Lunar Genesis
Lunar Genesis, czy jak kto woli Lunar: Dragon Song jest najnowszą odsłoną tej zasłużonej serii (Game Arts lubi co parę lat wypluć remake starszych części) i wszystko wskazuje na to, że ostatnia w ciągu najbliższych paru lat. Warto także dodać, że gra jest uważana za crapa, zresztą jak najbardziej słusznie.
Famicom Disk System
Family Computer Disk System było na tyle praktycznym akcesorium, że swojego czasu Nintendo uruchomiło specjalną dedykowaną mu usługę na terenie całej Japonii. Jak to się stało, że przez pewien czas, to dyskietki, a nie kartridże, z którymi zaczynał popularny japoński Famicom, stały się jego motywem przewodnim? Odpowiedzi kryją się w rozwinięciu artykułu.
The Order: 1886
The Order: 1886 to jeden z pierwszych, szumnie zapowiadanych tytułów wyłącznie na konsolę Playstation 4. Jak cała historia wypadła w oczach redaktora StormSa? Zainteresowanych zapraszam do recenzji.Twórcą projektu jest studio „Ready at Dawn” oraz „SCE Santa Monica Studio”, ekipy odpowiedzialne między innymi za serię „God of War”. Można było się spodziewać, że szykuje się petarda. Pierwsze zwiastuny i urywki z rozgrywki zapowiadały strzelankę w wiktoriańskiej Anglii. Dopiero dziennikarze, którzy mogli zagrać przy różnych sposobnościach w specjalną wersję demo, rozpuścili wieść jak formuła zabawy wygląda naprawdę. Miała być to interaktywna opowieść okraszona QTE, przerywana czasem ostrą wymianą ognia. Ta wiadomość niczym ogłoszenie o podłożeniu bomby, rozproszyła sporą część zachęconej do produkcji widowni.
Mario Party 4
Mario Party 4 to jak liczba wskazuje, czwarta już odsłona słynnej imprezowej serii na konsole stacjonarne Nintendo. Pierwsza na konsolę Nintendo Gamecube i niestety, jak dotąd ostatnia utrzymana w starym, pierwotnym stylu rozgrywki. Zapraszam do recenzji.
Super Street Fighter II
Jak już wspominałem w poprzednich recenzjach, Street Fighter II swego czasu okazał się kamieniem milowym w gatunku bijatyk. Olbrzymia popularność tytułu sprawiła, iż Capcom zaczął usprawniać swój hit tworząc nowe wersje drugiej części Ulicznego Wojownika. Pierwszy upgrade: Street Fighter II: Champions Edition powiększył liczbę wojowników do wyboru o czterech ostatnich bossów. Nareszcie można było zagrać M. Bisonem, Barlogiem, Sagatem bądź Vegą. Dodatkowo gracze mieli możliwość walczyć między sobą tymi samymi postaciami, jak również wybrać kolor stroju dla każdego zawodnika. Drugie rozszerzenie: Street Fighter II Hyper Fighting, przyspieszyło rozgrywkę, dodało dodatkowe barwy ubrań, a także nowe techniki specjalne. Prawdziwa rewolucja przyszła jednak wraz z trzecią wersją. Zapraszam do recenzji Super Street Fighter II na konsolę Super Nintendo. Hadouken!!!
Sturmwind (Unlicensed)
Jedna z najbardziej wyczekiwanych gier niezależnych na Dreamcasta, tytuł wyznaczający nowe standardy graficzne w produkcjach post mortem i tak najzwyczajniej w świecie bardzo dobra gra, przed wami recenzja Sturmwind.
Asteroids
Asteroids to taka gra, którą można by opisać w pięciu słowach i jednym spójniku, a mianowicie : stateczek strzela do głazów w kosmosie. No ale tak nie traktuje się klasyka, zwłaszcza, jeżeli został stworzony przez Atari najpierw na automaty, a później na nieśmiertelne Atari Video Computer System (VCS), znane też szerzej jako Atari 2600, a w gronie fanów pieszczotliwie nazywane Atarynką. W takim razie, bez zbędnego wodolejstwa i ozdobników, zapraszam do lektury.
Virtual Boy
Przez wzgląd na jubileusz 20 lat od premiery konsoli Nintendo Virtual Boy, pozwoliłem sobie zrewitalizować artykuł o niej według moich własnych standardów. Produkt uważany za jeden z największych niewypałów w branży, pośmiertnie nosi znamiona kultowego artefaktu kolekcjonerskiego. Zapraszam do obszernego opisu.
Sayōnara Iwata-san
11 lipca 2015 roku zmarł po ciężkiej chorobie jeden z gigantów branży gier – Satoru Iwata. Czwarty prezes Nintendo, ale jednocześnie pierwszy będący poza rodziną założycielską firmy. Warto, chociaż trochę przybliżyć wam jego postać.
Doom 3 BFG Edition
Doom często określany jest jako ojciec gatunku First Person Shooter. Mroczny, brutalny świat, dopracowana mechanika oraz szczyt możliwości technologicznych w swoim czasie to tylko część atrybutów, dzięki którym seria stała się synonimem dobrej strzelaniny. Pomiędzy pierwszymi dwoma, klasycznymi już odsłonami a pierwszym wznowieniem serii minęło 10 lat. Dla technologii taki okres to spora przepaść. Gdy po latach autorzy zaplanowali restart serii mogli zdecydować się jedynie na zmianę silnika na nowocześniejszy, jednak postanowili dokonać nieco więcej zmian. Zanim na rynku pojawi się kolejna czwarta już część sagi Doom zobaczmy co zagrało, a co okazało się zgrzytem w poprzednich grach spod znaku Zagłady dzięki kolekcji Doom 3 BFG Edition.
Najnowsze galerie:
Komentarze
Recka dobra bo archiwalna z nieistniejącego już forum Strefa Sega Dreamcast (nostalgiabydreamcast.eu) gdzieś z 2012/2013 roku. Sama gra została też…
Nie slyszalem do tej pory o tej grze mimo ze jestem fanem House of the Dead. Gra dosc oryginalna, nie…
Warto dodac ze czestotliwosc wydawania gier wyrazie ostatnio sie zwiekszyla. O ile na poczatku dosc ospale pojawialy sie kolejne kartridze…
Właściwie pozostaje tylko podpisać się pod postem Axi0mata ;-) Strasznie ciekawy cykl, czekam na więcej .
Kalendarz
pon.
wt.
śr.
czw.
pt.
sob.
niedz.
p
w
ś
c
p
s
n
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Bardzo fajna recka. The Typing of the Dead to jedna z tych gier , o których czytałem ale nigdy nie…