PS3 Move vs Wii

Awatar użytkownika
hat
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1718
Rejestracja: 2009-03-14, 22:03
Lokalizacja: miasto biznesu i seksu

PS3 Move vs Wii

Post autor: hat » 2010-11-17, 10:58

Trochę prowokacyjnie zakładam kolejny temat dla fanbojów :smile: . Chociaż pewnie zwolenników Move za dużo się na naszym forum nie znajdzie. Ale do rzeczy.
Ostatnio miałem okazje pobawić się oboma sprzętami, że tak powiem wybitnie casualowo. Czyli Wii Sports vs Sports Champions. Tak się przymierzam do zakupu takiej zabawki dla dziecka, co by małą wprowadzić w świat konsolowej rozrywki. No i moje pierwsze wnioski. Łii wygrywa ceną, nowe można wyrwać za nieco ponad połowę ceny PS3 z Move. Ale dalej przewagę zyskuje Move, grafika wiadomo bez porównania. Po drugie wszystkie gry lekkie łatwe i przyjemne są spolszczone co dla dziecka ma spore znaczenie. Wreszcie coś dla ojca też musi być :smile: , czyli biblioteka tytułów "dorosłych". Tutaj bardziej skłaniam się w kierunku produktu Nintendo. No i mam niezły problem :smile:
Odniosę się jeszcze do kilku postów w temacie Ciekawostki. Co do sprzedaży Move to wygląda że jest w Polsce spory problem z dostępnością. Kolega próbował to kupić, zwiedził wszystkie MM, Saturny i inne tego typu sklepy w Poznaniu i kicha wszędzie wyprzedane. Po obdzwonieniu rodziny we Wrocławiu i Bydgoszczy okazało się że tam jest podobnie. Wygląda na to że jednak jakoś się to sprzedaje :smile: .
Co do dokładności kontrolera nie zauważyłem żadnych lagów, reagował szybko i grało się bez najmniejszego problemu. Podobnie zresztą jak na Łii.
Celowo nie wspominam tu o Kinect (mimo że mam iksa) bo zupełnie mnie interesuje skakanie przed telewizorem :smile:
Obrazek

Awatar użytkownika
Bijman
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 608
Rejestracja: 2007-05-18, 22:07
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: Bijman » 2010-11-17, 11:28

Wii już ma sporą bibliotekę dobrych gier wykorzystujących Wiilota, więc pod tym względem ma zdecydowaną przewagę nad dzieckiem Sony. Do Move'a, co prawda nadchodzi kilka tytułów, ale trochę to zajmie czasu.

Hattori, najpierw kup Wii masz gry dla dziecka i do tego możesz się dobrze bawić przy grach "hardkorowych". W sumie już po części odpowiedziałeś na pytanie, co chcesz kupić.

Tak nawiasem mówiąc, to powolutku przymierzam się do zakupu PS3, niekoniecznie z powodu Move, bo chciałbym zagrać w parę gier, które nie mogę mieć na Wii.

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: boltzman » 2010-11-17, 13:15

Albo - jest też taka opcja. Weź PS3 w PLAYu (tam masz od razu to dildo :D) i Wii kup normalnie. Wyjdzie cena za wszystek jak za PS3 kupione na własność. Jeno nie wiem jeszcze jak miesięcznie to wychodzi, ale możliwość jest.

A odnosząc się do
hattori pisze:Co do dokładności kontrolera nie zauważyłem żadnych lagów, reagował szybko i grało się bez najmniejszego problemu.
wierz mi, że lagi są. Do tego PS3 w play dają jeszcze ten zestaw gier sportowych w pełnej (demo EyeToya pobraliśmy z netu). Zagrałem w sumie tylko i aż 6 razy w tenisa stołowego. No nie mogłem ogarnąć tego opóźnienia.

Ale do odwzorowania i płynności nie mam najmniejszych zastrzeżeń. W tym względzie jest lepiej niż na Wii.
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

Awatar użytkownika
quit
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 549
Rejestracja: 2010-08-23, 19:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: quit » 2010-11-17, 15:38

A grałeś na Wii może w Pingponga z motion plusem?
Szczerzę mówiąc dokładność jest wg mnie już wystarczająca, lagi w sumie nie przeszkadzające, ale do rzeczy.

