JAMG (Just Another Maze Game)

ODPOWIEDZ
siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: siudym » 2017-07-24, 15:41

Prosta rozgrywka, leci czas, biegaja zabijaczki, trzeba zebrac wszyskie monety :) Zrobiona ostatnio w wolnym czasie - na razie 8 mapek do pogrania (bedzie do 64... jak mi wena wyrobi). Moze coś dojdzie do rozgrywki jeszcze jak wpadnie do glowy.

https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kz ... e.nes?dl=0

Obrazek
.
Obrazek

Aris
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 95
Rejestracja: 2017-02-23, 08:48

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: Aris » 2017-07-24, 21:06

Z ciekawości. W czym się takie bajery robi i ile czasu potrzeba? :)

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: siudym » 2017-07-24, 22:23

Ja w asemblerze 6502. A ile czasu potrzeba to ciezko okreslic. Moze z jeden dzien siedzialem, ale to juz sa gotowe rozwiazania, ktore robilem spory czas temu w innych grach, wiec ciezko okreslic ile od zera wychodzi. :)

Tu akurat gra powstala gdy probowalem zrobic kod na randomowo biegajacych przeciwnikow. I taka idea szybko pojawila sie na demo gry.

Mam tez podobny kod ale rozwiniety o mozliwosc stawiania bomb ala te w Bomber Man - tak wiec ogolnie to jedna wielka zabawa kodem, a cos jak wyjdzie ciekawego wymysla sie gre :)

W tej grze jeszcze planuje zrobic podliczanie score po przejsciu poziomu i im wiecej czasu zostanie wolnego to wynik lepszy.

jelcynek
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-19, 13:18

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: jelcynek » 2017-07-26, 14:22

Tak z ciekawości. Są dedykowane IDE do programowania na NESa jak np. c64studio w przypadku c64, czy raczej jakiś edytor + emulator i jazda?

Awatar użytkownika
Verteks
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 132
Rejestracja: 2013-11-12, 16:47

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: Verteks » 2017-07-26, 17:12

Wiem że jest na przykład coś takiego jak NESICIDE ale sam tego nie używałem, nie ma jedynego polecanego, słusznego narzędzia do tworzenia programów pod NES. Może istnieją inne publicznie dostępne zintegrowane środowiska programistyczne, być może ci którzy są aktywni na rynku homebrew piszą własne, zamknięte oprogramowanie. W wielu tutorialach po prostu poleca się dobry edytor, ręczne kompilowanie z terminala i emulator z dużą ilością narzędzi debugujących, na przykład FCEUX.

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: siudym » 2017-07-26, 22:34

Ja uzywam NESASM3. Do grafiki TILELAYERPRO. Sam kod w notatniku i kompilowany z wiersza polecen windy. Duperele ala edycja palety kolorow to zazwyczaj jakis hexeditor i wydrukowana paleta kolorow nes z ich numerami hex :)

Aha muzyka to FamiTracker, muza finalnie wyeksportowana do pliku TXT, ktory to konwertowany jest do ASM. Sama kod muzyki to biblioteka Famitone2. Wczesniej nie majac pojecia o lepszej implementacji kodu muzycznego, pisalem muzyke z łapy w kodzie ASM... Toporne dzwieki, ale zawsze cos gralo. Taka muza byla we wczesnych moich gierkach:

https://www.youtube.com/watch?v=bquA6hntbgs

Przykadowo kod muzy, pisany z "reki" - zwyczajna pętla, jakis timer, co jakaś wartość skok do intrumentu...i tak w koło:

Kod: Zaznacz cały

MusicPlay:

