TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 384
- Rejestracja: 2011-05-27, 15:32
TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Mało piszę się na tym forum o grach na NESa, więc może powspominajmy najlepsze gry na ikonę elektronicznej rozrywki którym jest NES
NESa mam nie cały rok (dzięki Ci stoodio ), i od momentu nabycia sprzętu ponownie wkręciłem się w ten cudowny "8-bitowy świat" który wspominam jako coś najlepszego z dzieciństwa.
1. Super Mario Bros 1&3 (1-wsza gra w moim życiu! moment gdy zobaczyłem/zagrałem u siostry w SMB pamiętam doskonale, idealnie a było to ok. 14lat temu, miałem z 5lat)
2. Contra 1&2 ( gra ideał po dziś!, nigdy nie zapomnę ok. 10 osób w jednym małym pokoju starszego kolegi (który też gra do dziś) ustawiających się w pary do coopa )
3. Teenage Mutant Ninja Turtles z double dragon- serie ( DD grałem na pegazie w dzieciństwie całymi dniami tak jak w TMNT:TF, teraz jaram się TMNT3)
4. GOAL 3 ( PvsP rządziło, nie też zapomnę samotnych meczów i rozpisek na kartkach turniejów które sobie sam tworzyłem )
5. Adventure Island ex z Duck Tales 1&2 (pierwszą grę ograłem na pegazie i mam chęć ponownie odświeżyć na NESie. "Kwacze opowieści" poznałem nie dawno, mistrzowski platformer prawie pod każdym względem)
No teraz Wasza kolej
NESa mam nie cały rok (dzięki Ci stoodio ), i od momentu nabycia sprzętu ponownie wkręciłem się w ten cudowny "8-bitowy świat" który wspominam jako coś najlepszego z dzieciństwa.
1. Super Mario Bros 1&3 (1-wsza gra w moim życiu! moment gdy zobaczyłem/zagrałem u siostry w SMB pamiętam doskonale, idealnie a było to ok. 14lat temu, miałem z 5lat)
2. Contra 1&2 ( gra ideał po dziś!, nigdy nie zapomnę ok. 10 osób w jednym małym pokoju starszego kolegi (który też gra do dziś) ustawiających się w pary do coopa )
3. Teenage Mutant Ninja Turtles z double dragon- serie ( DD grałem na pegazie w dzieciństwie całymi dniami tak jak w TMNT:TF, teraz jaram się TMNT3)
4. GOAL 3 ( PvsP rządziło, nie też zapomnę samotnych meczów i rozpisek na kartkach turniejów które sobie sam tworzyłem )
5. Adventure Island ex z Duck Tales 1&2 (pierwszą grę ograłem na pegazie i mam chęć ponownie odświeżyć na NESie. "Kwacze opowieści" poznałem nie dawno, mistrzowski platformer prawie pod każdym względem)
No teraz Wasza kolej
- michu40i4
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 648
- Rejestracja: 2010-07-31, 14:29
- Lokalizacja: D.Śląsk/Kamionki
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Popieram powyższą listę, dodam do tego jeszcze:
1. Chip and Dale
2. The Flinstones
3. Tiny Toon Adventures
4. Ninja gaiden
5. Addams Family
1. Chip and Dale
2. The Flinstones
3. Tiny Toon Adventures
4. Ninja gaiden
5. Addams Family
Moja kolekcja:
http://www.gamespot.com/users/michu40i4 ... sort=title
http://www.gamespot.com/users/michu40i4 ... sort=title
- kanarekkk
- Administrator forum
- Posty: 2512
- Rejestracja: 2011-06-09, 12:51
- Lokalizacja: TRN
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
wg mnie
1 . super mario bros 3 ( kiedys spalil sie nam telewizor jak w to gralismy ;d )
2. super mario bros ( moja pierwsza gra na nesa . jakies prawie 20 lat temu ;o )
3. legend of zelda II AoL ( nie wiem ile godzin przy tym spedzila cala rodzina , i ogolnie lubie zeldy )
4. adventure island II ( lubie tego ''hawajczyka '' z toporkiem ;d )
5 contra ( gralem tylko na pegazie , ale to jest niezapomniana gra )
we wszystko oprocz contry gralem i mam na nesa pegasus to osobna historia w ogole
1 . super mario bros 3 ( kiedys spalil sie nam telewizor jak w to gralismy ;d )
2. super mario bros ( moja pierwsza gra na nesa . jakies prawie 20 lat temu ;o )
3. legend of zelda II AoL ( nie wiem ile godzin przy tym spedzila cala rodzina , i ogolnie lubie zeldy )
4. adventure island II ( lubie tego ''hawajczyka '' z toporkiem ;d )
5 contra ( gralem tylko na pegazie , ale to jest niezapomniana gra )
we wszystko oprocz contry gralem i mam na nesa pegasus to osobna historia w ogole
Ostatnio zmieniony 2012-03-31, 21:21 przez kanarekkk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Spyro1993
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2184
- Rejestracja: 2008-06-29, 16:49
- Lokalizacja: Knurów
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Wprawdzie NES-a nie miałem i grałem na Pegasusie, no ale podam moje top 5.
