VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-26, 09:08

Mam przyjemnosc poinformowac ze gra VILQ ktorej jestem wspolautorem zajela pierwsze miejsce w konkursie na stworzenie gry na retro sprzet - RetroKomp GameDev Competition.

Autorzy:
Code: Axi0maT, KaiN
Gfx: Axi0maT
Music: AceMan

Gra została napisana jest w jezyku C (z wykorzystaniem dev sgdk).

filmik z wersji beta (ostatnie poprawki byly robione do samego konca, dopiero na 2 godziny przed konkursem mielismy ostateczna wersje):
https://www.youtube.com/watch?v=NwaGobu ... e=youtu.be

Plik z gra do pobrania:
http://www.retroage.net/pliki/vilq_1.00.zip

Gra VILQ na imprezie cieszyla sie duza popularnoscia, do tego stopnia ze do konsoli ustawialy sie kolejki. Gra mimo ze prosta to jednak wyraznie nadrabiala grywalnoscia co jak widac mialo dla glosujacych spore znaczenie.

W tym roku konkurencja byla bardzo silna. W stosunku do zeszlorocznej edycji wyraznie podnosl sie poziom - w zasadzie bylo 5 mocnych produkcji sposrod ktorych kazda mogla wygrac. Od strony technicznej produkcja Bridge Strike chlopakow z Project R3D byla zdecydowanie najbardziej zaawansowana. Wyrozniala sie tez nowozelandzka produkcja Alar City na Amige ktora miala bardzo dopracowany silnik (niestety grywalnosc lezala na calej linii).

Pewne kregi wywieraja nacisk zeby gra ukazala sie na kartridzu. Osobiscie uwazam ze nie jest to zbyt dobry pomysl przede wszystkim dlatego ze gra jest mala, prosta i wymagalaby rozbudowania zeby proces wydawniczy mial w ogole sens. Produkcja na kartridzu jest raczej sporo drozsza niz wydanie dyskietkowe lub na CD, dlatego wysoce prawdopodobnym jest ze cena okazalaby sie zaporowa albowiem mialaby sie nijak do oferowanej zawartosci, a co za tym idzie liczba sprzedanych egzemplarzy bylaby niewielka. To samo tyczy sie Wizarda sprzed roku (chociaz tam dochodzi jeszcze problem z pamiecia bo jestesmy zaladowani wrecz pod kurek, a plansz jest tylko 8). Sprawa wydan na fizycznym nosniku pozostaje wiec poki co otwarta. Na chwile obecna jedyna mozliwoscia na zagranie w VILQ jest odpalenie jej na emulatorze lub zakup flashcarda do Segi Mega Drive i wgranie na niego romu z gra. Jak VILQ zostanie odrobaczony i podrasowany to wowczas na powaznie pomyslimy o wydaniu na kartridzu, pewnie w formie Deluxe czy cos takiego.
Ostatnio zmieniony 2016-09-27, 21:05 przez Axi0maT, łącznie zmieniany 3 razy.

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: fixxxer1 » 2016-09-26, 10:43

Czekam na pliczek z grą, chętnie obadam ;)

Awatar użytkownika
philipo
Sponsor
Sponsor
Posty: 258
Rejestracja: 2006-12-26, 11:32
Lokalizacja: Lipnica k/ Kolbuszowej
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: philipo » 2016-09-26, 13:10

Jeszcze raz gratuluje i czekam na ostateczna wersję (mam nadzieję ,że na kartridżu ) ;-)

Patrząc na tempo w jakim się rozwijacie to na następnym compo wystawicie chyba coś na N64 ;-)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-26, 13:49

philipo pisze: Patrząc na tempo w jakim się rozwijacie to na następnym compo wystawicie chyba coś na N64 ;-)
Dzieki, ale najprawdopodobniej pozostaniemy przy Sega Mega Drive. N64 na chwile obecna jest po pierwsze wciaz bardzo niewygodne do oprogramowania... jesli juz to PSX, ktory jest prosty do rozgryzienia - szczegolnie ze sprawdzalismy i rozwazalismy te opcje na wobor platformy gdzies w okolicach lutego. Zadecydowal fakt ze po tak silnym sprzecie w konkursie oczekiwany bylby pewnie produkt z grafika 3D... a do zrobienia tego potrzeba wiekszej ekipy (albo poswiecenia sporej ilosci czasu).

