Nintendo 64 i S-Video

ODPOWIEDZ
nametag1984
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 31
Rejestracja: 2007-02-01, 17:32

Nintendo 64 i S-Video

Post autor: nametag1984 » 2007-03-05, 16:47

Doszedl do mnie w koncu kabel S-Video. Dokladnie ten model. Po otwarciu koperty nieco sie wystraszylem, poniewaz towar, ktory do mnie doszedl niezupelnie byl tym, ktory zamowilem ;) W odroznieniu od tego zaprezentowanego na zdjeciu, posiadal on rowniez wtyczke chinch video, czyli na pierwszy rzut oka byl blizniaczo podobny do mojego poprzedniego modelu, ktory sie nie sprawdzil. Po dokladniejszym obejrzeniu kabla okazalo sie, ze zarowno plastik jak i guma, z ktorych jest zrobiony sa wyzszej jakosci niz w moim poprzednim modelu. To dalo mi nadzieje na to, ze tym razem przekonam sie jak prezentuje sie obraz na N64 puszczony przez S-Video.
Podlaczylem go do konsoli NTSC i uruchomilem Goldeneye jako pierwszy obiekt testowy. W tym momencie przekonalem sie, ze kabel jest porzadny, poniewaz wszystko dzialalo jak nalezy. Nastepnie sprawdzilem jeszcze Donkey Kong 64 i Super Mario 64. Wszystkie trzy wygladaly nieco inaczej niz puszczone przez chinch.
Obraz wyswietlany przez S-Video jest nieco ostrzejszy, mniej rozmazany, jednak nie jest to roznica drastyczna, mozna ja nazwac kosmetyczna gdyby nie dwa szczegoly, na ktore nietrudno zwrocic uwage:
1)Zaleta: Czcionki sa czytelniejsze. Jest to moim zdaniem duzy plus.
2)Wada: Aliasing jest bardziej widoczny (lamanie sie krawedzi obiektow). Nie jest to duza wada.
Gdybym w tym miejscu zakonczyl test, powiedzialbym ze jestem zadowolony z efektu i od tej pory mam zamiar grac wykorzystujac S-Video.

Wystapil jednak problem, nie pierwszy juz raz. Kiedy testowalem moj poprzedni kabel posiadalem jedynie konsole PAL. Wynik testow byl tragiczny. Kolory byly wyplowiale, obraz niesamowicie rozjasniony a kolor bialy niemal oslepiajacy. Zrzucilem wine na kabel. Jednak przy najnowszym modelu pojawil sie przy konsoli PAL ten sam problem. Uruchomilem Zelde OoT oraz Lylat Wars i obraz cierpial na te same wady. Nie wiem co moze byc powodem. Czyzby uszkodzone wyjscie? Dodam tez, ze raz zdarzylo mi sie, ze przy uruchamianiu Lylat Wars na org chinch kablu Nintendo obraz prezentowal sie tak samo, wystapily identyczne objawy. Macie jakies pomysly?

W skrocie: kabel S-Video dziala, jest roznica w wyswietlanym obrazie, problemy sa prawdopodobnie wywolane przez moje N64 PAL.

Edit: Sprawdzilem swoje podejrzenia. Na konsoli PAL wystepuja wymienione bledy kiedy uzywam jakiegokolwiek kabla, innego od tego, ktory dostalem razem z konsola. Testowalem rowniez org kabel Nintendo, ktory dostalem razem z konsola NTSC, w jego przypadku obraz rowniez wyswietlany jest niewlasciwie (to na nim uruchomilem wtedy Lylat Wars). Wydaje mi sie jednak, ze przez pewien czas uzywalem go z konsola PAL i nie bylo zadnych problemow. Obecnie akceptuje ona jedynie swoj wlasny kabel. Bardzo dziwne.

nametag1984
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 31
Rejestracja: 2007-02-01, 17:32

Re: Nintendo 64 i S-Video

Post autor: nametag1984 » 2007-03-08, 16:30

Rozwiazalem swoj problem z wykorzystaniem wyjscia (i kabla) S-Video w mojej N64 PAL. Metoda prob i bledow udalo mi sie uzyskac odpowiedni, wlasciwy obraz ;) To niesamowite jak bardzo ten sposob jest nietypowy. Aby wykorzystanie kabla S-Video bylo w mojej N64 PAL prawidlowe, musialem w wejscie chinch video w TV wsadzic zolta koncowke oryginalnego kabla dolaczonego do konsoli. Wykorzystanie org kabla od N64 NTSC oczywiscie nie dawalo zadnych rezultatow. Podlaczam zatem konsole poprzez kabel S-Video, a drugi org ma wsadzona jedynie koncowke video, sam kabel jest oczywiscie niepodpiety do konsoli ;) Bardzo dziwne, wazne jednak ze dziala, poniewaz juz zaczynalem brac pod uwage zakup nowej konsoli PAL :)

Damjen
Wsparcie sprzętowe
Wsparcie sprzętowe
Posty: 1481
Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
Lokalizacja: Miasto Smoka
Kontakt:

Re: Nintendo 64 i S-Video

Post autor: Damjen » 2007-03-09, 01:13

Szczerze przyznam ze pierwszy raz slysze o czyms takim ale, tak jak napisales - wazne ze dziala! A co do samego kabla S-Video to nie jest on az tak drogi by, w razie niezadowolenia z efektow jakie daje, bardzo zalowac wydanych na niego pieniedzy. Dlatego tez planuje zaopatrzyc sie w niego w najblizszej przyszlosci.
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII :roll:

"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"

Divies
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 26
Rejestracja: 2012-03-04, 20:22

Re: Nintendo 64 i S-Video

Post autor: Divies » 2012-03-15, 13:48

A ja nie polecam kabla s-video. Mam takowy i to stuprocentowy, czyli trzy końcówki: s-video, biały i czerwony (bez żółtego video) i kolory są w porządku, ale jakość grafiki "zbyt wyraźna", wręcz postrzępiona. Już wiem dlaczego Nintendo zrezygnowało z jakichkolwiek innych alternatyw w przypadku N64, poza composite, standardowo dodawanego do zestawu. Po prostu ta konsola generuje taką grafikę, która wygląda najkorzystniej na tymże właśnie kablu. Nie wiem jaki efekt daje RGB scart, ale podejrzewam, że strzępy są jeszcze bardziej widoczne. (?)
Tak czy siak, ja wybiłem sobie ze łba kombinacje typu: wyprowadzenie sygnału RGB z konsoli (w wersji NTSC oczywiście) - bo na cholerę poprawiać na siłę coś, co jest dobre i z pewnością dokładnie przetestowane przez japońskiego producenta? :wink:
Dodam, że testowałem różnice pomiędzy s-video a composite na kineskopowym TV (CRT) - być może na LCD jest inaczej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