Ta gra ma koniec, czy to taki endless runner? Do ruchu bohatera trzeba się przyzwyczaić, ale kiedy już się to załapie, gra może sprawić sporo frajdy, głównie przez angażujący poziom trudności (rozegrałem kilkanaście partyjek i na razie mój najlepszy wynik to 27 ). Jeśli chce się Wam dopracować grę od strony rozgrywki, to fajnie byłoby pobiegać przez różne scenerie, bo to, co mnie do Vilqa przyciągnęło w pierwszej kolejności, to bardzo przyjemna dla oka i miodna grafika. Nawet nie podejrzewałem Cię o takie zdolności artystyczne No i muzyka też pasuje do klimatu, więc całość sprawia wrażenie naprawdę spójnej produkcji.
Mam nadzieję, że za rok zaprezentujecie coś bardziej rozbudowanego, o ile mogę mieć takie oczekiwania
VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
- mentor93
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2012-02-12, 15:20
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
Gra nie ma konca jako takiego, ale stopniowo wraz ze zdobytymi punktami pojawiaja sie nowi przeciwnicy i jest trudniej. Gra jest ukonczona - nie planujemy juz nic w niej zmieniac no chyba ze pojawia sie jakies wyrazne bugi w grze (poki co mam jedno zgloszenie ze na jakims modelu everdrive gra nie dziala - to sie kwalifikuje do poprawki).
Od wczoraj pracujemy nad wersja ktora trafi na fizyczny nosnik - obecnie cala grafika gry jest wymieniana i dodawani sa nowi wrogowie. Ma byc tez dluzsza muzyka oraz tryb practice (bez mozliwosci wpisu do hi-score). Innych scenerii poki co nie wykluczamy ale tez nie potwierdzamy (powiedzmy ze szanse okreslilbym na 50%).
PS: Przyznam szczerze ze bylem niemal pewien ze Twoja gra na PSXa tez pojawi sie w konkursie. Bylem wrecz zaskoczony kiedy okazalo sie ze jej tam nie ma.
Od wczoraj pracujemy nad wersja ktora trafi na fizyczny nosnik - obecnie cala grafika gry jest wymieniana i dodawani sa nowi wrogowie. Ma byc tez dluzsza muzyka oraz tryb practice (bez mozliwosci wpisu do hi-score). Innych scenerii poki co nie wykluczamy ale tez nie potwierdzamy (powiedzmy ze szanse okreslilbym na 50%).
Z pewnoscia. VILQ byl z zalozenia maly i powstawal tylko po to zeby wystawic cos na konkurs. Gra byla w zasadzie efektem poznawania srodowiska SDK dla Segi Mega Drive. Nie liczylismy nawet na podium - chodzilo tylko o to zeby wziazc udzial w konkursie. Jak sie pozniej okazalo wyniki prac byly zadowalajace a w zasadzie grywalnosc udalo sie zrobic dopiero w ostatnim tygodniu prac bardzo mocno balansujac poziomem trudnosci (pierwotnie gra byla kilka razy trudniejsza i wysrubowanie 30-40 punktow bylo niemal niewykonalne) - pracowalismy nad vilqiem w zasadzie do samego konca a ostateczna wersja zostala domknieta na niecale 2h przed konkursem. Teraz znamy juz calkiem dobrze srodowisko. Mamy kawal kodu ktory napedza gre 2D i z pewnoscia to wykorzystamy do duzo wiekszej gry. Jesli nie bedzie zadnych przeciwnosci losu to moze uda sie zrobic gre ktora nie bedzie odbiegala od standardow gier wydawanych komercyjnie w latach 90tych... na to licze.mentor93 pisze:Mam nadzieję, że za rok zaprezentujecie coś bardziej rozbudowanego, o ile mogę mieć takie oczekiwania
PS: Przyznam szczerze ze bylem niemal pewien ze Twoja gra na PSXa tez pojawi sie w konkursie. Bylem wrecz zaskoczony kiedy okazalo sie ze jej tam nie ma.
- mentor93
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2012-02-12, 15:20
Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
Prawdę powiedziawszy, to całkiem zapomniałem o Retrokompie. Poza tym, jak sam powiedziałeś, po PS1 oczekiwano by zapewne trójwymiarowej gry, a na taką nie miałem zbytnio czasu. Być może uda mi się wystartować za rok, choć jeszcze nie wiem, z czym.
- ufix
- 'dopchal sie i chce pisac'
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
To co, trzeba jakiś temat z high scorami z VILQa założyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Bardzo fajnie się gra, rozgrywka wciągająca jak w każdym runnerze
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Bardzo fajnie się gra, rozgrywka wciągająca jak w każdym runnerze
W sumie masz rację, całkiem nieźle jest to opisane. Myślałem, że jest mniej informacji na ten temat.Axi0maT pisze:Niebardzo wiem o jakim tutorialu mowisz. Zeby zabrac sie za pisanie gry droga jaka ja to robilem to trzeba znac jezyk C w stopniu co najmniej sredniozaawansowanym. Samo pisanie na Sege jest juz opisane wiec chyba nie ma sensu powielanie. Wszystko mozna znalezc tutaj:
https://github.com/Stephane-D/SGDK/wiki/Tuto-Intro
- cissic
- 'jeszcze jeden stopien i...'
- Posty: 923
- Rejestracja: 2016-03-16, 09:58
Re: VILQ - nowa gra na Sega Mega Drive
poszło na pwAxi0maT pisze: Mamy przynajmniej jeden dobry pomysl (+3 inne w zanadrzu) ale potrzebujemy do tego co najmniej dwoch grafikow.