrazek
PSX | PS2 | PS3 | PS4 | Gamecube

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-28, 07:26

Gra nie ma konca jako takiego, ale stopniowo wraz ze zdobytymi punktami pojawiaja sie nowi przeciwnicy i jest trudniej. Gra jest ukonczona - nie planujemy juz nic w niej zmieniac no chyba ze pojawia sie jakies wyrazne bugi w grze (poki co mam jedno zgloszenie ze na jakims modelu everdrive gra nie dziala - to sie kwalifikuje do poprawki).

Od wczoraj pracujemy nad wersja ktora trafi na fizyczny nosnik - obecnie cala grafika gry jest wymieniana i dodawani sa nowi wrogowie. Ma byc tez dluzsza muzyka oraz tryb practice (bez mozliwosci wpisu do hi-score). Innych scenerii poki co nie wykluczamy ale tez nie potwierdzamy (powiedzmy ze szanse okreslilbym na 50%).
mentor93 pisze:Mam nadzieję, że za rok zaprezentujecie coś bardziej rozbudowanego, o ile mogę mieć takie oczekiwania :)
Z pewnoscia. VILQ byl z zalozenia maly i powstawal tylko po to zeby wystawic cos na konkurs. Gra byla w zasadzie efektem poznawania srodowiska SDK dla Segi Mega Drive. Nie liczylismy nawet na podium - chodzilo tylko o to zeby wziazc udzial w konkursie. Jak sie pozniej okazalo wyniki prac byly zadowalajace a w zasadzie grywalnosc udalo sie zrobic dopiero w ostatnim tygodniu prac bardzo mocno balansujac poziomem trudnosci (pierwotnie gra byla kilka razy trudniejsza i wysrubowanie 30-40 punktow bylo niemal niewykonalne) - pracowalismy nad vilqiem w zasadzie do samego konca a ostateczna wersja zostala domknieta na niecale 2h przed konkursem. Teraz znamy juz calkiem dobrze srodowisko. Mamy kawal kodu ktory napedza gre 2D i z pewnoscia to wykorzystamy do duzo wiekszej gry. Jesli nie bedzie zadnych przeciwnosci losu to moze uda sie zrobic gre ktora nie bedzie odbiegala od standardow gier wydawanych komercyjnie w latach 90tych... na to licze.

PS: Przyznam szczerze ze bylem niemal pewien ze Twoja gra na PSXa tez pojawi sie w konkursie. Bylem wrecz zaskoczony kiedy okazalo sie ze jej tam nie ma.

Awatar użytkownika
mentor93
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1201
Rejestracja: 2012-02-12, 15:20

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: mentor93 » 2016-09-28, 16:11

Prawdę powiedziawszy, to całkiem zapomniałem o Retrokompie. Poza tym, jak sam powiedziałeś, po PS1 oczekiwano by zapewne trójwymiarowej gry, a na taką nie miałem zbytnio czasu. Być może uda mi się wystartować za rok, choć jeszcze nie wiem, z czym.
Obrazek
PSX | PS2 | PS3 | PS4 | Gamecube

Awatar użytkownika
ufix
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: ufix » 2016-09-28, 16:37

To co, trzeba jakiś temat z high scorami z VILQa założyć :D

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Bardzo fajnie się gra, rozgrywka wciągająca jak w każdym runnerze ;)
Axi0maT pisze:Niebardzo wiem o jakim tutorialu mowisz. Zeby zabrac sie za pisanie gry droga jaka ja to robilem to trzeba znac jezyk C w stopniu co najmniej sredniozaawansowanym. Samo pisanie na Sege jest juz opisane wiec chyba nie ma sensu powielanie. Wszystko mozna znalezc tutaj:
https://github.com/Stephane-D/SGDK/wiki/Tuto-Intro
W sumie masz rację, całkiem nieźle jest to opisane. Myślałem, że jest mniej informacji na ten temat.

Awatar użytkownika
cissic
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 923
Rejestracja: 2016-03-16, 09:58

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: cissic » 2016-09-28, 17:16

Axi0maT pisze: Mamy przynajmniej jeden dobry pomysl (+3 inne w zanadrzu) ale potrzebujemy do tego co najmniej dwoch grafikow.
poszło na pw

ODPOWIEDZ