RetroAge Recenzja, Game Boy Double Dragon 2
RecenzjaGame Boy

Double Dragon 2

Loading

Po zlikwidowaniu grupy „Black Warriors” z ulic Nowego Jorku, nasi bohaterowie Billy i Jimmy mogli wreszcie powrócić do trenowania. Dołączyli do grupy trenującej sztuki walk zwaną „Scorpions”. Szefem grupy był Gordon. W krótkim czasie Billy i Jimmy z uczniów przekształcili się w nauczycieli ćwicząc nowych adeptów sztuk walki. Anderson, który także należał do grupy „Scorpions” nie darzył naszych bohaterów sympatią i chciał się ich pozbyć zrzucając winę zabójstwa Wright’a na Billiego.

Nasz cel jest jasny – musimy oczyścić swoje imię udając się do Gordona. Do przejścia mamy 3 miasta, które podzielone są na dodatkowe plansze. Oprócz zwykłych rzezimieszków, pod koniec każdej planszy spotykamy szefa, z którym musimy się rozprawić. Z miasta do miasta dostajemy się metrem, które także należy „oczyścić” z szumowin tam rezydujących i próbujących nas zatrzymać.

Patrząc przez pryzmat pierwszej części gry Double Dragon od razu widać różnice jakie zaszły w tej odsłonie. Zmieniony został pasek z energią, który jest teraz znacznie mniejszy i ma tylko 6 kresek. Nie ma możliwości podniesienia pałek, łomów czy łańcuchów – chociaż w grze pojawiają się przeciwnicy, którzy takie akcesoria posiadają. Wielkim plusem jest możliwości kontynuacji gry po utracie życia w miejscu, w którym aktualnie zginęliśmy. Jeżeli stracimy wszystkie życia zaczynamy planszę od początku. Jest to lepsze niż zaczynanie po każdorazowej stracie życia planszy od początku tak jak to miało miejsce w części pierwszej.
Podczas gry nie widać niestety paska energii przeciwników, dlatego nie wiemy ile mają jeszcze energii. Ilość ciosów została ograniczona do minimum, a więc pięści, kopniaka, chwycenia, a także wyskoku z pięścią. Podczas naszej wędrówki pojawia się moim zdaniem zbyt mała ilość podstawowych przeciwników, których jest tylko 6. Autorzy gry nie pomyśleli aby umieścić jakieś soczki odnawiające energię dlatego łatwo nie jest.

Oprawa muzyczna i graficzna
Postacie są w miarę wyraźne, a tła wyglądają dość przyzwoicie. Muzyka jest zjadliwa i nie przeszkadza podczas gry.

Grywalność
Ta cecha gry Double Dragon jest definitywnie najmocniejszym z atutów tej gry. Zarówno jedno jak i dwuosobowa gra jest bardzo wciągająca. Dzięki temu iż posiadam dwie sztuki tej gry, miałem możliwość przetestować ją także grając w dwie osoby. Gra zdała egzamin.
Nie wiem czemu twórcy gry Double Dragon nie dopracowali możliwości kontynuacji gry po śmierci jednego z bohaterów podczas gry na dwie osoby. Tzn. kontynuacja niby jest ale po śmierci nie ma możliwości dołączenia do poprzedniej gry z drugim graczem.

Podsumowanie
Double Dragon II to najlepsza część z całej serii dostępnej na konsolę Game Boy. Jest to także dobra chodzona bijatyka, w którą należy się zaopatrzyć zaraz po grach z serii Battletoads.

Ocena ogólna

Double Dragon 2

GAME BOY

Grafika
70%
Dźwięk
50%
Grywalność
70%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.