PlayStation Move

ODPOWIEDZ
ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

PlayStation Move

Post autor: ramzes64 » 2010-03-11, 09:19

PlayStation Move - tak bedzie sie nazywal "Wiilot" od Sony.

dla zainteresowanych konferencja Sony http://gdc.gamespot.com/video/6253374/ z GDC 2010

od 17minuty do 20 jest filmik ukazujący co to będzie potrafiło ... ;) wszystko już było w Wii Sport / Wii Sportr Resort wg mnie

* uwaga, ogladalem tylko polowe konferencji, do 20minuty, reszte obejze pozniej / wiec moze czyms zaskoczą (piozniej najprawdopodobniej prezentuja gry - bo na YouTube jest troche filmików z prezentacji gier z uzyciem tej zabawki)

a co Wy na to powiecie :undecided: ?
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: Axi0maT » 2010-03-11, 09:54

ramzes64 pisze:wszystko już było w Wii Sport / Wii Sportr Resort wg mnie
A czego sie spodziewales niby? Sony nawet nie ukrywa ze to ma byc konkurencja dla sportowych gierek od Nintendo i mowia o tym wprost. Graficznie gierki wygladaja lepiej, ale to bylo do przewidzenia. W praniu dziala identycznie jak sprzet Niny+Wii Motion Plus. Jak narazie jedyna przewaga jaka zauwazylem to brak polaczenia kontrolerow kabelkiem - to w Wii akurat bardzo mi przeszkadza wiec przyznaje plus w tym przypadku dla sprzetu Sony. Na chwile obecna ciezko cos wiecej powiedziec bo brak zaawansowanych gierek z obsluga tego sprzetu. Jesli jednak pojawia sie mocne gry na PS3 z wykorzystaniem Move to Nintendo moze sie pozegnac na dobre z ta resztka hardcorowych graczy ktorzy jeszcze maja Wii - prawdopodobnie przejda oni juz na dobre do obozu Sony. Nintendo ma casuali i raczej ciezko bedzie zarowno Sony jak i M$ odebrac im tych userow bo Wii ma design i caly look&feel bardzo przyjazny dla niedzielnych graczy.

W skrocie, przelomu nie bylo i nie ma mimo zapewnien prowadzacego konferencje. Mydlenie oczu i odkrycie kola na nowo. Sony prezentuje i zachwyca ludzi czyms cos co konkurencja ma juz od 5 lat. Obstawiam ze sie nie przyjmie... przynajmniej nie na taka skale jakiej wszyscy sie spodziewali. Bedzie z 10-20 tytulow rocznie ktore bada to wykorzystywaly, z czego polowa to minigierki. Z drugiej strony ciekawi mnie postawa posiadaczy PS3, ktory nabijali sie z pajacow skaczacych przed Wii... czy teraz wiernie pozostana przy swoich padach, czy raczej beda zachwycac sie nowym kontrolerem i robic z siebie idiote przed plejakiem :D Mysle ze spolecznosc podejdzie jednak do tematu dosc sceptycznie.

Na chwile obecna spodobaly mi sie jedynie walki (nie wiem czy to boks bo wyglada jak mordoklepka na ulicy).

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: PlayStation Move

Post autor: Ukukuki » 2010-09-04, 19:28

Nie widzę tej wielkiej precyzji nowego kontrolera Sony. A szkoda liczyłem na coś porównywalnego z myszką jeśli chodzi o dokładność w FPS. Przynajmniej zawsze lepsze to niż Kinect.

Mag
http://www.youtube.com/watch?v=aDzrpLQw ... re=related

Killzone 3
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107165, ... ne_3_.html
Famicom!

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PlayStation Move

Post autor: boltzman » 2010-09-04, 21:20

Zgodzę się z tym. Płynność jest natomiast "czas odpowiedzi" długi. Jak znam tego typu rozgrywki, to szybkość ma znaczenie :P To Wii wypada lepiej, albo to tzw. pierwsze koty za płoty. Do Wiilota też dorzucili jakiś czas potem Wii Motion Plus.
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: Axi0maT » 2010-09-05, 16:22

Ukukuki pisze:Nie widzę tej wielkiej precyzji nowego kontrolera Sony. A szkoda liczyłem na coś porównywalnego z myszką jeśli chodzi o dokładność w FPS.
To raczej kwestia przyzwyczajenia. Musisz go po prostu dobrze wyczuc. Daj komus myszke kto nie siedzial nigdy przy komputerze to tez powie ze nie jest precyzyjna bo nie bedzie mogl trafic w ikonki. FPSy wymagaja po prostu wprawy. Wg mnie to po 20-30 godzinach z Wiilotem ma sie precyzje zblizona do tej jaka maja gracze grajacy na myszkach. Zreszta mozna zauwazyc obserwujac multiplayera online na Wii, a na PS3/Xbox360 - tempo grajacych na padach to jakas paraolimpiada w porownaniu do tego co mozna robic na Wii. Zreszta uwazam ze w takiego CoD MW Reflex moglbym spokonie konkurowac z graczami PCtowymi.
boltzman pisze:Płynność jest natomiast "czas odpowiedzi" długi.
Opoznienie w takich kontrolerach ZAWSZE musi byc z bardzo prostej przyczyny - najpierw trzeba machnac aby dopiero konsola przeanalizowala dane i zareagowala odpowiednio - w tym momencie dopiero postac na ekranie wykonuje ruch. Co prawda mozna sie tam troche bawic na zasadzie: obracam delikatnie konstoler a postac na ekranie obraca miecz czy pistolet. Ciosy jednak wymagaja energiczniejszego ruchu i musi on zostac przeanalizowany.

