Nintendo 64 NTSC

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-04, 12:22

hpoznanski pisze: Widzialem taki ktory ma drugie tyle pamieci co oryginalny N64 - 8MB! Jest to mozliwe? Oryginalny ma miec 4MB. Chyba, ze 4MB to podstawowa a Expansion Pak rozszerza o dodatkowe 4MB - czyli w sumie 8MB?
N64 ma wbudowane 4MB, a Expansion Pak to kolejne 4MB. Niektorzy niezaznajomieni z tematem mysla ze Jumper Pak to podstawowe 4MB a Exp to 8MB - bledny tok rozumowania. Zreszta to bylby bezsens zeby tak marnowac czesc pamieci przez jej wyciagniecie z konsoli.
hpoznanski pisze: Co do gry to w Castlevania Legacy of Darkness jest taka opcja - jest rysunek oraz informacja o Expansion Pak na pudelku oraz w instrukcji do gry.
Zgadza sie gry wykorzystujace Expansion Paka maja adnotacje o tym na pudelku z gra. Castlevania Legacy of Darkness to tak jak wspomnialem jedna z piekniej wygladajacych gier w wysokiej rozdzialce na N64.
hpoznanski pisze: 2) Co do gradacji to patrzac w grze daleko w przod, widzac tlo ktore przechodzi z jakby mgly widac ze jest ono podzielone na takie pasy - ale to chyba tylko wyglada jak mgla. Byc moze jest to tylko efekt braku pamieci - nie miesci sie wiecej informacji, przez co trzeba sie dopiero zblizyc azeby z mgly zrobila sie tresc.
Mgla to mgla. Z Expem czy bez, bedzie w grze wystepowala. Exp nie daje kopa konsoli na obliczanie dodatkowych obiektow - do tego potrzebna jest moc obliczeniowa. Dodatkowa pamiec moze pomiescic po prostu wieksze tekstury i efektywnie wyswietlac obraz w wysokiej rozdzialce. N64 i bez dodatkowej pamieci moze wyswietlac grafike w podwyzszonej rozdzielczosci, ale wowczas pamieci "operacyjnej" pozostalej do dyspozycji konsoli jest tak niewiele ze naprawde niewiele mozna zdzialac.
hpoznanski pisze: 3) Co do Jumper Pak'a to wlasnie nie chce go porysowac.
Pedant jakis czy cos? Biorac pod uwage ze to kawalek plastiku ukryty w konsoli pod klapka to nie ma to raczej znaczenia.
hpoznanski pisze: Jak wyglada wymiana baterii w Controller Pak'u?
To zalezy od Controller Paka. Oryginalnego trzeba rozkrecic i wymienic baterie. Wyciagasz stara, wkladasz nowa. Sa tez Controller Paki ktore ulatwiaja wymiane baterii, np.
Controller Pak 1MB
hpoznanski pisze: Czy da sie to tak szybko zrobic, azeby dane nie zostaly utracone?
Wyciagniecie baterii ktora siedzi w Controller Paku powoduje utracenie wszystkich savow - zawsze. Mozna jednak kombinowac na rozne sposoby. Jesli masz np takie urzadzenie:
Dex Drive
to mozesz zgarac save'y na komputer PC, wymienic baterie, a potem zgrac spowrotem na Controller Pak.

Mozesz tez przegrac save z jednego Controller Paka na drugiego jesli masz dwa pady i np GameSharka (czyli cos w stylu Action Replay)

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-06-04, 12:55

To nie dobrze, ze oryginalnego Controller Pak'a trzeba rozkrecac zwlaszcza, ze sa to specjalne sruby. Porysowanego Jumper Pak'a bedzie trudniej sprzedac.

Jeszcze jedno: Ile stanow gry mozna zapisac na jednym Controller Pak'u? Czy jeden Controller Pak jest do jednej gry?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-04, 13:11

