Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Randal
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 41
Rejestracja: 2012-10-15, 19:54

Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: Randal » 2012-11-01, 14:14

Witam

W poszukiwaniu najlepszej możliwej jakości z N64 szukam i pytam:

Czy konsolę N64 PAL można przerobić aby dawała sygnał RGB ?

Z tego co znalazłem w necie. Można to zrobić z Nintendo 64 w wersji US NTSC i wersji na rynek Francuzki (oznaczenie na naklejce na spodzie konsoli NUS FRA).

Niestety dostać konsolę w wersji NUS FRA jest wręcz niemożliwe :(

Rozwiązania hipotetyczne są następujące:
1. Przerobić na RGB konsolę PAL (chyba niemożliwe)
2. Kupić konsolę NUS FRA i ją przerobić (ciężko dostać taką konsolę)
2. Kupić konsolę US NTSC i ja przerobić a gry PAL odpalać za pomocą konwertera N64 Passport plus III (3) (gdzie dostać taki konwerter?)

I czy to jest oczekiwane wybawienie ? PAL przerobiona na RGB ?
http://www.assemblergames.com/forums/sh ... ed-PAL-N64

Oto kilka linków dotyczących tematu:
http://free-for-all.ath.cx/daten/n64rgbmod.html
http://www.assemblergames.com/forums/sh ... -do-I-need
http://www.mmmonkey.co.uk/ntsc-nintendo-64-rgb/
http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=av:n64rgb-amp
http://forum.neogo.pl/topic/481-nintend ... ge__st__60
http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm
http://www.youtube.com/watch?v=23nHtd-M-Sw
http://www.youtube.com/watch?v=J_XQalCBRP8
http://forums.benheck.com/viewtopic.php ... 19af14ed30

N64 PAL RGB ?
http://www.retrogaminghistory.com/only- ... n64-3.html
http://s9.zetaboards.com/Nintendo_64_Fo ... 7188609/4/
http://forums.modretro.com/viewtopic.php?f=33&t=1417
http://www.assemblergames.com/forums/sh ... tion/page2
Nintendo 64 PAL RGB + GBS 8220 upscaler + homemade scanline generator + HD
Obecnie gram w Super Mario 64

wolny
Sponsor
Sponsor
Posty: 227
Rejestracja: 2010-12-11, 22:45

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: wolny » 2012-11-06, 21:07

Standardowa konsola N64 nie ma wyprowadzonego sygnału RGB. Powiem więcej w ogóle go nie generuje. Powyższy sposób to zastosowanie przetwornika DAC, który pozwoli uzyskać pożądany sygnał.
Zrobiłem tak i działało. Dla siebie robiłem przeszczep układu z konsoli NTSC do PAL i też się udało.

Awatar użytkownika
Randal
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 41
Rejestracja: 2012-10-15, 19:54

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: Randal » 2012-11-06, 23:21

Hej Wolny.

Możesz podać jakiś poradnik jak zrobić przeszczep układu z NTSC do PAL ?

I super by było jak byś napisał jak zrobić tego DACa. Myślę, że takie tutroiale będą bardzo przydatne dla kochających starą Nke.

Pozdrawiam
Nintendo 64 PAL RGB + GBS 8220 upscaler + homemade scanline generator + HD
Obecnie gram w Super Mario 64

Awatar użytkownika
Randal
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 41
Rejestracja: 2012-10-15, 19:54

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: Randal » 2013-01-20, 23:21

Modyfikacja Nintendo 64 PAL na RGB.

Wykonane dzięki tematowi: http://www.assemblergames.com/forums/sh ... -do-I-need

Najłatwiej zmodyfikować N64 która sprzedawana była na rynek francuski. Konsole takie mają na dolnej naklejce oznaczeni NUS-001(FRA). Nintendo miało w planach zrobienie na ten rynek konsoli z sygnałem RGB, ponieważ w tamtym czasie wymagało tego prawo (system SECAM). Jednak tak się nie stało. Co ciekawe na płycie głównej zostały miejsce na elementy SMD, których dolutowanie daje nam Nintendo 64 RGB. Biuro Nintendo z Francji podało listę elementów do wlutowania. Ja jednak wykonam modyfikację o wiele prostszym sposobem :)

http://img76.imageshack.us/img76/6691/f ... ialpi2.jpg

Aby rozkręcić konsolę potrzebujemy specjalny śrubokręt. Możemy sobie taki zrobić według poradnika:
http://www.mmmonkey.co.uk/diy-gamebit-screwdriver/

