Homebrew

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mentor93
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1201
Rejestracja: 2012-02-12, 15:20

Homebrew

Post autor: mentor93 » 2015-12-22, 10:27

Kilka dni temu zacząłem zabawę z PSY-Q SDK (http://www.psxdev.net/). Na dobry początek postanowiłem napisać prosty, dwuwymiarowy klon Bombermana. Po dwóch dniach, kiedy gra była już na ukończeniu (zostało mi tylko AI przeciwników i niewielkie poprawki) pomyślałem, że fajnie byłoby przejść w trójwymiar. Chwilowo porzuciłem Bombermana i zająłem się grafiką trójwymiarową. Dzięki przykładom z forum PSXDEV w miarę szybko udało mi się uzyskać zamierzony efekt - program wyświetla prosty, oteksturowany (bez rewelacji, ale mój własny) model, do tego poprawnie działa w rozdzielczości 640x480 (która z powodu małej ilości VRAM PS1 jest raczej niepraktyczna na dłuższą metę, niemal wszystkie gry na PS1 działają w 320x240... ale hi-res to zawsze hi-res ;) ). Kolejnym krokiem była próba uruchomienia programu na oryginalnej konsoli. Z wiadomych przyczyn wątpiłem, żeby się to udało, ale na PSXDEV jest konkretny tutorial dotyczący tworzenia obrazu gry, więc spróbowałem i ku mojemu zdziwieniu udało się to za pierwszym razem :) Jestem z tego efektu tak zadowolony, że postanowiłem podzielić się tutaj wynikami. Wrzuciłem na YT krótki film pokazujący program (bo jeszcze nie grę) działający na niezmodyfikowanej PS1, uruchomiony bez żadnego swap tricka czy innych sztuczek - włożyłem płytę do konsoli, zamknąłem klapkę i voila!

https://youtu.be/emfhJFWdL64

Dodaję też screen ze wspomnianego Bombermana, również działającego na PS1. Poziom jest jeszcze niedokończony, mechanika gry też nie, ale większość z tego, co miałem tutaj zrobić jest - ruch postacią, podkładanie bomb, niszczenie ścian, w jednej ze ścian jest klucz, który otwiera wyjście, gracz może zginąć od wybuchu.
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obrazek
PSX | PS2 | PS3 | PS4 | Gamecube

Awatar użytkownika
Bodzio
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1645
Rejestracja: 2010-09-22, 16:43
Kontakt:

Re: Homebrew

Post autor: Bodzio » 2015-12-22, 12:06

Bomberman jak prawdziwy ;) Czekam na jakieś grywalne efekty Twojej pracy bo homebrew na PSX kuleje choć możliwości są przecież spore.

Awatar użytkownika
mentor93
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1201
Rejestracja: 2012-02-12, 15:20

Re: Homebrew

Post autor: mentor93 » 2016-01-05, 17:31

Chociaż Bomberman ma kilka bugów, to efekt końcowy jest jak najbardziej grywalny i nie wygląda najgorzej. Zasady gry są proste - mamy dwie minuty na znalezienie klucza i udanie się do wyjścia. Gra liczy punkty za zabicie wrogów, zniszczenie ścianki, odnalezienie klucza i za pomyślne ukończenie poziomu, a odejmuje je za stracenie życia. Możemy podłożyć tylko jedną bombę na raz, poziom jest skrolowany. Grze brakuje dźwięku, power-upów i porządnych animacji i to na tyle. Gra była robiona tylko po to, aby wypróbować PSY-Q SDK i żeby zrobić jakąkolwiek grę na PS1, więc nie powala jakością ;)

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Download:
PS-EXE: http://www.filedropper.com/bomberman
BIN+CUE: http://www.filedropper.com/bomberman_1

Obraz bin można wypalić na płycie za pomocą ImgBurn (http://www.imgburn.com/index.php?act=download).
Obrazek
PSX | PS2 | PS3 | PS4 | Gamecube

Kwaśny
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1222
Rejestracja: 2011-10-09, 13:08
Lokalizacja: BDG

Re: Homebrew

Post autor: Kwaśny » 2016-01-05, 23:56

Bije brawo ziom. Tylko znajde czas i pustą płyte :)
 Pokaż
Obrazek

Awatar użytkownika
ramagus
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 52
Rejestracja: 2013-11-08, 23:32
Lokalizacja: południe

Re: Homebrew

Post autor: ramagus » 2016-07-19, 15:16

nieźle może i ja cos sobie zrobię :)

Awatar użytkownika
Quake96
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 229
Rejestracja: 2012-08-19, 15:19
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Re: Homebrew

Post autor: Quake96 » 2016-07-22, 12:34

Co z tym "tech demkiem" ? Filmik został przeniesiony do prywatnych a chętnie bym zobaczył to w akcji.

No i jakim niby sposobem odpalasz nagraną płytę na niemodyfikowanej konsoli bez swapa?
PSX>PS2>PS3>PS4>PSP>PSV

XBOX>X360>XONE

SFC>NGC>GB>GBA

Awatar użytkownika
mentor93
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1201
Rejestracja: 2012-02-12, 15:20

Re: Homebrew

Post autor: mentor93 » 2016-07-22, 19:20

To nie było tech demko, a jedynie filmik ukazujący odpalenie tego Bombermana na stacjonarnym PS1 ;)

Jakim cudem - tego nie wiem. Może chodzi tu o słabsze zabezpieczenia antypirackie PS1, ale nie jest tak, że moje PS1 potrafi wczytać każdego pirata. Mam w szufladzie kilka piratów, które dawno temu kupiłem na bazarze i które te kilkanaście lat temu działały bez większych problemów, choć czasem nie załapywały. Teraz jednak te płyty w ogóle odmawiają posłuszeństwa. Parę lat temu natomiast na próbę nagrałem Kulę World w zwyczajowy sposób, w jaki nagrywa się piraty na PS1 i ta gra zaskoczyła mi najwyżej ze 2-3 razy. Z kolei Bombermana oraz jakiegoś HP zassanego z neta nagrałem wedle artykułu o nagrywaniu swojego homebrew na płyty ze strony PSXDev i te gry włączają się praktycznie za każdym razem, choć nieraz po włożeniu płyty trzeba zrestartować konsolę, bo inaczej nie zaskoczą. Bomberman działa w porządku, HP jednak jest kompletnie niegrywalny z powodu niskiego framerate'u. Konsola raczej nie jest przerobiona, bo plombę gwarancyjną zerwałem dopiero 2,5 roku temu, sam jej nie przerabiałem, a dodatkowo oddałem ją na przegląd do pewnego gościa i on bodaj też nie dopatrzył się przeróbki. Powiedziałbym, że chodzi tu o słabsze zabezpieczenia antypirackie PS1 i najwyżej parę sztuczek ze wspomnianego artykułu na PSXDev. W piraty i tak nie da się na moim PS1 pograć, ale najwidoczniej dla malutkich gierek takich jak Bomberman konsolka robi wyjątek ;)
Obrazek
PSX | PS2 | PS3 | PS4 | Gamecube

Awatar użytkownika
Quake96
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 229
Rejestracja: 2012-08-19, 15:19
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Re: Homebrew

Post autor: Quake96 » 2016-07-25, 16:39

Nie ma wyjątków. Konsola jest po prostu przerobiona :) Polecam poczytać w jaki sposób konsola rozpoznaje oryginalność płyt :P
PSX>PS2>PS3>PS4>PSP>PSV

XBOX>X360>XONE

SFC>NGC>GB>GBA

ODPOWIEDZ