hpoznanski pisze:To nie dobrze, ze oryginalnego Controller Pak'a trzeba rozkrecac zwlaszcza, ze sa to specjalne sruby.
Srubki moga byc problemem dlatego polecam nieoryginalne Controller Paki :P A najlepiej wogole kupic Rumble Pak z Controller Pakiem w jednym, np taki:
Jolt Pack 256
hpoznanski pisze: Porysowanego Jumper Pak'a bedzie trudniej sprzedac.
Biorac pod uwage ze dostaniesz za niego max 5pln, to roznica nawet 0,50pln za porysowanie nie zrobi chyba roznicy. Nikt na to nie zwraca uwagi.... Zreszta... jak niby chcesz go porysowac? Nie cykoraj sie tylko go po prostu wyjmij!
hpoznanski pisze: Jeszcze jedno: Ile stanow gry mozna zapisac na jednym Controller Pak'u? Czy jeden Controller Pak jest do jednej gry?
Klasyczny Controller Pak posiada pojemnosc 256KB, czyli tzw. jedna strone. Przeklada sie to na 123 bloki. Na ile to wystarczy? Zalezy od gry. W recenzjach na retroage sa informacje o tym ile zajmuje save w danej grze, np: Automobili Lamborghini - 7 blokow, ale sa i takie gry (szczegolnie sportowe) ktore potrafia zajac ok 100-120 blokow!!!
Podczas przenoszenia materialow czesc danych na temat wykorzystania akcesorii przez gry, dziwnym trafem zniknela... Wkrotce uzupelnie te informacje.

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-06-06, 10:28

Ja mam tylko Castlevania oraz Castlevania Legacy of Darkness. Zadnej inne nie potrzebuje.
Dlatego chcialbym wiedziec ile stanow mozna zapisac na jednej karcie oraz czy mozna zapisac np. polowe karty stanami z Castlevania a druga polowe stanami Castlevania Legacy of Drakness?
W grze Castlevania bede potrzebowal 4 save'y. A w Castlevania Legacy of Darkness przynajmniej 8 save'ow - alternatywne stroje oraz odblokowanie postaci - patrz www.gamefaqs.com. Czyli w sumie przynajmniej 12 stanow.
Czy karta 256 do tego wystarczy? Widzialem na Allegro takze 1MB karty oraz karty w obudowie przezroczystej na ktorych napisane jest Nintendo 64 Memory Pak ktore sa cienkie i odrozniaja sie od tych szarych ktore tez sa opisane Nintendo 64 ale Controller Pak. Czyzby firma Nintendo produkowala 2 rodzaj kart pamieci?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-06-09, 18:48 przez Konto usunięte, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-06, 10:57

hpoznanski pisze: ile stanow mozna zapisac na jednej karcie oraz czy mozna zapisac np. polowe karty stanami z Castlevania a druga polowe stanami Castlevania Legacy of Drakness?
Po to jest podzial na bloki - zebys mogl zapisywac sobie savy z roznych gier.
hpoznanski pisze: W grze Castlevania bede potrzebowal 4 save'y. A w Castlevania Legacy of Darkness przynajmniej 8 save'ow - alternatywne stroje oraz odblokowanie postaci - patrz www.gamefaqs.com. Czyli w sumie przynajmniej 12 stanow. Czy karta 256 do tego wystarczy?
Z tego co pamietam to one wszystkie chyba sa na jednym save zapisywane, ale nawet gdyby byly osobno to podstawowa karta pamieci 256 blokow powinna w zupelnosci wystarczyc.
hpoznanski pisze: Widzialem na Allegro takze 1MB karty oraz karty w obudowie transparent na ktorych napisane jest Nintendo 64 Memory Pak ktore sa cienkie i odrozniaja sie od tych szarych ktore tez sa opisane Nintendo. Czyzby firma Nintendo produkowala 2 rodzaj kart pamieci?
Z opisu nie potrafie wywnioskowac o ktore Controller Paki ci chodzi jednak z tego co pamietam to Nintendo produkowalo tylko jeden rodzaj kart pamieci.

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-06-09, 18:44


Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-09, 18:53

Dosc drogie (na szczescie wysylka tania) biorac pod uwage ze nie sa to oryginalne Controller Paki do N64. Mozna je spokojnie kupic za mniej niz 10pln.

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-06-11, 15:15

No to jeszcze jedna bardzo wazna sprawa.
Slyszalem, ze analog stick'i w tych padach sie wyrabiaja. Zakladam, ze firma Nintendo juz nie produkuje tych padow. Co mozna zrobic w takich sytuacjach?
Nie wiem jak analog stick jest skonstruowany ale moze da sie go w jakis sposob regenerowac w miejscach gdzie jest wytarty plastik. Czy powinno sie go moze smarowac azeby nie bylo tarcia?

