RetroAge Recenzja, NES Donkey Kong Jr. Math
RecenzjaNES

Donkey Kong Jr. Math

Loading

Tytuły z gatunku edutainment są dziwne. Zazwyczaj stanowią kiepskie próby nauczenia czegoś dzieci za pośrednictwem gier wideo, chcąc pokazać, że nie jest to tylko marnotrawienie ich czasu. Donkey Kong Jr Math nie jest wyjątkiem w tej kwestii.

Gra posiada tryb dla jednego i dwóch graczy. W obydwu sterujemy Donkey Kong Jr, a Donkey Kong jest naszym nauczycielem. W tym pierwszym musimy rozwiązywać zadania matematyczne w celu zdobywania kolejnych punktów. W drugim zaś każdy gracz stosuje działanie (dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie) i łączy je z rozrzuconymi po całej planszy liczbami tak, aby uzyskać wymagany przez Donkey Konga numer. Cyfry są umieszczone w tych samych miejscach dla obydwu graczy, więc przeskakując z liany na lianę muszą się ścigać o to, kto pierwszy zbierze potrzebne numerki i osiągnie prawidłowy wynik. Zabawa toczy się do pięciu zwycięstw.
Działania matematyczne w Donkey Kong Jr Math nie są zbyt skomplikowane. Podstawowe dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie to jedyne wyzwania, na jakie natrafimy, grając w trybie dla jednego gracza. Rozgrywka dla dwóch graczy jest jeszcze łatwiejsza, gdyż Donkey Kong nie wymaga od nas uzyskania wyższego wyniku niż liczby trzycyfrowe. Oprócz ograniczonej zawartości grze nie pomaga także uciążliwe i niedopracowane sterowanie, jakie towarzyszy nam w obu trybach. Najjaśniejszym punktem gry jest grafika i muzyka, które niczym nie odstają od „zwykłego” Donkey Kong Jr. Ba, gra wygląda i brzmi tak samo jak pierwowzór.
Podsumowując, jeśli lubisz rozwiązywać działania matematyczne, Donkey Kong Jr Math może Ci się spodobać, ale prawdziwi gracze nie mają tu czego szukać. Zastosowanie licencji Donkey Konga może przyciągnąć fanów tego tytułu do zabawy, ale uwierzcie mi, to nie jest typowa gra z małpią maskotką Nintendo. Jeśli chcecie się pouczyć, grając, zakupcie lepiej Brain Training na DS’a. Wasze pieniądze zostaną wydane dużo rozsądniej.

Ocena ogólna

Donkey Kong Jr. Math

NES

Grafika
60%
Dźwięk
70%
Grywalność
20%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.