Wii uważam za bezdyskusyjnie najlepsza platformę do grania "ruchowego" a to dlatego, że wszystko na nią powstawało praktycznie projektowane pod ten kontroler. Włącznie z konwersjami z GC. No ale co najważniejsze, od początku do końca robili takie gry aby używały zastosowanych technologii. Natomiast na Sony jest teraz wielki boom - normalnych gier pełnowymiarowych raczej nie będzie chciało im się robić, wynika to z dwóch rzeczy:
- po pierwsze Sony raczej promuje ruchy "wskazujące" czyli coś takiego jak np. w strzelankach, Move jest wskaźnikiem. Natomiast Wii wystarczają akcelerometry. Notabene grałem z kolegą wystawiająca samą głowę za ściany, a machając kontrolerami zasłoniętymi ścianą. W tenisie coś takiego działa. Inna sprawa, że np. zbytnia dokładność nie jest niekiedy potrzebna, przecież czasami wystarczy np. ruszać kontrolerem aby balansować postacią, czy wstrząsnać go niekiedy, albo machnać bez zbytniej uwagi z lewa na prawą, a nie namaszczać się z każdym ruchem. Jakbym miał idealnie przemyśleć każdy ruch w Zeldzie np. to bym się irytował ;)
- po drugie, Wii ma kontroler w zestawie, Sony nie. Producenci gier muszą brać pod uwagę, że duża cześć ludzi nigdy nie kupi Move'a, a praktycznie nikt nie kupi dwóch zestawów, więc duża część poważnych gier nie powstanie z wykorzystaniem tej technologii, bo zawężaliby sobie grupę graczy. Z Wii jest inaczej - każda konsola ma kontroler, a ze względu na dużą ilość już konsol na rynku i typowo wpisany w tą konsolę "casualowy" charakter ludzie aby pograć z przyjaciółmi mają ten jeszcze drugi kontroler. Więc suma sumarum, każdy tytuł na Wii może być projektowany aby chociaż trochę wykorzystać kontroler, a jako, że graficznie Wii nie zachwyca, to takimi detalami jak wykorzystanie w fajny sposób kontrolerów gry muszę się wykazywać (np. głośnik w Wii Remotę z którego płyną fajne dźwięki, np. gdy tniesz piłą motorową w MadWorld to słychać jej dźwięk "w dłoni"), natomiast w Sony już wcale nie. Sprawą jest także boom który jest chwilowy, ludzie którzy kupowali X'a i Sony kupowali go między innymi za to, że jest klasyczny styl grania, o ile sukces Kinecta to poniekąd także efekt tego, że amerykanie mózgu nie mają, o tyle Sony to trochę akcja w stylu "dobra, kupie Move to już napewno nic twoje Wii nie będzie miało lepszego". Długo natomiast to nie potrwa.

mushroom
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 193
Rejestracja: 2010-09-02, 18:16
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: mushroom » 2010-11-17, 18:13

Ogólnie jestem zwolennikiem tradycyjnych padów i już.

Ale Wii miałem długi czas na liście zakupowej. Zawsze wprawdzie znalazło się coś co ten zakup odsuwało, ale jednak nie miałem wątpliwości, że wii kupię. Choćby tylko po to by moja córeczka mogła poskakać przy tv przy jakimś tenisie czy czymś takim.
I żeby była jasność Wii znam, grałem też w różne "machane" tytuły. Więc w miarę wiem co mówię :lol:

Ostatnio natomiast dokupiłem Move do mojej PS3 i po dwóch dniach zabawy (głownie mojej córki), wii skreśliłem ostatecznie i definitywnie z listy zakupowej.
Dodatkowo przekonał mnie fakt, że kumpel który miał Wii od dłuższego czasu, po zakupie Mova swoje Wii zesłał na Allezło.
Wrócę do tematu zapewne wtedy kiedy będę mógł kupić Wii za przysłowiowe "waciki".

Po to byśmy mogli (córa lub ja) raz na kilka dni pograć "czymś machając"
wystarczy mi Move. Nawet biorąc pod uwagę szczupłość tytułów na rynku.

Nie będę natomiast ukrywał, że w przypadku Mova mam głęboką nadzieję, że może,
biorąc pod uwagę target PS3, pojawi się kiedyś spora liczba poważniejszych tytułów (wiecie o co chodzi, nie chce mi się zagłębiać w definicje).
Co ważne, w przypadku Wii nie mam takiej nadziei wcale. (Te kilka wyjątków które widziałem na Wii tylko mnie utwierdziły, że nie ma szans)

