O stronie

REDAKCJA HISTORIA WYMIANA BUTTONÓW NAGRODY REGULAMIN PUBLIKACJI

Retroage.net – informacje dla Autorów

 

Zostały podjęte kroki w celu wyeliminowania nadmiernej ilości błędów w recenzjach i artykułach. Jak zapewne większość z was wie, stajemy się coraz większym i bardziej znaczącym serwisem, dlatego musimy zacząć dbać, o jakość pojawiających się artykułów. Od dnia dzisiejszego (2008-05-24), KAŻDY materiał zawierający tekst ma OBOWIĄZEK przejść przez korektę. Nie ma żadnych odstępstw i taryfy ulgowej!!!!!!

 

Tekst do korekty należy przesłać na:

adres e-mail: redakcja@retroage.net

kontakt GG: 8520171 (pisać nawet, jeśli nieaktywny)

 

Uwaga!

Przesyłając tekst do publikacji Autor zrzeka się praw autorskich majątkowych przenosząc je na własność serwisu RetroAge! Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami, prawa autorskie osobiste są niezbywalne. Po publikacji Autor może zwrócić się do Redakcji serwisu z prośbą korekty zauważonych błędów i naniesienia poprawek. Publikacja tekstu na innych serwisach, blogach lub za pośrednictwem innych mediów wymaga zgody Redakcji RetroAge.

 

 

 

9 przykazań recenzenta:

1. Minimalna długość recenzji – 1 strona formatu A4 (ok. 4.500 znaków).

2. W recenzji powinna powtarzać się minimum 3 razy nazwa gry.

3. Dobrze by było, aby w tekście pojawiała się też nazwa konsoli, na jaką została wydana gra.

4. Do recenzji musi być dołączone zdjęcia lub skany  gry (chyba, że takowe już jest w serwisie), zgodnego ze standardem obwiązującym na RetroAge (osoby niezorientowane z tematem proszone są o kontakt w celu zapoznania się z obowiązującymi normami). Jeśli chcesz i potrafisz możesz wykonać baner, który pojawi się przy Twojej recenzji. Jego wymiary to 221x145. Baner duży (pod menu głównym strony) ma rozmiar 1070x400.

5. Korekta poprawia błędy ortograficzne, interpunkcyjne i stylistyczne. Nie napiszemy za Ciebie recenzji, więc przed wysłaniem sprawdź, co napisałeś. Polecamy najlepszy sposób: napisz i sprawdź to następnego dnia. Na pewno znajdziesz trochę błędów i zmienisz tekst. Następnego dnia znów go sprawdź. Powtarzaj czynność do momentu aż nie znajdziesz błędów i będziesz uważał, że tekst jest idealny. Wtedy dopiero wyślij go do sprawdzenia. Unikaj powtarzania tego samego wyrazu w następujących po sobie zdaniach – drastycznie obniża to poziom tekstu. Zastępuj takie słowa synonimami. Jeśli masz z tym problem to polecamy: http://synonimy.ux.pl/

6. Wiele osób używa edytora Word. Program ten niestety nie jest geniuszem polszczyzny, dlatego jeśli nie jesteś pewien poprawnej pisowni to polecamy słownik języka polskiego: http://sjp.pwn.pl/

7. Pod tekstem powinny pojawić się oceny gry w skali od 0-10: grafika, dźwięk, grywalność. Oceniamy bez ułamków – tylko liczby całkowite.

Ocena ogólna jest średnią arytmetyczną i jest wyliczana na podstawie powyższych 3 ocen cząstkowych.

W przypadku gier wykorzystujących jakieś akcesoria wskazane jest również podawanie informacji na ten temat.

8. Tekst powinien być podzielony na akapity.

Dla tych, którzy nie wiedzą, co to akapit i jak go używać – definicja:

Akapit (od łac. a capite, dosł. od głowy, czyli początku) – podstawowy sposób dzielenia łamu na rozpoznawalne wzrokiem mniejsze fragmenty w celu zwiększenia czytelności tekstu. Podstawowa jednostka logiczna dłuższego tekstu, składająca się z jednego lub wielu zdań stanowiących pewną całość treściową. Zadaniem akapitu jest wyraźne zaznaczenie nowej myśli w bieżącym wątku wypowiedzi.

9. Autor tekstu ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich osób trzecich.

 

 

Nie mamy na celu wypominania nikomu popełnionych błędów. Zmiany wprowadzamy dla naszego własnego dobra i wierzymy, że każdy z was to zrozumie. Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły na poprawienie, jakości tekstów to prosimy o kontakt.

Ładowanie