N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

kon
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 257
Rejestracja: 2009-03-10, 18:04

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: kon » 2009-03-22, 10:10

wiem co to cache, wiem co to tekstura. widze, ze na tym sie znasz wiec ci zaufam i przyznam sie do bledu. tak, chodzilo mi o cieniowanie (nie wiem czemu napisalem oswietlenie). zaufalem opinii ludzi z innych forow, i jak pisales, na wikipedii tez jest:
One major flaw was the limited texture cache of only 4 KB. This made it extremely difficult to load anything but small, low color depth textures into the rendering engine. This small texture limitation caused blurring due to developers stretching small textures to cover a surface, and then the console's bilinear filtering would blur them further. To make matters worse, due to the design of the renderer, if mipmapping was used, the texture cache was effectively halved to 2 KB. Towards the end of Nintendo 64's lifetime, creative developers managed to use tricks, such as multi-layered texturing and heavily-clamped, small texture pieces, to simulate larger textures. Conker's Bad Fur Day is possibly the best example of this ingenuity. Games would often also use plain colored Gouraud shading instead of texturing on certain surfaces, especially in games with themes not targeting realism (e.g., Super Mario 64).[46]
Ja myslalem ze mowimy tu o faktach za i przeciw N64, a nie PSXa.
ja odpowiadalem tylko na porownanie psx i n64.
Sprite jako trojwymiarowe obiekty? Nie wiem czy mowimy o tej samej konsoli. Chodzi ci o technike uzyta w takich grach jak Hexen, Duke Nukem czy Doom64? Mysle ze ciekawostka (ktora powinna cie zainteresowac) jest to ze N64 nie obsluguje/wspiera spritow jako takich. Chyba nie masz pojecia o programowaniu na ta konsole. Nawet jesli chcesz wczytac "sprite" aby wyswietlic go potem w grze 2D, to tak naprawde ladujesz teksture, ktora potem imituje tego sprite. Mozna by zaryzykowac stwierdzenie ze N64 nie wspiera grafiki 2D, a jedynie 3D. Skad wiec przyszly ci do glowy pseudo trojwymiarowe obiekty?
patrz np. mario kart i postacie.
A z tym 720 to zes niezle przypalil - gdzie to znalazles?
faktycznie, wiekszosc stron podaje maks 640, prawdopodobnie literowka tam gdzie czytalem.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: Axi0maT » 2009-03-22, 10:51

kon pisze:zaufalem opinii ludzi z innych forow, i jak pisales, na wikipedii tez jest
Wikipedia to dosc kiepskie zrodlo informacji. Przed chwila uzupelnilem informacje o Sony PlayStation:
Wikipedia - PlayStation
I dopisalem ze jest to "Uzondzenie do drapania sie po doopie"... Czy rzeczywiscie to urzadzenie sluzy do drapania sie po dupie? Niekoniecznie... Biorac pod uwage to ze kazdy moze sobie dopisac tam co mu sie podoba to proponowalbym brac te informacje z pewnym dystansem. Z tymi 4kb cache wiaze sie pare spraw, ale informacja na jego temat jest co najmniej grubo przesadzona. Trzeba bylo napisac cos o problemach, wiec podano te nieszczesny cache na tekstury. PSX tez ma mnostwo ograniczen, a to ze nikt o nich nie napisal na wikipedii nie oznacza ze ich nie ma.
kon pisze:patrz np. mario kart i postacie.
Tak, Mario Kart tez jest zrobione w ten sposob. Ale tak naprawde na PSXie rowniez sporo gierek zostalo tak zrealizowanych. To byl etap przejsciowy pomiedzy pierwszymi 3D a tymi bardziej "pelnymi". Faktem jest ze N64 do 2D sie nie nadaje... zapewne dlatego takie pozycje na ta konsole sa niezbyt czesto spotykane.

kon
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 257
Rejestracja: 2009-03-10, 18:04

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: kon » 2009-03-22, 11:05

rzed chwila uzupelnilem informacje o Sony PlayStation:
Wikipedia - PlayStation
I dopisalem ze jest to "Uzondzenie do drapania sie po doopie"...
tu palme pierwszenstwa trzeba przyznac nintendo. wystajacy kart i oplywowy ksztalt jest do tego jak znalazl.

Awatar użytkownika
Spyro1993
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2184
Rejestracja: 2008-06-29, 16:49
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: Spyro1993 » 2009-03-22, 11:36

Łoł, jaki temat się z tego zrobił. :lol: N64 zbyt się nie podrabiesz - jest zbyt opływowy i śliski. :P A PSX jest takie urządzenie, które podpina się do portu na pady i jedno takie rozgałęzia na 4, więc można na jednej konsoli grać w ósemkę (przydatne w Fifie, hehe). :smile: Crash Bash jest fajny, ale brakuje jednej rzeczy z Mario Party - chodzenia po planszy. :smile:
Mój friendcode:
Nintendo 3DS: 1075-0891-4847
Nintendo Switch: SW-7223-6894-3313

(2b v ~2b) - Szekspir

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: Axi0maT » 2009-03-23, 12:45

kon pisze: tu palme pierwszenstwa trzeba przyznac nintendo. wystajacy kart i oplywowy ksztalt jest do tego jak znalazl.
No to zes zabil temat. Czuje sie "lekko" zniesmaczony.

kon
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 257
Rejestracja: 2009-03-10, 18:04

Re: N64 - fakty za i przeciw konsoli wielkiego N

Post autor: kon » 2009-03-23, 19:19

:(
sorry

ODPOWIEDZ