Gamester Memory Card 1Mb
Konsole używające jako nośnika danych płyt CD nabawiły się problemów z zapamiętywaniem. Antidotum na tą przypadłość są karty pamięci. Problem nie ominął poczciwego szaraczka PSX’a do którego obok oryginalnych kart Sony mamy do wyboru multum kart różnych producentów. Jednym z przedstawicieli tej grupy kart jest Gamester 1Mb.
Shenmue
Shenmue - gra legenda. To zdanie może wystarczyć za całą recenzję. Ale tak łatwo nie pójdzie. Trzeba naskrobać te parę akapitów i udowodnić niedowiarkom, że Shenmue to najlepsza gra we wszechświecie (no może przesadzam, ale tylko trochę). Pomysł na grę zrodził się w głowie Yu Suzukiego swojego czasu największej gwiazdy wśród deweloperów Segi. Spod jego rąk wyszły takie hity jak Hang-On, Out Run, Virtua Cop oraz przede wszystkim Virtua Fighter. I właśnie to klasyczne mordobicie było inspiracją powstania gry roboczo nazwanej Virtua Fighter RPG.
Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia to tytuł, który elektryzował wszystkich graczy na przełomie lat 90tych XX wieku. Przepiękna i niespotykana dotąd w grach precyzyjna animacja sprawiała, że nie można było wręcz oderwać wzroku od telewizora (tudzież monitora). Do tego dochodziła świetna fabuła osadzona na bliskim wschodzie i labirynty ciemnych korytarzy naszpikowane pułapkami. Nic dziwnego, że Prince of Persia odniósł tak ogromny sukces i po pięciu latach doczekał się sequela. Rynek gier rozwijał się jednak bardzo dynamicznie i legenda z czasem przemijała stając się tylko wspomnieniem sentymentalnych graczy. W 1999 roku uraczono nas nieudaną próbą przeniesienia gry w trzeci wymiar, po czym słuch o Księciu Persji ponownie zaginął. Po wieloletnich perturbacjach bohater powraca jednak w Prince of Persia: The Sands of Time. Dodać należy, że powrót to nie byle jaki, bo w pełnej chwale i blasku. Dziś na retroage serwujemy wam recenzje tej właśnie gry w wersji dla Nintendo GameCube.
Super Mario 64
Pozostajemy na fali, a raczej na rurze, bo po ostatniej przezabawnej recenzji tbxx’a o pewnym hydrauliku niejako kontynuujemy historię postaci parających się tym niedocenianym fachem. Tym razem bierzemy jednak na ruszt jeden z największych hitów w dziejach elektronicznej rozrywki. Mamy, bowiem do czynienia z pozycją, która nawet po latach wciąż broni się sama i niezagrożona wisi na topowych pozycjach na listach gier wszech czasów. Mowa o Super Mario 64 dla konsoli Nintendo 64 – pierwszym prawdziwym platformerze 3D, który wyznaczył gatunkowi kierunki, uznawane za wzorce do dnia dzisiejszego.
Freedom Fighters
Sowieci wygrali II Wojnę Światową i zaatakowali USA. Plany globalnej dominacji jak zwykle pokrzyżował hydraulik. Przyłącz się do Freedom Fighters.
The Legend of Zelda: Spirit Tracks
The Legend of Zelda: Spirit Tracks na Nintendo DS od samego początku budziła mieszane uczucia, głównie za sprawą wprowadzenia do niej pociągu. Przyzwyczajeni byliśmy do bardziej prymitywnych form transportu, jak koń czy łódka. Jak zatem udała się autorom ta dość ryzykowna zmiana? Zapraszam do recenzji.
Super Metroid (Virtual Console)
Do usługi Virtual Console (VC) na Nintendo Wii jakiś czas temu trafił Super Metroid (pierwotnie wydany na SNESa w 1994 roku). Wielu graczy zapewne zastanawia się czy warto go ściągnąć. Czy gra zestarzała się na tyle, że jest niegodna kupna? Mam nadzieję że recenzja rozwieje wasze wątpliwości.
Kalendarz na rok 2010
Kontynuujemy naszą małą tradycję i wraz z rozpoczęciem nowego roku oddajemy w wasze ręce kalendarz na 2010 rok. Oczywiście chyba nie trzeba wspominać o tym, że kalendarz jest typowo retro…
Resident Evil: Code Veronica
Resident Evil (w Japonii Biohazard) to tytuł znany każdemu miłośnikowi gier video. Seria ta spopularyzowała i zdefiniowała gatunek gier zwany survival horrorem. Od początku swojego istnienia była kojarzona z PlayStation. Choć okazjonalnie ukazywały się konwersje na inne systemy (Sega Saturn, Nintendo 64) to właśnie dzięki konsoli Sony seria ta zdobyła rzesze wiernych fanów. Twórca Resident Evil, firma Capcom w 1998 roku zapowiedziała powstanie zupełnie nowej odsłony cyklu. Tytuł był pierwszą grą z tej serii, która nie zadebiutowała na sprzęcie Sony, ale na nowej 128-bitowej konsoli Sega Dreamcast. Zgodnie z obietnicami wydawcy gra miała bazować na zupełnie nowym silniku graficznym i oferować jakość grafiki oraz dźwięku niedostępne dla konsol 32-bitowych. Początkowo Resident Evil Code: Veronica miał trafić do sklepów w 1999 roku. Ostatecznie gra zadebiutowała w lutym 2000 w Japonii i USA, a w maju tego samego roku w Europie. Pod tytułem Resident Evil Code: Veronica X trafia na PlayStation 2 w 2001 roku a na GameCube w roku 2003.
Najnowsze galerie:
Komentarze
Recka dobra bo archiwalna z nieistniejącego już forum Strefa Sega Dreamcast (nostalgiabydreamcast.eu) gdzieś z 2012/2013 roku. Sama gra została też…
Nie slyszalem do tej pory o tej grze mimo ze jestem fanem House of the Dead. Gra dosc oryginalna, nie…
Warto dodac ze czestotliwosc wydawania gier wyrazie ostatnio sie zwiekszyla. O ile na poczatku dosc ospale pojawialy sie kolejne kartridze…
Właściwie pozostaje tylko podpisać się pod postem Axi0mata ;-) Strasznie ciekawy cykl, czekam na więcej .
Kalendarz
pon.
wt.
śr.
czw.
pt.
sob.
niedz.
p
w
ś
c
p
s
n
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Bardzo fajna recka. The Typing of the Dead to jedna z tych gier , o których czytałem ale nigdy nie…