Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kolo
Redaktor
Redaktor
Posty: 2741
Rejestracja: 2011-01-22, 10:47
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

Post autor: kolo » 2013-02-14, 14:58

Czy ktoś wie jak ewentualnie obejść blokadę antypiracką w oryginalnych japońskich grach?
Mam przerobione PSone i niektóre gry wykrywają w niej zainstalowany modchip blokując wczytywanie gry, wymienię kilka: Final Fantasy 8, Wild Arms 2, Legend of Mana, Saga Frontier 2, ale jest tego więcej. Domyślam się że jedyna opcja to odpalanie na konsoli nieprzerobionej, ale to oznacza że musiałbym zainwestować w japońską wersję.
Ewentualnie czy ktoś wie czy gry mają taki sam alergiczny efekt na Action Replay? Nigdy go nie używałem, ale jeśli miało by to pomóc to może bym się rozglądnął za jakimś egzemplarzem i starszym modelem na którym by to działało.

Moje doraźne rozwiązanie to wkładanie do przerobionego PS2, ale nie wszystko w ten sposób załapie, z wymienionych problem nadal występuje przy Legend of Mana.
Sega, Sega über alles
Obrazek

frabi
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 561
Rejestracja: 2012-03-10, 11:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

Post autor: frabi » 2013-02-17, 12:20

kolo pisze: Ewentualnie czy ktoś wie czy gry mają taki sam alergiczny efekt na Action Replay? Nigdy go nie używałem, ale jeśli miało by to pomóc to może bym się rozglądnął za jakimś egzemplarzem i starszym modelem na którym by to działało.
Wiem, że na AR na pewno działają na nieprzerobionej konsoli (poprzez zmianę płyty) japońskie obrazy wypalone na CD. Nie wiem niestety czy tak samo będzie z oryginałami.
C64C&G, A500, A2600, A7800, Videopac, Saba Channel F, SMS, SMD, NES, SNES, N64, PSX, Vectrex, PS3, 3DO, GB Classic, Color, Pocket, Advance & SP, NDS Lite, Sega GG, 3DO
wish list: Entex Adventure Vision, Magnavox Oddysey, A2600 Heavy Sixer, Metal Slug Arcade

kepak
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 106
Rejestracja: 2008-09-30, 15:38

Re: Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

Post autor: kepak » 2013-02-17, 13:37

Kup sobie nieprzerobioną ps1 (lub wyciągnij chip z przerobionej - powinno chyba zadziałać). Włóż org płytę z europejską grą i w pewnym momencie trzeba zamienić płytę na tą japońską (trzeba zablokować ten przycisk od sprawdzania czy przykrywka jest zamknięta). Powinno zadziałać, a to będzie tańsze od zakupu ar

Awatar użytkownika
Meanthord
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 153
Rejestracja: 2007-08-20, 21:13

Re: Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

Post autor: Meanthord » 2013-03-17, 21:53

Do FF8 jest do ściągnięcia patch z balamb.pl (jest zawarty w paczce ze spolszczeniem o ile dobrze pamiętam), który zdejmuje blokadę, ale wiąże się to rzecz jasna z nałożeniem łatki na obraz ISO, wypaleniem na płytę i dopiero tak zaaplikowana gra odpali.

Awatar użytkownika
kolo
Redaktor
Redaktor
Posty: 2741
Rejestracja: 2011-01-22, 10:47
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Modchip i japońskie gry z blokadą antypiracką

Post autor: kolo » 2013-03-18, 09:11

Rzecz w tym że zależy mi raczej na odpalaniu oryginalnych płyt, a nie bawieniu się w wypalanie. Zresztą FF8 za parę dni się sprzeda na allegro i nigdy mnie jakoś nie interesowało...
Sega, Sega über alles
Obrazek

ODPOWIEDZ