VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
: 2016-09-26, 09:08
Mam przyjemnosc poinformowac ze gra VILQ ktorej jestem wspolautorem zajela pierwsze miejsce w konkursie na stworzenie gry na retro sprzet - RetroKomp GameDev Competition.
Autorzy:
Code: Axi0maT, KaiN
Gfx: Axi0maT
Music: AceMan
Gra została napisana jest w jezyku C (z wykorzystaniem dev sgdk).
filmik z wersji beta (ostatnie poprawki byly robione do samego konca, dopiero na 2 godziny przed konkursem mielismy ostateczna wersje):
https://www.youtube.com/watch?v=NwaGobu ... e=youtu.be
Plik z gra do pobrania:
http://www.retroage.net/pliki/vilq_1.00.zip
Gra VILQ na imprezie cieszyla sie duza popularnoscia, do tego stopnia ze do konsoli ustawialy sie kolejki. Gra mimo ze prosta to jednak wyraznie nadrabiala grywalnoscia co jak widac mialo dla glosujacych spore znaczenie.
W tym roku konkurencja byla bardzo silna. W stosunku do zeszlorocznej edycji wyraznie podnosl sie poziom - w zasadzie bylo 5 mocnych produkcji sposrod ktorych kazda mogla wygrac. Od strony technicznej produkcja Bridge Strike chlopakow z Project R3D byla zdecydowanie najbardziej zaawansowana. Wyrozniala sie tez nowozelandzka produkcja Alar City na Amige ktora miala bardzo dopracowany silnik (niestety grywalnosc lezala na calej linii).
Pewne kregi wywieraja nacisk zeby gra ukazala sie na kartridzu. Osobiscie uwazam ze nie jest to zbyt dobry pomysl przede wszystkim dlatego ze gra jest mala, prosta i wymagalaby rozbudowania zeby proces wydawniczy mial w ogole sens. Produkcja na kartridzu jest raczej sporo drozsza niz wydanie dyskietkowe lub na CD, dlatego wysoce prawdopodobnym jest ze cena okazalaby sie zaporowa albowiem mialaby sie nijak do oferowanej zawartosci, a co za tym idzie liczba sprzedanych egzemplarzy bylaby niewielka. To samo tyczy sie Wizarda sprzed roku (chociaz tam dochodzi jeszcze problem z pamiecia bo jestesmy zaladowani wrecz pod kurek, a plansz jest tylko . Sprawa wydan na fizycznym nosniku pozostaje wiec poki co otwarta. Na chwile obecna jedyna mozliwoscia na zagranie w VILQ jest odpalenie jej na emulatorze lub zakup flashcarda do Segi Mega Drive i wgranie na niego romu z gra. Jak VILQ zostanie odrobaczony i podrasowany to wowczas na powaznie pomyslimy o wydaniu na kartridzu, pewnie w formie Deluxe czy cos takiego.
Autorzy:
Code: Axi0maT, KaiN
Gfx: Axi0maT
Music: AceMan
Gra została napisana jest w jezyku C (z wykorzystaniem dev sgdk).
filmik z wersji beta (ostatnie poprawki byly robione do samego konca, dopiero na 2 godziny przed konkursem mielismy ostateczna wersje):
https://www.youtube.com/watch?v=NwaGobu ... e=youtu.be
Plik z gra do pobrania:
http://www.retroage.net/pliki/vilq_1.00.zip
Gra VILQ na imprezie cieszyla sie duza popularnoscia, do tego stopnia ze do konsoli ustawialy sie kolejki. Gra mimo ze prosta to jednak wyraznie nadrabiala grywalnoscia co jak widac mialo dla glosujacych spore znaczenie.
W tym roku konkurencja byla bardzo silna. W stosunku do zeszlorocznej edycji wyraznie podnosl sie poziom - w zasadzie bylo 5 mocnych produkcji sposrod ktorych kazda mogla wygrac. Od strony technicznej produkcja Bridge Strike chlopakow z Project R3D byla zdecydowanie najbardziej zaawansowana. Wyrozniala sie tez nowozelandzka produkcja Alar City na Amige ktora miala bardzo dopracowany silnik (niestety grywalnosc lezala na calej linii).
Pewne kregi wywieraja nacisk zeby gra ukazala sie na kartridzu. Osobiscie uwazam ze nie jest to zbyt dobry pomysl przede wszystkim dlatego ze gra jest mala, prosta i wymagalaby rozbudowania zeby proces wydawniczy mial w ogole sens. Produkcja na kartridzu jest raczej sporo drozsza niz wydanie dyskietkowe lub na CD, dlatego wysoce prawdopodobnym jest ze cena okazalaby sie zaporowa albowiem mialaby sie nijak do oferowanej zawartosci, a co za tym idzie liczba sprzedanych egzemplarzy bylaby niewielka. To samo tyczy sie Wizarda sprzed roku (chociaz tam dochodzi jeszcze problem z pamiecia bo jestesmy zaladowani wrecz pod kurek, a plansz jest tylko . Sprawa wydan na fizycznym nosniku pozostaje wiec poki co otwarta. Na chwile obecna jedyna mozliwoscia na zagranie w VILQ jest odpalenie jej na emulatorze lub zakup flashcarda do Segi Mega Drive i wgranie na niego romu z gra. Jak VILQ zostanie odrobaczony i podrasowany to wowczas na powaznie pomyslimy o wydaniu na kartridzu, pewnie w formie Deluxe czy cos takiego.