Jedynym wyjatkiem jest Kinect, bo jak mozna zobaczyc na reklamowkach Microsoftu kontoler wyprzedza ruchy gracza ;)

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: PlayStation Move

Post autor: Ukukuki » 2010-09-05, 17:12

Axi0maT pisze:FPSy wymagaja po prostu wprawy. Wg mnie to po 20-30 godzinach z Wiilotem ma sie precyzje zblizona do tej jaka maja gracze grajacy na myszkach.

Pokaż mi filmik gdzie gość na Wii albo Move sadzi headshoty jeden za drugim najlepiej na snajperce. Jak zrobi to na mnie wrażenie i faktycznie będzie porównywalne z myszką to obiecuje ,że kupie Wii albo Move :wink: Nie jest to atak z mojej strony tylko jestem ciekawy jak grają skillowi gracze w FPS na takich kontrolerach.

Move

Obrazek

Wii

Obrazek
Famicom!

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: Axi0maT » 2010-09-05, 18:40

Niebardzo rozumiem co maja pokazywac te obrazki. To ze koles kreci kolka Wiilotem ma sugerowac ze nie jest zbyt dokladnie? Odnosnie snajperki to nie bede sie wypowiadal bo kompletnie nie pasuje mi ta bron w CoD na Wii... tam nie ma szans nikogo upolowac z tej broni bo kazdy zasuwa jak szalony. Poza tym za malo sensownych miejscowek do schowania sie z taka giwera. Mozesz sobie tak grac z poczatkujacymi graczami, ale jak grasz z kolesiami z ktorych kazdy jest powyzej 40tego poziomu to sie nie uchowasz... No chyba ze wleziesz w jakies miejsce za pomoca buga w grze (kiedys trafilem na takiego jednego co wlazl w sciane i siekal nozem przechodzacym obok niego graczy).

Awatar użytkownika
Bijman
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 608
Rejestracja: 2007-05-18, 22:07
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: Bijman » 2010-09-05, 19:37

Widzę, że na Wii jest szybsza reakcja kursora na ruchy kontrolera, ale w przypadku Move może to kwestia kalibracji.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: PlayStation Move

Post autor: Ukukuki » 2010-09-05, 19:52

Obrazki pokazują ,że Move ma sporego laga a Wii sporo mniejszego. Niestety nic nie wiem o warunkach w jakich był test. Czy obydwie gry są w 60 klatkach, czy telewizory są te same (ważne). Ale z tego co widzę to Wii jest lepsze do FPS szkoda tylko ,że nie ma z 2,3 razy więcej mocy. Wtedy były by możliwe szybkie porty z mocniejszych konkurentów. Jak dla mnie podstawowy problem Move to kamera, działa tylko w 60 klatkach na sekundę. Do strzelanek raczej trochę za mało. Zawsze lepsze to niż pad.

Co do CoD grałem lata temu ale coś tam jeszcze pamiętam. Można było osiągnąć 55 zacząć od nowa czyli od 1. 55 zrobiłem 5-6 razy a maksymalnie można to zrobić chyba 10 razy tak zwane "prestige" czy coś takiego. Za każdym razem dostajesz inny znaczek obok nazwy. I śmiem twierdzić ,że poziom 40 to nie jest żaden wyczyn i obycie w grze. Właśnie snajper w CoD jest fajny bo co 3-4 zabitych musisz szybko zmieniać miejsce i to właśnie najmilej wspominam z tej gry. I nie miałem większego problemu ustrzelić biegnącego przeciwnika. Skoro na Wii jest z tym problem to znaczy ,że do myszki jednak brakuje. Może mamy inne wrażenia z tego względu ,że grałem głównie S&D, hardcore i ogólnie bardziej taktyczne tryby. Nienawidzę deatmatch i wszystkich jego odmian.
Famicom!

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PlayStation Move

Post autor: boltzman » 2010-09-05, 20:07

Axi0maT pisze:Niebardzo rozumiem co maja pokazywac te obrazki.
Chyba to, że Wiilot ma mniejszego laga :P
Ukukuki pisze:Pokaż mi filmik gdzie gość na Wii albo Move sadzi headshoty jeden za drugim najlepiej na snajperce.
- to chyba nie będzie możliwe, przy tak szybkiej rozgrywce jak CoD: Reflex, ale, ale dziki pomysł jest. Wystarczy kontroler wstawić do czegoś w rodzaju WiiZapera. Musiałby mieć uchwyt podobny do rzeczywistego karabinu (kolba, oparcie na ramieniu i te sprawy). Wtedy zaczniesz skutecznie "hedzić"

Do myszy nie ma jednak co porównywać. Mysz wychylisz o kilka mm i możesz z powodzeniem przymierzyć komuś w głowę (mysz oparta jest ładnie na stole, Ty masz tylko ją przesunąć). Kontroler - tu musisz zrobić wychylenie o jakieś kilka, kilkanaście cm. Łapa się trzęsie, a po czymś "mocniejszym" to obraz też :P ale jaka frajda.