1. Chip and Dale (świetna platformówka, a do tego mam do niej wielki sentyment - moja pierwsza własna gra na Pegasusa - dostałem ją od wujka na dzień dziecka w 2000 roku).
2. Adventure Island 2.
3. Super Mario Bros.
4. Micro Machines
5. Goal 3
Mógłbym wymienić jeszcze wiele świetnych gier.
1. Chip and Dale (świetna platformówka, a do tego mam do niej wielki sentyment - moja pierwsza własna gra na Pegasusa - dostałem ją od wujka na dzień dziecka w 2000 roku).
2. Adventure Island 2.
3. Super Mario Bros.
4. Micro Machines
5. Goal 3
Mógłbym wymienić jeszcze wiele świetnych gier.
Mój friendcode:
Nintendo 3DS: 1075-0891-4847
Nintendo Switch: SW-7223-6894-3313
(2b v ~2b) - Szekspir
Nintendo 3DS: 1075-0891-4847
Nintendo Switch: SW-7223-6894-3313
(2b v ~2b) - Szekspir
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
1. Contra - bezapelacyjnie naj, naj, naj najlepsza gierka na NESie jak dla mnie
2. Super Mario Bros 3 - ze swieca szukac innej tak rozbudowanej gierki
3. The Fantastic Adventures of Dizzy - jajo daje rade, swietna i dlugasna gierka
4. Robocop 2 - dzwiek, grafika... arcydzielo NESa... z grywalnoscia moze ciut gorzej ale oprawa wystarczy zeby szczena poleciala na glebe.
5. Ninja Cats - tytul niezbyt znany, ale ja go doceniam za swietna oprawe audiowizualna
Co do pierwszych dwoch miejsc to nei mialem watpliwosci... pozniej juz niestety ciezko bylo wybrac cos z obszernego repertuaru hitow NESa zeby zmiescic sie w piateczce.
Chcialem tez wyroznic Prince of Persia - bo giera jak na mozliwosci NESa niesamowita, ale niestety fakt ze wersja na Sega Master system miazdzy ja totalnie to ksieciunio wyladowal poza podium.
2. Super Mario Bros 3 - ze swieca szukac innej tak rozbudowanej gierki
3. The Fantastic Adventures of Dizzy - jajo daje rade, swietna i dlugasna gierka
4. Robocop 2 - dzwiek, grafika... arcydzielo NESa... z grywalnoscia moze ciut gorzej ale oprawa wystarczy zeby szczena poleciala na glebe.
5. Ninja Cats - tytul niezbyt znany, ale ja go doceniam za swietna oprawe audiowizualna
Co do pierwszych dwoch miejsc to nei mialem watpliwosci... pozniej juz niestety ciezko bylo wybrac cos z obszernego repertuaru hitow NESa zeby zmiescic sie w piateczce.
Chcialem tez wyroznic Prince of Persia - bo giera jak na mozliwosci NESa niesamowita, ale niestety fakt ze wersja na Sega Master system miazdzy ja totalnie to ksieciunio wyladowal poza podium.
-
- 'normalnie deBesciak'
- Posty: 895
- Rejestracja: 2010-05-18, 13:04
- Lokalizacja: Radom | P(r)oland
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Hum... nie będzie łatwo, ale spróbuję:
1. TMNT ]|[ Manhattan Project - setki godzin "przegranych" w wyborowym towarzystwie, do tego złote czasy "Turtles'ów" (serial & pizza = cowabunga!),
2. Duck Tales 2 - podręcznikowy przykład wypasionej platformówki, Capcom & Disney to niegdyś synonim dobrej zabawy...
3. The Fantastic Adventures of Dizzy - podobnie jak Axi0maT, darzę ten tytuł szacunkiem, fantastyczna przygoda i wysiłek dla szarych komórek (choć w niektórych zagadkach na próżno doszukiwać się logiki),
4. Contra - klasyka, prostota rozgrywki oraz nieskączone pokłady miodu - to jest własnie Contra,
5. Shatterhand - zayebioza, kozacki bohater rozwalający wszystko co stanie mu na drodze przy pomocy pięści, po zebraniu literek otrzymujemy droid'a (różne typy), do tego zamiana w robota - istna rozpierducha na poczciwym NES'ie
Dla wyjaśnienia: finałowa 5ka zawiera tytuły, w które zagrywałem się za małolata w najlepszych latach Pegaza. Nie ukrywam, że ogromne znaczenie miał sentyment, którym nie występuje przy grach zakupionych w ostatnim czasie na NES'a: Kid Icarus, Mega Man, Zelda, SMB3, Battletoads etc...