Konsolę rozkręcaniu. Pomocny może okazać się ten film:
http://www.youtube.com/watch?v=1ZjldRekpnM
http://www.youtube.com/watch?v=WqQorcCz4hE

Widzimy płytę główna, która wygląda tak:
http://webs.ono.com/kwyjibo/front.jpg

Lutowanie: Aby uniknąć uszkodzenia układu S-RGB zaklejamy taśmą izolacyjną nogi których nie będziemy lutować. Ma być widoczna tylko noga, która nas interesuje. Lutujemy kabelek i odklejamy taśmę. Robimy to ponownie. Dzięki temu unikniemy przylutowania kabelka do dwóch nóżek.

Zgodnie z ilustracją podłączamy kabelki.
Obrazek
Polecam takie cienkie, które są w taśmie. Robimy je nieco dłuższe. Na linii kolorów RGB dajemy oporniki 75 ohm. Czarna linia symbolizuje lepszy sygnał synchronizacji. Standardowy z kolorami RGB powodował pasy na ekranie w mojej modyfikacji. Aby uniknąć problemów proponuję podłączyć kolory z opornikami. Mamy podłączone trzy kolory, nie podłączamy czarnego przewodu. Za pomocą kabla od SNES RGB połączamy konsolę do TV. Powinny się ukazać gra z kolorami RGB (nie zapomnij o jumper paku bo pomyślisz, że konsola nie działa :D). Korzystamy jeszcze ze starego sygnału synchronizacji, który musimy odciąć. Musimy przeciąć ścieżkę prowadzącą do pinu V z ilustracji. Robimy to nieco niżej niż zaznaczono (mały czerwony pasek). Dzięki temu mamy więcej luzu i unikniemy uszkodzenia sąsiednich ścieżek. Przecinamy ją ostrym i cienkim nożem. Nacięcie musi być dość głębokie. Zachowaj tu ostrożność. Aby sprawdzić, czy ścieżka jest przecięta podłączasz konsolkę do TV. Gdy obraz jest czarny (nie ma obrazu z konsoli) możesz podłączyć nowy sygnał synchronizacji. Obraz powinie być piękny :)

Kabelki puszczamy obok metalowej blachy przykrywającej płytę główna tak by nie były przyciśnięte.

Jeżeli nie masz kabla RGB od SNESa nie martw się :) Możesz zamontować w konsoli gniazdo EURO lub wyprowadzić szczelinami wentylacji potrzebny sygnał. Nie będę tego opisywał w tym poradniku bo to nie jest trudne (w razie problemów zapraszam na PW)
Nintendo 64 PAL RGB + GBS 8220 upscaler + homemade scanline generator + HD
Obecnie gram w Super Mario 64

Awatar użytkownika
kanarekkk
Administrator forum
Administrator forum
Posty: 2512
Rejestracja: 2011-06-09, 12:51
Lokalizacja: TRN
Kontakt:

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: kanarekkk » 2013-01-21, 00:40

Kolejny tekst, ktory moglby wyladowac na stronie... Podbij z tymi tekstami o analogu i rgb do Axiomata, wzbogacisz stronke ku chwale Retroage :)
Obrazek

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: fixxxer1 » 2013-01-21, 08:07

Teraz tylko trzeba znaleźć odpowiednią konsolę :D

zorkadar
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 32
Rejestracja: 2013-03-11, 00:10

Re: Nintendo 64 N64 PAL i wyciągnięcie sygnału RGB

Post autor: zorkadar » 2013-03-12, 07:00

Witam
Czy obraz z takiej konsoli będzie zdecydowanie lepszy na lcd niż z normalnej? Na ebay są przerobione z Francji, drogie dlatego się zastanawiam.
N64,PS2,Wii,Amiga CD32, PS3

ODPOWIEDZ