 LDA CLOCKMSX
 CMP #$00
 BNE to5_01
 JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$-XXXX
 JSR Noise1
 JSR SND_SQ3
to5_01:
 CMP #$08
 BNE to5_02
 JSR TRIANGLE4 ;2
to5_02:
 CMP #$10
 BNE to5_03
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_03: 
 CMP #$18
 BNE to5_04
 JSR TRIANGLE4 ;4
to5_04: 
 CMP #$20
 BNE to5_05
 JSR TRIANGLE1 ;1###
 JSR SND_Noise3
 JSR SND_SQ1
to5_05:
 CMP #$28
 BNE to5_06
 JSR TRIANGLE1 ;2
to5_06:
 CMP #$30
 BNE to5_07
 JSR TRIANGLE1 ;3
 JSR SND_SQ2
to5_07:
 CMP #$38
 BNE to5_08
 JSR TRIANGLE1 ;4
to5_08:
 CMP #$40
 BNE to5_09
 JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$
 JSR SND_Noise3
 JSR SND_SQ1
to5_09: 
 CMP #$48
 BNE to5_10
 JSR TRIANGLE4 ;2
to5_10: 
 CMP #$50
 BNE to5_11
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_11:
 CMP #$58
 BNE to5_12
 JSR TRIANGLE4 ;4
to5_12:
 CMP #$60
 BNE to5_13
 JSR TRIANGLE2 ;1###
 JSR SND_Noise3
 JSR SQ1
to5_13:
 CMP #$68
 BNE to5_14
 JSR TRIANGLE2 ;2
to5_14:
 CMP #$70
 BNE to5_15
 JSR TRIANGLE1 ;3
 JSR SQ2
to5_15: 
 CMP #$78
 BNE to5_16
 JSR TRIANGLE1 ;4
to5_16: 
 CMP #$80
 BNE to5_17
 JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$-XXXX
 JSR Noise1
to5_17:
 CMP #$88
 BNE to5_18
 JSR TRIANGLE4 ;2
to5_18:
 CMP #$90
 BNE to5_19
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_19: 
 CMP #$98
 BNE to5_20
 JSR TRIANGLE4 ;4
to5_20: 
 CMP #$A0
 BNE to5_21
 JSR TRIANGLE1 ;1###
 JSR SND_Noise3
to5_21:
 CMP #$A8
 BNE to5_22
 JSR TRIANGLE1 ;2
to5_22:
 CMP #$B0
 BNE to5_23
 JSR TRIANGLE1 ;3
to5_23:
 CMP #$B8
 BNE to5_24
 JSR TRIANGLE1 ;4
to5_24:
 CMP #$C0
 BNE to5_25
 JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$
 JSR SND_Noise3
to5_25: 
 CMP #$C8
 BNE to5_26
 JSR TRIANGLE4 ;2
to5_26: 
 CMP #$D0
 BNE to5_27
; JSR TRIANGLE2 ;3
 JSR SQ2
to5_27:
 CMP #$D8
 BNE to5_28
 JSR TRIANGLE2 ;4
 JSR SQ1
to5_28:
 CMP #$E0
 BNE to5_29
 JSR TRIANGLE4 ;1###
 JSR SND_Noise3
to5_29:
 CMP #$E8
 BNE to5_30
 JSR TRIANGLE4 ;2
 JSR SQ1
to5_30:
 CMP #$F0
 BNE to5_31
 JSR TRIANGLE1 ;3
 JSR SND_Noise3
 JSR SQ2
to5_31: 
 CMP #$F8
 BNE to5_32
 JSR TRIANGLE2 ;4

to5_32: 
 RTS

A sam instrument taki przykladowo:

TRIANGLE1:
 lda #%00001111 ;ladowanie bit 2 jedynie czyli TRIANGLE 
 sta $4015

 lda #%01111111 ;bit 7 jako 0 = krotki dzwiek, jako 1 = ciagly dzwiek
 sta $4008 ;Control Flag (7) and Value (6543210 - zmiana najlepiej same 1nki)
 lda #$00
 sta $4009 ;UNUSED!!!
 lda #%10001001 ;zmienia TONY wysokie/niskie
 sta $400A ;control the period/time of the wave, Low 8-bits of period (76543210)
 lda #%10001001
 sta $400B ;Length Counter (76543), High 3-bits of period/time (210)
 RTS

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8182
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: Axi0maT » 2017-07-27, 14:45

siudym, pomysl nad jakims grafikiem, bo ascetycznie troche... ale moze Ty tak lubisz ;)

Co do srodowisk calych gotowych to nie slyszalem o czyms takim dla NESa. Dla piszacych w C pozostaje albo Notepad + kompilator zewnetrzny, albo jakies srodowisko uniwersalne, typu Eclipse czy podobny i podczepienie pod to kompilatora. Nie wiem czy do asm sa jakies pluginy zeby skladnie sprawdzalo. Do muzy tez Fami Tracker polecam (w zasadzie nie ma zadnej sensownej alterantywy). Do grafiki NES Screen Tool.

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: siudym » 2017-07-27, 15:06

Wiesz z grafika jest tak, ze zwyczajnie w tej grze wogole nad nia nie siedzialem :) Zrobiona na szybko. Jedyne, co zrobilem na nowo to na szybko animacje bohatera aby cos bylo. Reszta skopiowana z innych moich demek.

Jak sie wszystko samemu robi to niestety tak jest, ciezo wyrobic sie. Jednak ja wole wszystko sam zrobic - wieksza frajda.

Ostatnie demo pewnej gry juz bardziej skupilem sie na oprawie - zwyczajnie nie mam weny na dopierszczenie grafy, ale to kwestia czasu:

Obrazek

A ta gra wyzej w pierwszej fazie wygladala tak:
https://www.youtube.com/watch?v=270vRqiTqO0
:D

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8182
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: Axi0maT » 2017-07-27, 16:57

Oczywiscie widac roznice i dopieszczona wersja wyglada znacznie lepiej... Co nie znaczy ze nie moglaby byc jeszcze lepsza. Dlatego jestem zgola odmiennego zdania - uwazam ze najlepiejujak kazdym elementem gry zajmuje sie ktos kto sie zna na tym co robi. Pamietam jakie katusze przezywalem przy pisaniu Wizarda... Wiekszosc czasu mtory moglem poswiecic na dopracowanie kodu i podrasowanie gry to poswiecalem na grafike wlasnie. To samo jak robilem gre Vilq na Sega Mega Drive. Teraz jak juz dolaczyl do nas grafik to po prostu od razu widac roznice. Przy kolejnej grze moge w koncu zajmowac sie wylacznie kodem nie martwiac sie o poziom pozostalych elementow. No ale co kto lubi. Uwazam (i wiem z doswiadczenia) ze mimo wszystko publika bardziej docenia jak ktos tworzy cos sam - widac wowczas wszechstronnosc tworcow.

PS: tak poza tematem - bardzo... Ale to na prawde bardzo bardzo polecam Ci zglosic ktoras z Twoich gier do RetroKomp Game Dev Competition. Raz ze mozna zdobyc wiekszy rozglos dla swojej produkcji i o grze dowie sie o wiele wiecej osob (wyniki trafiaja na scenowe pouet wiec stamtad mnostwo ludzi wchodzi). Dwa - mozna cos wygrac. Trzy - to jest mega najlepszy sposob na kontakt z ludzmi z demosceny ktorzy roba rzeczy na na prawde wysokim swiatowym poziomie, a dzieki kontaktom otwieraja sie calkiem nowe perspektywy na tworzenie gier w zespolach profesjonalistow. U mnie miedzy Wozardem a Vilq widac ogromna roznice... A juz mi szczena opada jak widze co powstaje jako nastepna produkcja... To na prawde bedzie gra ktora nie bedzie ustepowala w niczym hitom z lat 90tych. Serio WARTO zglosic sie do tego konkursu. Przymysl to na powaznie.

siudym
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: siudym » 2017-07-27, 17:19

Znam sprawe, juz na c64power mi proponowano start w RetroKomp GDC. Tak wogole to wlasnie Ta gra JAMG miala byc na ten compo :) Jednak zmienilem zdanie i mam chec zrobic cos calkowicie innego.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8182
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: JAMG (Just Another Maze Game)

Post autor: Axi0maT » 2017-07-29, 10:15

Licze na to ze cos wystawisz. Compo ma te zalete ze im blizej deadline'u tym wieksza motywacja na dopieszczenie i dopracowanie produkcji. Dzieki temu poziom jest zawsze wyzszy niz "klepanie kodu do szuflady".

ODPOWIEDZ