RetroAge Recenzja, DS Metroid Prime Hunters: First Hunt
RecenzjaDS

Metroid Prime Hunters: First Hunt

Loading

Wraz z wypuszczeniem na rynek konsoli DS, Nintendo dodawało demo gry Metroid Prime Hunter – First Hunt.

Gra umożliwia zabawę zarówno na jednego gracza jak i w więcej osób [maksymalnie 4]. Metroid Prime Hunters to świetna strzelanka widziana z pierwszej perspektywy [FPP]. Naszą bohaterką, którą jest Samus sterujemy używając klawiszy [chodzenie, strzelanie] jak i ekraniku dotykowego [celowanie, zmiana broni, zmiana w kulę, skok].
Podczas gry Samus zmieniona jest w kulę możemy poruszać nią klawiszami lub używać stylus’a na ekraniku dotykowym, co jest lepszym i wygodniejszym rozwiązaniem. W postaci kuli Samus może dostać 'boost’ po szybkim wciśnięciu dwu krotnie klawisza odpowiadającego za kierunek, w którym chcemy aby nasza bohaterka pospieszyła.

Menu główne gry:
– Training [Regulator, Survivor, Morph Ball]
– Multiplayer [możliwość stworzenia nowej gry lub dołączenia do innej już istniejącej]
– Opcje [zmiana danych, wyniki, wybór rodzaju sterowania, kasowanie danych]

Regulator:
Naszym zadaniem jest wybicie wszystkich stworów znajdujących się na planszy. Zabawę ogranicza czas, który automatycznie kończy grę po 10 minutach. O ostatnim pomieszczeniu walczymy z hologramem wyglądającym jak Samus.

Survivor:
Jedynie w tej misji nie jesteśmy ograniczeni czasem, naszym zadaniem jest eksterminacja jak największej ilości Xenomorph’ów. Podczas gry możemy używać 2 form Samus.

Morph Ball:
Poruszając się w formie kuli mamy 55 sekund na zebranie rozsianych po planszy modułów i dotarcie do punktu wyjścia. Dzięki tej krótkiej misji zaznajamiamy się z umiejętnościami naszej bohaterki Samus w postaci kuli. Za każdy zdobyty moduł otrzymujemy 10 punktów, wynik to suma zebranych modułów mnożona jest przez ich ilość. Do poruszania naszą postacią możemy używać klawiszy [niewygodne] lub ekraniku dotykowego [wygodne].

Niestety DS nie posiada możliwości rozjaśniania, która była by w niektórych momentach bardzo przydatna gdyż jest zbyt ciemno. Muzyka melodyjnie wpada w ucho, jest bardzo miłym dodatkiem do same gry. Powiedział bym nawet, że buduje charakterystyczny mistyczny klimat. Dźwięki występujące podczas gry są bardzo zróżnicowane, każdy stwór wydaje swoje. Po wejściu do pomieszczenia, w którym znajdują się obce istoty nie jesteśmy w stanie przejść do kolejnego pomieszczenia dopóki ich nie wybijemy. Po usunięciu wszystkich obcych w danej lokacji usłyszymy charakterystyczny dźwięk oznaczający, że śluza do kolejnego pomieszczenia została otwarta.

Szkoda, że demo jest takie krótkie ale grając w nie spędzamy kilka świetnych chwil. Pewnie normalna wersja Metroid Prime Hunters będzie jeszcze lepsza.

Ocena ogólna

Metroid Prime Hunters: First Hunt

NINTENDO DS

Grafika
80%
Dźwięk
90%
Grywalność
90%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.