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: soberpl » 2008-06-11, 21:48

Swego czasu byl nawet poradnik jak to robic, ale niestety BYL. Czasami na allegro trafiaja sie nowe, nieoryginalne pady do N64 lub tez same galki. Tak przy okazji mam dosc mocno wyrobiona galke w padzie, ale mimo tego mozna normalnie grac. Mario, samochod reaguja bez zarzutu wiec sie nie martw na zapas :)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-12, 08:18

Faktycznie analogi wyrabiaja sie dosc szybko. Niedzielnym graczom to raczej nie grozi, ale prawdziwym rzeznikom ktorzy chca katowac swoje pady w rollowaniu w Mario Party z pewnoscia szybko sie wyeksploatuja. Osobiscie jestem zwolennikiem padow nieoryginalnych do N64. Sporo z nich jest raczej watpliwej jakosci ale w tym zalewie tandety polecam tego oto padzika:
MakoPad 64

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Gimiak » 2008-06-13, 23:21

hpoznanski pisze:No to jeszcze jedna bardzo wazna sprawa.
Slyszalem, ze analog stick'i w tych padach sie wyrabiaja. Zakladam, ze firma Nintendo juz nie produkuje tych padow. Co mozna zrobic w takich sytuacjach?
Nie wiem jak analog stick jest skonstruowany ale moze da sie go w jakis sposob regenerowac w miejscach gdzie jest wytarty plastik. Czy powinno sie go moze smarowac azeby nie bylo tarcia?
Jakis czas temu byl sobie artykul o naprawie galki w padzie, ale zostal zdjety i nie moze sie podniesc. Ostatnio swoje trzy pady naprawilem smarujac elementy galki smarem stalym do lozysk - cena ok 10 zl za 1kg puszke, dostepny na stacjach paliw. Przez miesiac mozna grac, po czym trzeba ponownie smarowac.

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-06-17, 06:55

W moim padzie miedzy skrajnymi punktami wyczuwalne luzy szacuje na okolo 2-3mm. Oczywiscie jest to tylko moja wizualna ocena.
Co do zalet analog stick'a to zostalem mile zaskoczony. W zaleznosci od tego jak blisko krawedzi sie go przesunie tak szybko przemieszcza sie postac. Podczas gdy na emulatorze w grze Castlevania byl tylko bieg to na konsoli sa 3 rozne predkosci postaci - w tym chod. Nie to ma porownania do emulatora :P

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-06-18, 04:56 przez Konto usunięte, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-06-17, 07:35

hpoznanski pisze:Podczas gdy na emulatorze w grze Castlevania byl tylko bieg to na konsoli sa 3 rozne predkosci postaci - w tym chod. Nie to ma porownania do emulatora
Wystarczy podlaczyc do PC pada z galka analogowa aby rezultat byl ten sam. Nie zmiania to jednak faktu ze na emulatorach gry z N64 wygladaja obrzydliwie.

Konto usunięte

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Konto usunięte » 2008-07-15, 10:12

Zakupilem Expansion Pak do N64. Zaplacilem 69 zl za kompletny zestaw i stwierdzam, ze nie warto bylo. W grafice Castlevania - The Legacy of Darkness mozna zauwazyc, ze obrzeza postaci sa gladkie. Ale i tak bez Expansion Pak'a jest ich bardzo malo i sa trudno zauwazalne. Chociaz musze powiedziec, ze korzystam z sygnalu Video - RGB nie mam. Moze przy jakosci RGB widac ta jak to nazwales piekna grafike.

Co do dzwieku to uslyszalem w momencie zamykania na poczatku gry ksiegi Necronomicon dodatkowy dzwiek - nic wiecej.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 NTSC

Post autor: Axi0maT » 2008-07-15, 11:42

hpoznanski pisze:Zakupilem Expansion Pak do N64. Zaplacilem 69 zl za kompletny zestaw i stwierdzam, ze nie warto bylo.
Za taka cene napewno nie bylo warto :P
hpoznanski pisze:W grafice Castlevania - The Legacy of Darkness mozna zauwazyc, ze obrzeza postaci sa gladkie. Ale i tak bez Expansion Pak'a jest ich bardzo malo i sa trudno zauwazalne.
Nie wiem co masz na mysli piszac gladkie...
hpoznanski pisze:Chociaz musze powiedziec, ze korzystam z sygnalu Video - RGB nie mam. Moze przy jakosci RGB widac ta jak to nazwales piekna grafike.
Jak na zwyklym sygnale Video nie widzisz roznicy to RGB raczej niewiele zmieni... Proponuje zakup jakigos porzadnego TV na ktorym zauwazysz roznice... A moze po prostu nie ustawiles gry w wysokiej rozdzielczosci i nadal grasz w niskiej probojac doszukac sie roznic? :???: Mowiac o pieknej grafice mam na mysli piekna grafike - a wiec kolosalna roznice pomiedzy tym co zobaczysz z Expansion Pakiem, a tym co bez niego.

ODPOWIEDZ