Jak widać "co kraj to obyczaj" :twisted:
--
I jeszcze na koniec pytanie techniczne. O jakich opóźnieniach piszecie ?
Niczego takiego nie zaobserwowałem u siebie. Move działa co najmniej równie dobrze jak
wiilot i nie ma mowy o większych opóźnieniach? Szczerze mówiąc ciężko mi zarejestrować
jakiekolwiek. Może to kwestia oświetlenia, albo koloru ściany lub ubrań ?
Lekko się zaniepokoiłem :shock:
Ostatnio zmieniony 2010-11-17, 18:26 przez mushroom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
quit
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 549
Rejestracja: 2010-08-23, 19:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: quit » 2010-11-17, 18:19

No bo może niektórzy się dziwią, że ich Wiilot czy Move reaguje wolniej niż jakby mieli przyczepionego do ręki rakietę tenisową czy też pingpongową.
Generalnie Wii bez Motion Plus ma laga ale takiego raczej poczatkowego, w FPS mniej to czuć, ale z Motion Plus to już BAJKA ;)

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: boltzman » 2010-11-17, 19:38

Nie, nie. Lag oczywiście jest dopuszczalny. Wszak zanim sygnał z Wiilota dojdzie itd itp to musi minąć trochę czasu. To jest bezdyskusyjne. Natomiast mi chodzi o spore opóźnienie (w stosunku do Wii) tej przystawki move. Bawiłem się eyetoya, grałem w tego tenisa i nie jest to podobny czas reakcji. Pokazówka Killzone3 też nie daje cienia złudzeń odnośnie tego aspektu. Miałem wrażenie, jakby wąskim gardłem było obrabianie tego co kamera "widzi".

Zwłaszcza w Eyetoy'u. Tam jest taki evencik z malowaniem jakiegoś samolociku. Ciągnie się to jakbym miał do ręki przyczepione kilka centymetrów gumki recepturki. No lepiej tego nie wyrażę. Brak elokwencji po robocie...
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

mushroom
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 193
Rejestracja: 2010-09-02, 18:16
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: mushroom » 2010-11-17, 19:57

No właśnie o to mi chodzi ... mam Mova i nie ma żadnych lagów ....
w porównaniu z Wii wcale nie jest gorzej.
Natomiast jeśli chodzi o dokładność odwzorowania ruchów jest sporo lepiej.
Mova ma również kilku moich kumpli i absolutnie nikt żadnego laga nie zauważył.

Więc nie bardzo wiem o czy piszesz. Musisz coś robić nie tak i zastanawia mnie
co jest przyczyną tego laga o którym piszesz.
Może to kolor ścian, ubrania (i move się jakoś źle odcina w kamerze) albo
może trzeba grać w jaśniejszym świetle?

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: boltzman » 2010-11-17, 20:34

mushroom pisze:Może to kolor ścian, ubrania (i move się jakoś źle odcina w kamerze) albo
może trzeba grać w jaśniejszym świetle?
No nie wykluczam i tego. Grałem zaledwie jeden wieczór. Może za jakiś czas znów wybiorę się do rodziny w Bydgoszczy, to jeszcze raz na spokojnie obadam temat.

http://www.youtube.com/watch?v=m-hjmku8HCM - to jest ten filmik z Killzone3 i move. Nie ma tu tak szybkiej odpowiedzi na ruch ręką. I to, dość może niewprawni, próbuję wytłumaczyć.
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: Axi0maT » 2010-11-17, 20:46

Dobra... widze ze pora rozprawic sie ze sprawa LAGOW, bo juz wielokrotnie pisalem w roznych miejscach, ale wyglada na to ze na retroage chyba jeszcze nie. Opisze co i jak od drugiej strony, poniewaz pisze soft na Wii wiec wiem jak to wyglada od strony developerskiej, a wiec najblizszej sprzetowi ze tak to ujme.

Po pierwsze - pojecie laga jest dyskusyjne z paru wzgledow. Oko ludzkie tak jak i inne narzady czlowieka ma swoje niedoskonalosci. U jednych jest z tym lepiej u innych gorzej. Dlatego to niektorzy dostrzegaja tego laga, a inni nie (lub zauwazaja go w minimalnym stopniu). To tak samo jak z klatkami animacji. Powyzej 30 klatek na sekunde oko ludzkie juz sie gubi i powiedzmy sobie szczerze - mozna pieprzyc farmazony ze ta gra wyciaga 60 klatek animacji na sekunde, a ta 45... i co z tego jak 80% ludzi NIE ZAUWAZY roznicy. A mowic beda tylko o tym dlatego ze inni mowia ze jest roznica, albo ze w gazecie ktos tak nabazgral. Tak samo jest np. z dzwiekiem ze powyzej jakies tam granicy wiekszosc ludzi nie jest w stanie zauwazyc roznicy. Tyle w sprawie lagow jako takich.

