Pac-Man vs.

Nintendo GameCube

Utworzono: 7 grudnia 2013
Autor: StormS
Odsłon:

1279

Cechą rozpoznawczą firmy Nintendo było to że zwykle do konsoli można było podłączyć różne zmyślne akcesoria. Nie inaczej jest z grą Pac-Man vs. na Nintendo Gamecube, do którego możemy podłączyć Gameboy Advance i cieszyć się nietypowym multiplayerem którego zasady każdy opanuje w try miga. Tylko co ten tytuł ma wspólnego z wydaną dziewięć lat później konsolą Wii U? Zapraszam do czytania.

Zasady Pac-Mana zna chyba każdy, ale i tak je przypomnę dla niewtajemniczonych (a są jacyś?). Jesteśmy wielką wiecznie głodną żółtą kulką której celem jest zjedzenie wszystkich małych kuleczek na planszy. Zadanie utrudniają nam cztery kolorowe duszki, mające z kolei chrapkę na Pac-Mana. Bohater nie może się przed nimi bronić, chyba że zje specjalną kulkę. Pozwala ona na chwilę Pac-Manowi z ofiary stać się oprawcą i pożreć zmory. Jako że strzygi są nieśmiertelne po skonsumowaniu wracają do swojej „bazy” po czym dalej ruszają na żer (wówczas efekt specjalnej kulki już na nich nie działa, mimo że jej efekt jeszcze przez chwilę mogą odczuwać duchy które nie zostały zjedzone). Pac-Man wygrywa gdy wszystkie kulki z planszy znikną.
Czym jest zatem Pac-Man vs. ?
Jest to wersja dedykowana specjalnie dla wielu graczy. Trzech z graczy jest duszkami a czwarty Pac-manem. Ważne żeby zapamiętać jakim kolorem jesteśmy oznaczeni. Gracze – duszki grają na padach i na ekranie telewizora wyświetla się najbliższe dla nich otoczenie. Nie widzą całej planszy więc zmuszeni są do gry kooperacyjnej, gdzie każdy powinien informować pobratymców w której części mapy widzi Pac-Mana. Gracz będący Pac-Manem jest wybierany na początku rozgrywki losowo i gra na Gameboy Advance widząc całą planszę. Kiedy Pac-Man zostaje zjedzony gracz nim operujący przekazuje Gameboya oraz pewną stałą pulę punktów temu kto go zjadł, natomiast ten drugi poprzedniemu Pac-Manowi pada, aby teraz to on był duszkiem. Wygrywa ten gracz który uzbiera pulę punktów ustaloną przed rozpoczęciem rozgrywki.

Efektem takich zmian jest powstawanie małego kablowego spaghetti przed konsolą bo pady siłą rzeczy się plączą. Zadziwiające jest to że gra jest tak obmyślona że nawet kiedy przez palce przewiną ci się wszystkie możliwe pady to i tak zostajesz przy swoim duszku, i puli punktów. Na planszy można także znaleźć sporadycznie pojawiające się owoce które dodają Pac-Manowi pewną ilość punktów a duszkom chwilową szerszą perspektywę widzenia planszy, zatem warto się za nimi rozglądać. Oprócz standardowej planszy do wyboru mamy kilka innych układów, lecz zasad gry w żaden sposób to nie zmienia.

Gra zaprojektowana jest przez samego wielkiego mistrza Shigeru Miyamoto, a głosu narracyjnego użyczył nikt inny jak słynny Charles Martinet, który zwyczajowo podkłada głosy dla najbardziej rozpoznawalnej ferajny spod znaku wielkiego N.

Rozgrywka jest dość nietypowa, i stała się wzorcem dla wydanej dziewięć lat później konsoli Wii U. Kilka mini gierek w Nintendo Land, korzysta z tych samych zasad co Pac–Man Vs. Niestety nabycie tytułu wiąże się ze sporymi wydatkami. Należy zakupić pady jeżeli nie ma się pełnego kompletu (choć można grać z jednym padem i GBA w dwie osoby ale mija się to z celem tej gry, maksimum frajdy daje jedynie pełne obłożenie). Ponadto należy zainwestować w konsolę GBA oraz kabel (DOL-011) łączący go z konsolą stacjonarną.

Grę wydano w kilku wersjach. Pierwsza została wydana samodzielnie w opakowaniu papierowym niczym dodatek do gazety. Druga „Player’s Choice” z dołączoną grą Pac-Man World 2. Trzecia wydana na DS jako jeden ze składników składanki Namco Museum DS, jest to jednak wersja okrojona o jedną planszę normalnie dostępną w wersji GC. Produkt można także odpalić na konsoli Nintendo Wii (wersje ze wsteczną kompatybilnością). Wydano ją także jako dodatek do gry R: Racing Evolution oraz I-Ninja na Nintendo Gamecube.

Ocena ogólna 7.0

Autor: StormS

Grafika 60%

Dźwięk 70%

Grywalność 80%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie