Killzone 3

Killzone 3

Jeśli chodzi o flagowe, konsolowe strzelaniny, zawsze dużo bardziej podobało mi się uniwersum Halo od Killzone. Choć osąd ten może wydawać się niesprawiedliwy, gdyż w strzelankę od Sony nigdy nie grałem a z FPSem od Microsoftu miałem do czynienia zarówno na PC jak i na XBOX. Znałem jednak z recenzji miejsce akcji Killzone’a i klimat ten dużo mniej do mnie trafiał. Dopiero po zakupie Playstation 3 nabyłem Killzone 3. Postanowiłem na własnej skórze przekonać się, z czym to się je.

Connectix Virtual Game Station

Connectix Virtual Game Station

Emulator to program lub urządzenie udające pracę innego urządzenia. Na naszym retro-gamingowym poletku emulatory są programami, dzięki którym grzybiarze mogą sobie (często nielegalnie) pograć w fajne konsolowe gierki – na przykład z kultowego PlayStation…

Conker's Bad Fur Day

Conker’s Bad Fur Day

Conker's Bad Fur Day to gra pełna specyfiki, której brakuje innym tytułom. W przeciwieństwie do większości gier jej fabuła nie stoi twardo na ziemi, ale lewituje w obłokach żartu i zabawy. Myślę, że ta przenośnia dobrze streszcza cały sens tej produkcji.

Bound by Flame

Bound by Flame

W historii i świadomości graczy zapisują się głównie produkcje wyjątkowe: wyjątkowo dobre lub wyjątkowo kiepskie, czasem wystarczy też jeden wyjątkowo udany element lub odrobina szczęścia. Bound by Flame nie jest w żadnym stopniu wyjątkowy, nawet "port na dobranoc" dla PS3 nie jest wyjątkowo spartaczony a i ja nie zamierzam robić dla tej gry wyjątku i recenzować gry już we wstępie, zapraszam głębiej.

BRAMA

Konkurs – BRAMA

Na rynek wyszedł właśnie najnowszy ósmy już numer czasopisma BRAMA, tworzonego przez miłośników dobrej, polskiej literatury fantastycznej, komiksów i fanatyków wszelkiego rodzaju gier. Znajdziecie tu opowiadania z gatunku fantastyki, horroru i fantastyki naukowej. Nie zabraknie recenzji komiksów, artykułów, felietonów oraz barwnych galerii tworzonych we współpracy ze znanymi grafikami. Nowością od tego wydania jest natomiast kącik poświęcony grom elektronicznym w klimacie fantasy, który prowadzi nasz redakcyjny kolega Axi0maT. Dla wszystkich odwiedzających serwis RetroAge mamy konkurs w którym można wygrać najnowszy numer BRAMY.

Dragon Quest VIII

Dragon Quest VIII

Choć moja znajomość Dragon Questów dotychczas ograniczała się tylko do czterech pierwszych gier wydanych na Famicom/NES (na zachodzie zostały wydane pod nazwą Dragon Warrior), to uważam ją za ulubioną serię jRPG. Bardzo podobał mi się humor, sposób opowiadania historii, bohaterowie czy świetne projekty postaci i potworów mistrza Toriyamy (tak, tego od Dragon Balla). Ogólnie cenię sobie mocno staro - szkolne gry fabularne za prostą mechanikę rozgrywki pozbawioną bajerów (co nie znaczy, że nowszych tytułów nie lubię). Toteż, gdy przysiadłem do ósmej części "Smoczego Zadania", byłem pewien obaw. W końcu pominąłem aż dwie generacje. Części V - VI ukazały się na Super Nintendo, zaś VII na PSX. Zastanawiałem się, czy to dalej będzie ten dobry DQ, jaki zachwycił mnie na NESie?

Supercross 2000

Supercross 2000

Ktoś kiedyś powiedział, że to czy konsola jest dobra czy kiepska zależy tylko od gier na nią dostępnych. Z kolei ktoś inny powiedział że wśród gier siłą napędową są dwa gatunki - mordobicia i wyścigi. Niestety obydwa one nie są zbyt dumnie reprezentowane na Nintendo64. Wśród mordobić dominują wrestlingi, które generalnie są dobre ale porządne gry wyścigowe można policzyć na palcach jednej ręki. A jaki jest Supercross 2000?

The Neverhood

The Neverhood

Doug TenNapel+Steven Spielberg+Bill Gates+3.5tony gliny=? Co wyjdzie nam z tego? Ja nie wiem kolego, ale przeczuwam, że coś dobrego…

Mario & Yoshi

Mario & Yoshi / Yoshi (US)

We wczesnych latach 90., prawdopodobnie po sukcesie Tetrisa, Nintendo przeszło przez fazę wypuszczania jednej układanki spadających klocków po drugiej. Dr Mario, Yoshi’s Cookie i Wario’s Woods to kluczowe przykłady. Wielu graczy bez wątpienia zapomniało o Mario & Yoshi (w Ameryce Północnej po prostu Yoshi) ze względu na jej mało inspirującą i niewymagającą rozgrywkę.

Star Wars Rogue Squadron

Star Wars Rogue Squadron

Kiedy w 1977 roku na ekranach kin pojawił się film "Gwiezdne Wojny" George`a Lucasa nikt nie spodziewał się że odniesie on aż tak wielki sukces. Wkrótce po premierze zaczęły pojawiać się różnorodne gadżety związane z Gwiezdną Sagą - figurki, kostiumy, plakaty, a kiedy technika poszła jeszcze bardziej naprzód - gry. Dziś mam zaszczyt opisać jedną nich a mianowicie Star Wars: Rogue Squadron.