Teraz jak to sie ma odnosnie naszych konsol. Wypowiem sie na poczatek odnosnie Wii bo ten sprzet znam duzo lepiej i wiem jak to wyglada. Otoz prosze sobie (i tu przepraszam za wyrazenie - moderatorzy pewnie i tak mnie ocenzuruja) [************* jak wiesz ,że nie można to po co to robisz? Ukukuki] wbic do tych pustych baranich lbow ze LAG JEST PRAKTYCZNIE ZEROWY. Jesli jakis jest to jest to grubo ponizej 10ms. Tak to wyglada w praktyce. Oko ludzkie nie jest w stanie tego wychwycic, wiec niech nikt nie mowi, ze ten kontroler jest lepszy badz gorszy... Bo nie sa - nie zauwazy tego ABSOLUTNIE NIKT. No to teraz skoro wiecie ze lagow nie ma (a raczej ze jest mega minimalny), to wytlumacze skad on bierze sie w trakcie gry. Sprawa jest bardzo prosta - zalezy to TYLKO I WYLACZNIE od oprogramowania. Ruchy mozemy podzielic w zasadzie na 3 typy:

1. Oczywiscie mozecie sobie poruszac kontrolerem lewo, prawo, przychylac itd. Jesli ma to przelozenie na jakies zachowanie na ekranie to tylko i wylacznie na np. kolysanie bronia, paletka czy co tam ma postac w rece w danej chwili. Tutaj sprawa jest jasna i jesli jest to obsluzone to odzwierciedlenie jest praktycznie 1:1 zarowno w przypadku Move jak i Wii Remote z Motion Plus (zreszta bez niego tez to jest mozliwe) - tyle ze jak to przedstawi na ekranie tworca gry - to juz jego zmartwienie.

2. Nie samym bujaniem jednak czlowiek zyje, bo trzeba jeszcze zadawac jakies ciosy, uderzac itd. No i tu zaczyna sie cala zabawa ktora wy odbieracie jako lagi. Co z tego ze gracz obraca i rusza sobie paletka w grze. Zeby okreslic sile z jaka uderza, kierunek w jakim zmierza cios, wyliczyc czy odbita pilka ma byc podkrecona itp mozna tylko za pomoca analizy CALEGO RUCHU. Mowiac w skrocie - ruch musi byc wykonany od poczatku do konca, a to chwile przeciez trwa. Po tym etapie gra analizuje ruch jaki zostal wykonany, probujac dopasowac go do kilku/kilkunastu przyjetych w grze wzorcow. A ze jest to ruch w przestrzeni to taka analiza rowniez troche trwa. Dlatego zanim postac na ekranie wykona cios to najpierw wy musicie machnac, konsola to przeanalizowac i dopiero wyswietlic to w postaci animacji. INACZEJ SIE NIE DA, bo nie mozna analizowac czegos czego jeszcze gracz nie zrobil. No przepraszam.. da sie... jest przeciez Kinect przewidujacy przyszlosc (via prezentacje Kinecta na targach przed premiera ;) ).

3. Ostatni typ ruchu to celowanie w ekran. To w przypadku Wii jest duzo lepiej obsluzone poniewaz Wii Remote "obserwuje" sensor bara i na tej podstawie czujnik w kontrolerze ustala odleglosci od TV jak i punkt w jaki celuje gracz przesylajac na biezaco te informacje do konsoli w postaci czystych liczb - sprawa duzo szybsza i przede wszystkim BANALNIE prosta. W przypadku PS3 z move bedzie to wypadalo zawsze slabiej bo to kamerka lapie obraz i analizuje swiecaca kulke, potem jest to prawdopodobnie sprawdzane jeszcze z ulozeniem kontrolera w reku... To jednak troche trwa. Wszystko to jednak odbywa sie programowo wiec prawdopodobnie mozna to przyspieszyc kosztem jakosci odwzorowania ruchu.

Reasumujac - lag o ktorym mowicie wynika nie z samych urzadzen a z oprogramowania jakie z niego korzysta. Jesli ktos probuje tutaj forsowac fanbojowskie wypowiedzi na temat, ktory sprzet ma mniejszego laga to z calym szacunkiem dla niego - po prostu nie wie o czym mowi. Powtarzam raz jeszcze - lag wynika nie ze sprzetu, a z oprogramowania. Jesli ktos chce lepiej odwzorowac dokladnosc ruchu (co czyni teraz Sony) to i laga zauwazy wiekszego niz u konkurencji.

