Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: ramzes64 » 2008-05-15, 00:08

Co powiecie o tej grze, po tych screenach i tym filmiku ?

Dla mnie - konkretna LIPA. To wcale nie wyglada i wcale nie przypomina Banjo Kazooie / Banjo Tooie (z N64).

Z pieknej kolorowej gry, zrobili jakis brudny, "roboczo/robotniczo/fabryczny" swiat. No nie wiem, LIPA JEST jak dla mnie. Spodziewalem sie czegos lepsiejszego, po tej konsoli, ale widze, ze nie potrafia zrobic nic konkretnego, dobrego - JESTEM NA NIE (na dzien dzisiejszy)
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
tbxx
Administrator serwisu
Administrator serwisu
Posty: 731
Rejestracja: 2007-10-09, 17:16
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: tbxx » 2008-05-15, 06:21

Widocznie bez braci Stamper nie potrfia zrobic kofanej platformowki

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 07:27

Jesli Ramzes64 napisal ze jest na nie, i to duzymi literami, gdy wyteze sluch slysze jak developerzy rzucaja klawiatury w kat i ida do domu.

To fakt ze Rare czasem potrafi zaskoczyc czyms genialnym a czasem wypuszcza gry, ktore sa po prostu ok. Grabbed by the Ghoulies nie bylo rewelacja, to samo tyczy sie Kameo. Jednak Viva Piñata byla moim zdaniem super.

Banjo Kazooie lubie bardzo. Jedynke zrobilem praktycznie na 100%, dwojke powiedzmy na 80 [mowie tu o wszystkim, z secretami wlacznie] i porownujac to co widze do tych dwoch gier nie mam na co narzekac. Wyglad na pewno nie odstrasza. Ci ktorzy nie widzieli niech zobacza sami:

http://www.youtube.com/watch?v=vEOI-vnI1M8

"roboczo/robotniczo/fabryczny"? Czyzbys szukal slowa industrialny? Mniejsza. Nie wiem jak w twoich okolicach wygladaja fabryki, w ktorych pracuja robotnicy, ale dla mnie gra wyglada kolorowo. Kazda z gier Banjo Kazooie miala wiele swiatow do zwiedzania. Te prezentowaly odmienne style i bylo przyjemnie. Pustynia, snieg, zielen, metal i rdza, woda i kanaly, prastare ruiny ... Jesli nie lubisz Robotnik'ow, nie graj w Sonic'a. Banjo Kazooie jak dla mnie wyglada ok i moze byc tylko lepiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 08:17

Morden pisze:Nie wiem jak w twoich okolicach wygladaja fabryki, w ktorych pracuja robotnicy, ale dla mnie gra wyglada kolorowo.
U nas nie ma fabryk... tylko stare PGRy wokol ;) Niestety nasze miasto nalezy do kompletnie wolnych od indrustializacji, wiec jedyne co ludzie robia to siedza i pija wino, aby zapomniec...

Osobiscie jak widzialem pierwsze zapowiedzi nowego Banjoo na x360 to sie podjaralem, ale ostatnie screeny niestety bardzo mocno mnie rozczarowaly. Pomijajac samego miska to grafika jest conajmniej slaba jak na ten sprzet - mam nadzieje ze jeszcze wiele poprawia, bo na chwile obecna jestem na NIE.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 08:37

Po pierwsze, gra nie jest jeszcze ukonczona. Po drugie, to co pokazano dotychczas to jak narazie obrazy z jednego swiata. Nie wiem jak rozwiazano to w trzeciej czesci, ale obydwie wczesniejsze gry prezentowaly odmienne scenerie w roznych miejscach gry.

Po trzecie, gra nosi jednak podtytul "nuts & bolts" i kojarzyc sie to moze z cala masa maszynerii, stali i srubek, ale ja sie nie zrazam. Pierwszy teaser pokazywal rozmyty obraz Spiral Mountain, trzymam wiec kciuki za odrobine pieknej zieleni.

Lekko niepokoi to, co powiedzial Gregg Mayles z Rare: "Czesc starych poziomow powroci w nowych wersjach ze zmianami ktorych sie nie spodziewacie".