Na przyszly rok nastawiamy sie raczej na Sega Mega Dive - niezle ja rozgryzlismy i sprzet nie ma az takich ograniczen jak NES, przez co wygodnie sie pisze na te konsole... sama przyjemnosc wrecz :) Mamy juz gotowy silnik ktory zostal przetestowany na VILQ, teraz pora stworzyc cos wiekszego i powaznego. Mamy przynajmniej jeden dobry pomysl (+3 inne w zanadrzu) ale potrzebujemy do tego co najmniej dwoch grafikow. Wszystko zalezy wiec od tego czy uda sie poszerzyc team, bo wolalbym wrocic do kodu niz dziobac pixele niskich lotow ;)

Awatar użytkownika
philipo
Sponsor
Sponsor
Posty: 258
Rejestracja: 2006-12-26, 11:32
Lokalizacja: Lipnica k/ Kolbuszowej
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: philipo » 2016-09-26, 14:40

Myślałem o N64 bo wiem, że lubisz ten zacny sprzęcik :-)
A tak teoretyzując to konwersja VILQa bądź wykorzystanie silnika na Amigę była by bardzo trudna?
W końcu procek Motorolka 68k ten sam ;-)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-26, 17:05

philipo pisze:Myślałem o N64 bo wiem, że lubisz ten zacny sprzęcik :-)
Lubie, co nie znaczy ze jestem masochiosta :P

Oczywiscie ze konwersja tej gry bylaby na Amige jak najbardziej mozliwa, bo to mala gra w gruncie rzeczy. Te maszynki sa baaardzo mocno do siebie zblizone jesli chodzi o mozliwosci. Roznica jest taka ze na Amidze trzebaby sie naorac od strony kodu. Sega jest dedykowana do gier wiec korzystalismy z bardzo wielu rzeczy ktore sa zaimplementowane w Sedze sprzetowo. Silnik wiec musialby zostac gruntownie przepisany, ale wiekszosc fizyki, czy generowanie poziomow - mozna przeniesc 1:1 pewnie w max 10 minut). Wygoda pisania dla konsoli jest nieporownywalnie wieksza.

Kaspar84
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 619
Rejestracja: 2013-10-28, 11:52

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Kaspar84 » 2016-09-26, 18:18

Gratuluję! Jeśli byłaby opcja na kartridż to się piszę!
Obrazek

Awatar użytkownika
PapaHerbal
Moderator
Moderator
Posty: 1557
Rejestracja: 2011-12-15, 14:15
Lokalizacja: Solny Gród

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: PapaHerbal » 2016-09-26, 19:50

Po raz kolejny Axi0 - chapeau bas!
Obrazek

Melvin.FoX
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 406
Rejestracja: 2012-04-20, 10:43
Lokalizacja: P-ń

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Melvin.FoX » 2016-09-27, 05:46

Wprawdzie pomysł daleki od ideału bo pewnie jakość jest daleko od tego co Axi0 życzyłby sobie dla swojego dziecka ale majfrendy robią "reprodukcję" kartów m.in. do SMD. Na aliexpress można zamówić kart z dowolnym romem zdaje się, że koszt nie przekracza 10 baksów :)
xo - that was for the players

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-27, 07:15

Melvin.FoX pisze:Wprawdzie pomysł daleki od ideału bo pewnie jakość jest daleko od tego co Axi0 życzyłby sobie dla swojego dziecka ale majfrendy robią "reprodukcję" kartów m.in. do SMD. Na aliexpress można zamówić kart z dowolnym romem zdaje się, że koszt nie przekracza 10 baksów :)
Oczywiscie wiem o tym ze na aliexpress mozna zamowic carty w przystepnej cenie ale zwiazane sa z tym liczbe problemy.
1. Wykonanie jest raczej kiepskie zarowno wizualnie jak i wewnatrz - jakosciowo (te carty ponoc lubia padac wiec trzeba dodatkowo do marzy dorzucic kwote na ewentualne reklamacje).
2. To ze chinczyki sobie tam cos klepia i ze mozna to sobie kupic to jedno a druga kwestia - to czy mozna tym handlowac w Europie, bowiem musi byc spelniona dyrektywa RoHS. jestem ciekaw ktory dystrybutor podpisze sie pod tym chinczykiem wlasna krwia.
3. Ok 6-8$ za samego carta. Dolicz pudelko z okladka, manuala, podatek VAT, marze dystrybutora. Nawet jesli chcielibysmy puscic to bez wlasnych zyskow to wychodzi 60pln jak nic. I cena bylaby nawet do przyjecia... pod warunkiem ze gra oferowalaby duzo wiecej contentu niz na chwile obecna. Gra wg mnie jest po prostu za mala i nikt tyle nie da za taka prosta rozgrywke. Wg mnie realna kwota za VILQ to okolice 20-30pln... wiec musielibysmy sprzedawac samego carta i to na lewo, bez placenia podatkow.

Awatar użytkownika
ufix
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: ufix » 2016-09-27, 09:17

Gratulacje, gra wygląda naprawdę nieźle :) No i wybór platformy też bardzo dobry :D

Jak rozwiązaliście problem chipu TMSS sprawdzającego oryginalność gry? Gra uruchamia się tylko na wczesnych modelach konsoli bez tego zabezpieczenia, czy istnieje jakieś proste obejście?

Planujesz może napisanie jakiegoś prostego tutorialu dotyczącego pisania gier na SMD? Chętnie bym poczytał coś takiego :)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-27, 11:13

ufix pisze: Jak rozwiązaliście problem chipu TMSS sprawdzającego oryginalność gry? Gra uruchamia się tylko na wczesnych modelach konsoli bez tego zabezpieczenia, czy istnieje jakieś proste obejście?
Nie omijalismy niczego. Nie ma jeszcze fizycznego carta z gra. Na emulatorze gra sie uruchamia bez problemu. Na konsoli uzywalismy everdrive, ktory sam w sobie omija to zabezpieczenie.
ufix pisze: Planujesz może napisanie jakiegoś prostego tutorialu dotyczącego pisania gier na SMD? Chętnie bym poczytał coś takiego :)
Niebardzo wiem o jakim tutorialu mowisz. Zeby zabrac sie za pisanie gry droga jaka ja to robilem to trzeba znac jezyk C w stopniu co najmniej sredniozaawansowanym. Samo pisanie na Sege jest juz opisane wiec chyba nie ma sensu powielanie. Wszystko mozna znalezc tutaj:
https://github.com/Stephane-D/SGDK/wiki/Tuto-Intro
To wystarcza zeby zaczac. Reszta to przeczytanie plikow naglowkowych *.h i sprawdzenie co oferuje srodowisko developerskie i wybranie z nich tego co jest potrzebne do stworzenia gry. Mi zapoznanie sie z tym wszystkim zajelo ok. miesiaca. Pozniej dolaczyl do mnie KaiN i dwa tygodnie robilismy silnik gry, a kolejne dwa tygodnie sama gre. Ja robilem w zasadzie wszystko co ma zwiazek z sama konsola, a KaiN jako ze nie bral udzialu w procesie rozgryzania Segi Mega Drive to pisal sama logike w czystym C, ktora ja pozniej dorzucalem do kodu glownego i laczylem z tym co juz mialem. Lacznie wiec 2 miechy developingu (z czego przez miesiac pomagal mi KaiN). Jesli ktos potrafi programowac w jezyku C to napisanie gry na SMD nie powinno byc dla niego wiekszym problemem. Sama konsola jest bardzo dobrze zaprojektowanym sprzetem i bardzo wdziecznym do tworzenia na nia oprogramowania. Ze wszystkich konsol i komputerow na jakie mialem okazje programowac wydaje mi sie najprostsza i najbardziej przyjazna. Glownie ze wzgledu na to ze ma mnostwo swietnych rozwiazan zaimplementowanych sprzetowo,przez co osiagniecie niektorych rezultatow jest czesto kilkukrotnie latwiejsze niz np. na nowym komputerze klasy PC, nawet z silnikiem Unity. Wg mnie SMD jest wrecz idealna do tego aby przygode z konsolowym retro game devem rozpoczynac wlasnie od niej.

Melvin.FoX
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 406
Rejestracja: 2012-04-20, 10:43
Lokalizacja: P-ń

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Melvin.FoX » 2016-09-27, 11:40

Axi0mat - póki co myślałem raczej o grupowym zakupie na RA dla entuzjastów i dla tych, którzy Ci kibicują ;)
xo - that was for the players

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: Axi0maT » 2016-09-27, 21:06

Aktualizacja w pierwszym poscie - dodalem link do gry. Milego katowania VILQa :)

Awatar użytkownika
cissic
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 923
Rejestracja: 2016-03-16, 09:58

Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive

Post autor: cissic » 2016-09-27, 21:26

To teraz czas na solidne testy :)

ODPOWIEDZ