Heroes of Might & Magic VI

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Axi0maT » 2009-08-18, 15:50

O moc DSa bym sie nie martwil. Orientacyjnie to jest uciagnac cos porownywalnego do Pentiuma II 200-266 MHz... Heroes III lapalby sie wiec bez problemow. Wieksza trudnoscia bylby prawdopodobnie upchanie danych na kartridz, bo z tego co pamietam to najwieksze mieszcza do 256MB danych. Interesujace byloby tez przeskalowanie calosci bo przeciez DS ma nizsza rozdzialke... Jakby tak ucial filmy, przekonwertowal grafike i zamienil muzyke z mp3 na moduly... Powinno dac sie upchac :)
Ukukuki pisze:Jeszcze jako ciekawostka Heroes III jest bardzo łatwy w modyfikacjach dzięki czemu do dzisiaj ludzie tworzą nowe dodatki, stwory i grafiki zresztą niektóre bardzo ładne.
Pamietam ze swego czasu dosc mocno byl rozwijany dodatek Awake of the Gods. Z grafika roznie to bywalo bo zazwyczaj byly to tylko podstawowe stworzenia z Herosow w innej palecie kolorow. Co bylo potem to juz nie kojarze bo po przegladnieciu sporej porcji wszelakiego nieautoryzowanego syfu raczej odpuscilem sobie ten temat i ograniczylem sie do samych mapek.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Ukukuki » 2009-08-18, 19:05

Jak DS ma moc pentiuma II 266 to może Diablo II, Half-Life albo Disciples II. Nie ma szans ;p ale pewnie na Heroes III mocy wystarczy. Pojemność kartridża stwarza pewne problemy ale wywalić to tamto, skompresować i się zmieści. Ale ekran jest zdecydowanie za mały ,żeby przenieść to na sucho chyba ,że ograniczymy pole widzenia ale i to średnio wyjdzie. Dobrać odpowiednią skale i pewnie będzie fajnie wyglądać.


Awake The Gods jest dosyć ciekawy, nie wiem którą wersję widziałeś. Ma parę fajnych patentów, ruszająca się drzewa na wietrze, dowódcy, burzenie miast (świetny patent), rozbudowane skrypty itp. Te jednostki z zmienionymi kolorami i drobnymi szczegółami to jednostki 8 poziomu. Czyli 7 trochę pozmieniany i mocniejszy. Inne jednostki są całkiem fajnie zrobione. Mnie denerwuje tylko pożyczanie grafik budynków z innych gier, strasznie wkurzające zwłaszcza gdy widziało się te grafiki w innym tytule. Awake The Gods jest chyba najbardziej znanym nieoficjalnym dodatkiem do Heroes III (czasami nazwany Heroes III ½) ale są też inne bardzo dobre.
Famicom!

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Axi0maT » 2009-08-19, 05:33

Ukukuki pisze:Jak DS ma moc pentiuma II 266 to może Diablo II, Half-Life albo Disciples II. Nie ma szans ;p
Moc to jedno, ale nie zapominajmy ze w Pecetach mamy jeszcze karty graficzne. W przypadku takiej bitmapowej grafiki jaka mamy w Herosach to uwazam ze jest w stanie to uciagnac. Diablo zarowno I jak i II w zmodyfikowanej formie rownizez by poszlo, ale co do Half-Life... no tu by trzeba bylo juz ciac grafe, ale sam silnik pewnie by poszedl bez wiekszych problemow. Z drugiej strony to DS ma rozdzialke 256×192, wiec stosunkowo niska w porownaniu do tego co widzimy na ekranie naszych monitorow. Za to jednak wymaga mniejszej mocy do przetworzenia wszystkich danych ktore maja zostac wyswietlone. Ja gralem w Half-Life na Pentiumie 166 w rozdzialce 320x200 i czasem cos przycielo ale grac sie dalo, dlatego mysle ze po odpowiednim przeskalowaniu, modyfikacjach i z cala pewnoscia jakichs cieciach (szczegolnie w jakosci tekstur) daloby jednak rade przekonwertowac wymienione przez ciebie gierki.
Ukukuki pisze:Te jednostki z zmienionymi kolorami i drobnymi szczegółami to jednostki 8 poziomu. Czyli 7 trochę pozmieniany i mocniejszy.
Ale skoro chlopaki tak mocno w tym siedza i przerabaiaja to czy nie lepiej wziac jakiegos grafika ktory by im te stwory namalowal od podstaw? Zdecydowanie lepiej by to wypadlo.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Ukukuki » 2009-08-19, 12:27

Na DSa można teoretycznie wszystko przenieść zresztą jak na każdą konsole. Problem jest w tym czy dalej będzie to równie grywalne po modyfikacjach.