1. TMNT ]|[ Manhattan Project - setki godzin "przegranych" w wyborowym towarzystwie, do tego złote czasy "Turtles'ów" (serial & pizza = cowabunga!),
2. Duck Tales 2 - podręcznikowy przykład wypasionej platformówki, Capcom & Disney to niegdyś synonim dobrej zabawy...
3. The Fantastic Adventures of Dizzy - podobnie jak Axi0maT, darzę ten tytuł szacunkiem, fantastyczna przygoda i wysiłek dla szarych komórek (choć w niektórych zagadkach na próżno doszukiwać się logiki),
4. Contra - klasyka, prostota rozgrywki oraz nieskączone pokłady miodu - to jest własnie Contra,
5. Shatterhand - zayebioza, kozacki bohater rozwalający wszystko co stanie mu na drodze przy pomocy pięści, po zebraniu literek otrzymujemy droid'a (różne typy), do tego zamiana w robota - istna rozpierducha na poczciwym NES'ie
Dla wyjaśnienia: finałowa 5ka zawiera tytuły, w które zagrywałem się za małolata w najlepszych latach Pegaza. Nie ukrywam, że ogromne znaczenie miał sentyment, którym nie występuje przy grach zakupionych w ostatnim czasie na NES'a: Kid Icarus, Mega Man, Zelda, SMB3, Battletoads etc...
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2976
- Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Matko tylko top 5
1. Super Mario Bros (do dziś mogę ciupać w grę bez większego znudzenia, ewentualnie z nerwami jak coś niewychodzi)
2. Balloon Fight(zagrywałem się jak nie wiem co mimo prostoty gry, zarówno we 2 jak i samemu)
3. Contra(to samo co wyżej)
4. Battle City(Fami/ TANK 1990 pegasus, KRYJ ORŁA!)
5. Castlevania III(moje pierwsze spotkanie z seria, facet i jego bat bez zbędnych udziwnień i w jedynym słusznym wydaniu 2D bo ziemia też jest płaska!)
1. Super Mario Bros (do dziś mogę ciupać w grę bez większego znudzenia, ewentualnie z nerwami jak coś niewychodzi)
2. Balloon Fight(zagrywałem się jak nie wiem co mimo prostoty gry, zarówno we 2 jak i samemu)
3. Contra(to samo co wyżej)
4. Battle City(Fami/ TANK 1990 pegasus, KRYJ ORŁA!)
5. Castlevania III(moje pierwsze spotkanie z seria, facet i jego bat bez zbędnych udziwnień i w jedynym słusznym wydaniu 2D bo ziemia też jest płaska!)
Ostatnio zmieniony 2011-07-21, 15:06 przez Baieros, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 659
- Rejestracja: 2010-02-06, 15:18
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
jesli chodzi o nesa to ciezko wybrac top 5 - tyle dobrych gier jest. Natomast dwie najlepsze gry to Zelda i Super Mario Bros.
- emde
- Wsparcie sprzętowe
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2007-06-25, 10:36
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Czwórka to chyba na SUPER nes'a.5. Castlevania IV(moje pierwsze spotkanie z seria, facet i jego bat bez zbędnych udziwnień i w jedynym słusznym wydaniu 2D bo ziemia też jest płaska!)
Generalnie moje typy w większości pokrywają się z waszymi. Od siebie dorzuciłbym Gun.Smoke - prostą a jakże grywalną strzelankę z widokiem od góry osadzoną na dzikim zachodnie. Relaksująca no i ze świetną muzyczką.