Na koniec przepraszam ze sie tak unioslem w mojej wypowiedzi... no ale juz nie moge sluchac tych bzdur na temat lagow.
Ostatnio zmieniony 2010-11-17, 21:05 przez Axi0maT, łącznie zmieniany 2 razy.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: Ukukuki » 2010-11-17, 21:06

Lag jest wszędzie, na padzie na kontrolerach ruchowych a nawet na TV kwestia tego czy jest on zauważalny.
Famicom!

mushroom
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 193
Rejestracja: 2010-09-02, 18:16
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: mushroom » 2010-11-17, 21:54

Axi0maT pisze: ....ktos probuje tutaj forsowac fanbojowskie wypowiedzi na temat, ktory sprzet ma mniejszego laga to z calym szacunkiem dla niego - po prostu nie wie o czym mowi.....
Na koniec przepraszam ze sie tak unioslem w mojej wypowiedzi... no ale juz nie moge sluchac tych bzdur na temat lagow.
Zanim mnie drogi kolego uraczysz kolejnym stu zdaniowym wykładem,
przeczytaj proszę posty i to o czym piszemy... bo z całym szacunkiem ale tym razem Ci to nie wyszło. Może nie będziesz musiał przepraszać, że się uniosłeś.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: Axi0maT » 2010-11-17, 22:51

Ukukuki pisze:Lag jest wszędzie, na padzie na kontrolerach ruchowych a nawet na TV kwestia tego czy jest on zauważalny.
Wiec dokladnie tak jak napisalem:
Oko ludzkie nie jest w stanie tego wychwycic, wiec niech nikt nie mowi, ze ten kontroler jest lepszy badz gorszy
mushroom pisze:Zanim mnie drogi kolego uraczysz kolejnym stu zdaniowym wykładem,
przeczytaj proszę posty i to o czym piszemy... bo z całym szacunkiem ale ale tym razem Ci to nie wyszło. Może nie będziesz musiał przepraszać, że się uniosłeś.
Po pierwsze nie zacytowales calego zdania a jedynie jego fragment co zmienia dosc mocno jego kontekst drogi kolego. Po drugie nigdzie nie zacytowalem ciebie, a odnioslem sie do kwestii lagow bardzo ogolnie. Byly powyzej poruszane rozmowy gdzie w czym jest wiekszy lag i tyle. Tak wiec nie trafiles z odpowiedzia ani troche. Jesli jednak urazilem twoje odczucia to prostuje - nie do ciebie byla moja epopeja. Mimo tego mysle jednak ze akurat twoje wypociny lapia sie pod moj drugi akapit poprzedniego posta.

Awatar użytkownika
hat
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1718
Rejestracja: 2009-03-14, 22:03
Lokalizacja: miasto biznesu i seksu

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: hat » 2010-11-18, 11:04

boltzman pisze:Albo - jest też taka opcja. Weź PS3 w PLAYu (tam masz od razu to dildo :D) i Wii kup normalnie.
Nawet mam telefon w Play i kończy mi się umowa ale chamy nie chcą mi dać pestrójki. Zmieniam operatora :grin:
mushroom pisze:Ogólnie jestem zwolennikiem tradycyjnych padów i już.
Ja tez zdecydowanie. ta ruchowośc to ma być miły dodatek.

Po przekopaniu się przez morze tekstu w tym temacie najbardziej pasuje mi podejście mushrooma (chyba tak to się odmienia :smile: ) ale...
No właśnie jest to małe ale, poza czesaniem koników widzę całkiem sporo pozycji w które baardzo chcę pograć na Wii.
W przypadku PS3 jest tego znacznie mniej ale...
I tu następne ale :smile: , stary jestem i głupi. Pokazałem młodej filmik z EyePetem na PS3 i mam przerąbane :smile: . Teraz ciągle mnie molestuje że ona to chce, ma być pod choinką i koniec, zaraz mamy napisać list do Mikołaja.
Nie miałem problemu i zachciało mi się kupić następną konsolę :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
boltzman
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 232
Rejestracja: 2008-08-20, 12:15

Re: PS3 Move vs Wii

Post autor: boltzman » 2010-11-18, 19:10

hattori pisze:EyePetem
No EyePet - pomyliłem z tym eyetoyem :P

No to jedno pozostało. Enjoy

Tej Małpce to trzeba tyłek myć :D Aaa i jeszcze jedno. Usiądź spokojnie i poruszaj lekko nogą lub palcami u stóp. Zaraz przyleci futrzak.
Nie ma nic bardziej przerażającego, niż głupota w akcji.

FC GoldenEye 007 Wii - 128 736 299 761
Mario Kart DS - 481 340 722 337
StarFox Command DS 844 241 773 115

ODPOWIEDZ