No coz. Nic nie stoi w miejscu i nawet Mario dawno skonczyl biegac w prawo po plaskich korytarzach. Wolna eksploracja i duzo swobody to wyglad dzisiejszych platformerow. Oby Banjo Kazooie wyszlo to na dobre.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 10:04

Morden pisze:Po pierwsze, gra nie jest jeszcze ukonczona. Po drugie, to co pokazano dotychczas to jak narazie obrazy z jednego swiata.
Wiem dlatego napisalem ze mam nadzieje ze jeszcze cos poprawia i dorzuca. Mowiac o biednej grafice mialem na mysli to:
Obrazek

Przeciez te fragment wygladaja jak trawka w Mario 64... a od tego czasu minelo przeciez juz ponad 10 lat!!!

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 10:34

Gory sie lekko czepiasz. Jest to nieregulrany obiekt 3D i wyglada spoko. Co do trawy, domniemam ze chodzi o powtarzajaca sie teksture. Z tego co widze jest to trawka za wielkim murem, wiec i tak tam nie dojdziesz.

Powtarzajace sie tekstury to nadal norma. Gdy grasz w Virtua Fighter 5, na planszy Shun'a [tej z tratwa] widac wyraznie ze powierzchnia wody to powtarzajacy sie wzor, ale widac to tylko wtedy gdy kamera pokazuje arene z lotu ptaka. Z bliska woda wyglada rewelacyjnie.

http://www.youtube.com/watch?v=2pUpuKHwDqQ

Tu przypominam ze Virtua Fighter 5 smiga w 1080p [jesli TV na to pozwala]. Gdyby developerzy mieli sie skupiac by kazdy kawalek zieleni wygladal realistycznie nawet ze sporej odleglosci, sporo mocy szlo by na takie rzeczy.

Poziomy w Banjo Kazooie na X360 sa jak widac ogromne. Naprawde ci ta trawa przeszkadza? Chyba w kazdej grze mozna znalezc kompromis tego typu. Kiedys problem ten byl powszechny, dzis taki efekt mozna zaobserwowac gdy ogladamy oteksturowanie wiekszych powierzchni z daleka. Wielkosc tekstur zmienila sie strasznie w ostatnich latach ale odsun kamere wystarczajaco daleko a zobaczysz powtarzajace sie motywy tu i tam.

Takie tam narzekanie. To co ze gra smiga w 1080p a plansze sa ogromne. Najwazniejsza jest trawa za murem sto metrow dalej, ktora mozna zobaczyc tylko i wylacznie stojac na najwyzszych budynkach w dwoch miejscach lokacji. Hehe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 11:03

Gory sie lekko czepiasz. Jest to nieregulrany obiekt 3D i wyglada spoko. Co do trawy, domniemam ze chodzi o powtarzajaca sie teksture. Z tego co widze jest to trawka za wielkim murem, wiec i tak tam nie dojdziesz.
Tekstury zrazaja mnie na kilometr, do tego liczba polygonow - mozna je policzyc na palcach jednej reki. Ja wiem ze tam nie dojde, ale chce zeby to jakos porzadnie wygladalo. Na tym screenie ktory podalem to takie ordynarne wykonanie jest widoczne na ok 10% obrazu - nie po to chyba wyrzuca sie kupe kasy na taki sprzet jak x360 zeby ogladac cos takiego. Jestem zrazony do Banjo i tak jak napisalem poprzednio.. poki co jestem na NIE dla tego tytulu.
Morden pisze: Takie tam narzekanie. To co ze gra smiga w 1080p a plansze sa ogromne. Najwazniejsza jest trawa za murem sto metrow dalej, ktora mozna zobaczyc tylko i wylacznie stojac na najwyzszych budynkach w dwoch miejscach lokacji. Hehe.
Pojawilo sie mnostwo tytulow ktore potwierdzaja tylko ze mozna to wykonac w porzadny sposob. Az sie prosi zeby gdzie tam daleko COS sie znajdowalo. Wystarczyloby zrobic porzadny obrazek i wrzucic go jako teksture na wewnetrzna strone sfery po czym otoczyc swiat czyms takim dodajac rozmycie dla obiektow oddalonych od polozenia postaci. Wiele gier jest tak zrealizowanych i oczywistym jest ze wcale nie zajmuje to wiele mocy tak poteznego procka. Dlatego oczekuje tego samego od tworcow nowego Banjoo - niech stana na wysokosci zadania i zrobia cos za co nie bede musieli sie wstydzic - wierze ze to poprawia bo zostalo im chyba jeszcze sporo czasu.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 11:27

