Tworzenie gier na NESa

mac
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 47
Rejestracja: 2010-07-23, 20:45

Tworzenie gier na NESa

Post autor: mac » 2010-08-13, 21:02

Czy ktoś może podzielić się linkami do jakichś ebooków na temat programowanie gier dla NESa?

mac
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 47
Rejestracja: 2010-07-23, 20:45

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: mac » 2010-08-13, 22:31

dobra, sam znalazłem :twisted:

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Axi0maT » 2010-08-14, 03:27

Kiedys w to patrzalem ale wszystko od gory do dolu w asemblerze co jak dla mnie jest po prostu meczace. Wyroslem z programowania na tak niskim poziomie. Jak masz jakies ciekawe linki to wrzuc do tego tematu, moze ktos kiedys w przyszlosci skorzysta.

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: siudym » 2015-12-17, 21:05

Mnie od jakiegos czasu wzielo mocno na programowanie nes 6502 :)
Ogolnie temat ciezko, glownie ze wzgledu na moja mocno humanistyczno-artystyczny umysl, ktory z naukami scislymi mial zawsze ogromne problemy... :D

Kilka moich wynalazkow na NES:

https://www.youtube.com/watch?v=wiW9aqD5KR8

https://www.youtube.com/watch?v=UrL4qonJ_zo

https://www.youtube.com/watch?v=eVACUpSFOSM

https://www.youtube.com/watch?v=5bLs_i2z9NM

Wczesniej bylo tego wiecej, ale glownie demka/testy z prostymi rzeczami. Od jakiegos czasu staram sie sklecic cos konkretniejszego.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Axi0maT » 2015-12-19, 00:23


Baieros
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2976
Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Baieros » 2015-12-22, 11:20

Może któryś z Was jest w stanie stworzyć mini poradnik na główną o robieniu gier na NES? Mnie temat bardzo ciekawi, ale nie mam pojęcia o jakimkolwiek tworzeniu gier więc chętnie bym coś takiego poczytał :)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Axi0maT » 2015-12-22, 17:01

Nie wydaje mi sie zeby bylo zainteresowanie takim tematem. Ludzi chyba bardziej interesuja ogolniki jesli juz... Kulisy powstania jakiejs konkretnej gry itp. Inna sprawa ile osob zna sie tutaj na programowaniu? A ilu z tych co programuja to pisza akurat w assemblerze lub w C? Nie da sie napisac gry na retro platforme z marszu, trzeba miec solidne podstawy zarowno z informatyki (w szczegolnosci z architektury starego sprzetu), przetwarzania obrazu, ale rowniez i z samego programowania (uczenie sie programowania przy pisaniu gry to pomylka - jesli nie stworzyles kilku, a nawet kilkunastu sensownych programow to nie ma sensu brac sie za pisanie gry)... To nie game maker zeby sobie wyciagnac gotowe komponenty i jazda... Tu serio trzeba czesto operowac nawet na pojedynczych bitach w pamieci. Zebys mnie Baierosie zle nie zrozumial - nie mam nic przeciwko stworzeniu takiego tutoriala, pytanie ile osob z tego skorzysta? Szczegolnie ze to wszystko jest juz opisane w sieci i calkiem niezle udokumentowane. Sa po prostu serwisy ktore zajmuja sie tylko i wylacznie tym i tam takie materialy powinny trafiac. Na retroage grono potencjalnych odbiorcow to zapewne max 3-5 osob (z czego polowa wie juz co i jak zrobic)... To juz chyba lepiej napisac recenzje kolejnej gry lub opis jakiegos unikalnego sprzetu.


Baieros
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2976
Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Baieros » 2015-12-24, 21:38

Super, dzięki wielkie

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: siudym » 2015-12-24, 22:57

Powodzenia :)

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: siudym » 2016-01-11, 12:14

Sorki za post pod postem:

Wkrecilem sobie ostatnio metody zrobienia przeciwnikow majacych jako-takie IQ.
Moze nie mysla i sa dalej debilami, ale potrafia robic cos wiecej niz leciec prosto przed siebie ostatecznie zapetlajac sie :)

Prosty moj wynalazek - enemy skacze, biega, na razie nie wymyslilem nic aby uskutecznic jego randomowosc, ale jest proste uwzglednienie mojego poruszania sie, ktore wplywa na losowosc ruchow enemy. Docelowo chce zrobic aby "widzial" postac gracza i za wszelka cene chcial dorwac :)

http://wyslijto.pl/plik/x5td8k3j8r
http://sendfile.es/pokaz/645933---udpk.html

Nie ma problemu aby dodac wiecej takich przeciwnikow :) A jak jeszcze ulepszy sie IQ to by wyszlo naprawde ciekawie.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Ukukuki » 2016-01-11, 17:35

Siudym kojarzę Cię z forum emunes i gameonly, twoje poty czyta się bardzo przyjemnie i zawsze coś ciekawego można z nich wyłapać. udzielaj się więcej na retroage ;)
Famicom!

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: siudym » 2016-01-28, 18:49

Mozliwe, ze cos bardziej sensownego wyprodukuje na NES. Ciagle ulepszam silnik, co chwile jakies bugi sie wylapuje - ale ogolnie juz jest bardzo przyjemnie:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demko.nes

Na razie cztery mapki sa - loadery w prawo/lewo zaleznie od mapki roznie zmieniaja na inne (testowo wszystko)

http://www.youtube.com/watch?v=LZ8-E1alZtU
Ostatnio zmieniony 2016-01-28, 23:00 przez siudym, łącznie zmieniany 1 raz.

Kiriki-kun
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1042
Rejestracja: 2014-11-21, 01:48

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: Kiriki-kun » 2016-01-28, 20:15

Wygląda nieźle, ale muzyka wymaga trochę pracy :P

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 332
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Tworzenie gier na NESa

Post autor: siudym » 2016-01-29, 19:10

Nieco zmian, dodaje co chwile jakies wynalazki :)
Link ten sam.
Muzyka dodana tymczasowo aby cos pyrkalo w tle. Ogolnie grafika, muza to chwilowo aby w fazach testu cokolwiek bylo wydac i slychac :)

EDIT: Dzis udalo mi sie dodac silnik muzyczny FamiTone... Wczesniej za nic w swiecie nie moglem go ogarnac. Teraz zrobienie muzyki czy efektow dzwiekowych jest super proste! Sklecilem prosta nutke i nieco efektow.

ODPOWIEDZ