JAMG (Just Another Maze Game)
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
JAMG (Just Another Maze Game)
Prosta rozgrywka, leci czas, biegaja zabijaczki, trzeba zebrac wszyskie monety Zrobiona ostatnio w wolnym czasie - na razie 8 mapek do pogrania (bedzie do 64... jak mi wena wyrobi). Moze coś dojdzie do rozgrywki jeszcze jak wpadnie do glowy.
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kz ... e.nes?dl=0
.
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kz ... e.nes?dl=0
.
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 95
- Rejestracja: 2017-02-23, 08:48
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Z ciekawości. W czym się takie bajery robi i ile czasu potrzeba?
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Ja w asemblerze 6502. A ile czasu potrzeba to ciezko okreslic. Moze z jeden dzien siedzialem, ale to juz sa gotowe rozwiazania, ktore robilem spory czas temu w innych grach, wiec ciezko okreslic ile od zera wychodzi.
Tu akurat gra powstala gdy probowalem zrobic kod na randomowo biegajacych przeciwnikow. I taka idea szybko pojawila sie na demo gry.
Mam tez podobny kod ale rozwiniety o mozliwosc stawiania bomb ala te w Bomber Man - tak wiec ogolnie to jedna wielka zabawa kodem, a cos jak wyjdzie ciekawego wymysla sie gre
W tej grze jeszcze planuje zrobic podliczanie score po przejsciu poziomu i im wiecej czasu zostanie wolnego to wynik lepszy.
Tu akurat gra powstala gdy probowalem zrobic kod na randomowo biegajacych przeciwnikow. I taka idea szybko pojawila sie na demo gry.
Mam tez podobny kod ale rozwiniety o mozliwosc stawiania bomb ala te w Bomber Man - tak wiec ogolnie to jedna wielka zabawa kodem, a cos jak wyjdzie ciekawego wymysla sie gre
W tej grze jeszcze planuje zrobic podliczanie score po przejsciu poziomu i im wiecej czasu zostanie wolnego to wynik lepszy.
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-09-19, 13:18
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Tak z ciekawości. Są dedykowane IDE do programowania na NESa jak np. c64studio w przypadku c64, czy raczej jakiś edytor + emulator i jazda?
- Verteks
- 'dopchal sie i chce pisac'
- Posty: 162
- Rejestracja: 2013-11-12, 16:47
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Wiem że jest na przykład coś takiego jak NESICIDE ale sam tego nie używałem, nie ma jedynego polecanego, słusznego narzędzia do tworzenia programów pod NES. Może istnieją inne publicznie dostępne zintegrowane środowiska programistyczne, być może ci którzy są aktywni na rynku homebrew piszą własne, zamknięte oprogramowanie. W wielu tutorialach po prostu poleca się dobry edytor, ręczne kompilowanie z terminala i emulator z dużą ilością narzędzi debugujących, na przykład FCEUX.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Ja uzywam NESASM3. Do grafiki TILELAYERPRO. Sam kod w notatniku i kompilowany z wiersza polecen windy. Duperele ala edycja palety kolorow to zazwyczaj jakis hexeditor i wydrukowana paleta kolorow nes z ich numerami hex
Aha muzyka to FamiTracker, muza finalnie wyeksportowana do pliku TXT, ktory to konwertowany jest do ASM. Sama kod muzyki to biblioteka Famitone2. Wczesniej nie majac pojecia o lepszej implementacji kodu muzycznego, pisalem muzyke z łapy w kodzie ASM... Toporne dzwieki, ale zawsze cos gralo. Taka muza byla we wczesnych moich gierkach:
https://www.youtube.com/watch?v=bquA6hntbgs
Przykadowo kod muzy, pisany z "reki" - zwyczajna pętla, jakis timer, co jakaś wartość skok do intrumentu...i tak w koło:
Aha muzyka to FamiTracker, muza finalnie wyeksportowana do pliku TXT, ktory to konwertowany jest do ASM. Sama kod muzyki to biblioteka Famitone2. Wczesniej nie majac pojecia o lepszej implementacji kodu muzycznego, pisalem muzyke z łapy w kodzie ASM... Toporne dzwieki, ale zawsze cos gralo. Taka muza byla we wczesnych moich gierkach:
https://www.youtube.com/watch?v=bquA6hntbgs
Przykadowo kod muzy, pisany z "reki" - zwyczajna pętla, jakis timer, co jakaś wartość skok do intrumentu...i tak w koło:
Kod: Zaznacz cały
MusicPlay:
LDA CLOCKMSX
CMP #$00
BNE to5_01
JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$-XXXX
JSR Noise1
JSR SND_SQ3
to5_01:
CMP #$08
BNE to5_02
JSR TRIANGLE4 ;2
to5_02:
CMP #$10
BNE to5_03
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_03:
CMP #$18
BNE to5_04
JSR TRIANGLE4 ;4
to5_04:
CMP #$20
BNE to5_05
JSR TRIANGLE1 ;1###
JSR SND_Noise3
JSR SND_SQ1
to5_05:
CMP #$28
BNE to5_06
JSR TRIANGLE1 ;2
to5_06:
CMP #$30
BNE to5_07
JSR TRIANGLE1 ;3
JSR SND_SQ2
to5_07:
CMP #$38
BNE to5_08
JSR TRIANGLE1 ;4
to5_08:
CMP #$40
BNE to5_09
JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$
JSR SND_Noise3
JSR SND_SQ1
to5_09:
CMP #$48
BNE to5_10
JSR TRIANGLE4 ;2
to5_10:
CMP #$50
BNE to5_11
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_11:
CMP #$58
BNE to5_12
JSR TRIANGLE4 ;4
to5_12:
CMP #$60
BNE to5_13
JSR TRIANGLE2 ;1###
JSR SND_Noise3
JSR SQ1
to5_13:
CMP #$68
BNE to5_14
JSR TRIANGLE2 ;2
to5_14:
CMP #$70
BNE to5_15
JSR TRIANGLE1 ;3
JSR SQ2
to5_15:
CMP #$78
BNE to5_16
JSR TRIANGLE1 ;4
to5_16:
CMP #$80
BNE to5_17
JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$-XXXX
JSR Noise1
to5_17:
CMP #$88
BNE to5_18
JSR TRIANGLE4 ;2
to5_18:
CMP #$90
BNE to5_19
; JSR TRIANGLE4 ;3
to5_19:
CMP #$98
BNE to5_20
JSR TRIANGLE4 ;4
to5_20:
CMP #$A0
BNE to5_21
JSR TRIANGLE1 ;1###
JSR SND_Noise3
to5_21:
CMP #$A8
BNE to5_22
JSR TRIANGLE1 ;2
to5_22:
CMP #$B0
BNE to5_23
JSR TRIANGLE1 ;3
to5_23:
CMP #$B8
BNE to5_24
JSR TRIANGLE1 ;4
to5_24:
CMP #$C0
BNE to5_25
JSR TRIANGLE4 ;1###-$$$$
JSR SND_Noise3
to5_25:
CMP #$C8
BNE to5_26
JSR TRIANGLE4 ;2
to5_26:
CMP #$D0
BNE to5_27
; JSR TRIANGLE2 ;3
JSR SQ2
to5_27:
CMP #$D8
BNE to5_28
JSR TRIANGLE2 ;4
JSR SQ1
to5_28:
CMP #$E0
BNE to5_29
JSR TRIANGLE4 ;1###
JSR SND_Noise3
to5_29:
CMP #$E8
BNE to5_30
JSR TRIANGLE4 ;2
JSR SQ1
to5_30:
CMP #$F0
BNE to5_31
JSR TRIANGLE1 ;3
JSR SND_Noise3
JSR SQ2
to5_31:
CMP #$F8
BNE to5_32
JSR TRIANGLE2 ;4
to5_32:
RTS
A sam instrument taki przykladowo:
TRIANGLE1:
lda #%00001111 ;ladowanie bit 2 jedynie czyli TRIANGLE
sta $4015
lda #%01111111 ;bit 7 jako 0 = krotki dzwiek, jako 1 = ciagly dzwiek
sta $4008 ;Control Flag (7) and Value (6543210 - zmiana najlepiej same 1nki)
lda #$00
sta $4009 ;UNUSED!!!
lda #%10001001 ;zmienia TONY wysokie/niskie
sta $400A ;control the period/time of the wave, Low 8-bits of period (76543210)
lda #%10001001
sta $400B ;Length Counter (76543), High 3-bits of period/time (210)
RTS
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
siudym, pomysl nad jakims grafikiem, bo ascetycznie troche... ale moze Ty tak lubisz
Co do srodowisk calych gotowych to nie slyszalem o czyms takim dla NESa. Dla piszacych w C pozostaje albo Notepad + kompilator zewnetrzny, albo jakies srodowisko uniwersalne, typu Eclipse czy podobny i podczepienie pod to kompilatora. Nie wiem czy do asm sa jakies pluginy zeby skladnie sprawdzalo. Do muzy tez Fami Tracker polecam (w zasadzie nie ma zadnej sensownej alterantywy). Do grafiki NES Screen Tool.
Co do srodowisk calych gotowych to nie slyszalem o czyms takim dla NESa. Dla piszacych w C pozostaje albo Notepad + kompilator zewnetrzny, albo jakies srodowisko uniwersalne, typu Eclipse czy podobny i podczepienie pod to kompilatora. Nie wiem czy do asm sa jakies pluginy zeby skladnie sprawdzalo. Do muzy tez Fami Tracker polecam (w zasadzie nie ma zadnej sensownej alterantywy). Do grafiki NES Screen Tool.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Wiesz z grafika jest tak, ze zwyczajnie w tej grze wogole nad nia nie siedzialem Zrobiona na szybko. Jedyne, co zrobilem na nowo to na szybko animacje bohatera aby cos bylo. Reszta skopiowana z innych moich demek.
Jak sie wszystko samemu robi to niestety tak jest, ciezo wyrobic sie. Jednak ja wole wszystko sam zrobic - wieksza frajda.
Ostatnie demo pewnej gry juz bardziej skupilem sie na oprawie - zwyczajnie nie mam weny na dopierszczenie grafy, ale to kwestia czasu:
A ta gra wyzej w pierwszej fazie wygladala tak:
https://www.youtube.com/watch?v=270vRqiTqO0
Jak sie wszystko samemu robi to niestety tak jest, ciezo wyrobic sie. Jednak ja wole wszystko sam zrobic - wieksza frajda.
Ostatnie demo pewnej gry juz bardziej skupilem sie na oprawie - zwyczajnie nie mam weny na dopierszczenie grafy, ale to kwestia czasu:
A ta gra wyzej w pierwszej fazie wygladala tak:
https://www.youtube.com/watch?v=270vRqiTqO0
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Oczywiscie widac roznice i dopieszczona wersja wyglada znacznie lepiej... Co nie znaczy ze nie moglaby byc jeszcze lepsza. Dlatego jestem zgola odmiennego zdania - uwazam ze najlepiejujak kazdym elementem gry zajmuje sie ktos kto sie zna na tym co robi. Pamietam jakie katusze przezywalem przy pisaniu Wizarda... Wiekszosc czasu mtory moglem poswiecic na dopracowanie kodu i podrasowanie gry to poswiecalem na grafike wlasnie. To samo jak robilem gre Vilq na Sega Mega Drive. Teraz jak juz dolaczyl do nas grafik to po prostu od razu widac roznice. Przy kolejnej grze moge w koncu zajmowac sie wylacznie kodem nie martwiac sie o poziom pozostalych elementow. No ale co kto lubi. Uwazam (i wiem z doswiadczenia) ze mimo wszystko publika bardziej docenia jak ktos tworzy cos sam - widac wowczas wszechstronnosc tworcow.
PS: tak poza tematem - bardzo... Ale to na prawde bardzo bardzo polecam Ci zglosic ktoras z Twoich gier do RetroKomp Game Dev Competition. Raz ze mozna zdobyc wiekszy rozglos dla swojej produkcji i o grze dowie sie o wiele wiecej osob (wyniki trafiaja na scenowe pouet wiec stamtad mnostwo ludzi wchodzi). Dwa - mozna cos wygrac. Trzy - to jest mega najlepszy sposob na kontakt z ludzmi z demosceny ktorzy roba rzeczy na na prawde wysokim swiatowym poziomie, a dzieki kontaktom otwieraja sie calkiem nowe perspektywy na tworzenie gier w zespolach profesjonalistow. U mnie miedzy Wozardem a Vilq widac ogromna roznice... A juz mi szczena opada jak widze co powstaje jako nastepna produkcja... To na prawde bedzie gra ktora nie bedzie ustepowala w niczym hitom z lat 90tych. Serio WARTO zglosic sie do tego konkursu. Przymysl to na powaznie.
PS: tak poza tematem - bardzo... Ale to na prawde bardzo bardzo polecam Ci zglosic ktoras z Twoich gier do RetroKomp Game Dev Competition. Raz ze mozna zdobyc wiekszy rozglos dla swojej produkcji i o grze dowie sie o wiele wiecej osob (wyniki trafiaja na scenowe pouet wiec stamtad mnostwo ludzi wchodzi). Dwa - mozna cos wygrac. Trzy - to jest mega najlepszy sposob na kontakt z ludzmi z demosceny ktorzy roba rzeczy na na prawde wysokim swiatowym poziomie, a dzieki kontaktom otwieraja sie calkiem nowe perspektywy na tworzenie gier w zespolach profesjonalistow. U mnie miedzy Wozardem a Vilq widac ogromna roznice... A juz mi szczena opada jak widze co powstaje jako nastepna produkcja... To na prawde bedzie gra ktora nie bedzie ustepowala w niczym hitom z lat 90tych. Serio WARTO zglosic sie do tego konkursu. Przymysl to na powaznie.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Znam sprawe, juz na c64power mi proponowano start w RetroKomp GDC. Tak wogole to wlasnie Ta gra JAMG miala byc na ten compo Jednak zmienilem zdanie i mam chec zrobic cos calkowicie innego.
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: JAMG (Just Another Maze Game)
Licze na to ze cos wystawisz. Compo ma te zalete ze im blizej deadline'u tym wieksza motywacja na dopieszczenie i dopracowanie produkcji. Dzieki temu poziom jest zawsze wyzszy niz "klepanie kodu do szuflady".