Axi0maT pisze:nie po to chyba wyrzuca sie kupe kasy na taki sprzet jak x360 zeby ogladac cos takiego
A jaka to kupe kasy dales za swojego Xbox 360? Ja na mojego nie narzekam i na gry na niego tez nie. Kupuje to, co mi sie podoba. Jesli trawka za murem ci nie pasuje, nie kupuj gry i sprawa rozwiazana. Swiat nie bedzie chodzil w zalobie.
Wystarczyloby zrobic porzadny obrazek i wrzucic go jako teksture na wewnetrzna strone sfery po czym otoczyc swiat czyms takim dodajac rozmycie dla obiektow oddalonych od polozenia postaci. Wiele gier jest tak zrealizowanych i oczywistym jest ze wcale nie zajmuje to wiele mocy tak poteznego procka.
Jako programista i developer pewnie wiesz najlepiej. Poza tym rozwiazanie o ktorym mowisz zastosowano w np. Mario Sunshine i tam z kolei ja moglbym sie przyczepic ze gdy przygladalem sie temu co jest w oddali widac bylo wyraznie ze jest to tapeta.

W tle masz juz teksture / animacje nieba. Ten kawalek trawy dano by niebo nie kontrastowalo az tak bardzo z murem we wszystkich miejscach bysmy nie mieli wrazenia ze tam juz naprawde nic nie ma. Gdyby rozwiazano to obrazkiem, ruch kamery w pionie stwarzal by niefajny efekt biorac pod uwage ze do muru faktycznie mozna dojsc.

W Mario Sunshine zdawalo to egzamin bo tam miales przed soba morze i dopiero gdzies tam w oddali jakis zarys innej lokacji. Tutaj wyglada to inaczej i jeszcze raz powtorze, mysle ze sie czepiasz.

W Half Life 2: Episode 2 bylo kilka lokacji gdzie w miejcach do ktorych nie powinienes zagladac widac bylo oteksturowanie o rozdzialce dziesiec razy nizszej niz normalnie. Mozna tez wlaczyc sobie noclip i polatac wysoko nad ziemia by zobaczyc ze tekstury sie powtarzaja. Ze nie wspomne o pagorkach za plotem ktorych kanty mozna bylo liczyc. Wygladalo to paskudnie, ale nikt normalny z tego powodu tytulu nie skresla.

Jak narazie wieszacie psy na grze ktora sie jeszcze nie ukazala. Nikt jak dotad nie powiedzial ze cos mu sie podoba a rzeczy ktorych sie czepiono to jakis zart chyba. Ramzes64 nie ma Xbox 360 i kupowac narazie nie zamierza, wiec jemu chyba nie bedzie przykro.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 11:41

Morden pisze:A jaka to kupe kasy dales za swojego Xbox 360?
Nie powiedzialem ze mam x360. Ja trzymam sie poki co retro i dlatego nie mam zamiaru inwestowac w x360 z powodow oczywistych. Mialem na mysli ze sprzet jest stosunkowo drogi, a wiec oczekuje sie czegos w zamian za taka cene. Moim zdaniem po tym co widac na screenach gra nie spelnia oczekiwan potencjalnego nabywcy x360 ktory oczekuje czegos wiecej.
Morden pisze: Jako programista i developer pewnie wiesz najlepiej. Poza tym rozwiazanie o ktorym mowisz zastosowano w np. Mario Sunshine i tam z kolei ja moglbym sie przyczepic ze gdy przygladalem sie temu co jest w oddali widac bylo wyraznie ze jest to tapeta.
Kiedy to bylo... Ladnych pare lat temu. Od tego czasu troche juz minelo i nie ukrywajmy ze teraz robi sie to lepiej (developerzy maja juz doswiadczenie w tej kwestii). Ok 90% gier w chwili obecnej ma zrealizowana przestrzen "w oddali" w ten wlasnie sposob - oczywiscie chodzi o sama idee zrobienia tego, wiadomo ze jest to rozbudowane i nie wyglada jak w Mario Sunshine.
Morden pisze:mysle ze sie czepiasz.
Moze faktycznie sie czepiam... :undecided: Nie zmienia to faktu ze po prostu napisalem to co mi lezy na zoladku i co zobaczylem w pierwszych kilku sekundach przy ogladaniu screenshotow.
Morden pisze:Jak narazie wieszacie psy na grze ktora sie jeszcze nie ukazala.
No przeciez napisalem ze wierze w to ze poprawia te razace elementy. Poki co mozemy opiniowac to co zobaczylismy - niektorym sie nie podoba... i tyle.
Morden pisze:Nikt jak dotad nie powiedzial ze cos mu sie podoba
Moze nie ma nic co by sie moglo podobac i co by nas zachwycalo... Mi sie sam misiek podoba... jest nawet fajnie wykonany... Choc patrzac po trailerze - to spodziwalem sie ze bedzie jakos lepiej sie poryszal.
Morden pisze:Jesli trawka za murem ci nie pasuje, nie kupuj gry i sprawa rozwiazana. Swiat nie bedzie chodzil w zalobie.
No i pewnie jak tak bedzie to wygladalo to nie kupie tej gierki... nie spelnia moich oczekiwan (narazie) :P

