RetroAge Recenzja, Game Boy Color Game & Watch Gallery 2
RecenzjaGame Boy Color

Game & Watch Gallery 2

Loading

Rok po wydaniu Game & Watch Gallery Nintendo wydało drugą część serii G&W na konsolę Game Boy Color.

Game & Watch Gallery 2 jest już w pełni kolorowa i zawiera 6 gier, które dokładniej opisane zostały poniżej. Zmiany dokonane zostały jeszcze w „Gallery Corner” oraz menu głównym gry. Każda z dostępnych gier posiada 2 odmiany:
– wersje classic do złudzenia przypominają oryginalne gry, które wydane zostały na przełomie lat 80 – 90;
– wersje modern posiadają natomiast nową szatę graficzną i nową muzykę. Zmienione zostały także postacie, którymi sterujemy na te znane z Mushroom Kingdom (Mario, Peach, Toad, DK Jr. itp.).
Wspólną cechą dla obu wersji jest opcja gry na poziomie trudności trudnym (hard) lub łatwym (easy), a także stale zwiększająca się prędkość gry. Za każdym razem gdy zbliżamy się do kolejnych stu punktów poziom gry zwiększa się. Niektóre gry (np. Chef) oferują grę na poziomie bardzo trudnym po zdobyciu 1000 punktów w dowolnej wersji (moder, classic).

Oprócz gier w Game & Watch Gallery 2 znajduje się tak jak i poprzednio Gallery Corner, do którego dostać się można wchodząc we View Gallery. W środku znajdziemy:
– music room (pokój muzyczny), w którym posłuchać możemy muzyki z gier znajdujących się na składance Game & Watch Gallery 2,
– note board (tablica), w którym znajdziemy cenne wskazówki do gier,
– museum to kolejne ciekawe miejsce w Gallery Corner, w którym znajdują się poukrywane pod 24 znakami zapytania tytuły gier z serii G&W. Odkrywamy je po zdobyciu 5 gwiazdek.
Gwiazdki zdobywa się po każdorazowym przejściu 200 punktów. W każdej z gier, zarówno w wersji modern jak i classic, maksymalnie zdobyć można 10 gwiazdek (5 gwiazdek w wersji easy i 5 gwiazdek w wersji hard każdej z gier).
– w Gallery Corner znajduje się jeszcze jeden element ale jak do tej pory go jeszcze nie odkryłem więc nie jestem w stanie powiedzieć co to jest.

Helmet
Jak każda gra z serii Game & Watch Gallery tak i Helmet ma swojego odpowiednika wydanego w roku 1980 w serii Gold.
Nasze zadanie polega na bezpiecznym przechodzeniu z jednego do drugiego budynku. W wersji classic należy unikać spadających z góry wiader, śrubokrętów, kluczy i młotków. Zadaniem Maria w wersji modern jest dostanie się z zamku do domu w kształcie grzybka. Podczas przechadzki przeszkadza nam latający Koopa Paratrooper zrzucając młotki i kule z kolcami. Co jakiś czas podczas gry pojawia się przycisk z literą P. Po wciśnięciu tego przycisku na planszy, po której biegamy pojawią się monety. Im więcej monet zbierzemy tym wolniej będziemy się poruszać. Z każdą zebraną monetą trudniej jest też uciekać przed spadającymi z nieba młotkami.
Po trzeciej stracie życia gra się kończy. Na szczęście istnieje możliwość zregenerowania straconych żyć zdobywając 200 czy 500 punktów.

Parachute
Gra Parachute wydana została w roku 1981 w wersji Wide Screen, a także w 1998 roku w serii Mini Classic.
W wersji classic nasz bohater, którym kierujemy siedzi w łodzi, a naszym zadaniem jest wyłapywanie wyskakujących z helikoptera spadochroniarzy. Gdy któryś ze spadochroniarzy spadnie do wody tracimy życie. Niektórzy spadochroniarze spychani są przez niewidoczny wiatr na lokalne drzewo aby następnie się odbić i ponownie polecieć w dół.
W wersji modern łódką kieruje Mario wyłapując spadających z latającego statku Toad’ów, Yoshich i DK Jr’ów. Co jakiś czas jednego ze spadochroniarzy – Toad’a – niewidoczny wiatr spycha do armaty stojącej na wybrzeżu, która po pewnym czasie go wystrzeliwuje. Postacie spadają z różną prędkością z czego najszybciej spada DK Jr, a najwolniej Toad. W wodzie na spadochroniarzy czyha wielka ryba. Po wpadnięciu postaci trzy razy do wody gra się kończy.
Stracone życia odnawiają się po przekroczeniu 200 i 500 zdobytych punktów. W wersji modern po przekroczeniu każdych 100 punktów otrzymujemy bonus w postaci gwiazdy z kilkoma punktami ekstra.

Vermin
Oryginalny Vermin w postaci gry LCD wydany został w 1980 roku w serii Silver. W wersji classic naszym zadaniem jest obrona przez inwazją kopiących kretów. Do walki z nimi przyznano nam dwa młotki – po jednym na każdą rękę. Po trzech straconych życiach gra się kończy. Nie ma możliwości zregenerowania straconych żyć.
W wersji modern sterujemy Yoshim i musimy bronić jajka przed sługami Bowsera (Koopa Paratrooper , Koopa Troopa, a także Boo). Jeżeli któreś z sześciu jajek zostanie stłuczone gra się natychmiast kończy. Po przekroczeniu 200 i 500 punktów skorupki jajek zostają odnowione o ile uda nam się zdobyć serduszko.