Aaaaaa UKUKI wyprzedziłeś...

Całe szczęście 'myszkowcy' nie grają z 'konsolami' bo mielibyśmy niezły łomot. :sarcasm:
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: PlayStation Move

Post autor: Ukukuki » 2010-09-05, 20:30

boltzman pisze:Wystarczy kontroler wstawić do czegoś w rodzaju WiiZapera. Musiałby mieć uchwyt podobny do rzeczywistego karabinu (kolba, oparcie na ramieniu i te sprawy). Wtedy zaczniesz skutecznie "hedzić"
Wtedy faktycznie mamy stabilniejszy celownik i można coś poszaleć ale raczej mało wygodnie jeśli chodzi o bieganie i ogólnie zwrotność w grze :wink: Lubie się droczyć z Axiomatem jeśli chodzi o mysz vs Wii Remote. Już w jakimś temacie też było coś podobnego ;)
boltzman pisze:Całe szczęście 'myszkowcy' nie grają z 'konsolami' bo mielibyśmy niezły łomot.
W Unreal Turnament III na PS3 można grać padem albo myszką. Czasami czuć ,że ktoś gra na myszce nawet to jest zaznaczone na tabilcy. Jedynie w czym to przeszkadza to jak biegniesz z flagą i ktoś z drugiego końca mapy wali heada praktycznie 90% szans ,że to gość z myszką. Ale nie jest to jakaś wielka przewaga spokojnie idzie mu skopać tyłek :smile: Sytuacja analogiczna jak w wyścigach jedni grają na padach drudzy na kierownicy. Wiadomo kto ma przewagę ale jak ktoś gra żeby się zrelaksować to mu to nie przeszkadza.
Famicom!

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: ramzes64 » 2010-09-05, 21:35

ja sie zgodze z tym co powiedzial Axiomat, ze jak ktos nie gra na kompie, na myszce - i jak mu dasz zagrac to bedzie mial z tym problemy. Nie gram na kompie, bo sie grac nie da. Po pierwsze klawisze W A S D to porypana sprawa, zawsze wciskam rzypadkiem Q, ewentualnie E, albo nizej Z X C ... Wii jest intyicyjny.

Ale jak dalem pograc koledze, ktory gra tylko na padzie, to tez ma wymowke, ze nigdy nie ral na takim sterowaniu, i nie moze pojac, ze galka sie chodzi, a celujac Wii Remote obraca

w Turoku na N64 tez bylo inaczej, bo galka sie obracalo, a sterfowalo L i R - do kazdego trzeba sie przyzwyczaic, a teksty ze Wii nie jest precyzyjne to bujdy. Kup sobie kosnole, pograj i docenisz!
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

kawka
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 511
Rejestracja: 2007-08-29, 15:43
Lokalizacja: Perła Mazur
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: kawka » 2010-09-05, 22:06

ramzes64 pisze:Nie gram na kompie, bo sie grac nie da. Po pierwsze klawisze W A S D to porypana sprawa, zawsze wciskam rzypadkiem Q, ewentualnie E, albo nizej Z X C ... Wii jest intyicyjny.
Dla chcącego nic trudnego. Zawsze można kupić gamepada pod usb i ustawić do niego sterowanie :smile:

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: ramzes64 » 2010-09-05, 22:58

kawka pisze:
ramzes64 pisze:Nie gram na kompie, bo sie grac nie da. Po pierwsze klawisze W A S D to porypana sprawa, zawsze wciskam rzypadkiem Q, ewentualnie E, albo nizej Z X C ... Wii jest intyicyjny.
Dla chcącego nic trudnego. Zawsze można kupić gamepada pod usb i ustawić do niego sterowanie :smile:
tak, wiem - pada mam, ale ogolnie do grania jest konsola, a PC do innych spraw (internet, praca, zabawa, filmy...) ;p ... takie jest moje zdanie ... no i trzeba miec kompa do grania, aby cos na nim dzialalo.

zreszta mowimy o klawierka + mysz vs. Wiilot/Move ... a pad tu wychodzi gorzej niz Wii remote
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PlayStation Move

Post autor: Axi0maT » 2010-09-06, 04:20

Ukukuki pisze:Wtedy faktycznie mamy stabilniejszy celownik i można coś poszaleć ale raczej mało wygodnie jeśli chodzi o bieganie i ogólnie zwrotność w grze :wink: Lubie się droczyć z Axiomatem jeśli chodzi o mysz vs Wii Remote.
Postaram sie nagrac jakis filmik - od razu na retroage by byl.... Niestety w tym celu musze przytargac Wii z salony do pokoju z kompem. Moze nie dzis i nie jutro, ale jak znajde chwile czasu to i filmik bedzie.

ODPOWIEDZ