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 11:52

Axi0maT pisze:Moim zdaniem po tym co widac na screenach gra nie spelnia oczekiwan potencjalnego nabywcy x360 ktory oczekuje czegos wiecej.
Jako ze jestem osoba ktora Xbox 360 nabyla i pare gier ma juz za soba, moge spokojnie powiedziec ze taki detal zupelnie mnie nie rusza. Czy ktos narzekal na "rozmach" graficzny Mario Galaxy? Czy komus nie pasowaly kilkukolorowe tapety jakimi obklejone byly lokacje? Nie. Oprocz samego wygladu jest jeszcze gameplay. Jesli nowy Banjo bedzie trzymal ten sam poziom co poprzednie gry, moge przebolec taka trawe na kazdej z lokacji.

To ze gra wychodzi na konsole nowej / obecnej generacji nie oznacza ze musi byc to najbardziej zaawansowana graficznie produkcja w chwili wydania, prawda? Prawda.
Obrazek

Awatar użytkownika
tbxx
Administrator serwisu
Administrator serwisu
Posty: 731
Rejestracja: 2007-10-09, 17:16
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: tbxx » 2008-05-15, 12:57

Dla mnie grafa jest calkiem OK. Przeszkadza mi natomiast cos innego - pojazdy ktore nic a nic nie pasuja mi do klimatu tej gry.

Awatar użytkownika
Rondel Spears
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 298
Rejestracja: 2007-01-15, 18:01
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Rondel Spears » 2008-05-15, 15:16

Mnie cieszy info o nowym Banjo. Na konsole wychodzi coraz mniej dobrych platformowek, ciezko znalezc cos dobrego w erze fpsow. Wiec kazda nowa, dobrze zapowiadajaca sie produkcja jest mile widziana :).

Gra wyglada jak narazie ok. Czepianie sie takich szczegolow jak powielona teksturka na obiekcie w tle jest dziwne. Nikt juz dzisiaj na gameplay nie patrzy? Taki dziwny stereotyp powstal, ze jak gra na obecne konsole wychodzi, to musi byc oblednie piekna, super duper wyhadeerowana, nabloomiona itp. Gdy te warunki sa spelnione patrzy sie na stopien aliasingu, rozdzielczosc w jakiej konsola wysyla obraz na telewizor. A gdzies na koncu ktos zauwazy ze gameplay jest taki a taki :<.

A moze do konsol dorwalo sie jakies pokolenie graczy-wzrokowcow :>?
Blah, blah, blah :/

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 16:48

Dla mnie osobiscie gameplay jest najwazniejszy. Ale poki co mamy prerenderowanego trailerka i do tego pare screenshotow. Niestety poki co mozemy jedynie oceniac gre od strony technicznej (po tych screenshotach) wiec to wlasnie czynie. Misiek -ok, reszta - pozostawia sporo do zyczenia.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts [X 360]

Post autor: Morden » 2008-05-15, 17:14

Axi0maT pisze:Dla mnie osobiscie gameplay jest najwazniejszy. Ale poki co mamy prerenderowanego trailerka i do tego pare screenshotow.
A sprawdzales link do klipu na YouTube ktory podalem? Tam masz pokazany gameplay. Na dodatek widac w nim lokacje w ktorej znajduje sie mur a za nim ta nieszczesna trawa.

Ludzie tu chyba juz wcale postow nie czytaja. Dopiero wczoraj ktos z uprawnieniami zauwazyl post w ktorym polecialy ciezkie bluzgi na Ramzes'a w postaci [dzialajacego] kodu do Metroid'a, a post tkwil na forum cale dwa dni i tylko widzialem jak zielone ksywki na dole pojawiaja sie i znikaja.

Teraz slysze ze jest prerenderowany filmik i screeny, podczasy gdy sam dalem klip z gameplay'u pare postow wczesniej. No ja cie prosze, Axiomat.
Obrazek

ODPOWIEDZ