-
- Wsparcie sprzętowe
- Posty: 1481
- Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
- Lokalizacja: Miasto Smoka
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
1. Super Mario Bros
2. Gryzor
3. Crisis Force
4. Gun Nac
5. Guerrilla War
Tylko 5? No dobra. Ciężko było wybrać ale nie mogę się powstrzymać od moich honorable mentions
Akumajou Densetsu, Dr Mario, Ninja Ryukenden III, Mighty Final Fight, The Flintstones
2. Gryzor
3. Crisis Force
4. Gun Nac
5. Guerrilla War
Tylko 5? No dobra. Ciężko było wybrać ale nie mogę się powstrzymać od moich honorable mentions
Akumajou Densetsu, Dr Mario, Ninja Ryukenden III, Mighty Final Fight, The Flintstones
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
- Dred
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1051
- Rejestracja: 2010-01-06, 19:11
- Lokalizacja: Gniezno:]
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
1. Akumajou Densetsu
2. Akumajou Special - Boku Dracula-kun
3. Mouryou Senki Madara
4. Moon Crystal
5. Final Fantasy III
Akumajou Densetsu to nic innego jak japońska Castlevania III, jednak posiada dużo lepszą ścieżkę dźwiękową, dzięki chipsetowi VRC6 od Konami. Różnice dźwiękowe są po prostu powalające.
Dracula-kun jest bardzo dobrym spin-offem do Castlevanii, a jego głównym bohaterem jest Dracula w wersji kawaii super-deformed. Trochę przypomina Megamana, ale według mnie podobieństwo to jest jak najbardziej na plus.
Moon Crystal - piękna, rozbudowana i po prostu cudowna już dziś zapomniana platformówka z animacją, kprzy której Prince of Persia może się chować. A muzycznie - czyste piękno
Muoryou Senki Madara - typowy jRPG, który ponoć był jedną z inspiracji do stworzenia mangi i anime Naruto. Kolejna gra wykorzystująca VRC6. System walki z lekka przypomina mi Baldura.
Final Fantasy III - tutaj wyjaśnień nie potrzeba. xD
2. Akumajou Special - Boku Dracula-kun
3. Mouryou Senki Madara
4. Moon Crystal
5. Final Fantasy III
Akumajou Densetsu to nic innego jak japońska Castlevania III, jednak posiada dużo lepszą ścieżkę dźwiękową, dzięki chipsetowi VRC6 od Konami. Różnice dźwiękowe są po prostu powalające.
Dracula-kun jest bardzo dobrym spin-offem do Castlevanii, a jego głównym bohaterem jest Dracula w wersji kawaii super-deformed. Trochę przypomina Megamana, ale według mnie podobieństwo to jest jak najbardziej na plus.
Moon Crystal - piękna, rozbudowana i po prostu cudowna już dziś zapomniana platformówka z animacją, kprzy której Prince of Persia może się chować. A muzycznie - czyste piękno
Muoryou Senki Madara - typowy jRPG, który ponoć był jedną z inspiracji do stworzenia mangi i anime Naruto. Kolejna gra wykorzystująca VRC6. System walki z lekka przypomina mi Baldura.
Final Fantasy III - tutaj wyjaśnień nie potrzeba. xD
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Dred - tego Moon Crystal to nie widzialem nigdy. Sprawdzilem gameplay na yotube i ostro przesadziles z ta animacja... Prince of Persia zjada go jeszcze przed sniadankiem...
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1273
- Rejestracja: 2011-01-23, 21:05
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Dred zapewne tez go nie widzial tylko gral na emulatorze. Ta gra jest nie zwykle rzadka sam kart schodzi za conajmniej 200zlAxi0maT pisze:Dred - tego Moon Crystal to nie widzialem nigdy. Sprawdzilem gameplay na yotube i ostro przesadziles z ta animacja... Prince of Persia zjada go jeszcze przed sniadankiem...
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2976
- Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
- Kontakt:
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
emde pisze:Czwórka to chyba na SUPER nes'a.5. Castlevania IV(moje pierwsze spotkanie z seria, facet i jego bat bez zbędnych udziwnień i w jedynym słusznym wydaniu 2D bo ziemia też jest płaska!)
Generalnie moje typy w większości pokrywają się z waszymi. Od siebie dorzuciłbym Gun.Smoke - prostą a jakże grywalną strzelankę z widokiem od góry osadzoną na dzikim zachodnie. Relaksująca no i ze świetną muzyczką.
Ta pomyliło mi się o jedną laseczkę bo szukam teraz akurat IV
- Dred
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1051
- Rejestracja: 2010-01-06, 19:11
- Lokalizacja: Gniezno:]
Re: TOP 5 najlepszych gier na NES/Famicon
Grał ostatnio na konsoli na niedawnym FamiCONie:D No i nadal obstawiam, że lepiej wygląda od PoP, choć to oczywiście dość subiektywna opinia. A mówię tak głównie dlatego, że Prince of Persia po prostu nie przypadła mi do gustu.Dred zapewne tez go nie widzial tylko gral na emulatorze. Ta gra jest nie zwykle rzadka sam kart schodzi za conajmniej 200zl