Wii Wheel

Nintendo Wii

Utworzono: 12 kwietnia 2009
Autor: ramzes64
Odsłon:

1813

Wii Wheel (oznaczenie RVL-024) to plastikowy uchwyt na Wii Remote , który swoim kształtem przypomina kierownice samochodową.

Ten fajnie wyglądający kawałek plastiku zbudowany jest tak, aby po włożeniu „Wiilota” tworzył z nim całość. Po prawej stronie posiada otwór, przez który przekładamy smyczkę na nadgarstek. Tym samym otworem również wypychamy kontroler, gdy chcemy go wyjąć z kierownicy. Z lewej strony, z boku znajduje się plastikowa szybka aby z włożonym Wii Remote można było przycelować w telewizor bez konieczności wyjmowania kontrolera z kierownicy. Z tyłu, z lewej strony znajduje się też duży przycisk B. Loga Nintendo i Wii zamieszczono odpowiednio z przodu i tyłu tego plastikowego uchwytu.

Wii Wheel zadebiutował razem z grą Mario Kart Wii i z nią jest sprzedawany w komplecie (można kupić też samą Wii Wheel oddzielnie). Kierownica ta – wydawać by się mogło – jest tylko kawałkiem plastiku, tak jak różnego rodzaju nakładki na kontrolery Wii: rakiety tenisowe, kije baseball’owe, kije golfowe, miecze świetlne, rękawice bokserskie, marakasy, wędki i różnego rodzaju pistolety i karabiny (np. oryginalny Wii Zapper ). Jest to jednak mylne pojęcie, gdyż z tyłu kierownicy posiada ona duży przycisk B, który pozwala na wygodne używanie driftu podczas rozgrywki w Mario Kart Wii. Grając samym kontrolerem również jest to możliwe, ale przycisk ten jest za mały, a dodatkowe zwężenie Wii Remote w tym miejscu może wywołać lekki dyskomfort.

Oczywiście moja uwaga nasunęła się dopiero wtedy, gdy spróbowałem zagrać bez kierownicy w Mario Kart Wii (pierwsze podejście zaliczyłem jednak z Wii Wheel). Możliwe że osoby które zaczęły grać bez tego uchwytu - nie odczują dyskomfortu, gdyż nie będą miały porównania.

Podsumowując Wii Wheel mogę jednak śmiało polecić ten produkt – nie dość, że wygląda „milusio”, wykonany jest z fajnego i przyjemnego w dotyku plastiku, to dodatkowo jest bardzo funkcjonalny w grze Mario Kart Wii. Każdy kto wcześniej nie miał styczności z ta gra, dzięki kierownicy będzie wiedział jak sterować pojazdem. Gra nabiera uroku i rumieńców, gdyż już sam fakt trzymania czegoś takiego podczas rozgrywki w dłoniach rozśmiesza graczy, a w serii Mario Kart chodzi przecież głównie o przyjemność płynącą z obcowania z tym tytułem.

Nie da się ukryć, że kierownica jak i inne tego typu nakładki na kontrolery Wii wprowadzają radosną atmosferę i cieszą - bo śmieszą - a więc i gra się przyjemniej.

* Jako uwagę należy odnotować również fakt, że Wii Wheel nie pasuje do wszystkich gier. Niestety ale na konsolę Nintendo Wii nie ma dużo wyścigów, a testując kierownicę na Excite Truck okazało się, że ten przyjemny i milusi kawałek plastiku w tej akurat grze nie spełnia swojej roli. W Mario Kart Wii gramy trzymając kontroler w ten sposób, że przyciski skierowane są do gracza (kierownica pionowo), a więc wykonując manewr skrętu w lewo lub prawo – odbywa się on naturalnie (jak w samochodzie). W Excite Truck gracz trzyma kontroler przyciskami skierowanymi do góry (kierownica jest poziomo), manewr skrętu odbywa się w całkiem inny sposób wychylając „końce Wiilota” do góry lub w dół. Dodatkowo gra wykorzystuje inne wychylenia Wii Remote aby podczas skoku skrócić lot pojazdu (przechylając kontroler - przyciskami w stronę telewizora) lub wydłużyć (przechylając kontroler - przyciskami w stronę gracza). Ta druga pozycja sprawia że pojazd staje pionowo - a używając kierownicy tak jak w Mario Kart Wii – podczas skoku automatycznie pojazd przechyla się w pozycję pionową (co utrudnia grę i sprawia, że skręty stają się nienaturalne)

Na podstawie Excite Truck stwierdziłem więc, że Wii Wheel nie jest kompatybilny z wszystkimi grami wyścigowymi. Możliwe że tylko ten jeden tytuł ma zaprogramowane inne wychylenia „Wiilota” - w końcu nie jest to gra starająca się symulować prowadzenie pojazdu, no ale Mario Kart Wii też do takich nie należy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie