Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji konsoli

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Verteks
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 162
Rejestracja: 2013-11-12, 16:47

Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji konsoli

Post autor: Verteks » 2015-04-28, 18:39

Witajcie. Mam już w kolekcji SNES'a PAL - B i przymierzam się do ogrania tytułów również z innych regionów. Głównym powodem jest niemiecki język - jak tu się wczuć w fabułę, gdy nie mogę zrozumieć wypowiedzi bohaterów...
Interesuje mnie szczególnie region UKV, NTSC mniej. Czytałem o lockout chipie, nie jest tak prosto jak w przypadku NES'a - dlatego chciałbym zasięgnąć u was porady.
Pierwsze o czym pomyślałem, to kupno przejściówki - tylko czy w przypadku gry PAL - A i konsoli PAL - B ona cokolwiek zmienia? Z tego co czytałem, to zmienia ona tylko regiony PAL / NTSC. Dodatkowo niektóre gry potrzebują uruchamiać się w określonym z góry regionie - i są to fajne tytuły, choćby trylogia DKC. Może jednak istnieje magiczna przejściówka, która odpowiada moim potrzebom?
Kolejne rozwiązanie - PAL / NTSC mod i 50 / 60hz mod. Jakie są skutki uboczne przy przełączaniu trybu działania konsoli podczas rozgrywki? Jak dobrze rozumuję, to problem z punktu o przejściówce znika i wszystkie gry powinny działać poprawnie na choćby jednym ustawieniu? Oczywiście wiem, że cart NTSC nie wejdzie w taką konsolę bez piłowania slotu.
Jest oczywiście opcja kupienia konsoli - w przypadku PAL - A to mały problem, w przypadku NTSC będzie to większy koszt - choćby dlatego, że trzeba puścić zasilanie przez transformator, tak? Czytałem również o blokadzie regionalnej dotyczącej padów...

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi na pytania.

Awatar użytkownika
kanarekkk
Administrator forum
Administrator forum
Posty: 2512
Rejestracja: 2011-06-09, 12:51
Lokalizacja: TRN
Kontakt:

Re: Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji kon

Post autor: kanarekkk » 2015-04-28, 20:12

Pal B? Nie pomyliłeś z nesem? Snes ma 3 regiony - PAL, NTSC-U, NTSC -J. Chyba, że cos mnie ominęło...
Obrazek

szczupi26
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 588
Rejestracja: 2014-04-27, 11:32

Re: Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji kon

Post autor: szczupi26 » 2015-04-28, 21:35

Również nie spotkałem się z PAL-B przy snes-ie
i5 4690K@4400 MHz + NOCTUA NH-U12P|ASRock Fatal1ty Z97|2x4GB G.SKILL TRIDENT X 2400MHz CL10
Gigabyte G1 GTX 1070|Kingston SM2280 M.2 120GB + TOSHIBA 1TB|CORSAIR 520HXEU-520W|CM DOMINATOR 690|BENQ GW2750HM|MICROLAB SOLO 5C

yrkill
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 452
Rejestracja: 2011-07-28, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji kon

Post autor: yrkill » 2015-04-29, 08:42

Nie jestem specjalistą, ale również wydaje mi się, że są tylko 3 regiony. A technicznie rzecz biorąc 2: PAL (50mhz) i NTSC (60mhz), z czego ten drugi można jeszcze rozgraniczyć na Super Famicom, czyli japońskie karty wyglądające jak europejskie, oraz SNES — czyli amerykańskie, prostokątne kloce. W przypadku tych dwóch ostatnich problemem jest wyłącznie nacięcie w obudowie, ale to da się dość łatwo obejść.

Sam mam dwa SNESy — jeden to europejczyk bez reglocka, w 50mhz ładnie na nim śmigają także gry z SFC. Drugi to wykonany przez Woland_D cudowny europejczyk z przełącznikami PAL/NTSC + 50/60 mhz. Nie spotkałem się z żadnymi problemami, wszystko działa jak należy. Jedynym szokiem było to, że flascart SuperUfo8 nie działał na żadnej z konfiguracji w konsoli zmodowanej z przełącznikami, na tej drugiej zaś śmiga bez najmniejszego problemu.

Natomiast jeśli masz niemiecką konsolę, śmiało możesz grać we wszystkie europejskie gry ;-). Nie wydaje mi się też, aby istniała jakakolwiek blokada regionalna związana z padami.
n3ds, amiga1200, amiga cdtv, ds lite, n64, ps2, ps3, ps4, psp, smd2, snes, wii, wii u, vita

Awatar użytkownika
Verteks
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 162
Rejestracja: 2013-11-12, 16:47

Re: Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji kon

Post autor: Verteks » 2015-04-29, 09:24

Jeżeli nie ma podziału PAL - A / PAL - B jak przy NES, no to jedna sprawa z głowy co mnie cieszy. Nie miałem tego jak sprawdzić, bo jeszcze żadnego karta na SNES spoza Niemiec nie mam.
Co do blokady regionalnej na pady: http://kyorune.com/modding/article.php?id=15.
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć o kompatybilności przejściówek - ile i jakie tytuły NTSC nie będą działać przez przejściówkę na konsoli PAL? Ważne dla mnie jest, żeby nie kupować niepotrzebnie następnej konsoli i akcesoriów - mam mało miejsca na przechowywanie kolekcji. Może pewne przejściówki są lepsze, niektóre gorsze?

Awatar użytkownika
Dred
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1051
Rejestracja: 2010-01-06, 19:11
Lokalizacja: Gniezno:]

Re: Lockout chip, skuteczność przejściówek i modyfikacji kon

Post autor: Dred » 2015-05-13, 01:20

1. PAL to jeden wielki region, nie ma podziału na A i B
2. NTSC to też w sumie ten sam region, carty japońskie i amerykańskie różnią tylko się kształtem.
3. od prawie roku jestem w posiadaniu przerobionego europejskiego SNESa, wszystkie gry jakie mam mi śmigają.
4. nadal korzystam z przejściówki w celu odpalania amerykańskich gier, nie muszę w takim wypadku niszczyć obudowy
5. z przejściówkami niektórymi nie będą działać wydane w USA gry wykorzystujące chipset SA-1 (Super Mario RPG, Kirby 3), jak i niektóre późno wydane gry bez rozszerzeń (Killer Instinct na przykład). możliwe że też na przejściówki będzie reagować ten słynny Earthbound, bo ta gra ma szalenie wyczulony system antypiracki.
6. też coś słyszałem o blokadzie regionalnej na pady, ale jak kiedyś podłączałem oryginalne amerykańskie pady do europejskiej konsoli, to wszystko banglało.

ODPOWIEDZ