Strona 1 z 1

G-Con 45 i Resident Evil Survivor

: 2016-02-17, 11:22
autor: M-Chan
Od jakiegoś czasu planowałem zabrać się w końcu za ogranie kilku tytułów na lightguna na konsole PSX i PS2 bo w sumie głównie w tym celu zachowałem jeszcze swojego kineskopowca. Udało mi się w dość okazyjnej cenie dorwać G-Cona 45 od Namco i po podłączeniu do TV odpaliłem jedyny tytuł który posiadam z biblioteki PSX na chwilę obecną - Resident Evil Survivor, ale po uruchomieniu gry nie wszystko działa tak jak sobie to wyobrażałem, a mianowicie wszystko działa jak należy ale z bliskiej odległości gdy jednak oddalę się od TV to gra nie wykrywa już naciśnięcia spustu jako strzał, ale jako poruszanie się (co powinno nastąpić dopiero w momencie gdy nie celuję w TV i naciskam spust)...

Od razu pomyślałem, że coś nie tak z gunem, ale mam wrażenie, że dzieje się tak tylko w grze, a podczas kalibracji urządzenia wykrywa strzały z większej odległości. Zaznaczę też, iż nie mam jeszcze tej dodatkowej przełączki która była dodawana do G-Cona 45, a kabel mający zsynchronizować guna z TV podłączyłem bezpośrednio do kabla łączącego PSOne z TV (z jednej strony wejście PSOne, z drugiej SCART, ale w środku kabla kostka z żeńskimi wejściami RCA umożliwiająca podpięcie konsoli do TV bez SCARTA) - może tu tkwi problem?
Po kilku testach przypomniałem sobie, że gdzieś w czeluściach szafy mam awaryjnie zachomikowane takie ustrojstwo:

http://robson.pl/produkt,3384,cocoto_fu ... gben_.html

po podłączeniu i wybraniu trybu Guncon 1, działa pięknie, wibruje, strzela, ale tak samo - strzały wykrywa tylko z bliskiej odległości od TV... Więc albo to "normalne", że mamy grać z nosem przy samym TV, albo wina leży po braku specjalnej przelotki.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Re: G-Con 45 i Resident Evil Survivor

: 2016-02-17, 11:26
autor: kolo
Jedyne zadanie przelotki to ułatwienie montażu (a ten bywa jednak karkołomny), tak więc jeśli w ogóle łapie ci że strzelasz do ekranu to dobrze podłączyłeś. Pewnie tak zaprojektowano grę.

Re: G-Con 45 i Resident Evil Survivor

: 2016-02-17, 14:37
autor: Kiriki-kun
Poszukaj filmików jak ludzie grają, jeżeli wszyscy będą mieli nos w telewizorze, to znaczy że tak ma być :)

Re: G-Con 45 i Resident Evil Survivor

: 2016-02-17, 16:44
autor: PapaHerbal
Próbowałeś grać w ciemnym pomieszczeniu? Może po prostu masz w pokoju oświetlenie fluorescencyjne (żarówki energooszczędne) i fotorezystor głupieje.

Re: G-Con 45 i Resident Evil Survivor

: 2016-02-18, 07:53
autor: M-Chan
kolo pisze:Jedyne zadanie przelotki to ułatwienie montażu (a ten bywa jednak karkołomny), tak więc jeśli w ogóle łapie ci że strzelasz do ekranu to dobrze podłączyłeś. Pewnie tak zaprojektowano grę.
Tak też podejrzewałem, że przelotka jedynie ułatwia montaż :/
Kiriki-kun pisze:Poszukaj filmików jak ludzie grają, jeżeli wszyscy będą mieli nos w telewizorze, to znaczy że tak ma być :)
Już na to wpadłem ale nie wiele jest filmików gdzie widać gracza, a w tych nie licznych które udało mi się wygrzebać ciężko stwierdzić odległość.
PapaHerbal pisze:Próbowałeś grać w ciemnym pomieszczeniu? Może po prostu masz w pokoju oświetlenie fluorescencyjne (żarówki energooszczędne) i fotorezystor głupieje.
Energooszczędne to one raczej nie są, ale dzięki za podpowiedź sprawdzę przy zgaszonym świetle, ale raczej najwcześniej w weekend z uwagi na brak czasu.


Panowie nie ma ktoś z Was może manuala do G-Cona 45 czy Gun Cona 1 (kwestia regionu)? Bo tak się zastanawiałem czy tam jest wspomniane coś o odległościach od TV, a nie mogę nic wygrzebać na googlach.