Tworzenie gier na NESa
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 47
- Rejestracja: 2010-07-23, 20:45
Tworzenie gier na NESa
Czy ktoś może podzielić się linkami do jakichś ebooków na temat programowanie gier dla NESa?
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 47
- Rejestracja: 2010-07-23, 20:45
Re: Tworzenie gier na NESa
dobra, sam znalazłem
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Tworzenie gier na NESa
Kiedys w to patrzalem ale wszystko od gory do dolu w asemblerze co jak dla mnie jest po prostu meczace. Wyroslem z programowania na tak niskim poziomie. Jak masz jakies ciekawe linki to wrzuc do tego tematu, moze ktos kiedys w przyszlosci skorzysta.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Mnie od jakiegos czasu wzielo mocno na programowanie nes 6502
Ogolnie temat ciezko, glownie ze wzgledu na moja mocno humanistyczno-artystyczny umysl, ktory z naukami scislymi mial zawsze ogromne problemy...
Kilka moich wynalazkow na NES:
https://www.youtube.com/watch?v=wiW9aqD5KR8
https://www.youtube.com/watch?v=UrL4qonJ_zo
https://www.youtube.com/watch?v=eVACUpSFOSM
https://www.youtube.com/watch?v=5bLs_i2z9NM
Wczesniej bylo tego wiecej, ale glownie demka/testy z prostymi rzeczami. Od jakiegos czasu staram sie sklecic cos konkretniejszego.
Ogolnie temat ciezko, glownie ze wzgledu na moja mocno humanistyczno-artystyczny umysl, ktory z naukami scislymi mial zawsze ogromne problemy...
Kilka moich wynalazkow na NES:
https://www.youtube.com/watch?v=wiW9aqD5KR8
https://www.youtube.com/watch?v=UrL4qonJ_zo
https://www.youtube.com/watch?v=eVACUpSFOSM
https://www.youtube.com/watch?v=5bLs_i2z9NM
Wczesniej bylo tego wiecej, ale glownie demka/testy z prostymi rzeczami. Od jakiegos czasu staram sie sklecic cos konkretniejszego.
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Tworzenie gier na NESa
Tez cos tam ostatnio popelnilem:
https://www.youtube.com/watch?v=Nhja_7N_1Vs
wiecej tutaj:
http://www.retroage.net/forum/viewtopic.php?f=41&t=6668
https://www.youtube.com/watch?v=Nhja_7N_1Vs
wiecej tutaj:
http://www.retroage.net/forum/viewtopic.php?f=41&t=6668
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2976
- Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
- Kontakt:
Re: Tworzenie gier na NESa
Może któryś z Was jest w stanie stworzyć mini poradnik na główną o robieniu gier na NES? Mnie temat bardzo ciekawi, ale nie mam pojęcia o jakimkolwiek tworzeniu gier więc chętnie bym coś takiego poczytał
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8536
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Tworzenie gier na NESa
Nie wydaje mi sie zeby bylo zainteresowanie takim tematem. Ludzi chyba bardziej interesuja ogolniki jesli juz... Kulisy powstania jakiejs konkretnej gry itp. Inna sprawa ile osob zna sie tutaj na programowaniu? A ilu z tych co programuja to pisza akurat w assemblerze lub w C? Nie da sie napisac gry na retro platforme z marszu, trzeba miec solidne podstawy zarowno z informatyki (w szczegolnosci z architektury starego sprzetu), przetwarzania obrazu, ale rowniez i z samego programowania (uczenie sie programowania przy pisaniu gry to pomylka - jesli nie stworzyles kilku, a nawet kilkunastu sensownych programow to nie ma sensu brac sie za pisanie gry)... To nie game maker zeby sobie wyciagnac gotowe komponenty i jazda... Tu serio trzeba czesto operowac nawet na pojedynczych bitach w pamieci. Zebys mnie Baierosie zle nie zrozumial - nie mam nic przeciwko stworzeniu takiego tutoriala, pytanie ile osob z tego skorzysta? Szczegolnie ze to wszystko jest juz opisane w sieci i calkiem niezle udokumentowane. Sa po prostu serwisy ktore zajmuja sie tylko i wylacznie tym i tam takie materialy powinny trafiac. Na retroage grono potencjalnych odbiorcow to zapewne max 3-5 osob (z czego polowa wie juz co i jak zrobic)... To juz chyba lepiej napisac recenzje kolejnej gry lub opis jakiegos unikalnego sprzetu.
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Na NintendoAge jest ogromna ilosc opisow:
Tu od podstaw:
http://nintendoage.com/forum/messagevie ... eadid=7155
I przetlumaczone na PL kilka w/w:
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4809.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4810.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4824.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4873.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4876.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=5022.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=5047.0
A tu juz zaawansowane tutki:
http://nintendoage.com/forum/messagevie ... adid=33287
No i jakies ksiazki o 6502:
http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6432.0
http://atarionline.pl/biblioteka/materi ... 20(v2).pdf
Tu od podstaw:
http://nintendoage.com/forum/messagevie ... eadid=7155
I przetlumaczone na PL kilka w/w:
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4809.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4810.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4824.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4873.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4876.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=5022.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=5047.0
A tu juz zaawansowane tutki:
http://nintendoage.com/forum/messagevie ... adid=33287
No i jakies ksiazki o 6502:
http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6432.0
http://atarionline.pl/biblioteka/materi ... 20(v2).pdf
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2976
- Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
- Kontakt:
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Powodzenia
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Sorki za post pod postem:
Wkrecilem sobie ostatnio metody zrobienia przeciwnikow majacych jako-takie IQ.
Moze nie mysla i sa dalej debilami, ale potrafia robic cos wiecej niz leciec prosto przed siebie ostatecznie zapetlajac sie
Prosty moj wynalazek - enemy skacze, biega, na razie nie wymyslilem nic aby uskutecznic jego randomowosc, ale jest proste uwzglednienie mojego poruszania sie, ktore wplywa na losowosc ruchow enemy. Docelowo chce zrobic aby "widzial" postac gracza i za wszelka cene chcial dorwac
http://wyslijto.pl/plik/x5td8k3j8r
http://sendfile.es/pokaz/645933---udpk.html
Nie ma problemu aby dodac wiecej takich przeciwnikow A jak jeszcze ulepszy sie IQ to by wyszlo naprawde ciekawie.
Wkrecilem sobie ostatnio metody zrobienia przeciwnikow majacych jako-takie IQ.
Moze nie mysla i sa dalej debilami, ale potrafia robic cos wiecej niz leciec prosto przed siebie ostatecznie zapetlajac sie
Prosty moj wynalazek - enemy skacze, biega, na razie nie wymyslilem nic aby uskutecznic jego randomowosc, ale jest proste uwzglednienie mojego poruszania sie, ktore wplywa na losowosc ruchow enemy. Docelowo chce zrobic aby "widzial" postac gracza i za wszelka cene chcial dorwac
http://wyslijto.pl/plik/x5td8k3j8r
http://sendfile.es/pokaz/645933---udpk.html
Nie ma problemu aby dodac wiecej takich przeciwnikow A jak jeszcze ulepszy sie IQ to by wyszlo naprawde ciekawie.
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 3400
- Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
- Lokalizacja: okolice Mielca
Re: Tworzenie gier na NESa
Siudym kojarzę Cię z forum emunes i gameonly, twoje poty czyta się bardzo przyjemnie i zawsze coś ciekawego można z nich wyłapać. udzielaj się więcej na retroage
Famicom!
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Mozliwe, ze cos bardziej sensownego wyprodukuje na NES. Ciagle ulepszam silnik, co chwile jakies bugi sie wylapuje - ale ogolnie juz jest bardzo przyjemnie:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demko.nes
Na razie cztery mapki sa - loadery w prawo/lewo zaleznie od mapki roznie zmieniaja na inne (testowo wszystko)
http://www.youtube.com/watch?v=LZ8-E1alZtU
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demko.nes
Na razie cztery mapki sa - loadery w prawo/lewo zaleznie od mapki roznie zmieniaja na inne (testowo wszystko)
http://www.youtube.com/watch?v=LZ8-E1alZtU
Ostatnio zmieniony 2016-01-28, 23:00 przez siudym, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 1050
- Rejestracja: 2014-11-21, 01:48
Re: Tworzenie gier na NESa
Wygląda nieźle, ale muzyka wymaga trochę pracy
-
- 'czasem cos napisze'
- Posty: 335
- Rejestracja: 2006-05-05, 23:20
Re: Tworzenie gier na NESa
Nieco zmian, dodaje co chwile jakies wynalazki
Link ten sam.
Muzyka dodana tymczasowo aby cos pyrkalo w tle. Ogolnie grafika, muza to chwilowo aby w fazach testu cokolwiek bylo wydac i slychac
EDIT: Dzis udalo mi sie dodac silnik muzyczny FamiTone... Wczesniej za nic w swiecie nie moglem go ogarnac. Teraz zrobienie muzyki czy efektow dzwiekowych jest super proste! Sklecilem prosta nutke i nieco efektow.
Link ten sam.
Muzyka dodana tymczasowo aby cos pyrkalo w tle. Ogolnie grafika, muza to chwilowo aby w fazach testu cokolwiek bylo wydac i slychac
EDIT: Dzis udalo mi sie dodac silnik muzyczny FamiTone... Wczesniej za nic w swiecie nie moglem go ogarnac. Teraz zrobienie muzyki czy efektow dzwiekowych jest super proste! Sklecilem prosta nutke i nieco efektow.