Donkey Kong
Oryginalnie gra Donkey Kong wydana została w 1982 roku w serii Multi Screen. W obu wersjach nasze zadanie polega na zrzuceniu z platformy olbrzymiej małpy zwanej Donkey Kong i uratowanie przetrzymywanej przez niego księżniczki.
W wersji modern kierujemy Mariem i musimy dostać się do drzwi znajdujących się w górnej części ekraniku. Każdorazowe wejście w drzwi zmniejsza platformę, na której rezyduje DK. Po czwartym wejściu platforma znika, a Donkey Kong spada na pysk.
Podczas drogi 'na szczyt’ przebiegła małpa rzuca w nas coraz szybciej beczki, które należy przeskakiwać.
Po stracie trzech żyć gra się kończy, na szczęście gra oferuje regenerację straconych żyć po przekroczeniu 200 punktów. W wersji modern regenerowana jest tylko jedna strata życia dopiero gdy zdobędziemy wyrzucone serduszko.

Ball
Gra Ball wydana została w 1980 roku w serii Silver. Naszym zadaniem jest żonglowanie dwoma (easy) lub trzema elementami (hard) umiejętnie manewrując rękoma.
Yoshim kierujemy w wersji modern, a nasze zadanie polega na podbijaniu różnych przedmiotów za pomocą rakiety tenisowej. Za przekroczenie wyniku 1000 punktów otrzymamy możliwość wyboru postaci, którą będziemy grali w wersji modern.
W obu wersjach po upuszczeniu odbijanego przedmiot gra się natychmiast kończy.

Chef
Gra Chef wydana została w 1981 roku w serii Wide Screen. Chef zwany jest potocznie 'kucharzykiem’ i wydany został także przez rosyjską firmę Elektronika. W obu wersjach naszym zadaniem jest odbijanie jedzenia w kuchni i niedopuszczenie do upadku na podłogę.
W wersji classic poruszamy się po kuchni (lewo, prawo) podrzucając rybą, kurczakiem i kiełbasą. Co jakiś czas ukrywający się w koszyku kot łapie i przytrzymuje przez krótką chwilę podrzucone jedzenie. Na spadające jedzenie czai się czekająca w rogu mysz. Nie pozwól jej złapać smakołyka!
Gra kończy się w momencie gdy po raz trzeci podrzucone jedzenie spadnie na podłogę. Na szczęście istnieje możliwość zregenerowania utraconych żyć po osiągnięciu 200 czy 500 punktów.
W wersji modern po kuchni poruszamy się księżniczką Peach odbijając jedzenie wyrzucane przez braci Mario. Do pomocy mamy Yoshiego, który wielokrotnie ratując nam skórę jest w stanie połknąć spadające na podłogę jedzenie. Yoshi porusza się zawsze za nami i w łatwy sposób pozwala nam na pozbycie się zbyt dużej ilość podrzucanego jedzenia. Należy jednak uważać aby nie karmić go spalonym żarciem.
Po raz trzecim upadku jedzenia na podłogę gra się kończy. Możliwa jest także regeneracja utraconych żyć po osiągnięciu wyniku 200, a potem 500 punktów i złapaniu wyrzucanego serduszka.

Szata graficzna i muzyczna
Game & Watch Gallery 2 jest w pełni kolorowa na konsoli GBC/GBA/GBA SP. Grafika w porównaniu do poprzedniej wersji jest odrobinę ładniejsza. Wersje classic pozostają zgodne z oryginałami, natomiast ich wersje modern prezentują się bardzo ładnie w nowej szacie graficznej i muzycznej. Jedyne zastrzeżenie jakie mam, to grafika w grze Ball w wersji modern – postać Yoshiego/Maria wygląda jakoś dziwnie nienaturalnie.

Podsumowanie
Być może dla wielu osób które tego typu gry nie przypadły do gustu nie odnajdą się w serii G&W. Gry wyglądają na prostackie i łatwe ale już po kilku chwilach gry przekonujemy się, że takie nie są. Zdobycie 1000 punktów nie jest zadaniem łatwy a wielokrotnie jest wyzwaniem, któremu sprostać nie można. Dłuższa gra pozwoli na bliższe zapoznanie się z daną grą. W dowolnym momencie możemy zapisać stan gry wciskając START i wyłączając konsolę. Po jej ponownym uruchomieniu na ekranie tytułowym pojawi się informacje o „INTERUPT SAVE ” i możliwością kontynuacji zapisanej gry. Szkoda, że G&WG 2 posiada tylko 6 gier, których jest stanowczo za mało. Naszą zabawę rozpoczynamy tylko z pięcioma grami, a szóstą grę – Ball – odkrywamy po zdobyciu odpowiedniej ilości gwiazdek. A może ukryta jest tam jeszcze jakaś gra?

Game & Watch Gallery 2 jest to pierwszy tytuł, od którego rozpocząłem kolekcjonowanie tej serii gier. Oczarowała mnie prostota gry, a także jej niesamowita grywalność. Kolejnym plusem tej składanki jest jej niska cena, za która można ją kupić. Bardzo podoba mi się museum, w którym odkrywamy i poznajemy kolejne tytuły serii G&W, wychodzące w latach 80 – 90. Zdobywanie gwiazdek i odkrywanie nowych elementów gry jest świetnym sposobem na to aby wciągnąć gracza do dłuższej zabawy. Game & Watch Gallery 2 pochłonęła bardzo dużą ilość mojego wolnego czasu w wakacje 2005 roku.
Moim skromnym zdaniem Game & Watch Gallery 2 to bardzo dobry produkt, w który należy się bezwzględnie zaopatrzyć.

Ocena ogólna

Game & Watch Gallery 2

GAME BOY COLOR

Grafika
80%
Dźwięk
90%
Grywalność
90%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.