Axi0maT pisze:Ale skoro chlopaki tak mocno w tym siedza i przerabaiaja to czy nie lepiej wziac jakiegos grafika ktory by im te stwory namalowal od podstaw? Zdecydowanie lepiej by to wypadlo.
Niestety grafikę 2D nie jest tak łatwo zrobić zwłaszcza ,że w Heroes III są dokładnie zrobione w dosyć dużej palecie kolorów. Do tego animacja każdej klatki a nie jest to tak proste jak w grafice 3D o czym na pewno dobrze wiesz. Za darmo raczej nikomu zupełnie od nowa nie będzie się chciało tego robić. Zwłaszcza ,że ten dodatek jest w pełni darmowy.

Ale naprzykład dosyć prosta animacja drzew i padający śnieg wyglądają ładnie.
http://wakeofthegods.strategyplanet.gam ... mated4.gif

A tutaj mamy parę przerabionych jednostek plus jakiś zielony glut narysowany pewnie od nowa.
http://wakeofthegods.strategyplanet.gam ... attle2.jpg

Trochę odbiegamy od tematu ;p.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Axi0maT » 2009-08-19, 13:05

Ukukuki pisze:Niestety grafikę 2D nie jest tak łatwo zrobić zwłaszcza ,że w Heroes III są dokładnie zrobione w dosyć dużej palecie kolorów. Do tego animacja każdej klatki a nie jest to tak proste jak w grafice 3D o czym na pewno dobrze wiesz.
Animacje to akurat latwiej w 2D zrobic... Ale zakladam ze miales na mysli plynna i dobrze zrobiona animacje... juz nie czepiajmy sie szczegolow :) Ale z tymze za darmo ludziom sie nie chce... Taka sama praca dla kazdego. Jeden pisze skrypty i robi to za darmo, a inny moglby jakies bydle zanimowac za darmo... nie wiem dlaczego tak slabiutko dzialaja na tym polu.

PS: Ten glut prezentuje sie nawet zdatnie...

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Ukukuki » 2009-08-19, 19:36

Oczywiście ,że dobrze zrobioną :P. Widać wśród nich nie ma zbytnio aktywnych grafików o czym świadczą pożyczone grafiki z innych gier co wygląda bardzo słabo, to już wole zmienianie kolorów na jednostkach i dodawanie drobnych szczegółów.
Famicom!

Awatar użytkownika
Shadowpl
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 306
Rejestracja: 2008-12-22, 23:04
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Re: Heroes of Might & Magic VI

Post autor: Shadowpl » 2009-08-24, 01:19

Axi0maT pisze:Port juz raczej nie jest mozliwy z racji tego ze chyba (z tego co pamietam) przy rozdzieraniu szat 3DO na pierwszy ogien poszly prawa autorskie oraz prawa do marki jako takiej. W gruncie rzeczy sam jestem ciekaw kto jest obecnie wlascicielem praw do 3 czesci Heroes. W sklepach wciaz mozna kupic mega packi ze wszystkimi dodatkami za przyslowiowa dyche... Wiec ktos nad tym trzyma reke. Jesli juz mowa o portach to predzej spodziewalbym sie ze ktos inny napisze podobna gre. Swoja droga zastanawia mnie jak to sie stalo ze nikt jeszcze nie wpadl na to zeby "sklonowac" Herosow na inne platformy, bo przeciez od strony programowej jest to bardzo prosta gra. Sedno tkwi w ilosc przepieknej grafiki 2D i oprawie dzwiekowej polaczonych wspaniale z klimatem... Faktem jest ze jakies tam nedzne namiastki sie pojawialy ale zawsze brakowalo "tego czegos".
Wydaje mi się że Ubisoft wszystko przejął. Ostatnio zauważyłem że gry z edycji złotej(1-3 heroes) instalują się w folderze Ubisoftu. Nie wiem jak jest z might and magic, niedługo może kupie wersje anthology która powstała po upadku 3do

Sprawdzałem z sklepie internetowym "Kroniki Might and magic - antologia" czyli m&m od 6 do 9 i jeszcze jakies 2 mają znaczek ubisoftu na pudełku. Bez wątpienia ubisoft jest właścicielem praw do wszystkich m&m i hom&m. No tak myśle;d
<PSX> <GBA> <PS2> <XBOX> <NGC> <PSP> <NDS> <WII> <X360> <3DS>
Obrazek

ODPOWIEDZ