Homebrew
: 2015-12-22, 10:27
Kilka dni temu zacząłem zabawę z PSY-Q SDK (http://www.psxdev.net/). Na dobry początek postanowiłem napisać prosty, dwuwymiarowy klon Bombermana. Po dwóch dniach, kiedy gra była już na ukończeniu (zostało mi tylko AI przeciwników i niewielkie poprawki) pomyślałem, że fajnie byłoby przejść w trójwymiar. Chwilowo porzuciłem Bombermana i zająłem się grafiką trójwymiarową. Dzięki przykładom z forum PSXDEV w miarę szybko udało mi się uzyskać zamierzony efekt - program wyświetla prosty, oteksturowany (bez rewelacji, ale mój własny) model, do tego poprawnie działa w rozdzielczości 640x480 (która z powodu małej ilości VRAM PS1 jest raczej niepraktyczna na dłuższą metę, niemal wszystkie gry na PS1 działają w 320x240... ale hi-res to zawsze hi-res ). Kolejnym krokiem była próba uruchomienia programu na oryginalnej konsoli. Z wiadomych przyczyn wątpiłem, żeby się to udało, ale na PSXDEV jest konkretny tutorial dotyczący tworzenia obrazu gry, więc spróbowałem i ku mojemu zdziwieniu udało się to za pierwszym razem Jestem z tego efektu tak zadowolony, że postanowiłem podzielić się tutaj wynikami. Wrzuciłem na YT krótki film pokazujący program (bo jeszcze nie grę) działający na niezmodyfikowanej PS1, uruchomiony bez żadnego swap tricka czy innych sztuczek - włożyłem płytę do konsoli, zamknąłem klapkę i voila!
https://youtu.be/emfhJFWdL64
Dodaję też screen ze wspomnianego Bombermana, również działającego na PS1. Poziom jest jeszcze niedokończony, mechanika gry też nie, ale większość z tego, co miałem tutaj zrobić jest - ruch postacią, podkładanie bomb, niszczenie ścian, w jednej ze ścian jest klucz, który otwiera wyjście, gracz może zginąć od wybuchu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
https://youtu.be/emfhJFWdL64
Dodaję też screen ze wspomnianego Bombermana, również działającego na PS1. Poziom jest jeszcze niedokończony, mechanika gry też nie, ale większość z tego, co miałem tutaj zrobić jest - ruch postacią, podkładanie bomb, niszczenie ścian, w jednej ze ścian jest klucz, który otwiera wyjście, gracz może zginąć od wybuchu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć