Advance Wars: Dual Strike

Nintendo DS

Utworzono: 22 lipca 2006
Autor: Gimiak
Odsłon:

1895

Po wojnach z Black Hole Army w Cosmo Land i Micro Land Andy, Nell i inni CO myśleli, że już więcej nie spotkają swojego wroga i ludzie w końcu będą mogli żyć w pokoju. Były to złudne marzenia gdyż Black Hole Army zaczęła swoją inwazję na kontynent Omega Land. Zdumieniem dla naszych bohaterów była bardzo szybka reaktywacja wojsk wroga.

Cztery nacje - Orange Star, Yellow Comet, Blue Moon i Green Earth połączyły swoje siły aby ponownie zmierzyć się z armią Black Hole.

System walk się nie zmienił, do poruszania możemy używać ekraniku dotykowego lub krzyżaka (D-PAD).AW:DS to dwuwymiarowa strategia turowa, w której kierując jednym lub dwoma CO (Commanding Officer) tworzymy jednostki, zdobywamy miasta i walczymy z armią Black Hole.
Każdy z CO ma swoje własne umiejętności i 2 specjalne zdolności. Podczas aktywnej gry poziom naszych bohaterów wzrasta, możemy skorzystać z jednej z dwóch zdolności specjalnych lub poczekać do osiągnięcia maksymalnej wartości przez obu CO. Klikając wtedy na TAG, wykonać możemy dwie tury.

Zróżnicowanie jednostek w grze jest dość duże, poniżej znajduje się ich lista.
Pojazdy poruszające się po ziemi:
- Infrantry, Mech, Recon, APC, Tank, Md Tank, Neotank, Megatank, Artillery, Rockets, Missiles, Antiair, Piperunner.
Pojazdy pływające:
- Battleship, Cruiser, Lander, Sub, Black Boat, Carrier.
Pojazdy latające:
- Fighter, Bomber, B Copter, T Copter, Stealth i Black Bomb

Przed każdą misją mamy możliwość wyboru CO, którym chcemy grać co jest bardzo przydatne w trudniejszych misjach.
Po każdej misji dostajemy odpowiednią ilość punktów i rangę, w zależności od tego jak nam w danej misji poszło. Zdobyte punkty przelewane zostają na doświadczenie CO, które po osiągnięciu wartości 1000 punktów zwiększają poziom naszego bohatera o 1.

W grze dostępna jest masa ukrytych rzeczy, które odkrywa się po przejściu poszczególnych typów gry (kampanii, Survival...), m.in. możliwe jest odkrycie nowych CO, nowych map, tapet, galerii itp. Oprócz tego po umieszczeniu w SLOT-2 Advance Wars 1 lub 2 dodatkowo możemy otrzymać nowe rzeczy. Należy także wspomnieć, że podczas gry zdobywamy medale, a wszystkich medali do zdobycia jest 300 i wcale nie jest to łatwe zadanie. 😛

Menu główne gry:
- Campaign
Jest to tzw. story mode, naszym zadaniem jest oczyszczenie Omega Land z armii Black Hole. Do przejścia jest 26 misji.
- War room
Walka z komputerem w celu osiągnięcia jak najlepszego wyniku. Wybrać możemy CO i planszę, na której rezyduje jeden z naszych przeciwników. Aby odkryć wszystkie mapy potrzebne są poprzednie gry dostępne na konsolę GBA.
- Versus
Walka z innymi graczami lub z komputerem.
- Survival
Do przejścia jest po 11 misji w trzech typach rozgrywki:
- Money,
- Turn,
- Time.
- Combat
W przeciwności do pozostałych typów rozgrywki, tutaj gra odbywa się w czasie rzeczywistym i przypomina automatowe czołgi. Do dyspozycji mamy 20000 punktów, za które kupujemy nasze jednostki.
Należy oszczędzać nasze wojsko gdyż podczas gry nie ma możliwości dokupienia nowych jednostek. Pozostając we własnym mieście przez krótki okres czasu jednostki się nam naprawiają.
Możliwe jest także przejmowanie innych miast w ten sam sposób, należy najechać i odczekać 20 jednostek czasu.
Istnieją dwie możliwości wygrania misji, pierwszą jest pokonanie wszystkich jednostek wroga. Druga jest odrobinę trudniejsza, gdyż musimy przejąć HQ naszego przeciwnika.

Grywalność
Strategie turowe nigdy nie były dla mnie atrakcyjne, w przeciwności do RTS'ów, które uwielbiam. Dopóki nie kupiłem tej gry na DS'a Advance Wars znałem tylko z tytułu.
Muszę przyznać, że gra jest bardzo wciągająca. Przekonała mnie do zwiększenia wish-list o kolejne dwa tytuły, czyli Advance Wars 1 i 2.
Na początku grałem ostrożnie po 1 turze, lecz potem nie mogłem się powstrzymać aby sprawdzić co będzie w następnej.

Dźwięk, muzyka i grafika
Graficznie gra nie różni się zbytnio od swoich poprzedniczek, ma swój dwuwymiarowy styl, który akurat bardzo pasuje do tego typu rozgrywek. Plansze są zróżnicowane, np. znajdując się na pustyni co jakiś czas przeszkadza nam burza pustynna, lub deszcz czy śnieg na innych planszach. Te elementy utrudniają ale jednocześnie urozmaicają zabawę.
Dźwięki i muzyka miło umilają naszą zabawę i bardzo dobrze pasują do tego typu gry.

Ocena ogólna 8,0

Autor: Gimiak

Grafika 80%

Dźwięk 70%

Grywalność 90%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie