RetroAge Konsola, Game Boy Advance Game Boy Advance SP
KonsolaGame Boy Advance

Game Boy Advance SP

Loading

Game Boy Advance SP wypuszczony został na rynek 14 lutego w Japonii 2003, 23 marca w Ameryce Północnej i 28 marca w Europie. Konsola jest kompatybilna w tył, czyli uruchamia gry z konsol Game Boy i Game Boy Color. Może się jednak zdarzyć, że niektóre gry nie będą działać, ja spotkałem się z problemem z grą Road Rash z Game Boy’a.

Konsola technicznie jest identyczna z Game Boy Advance, różnicami są:
– podświetlenie – jako pierwsza przenośna konsola Nintendo posiada wbudowane podświetlenie (która dotarła do US i EU). Pierwsze podświetlenie posiadał Game Boy Light
– akumulator Li-ion [AGS-003] – dodatkowo w zestawie z konsolą otrzymywaliśmy zasilacz. Akumulator wystarcza na 10 godzin gry z włączonym podświetleniem i 18 z wyłączonym podświetleniem.
– różnica w kształcie
– brak wejścia na słuchawki [jack] – aby słuchać muzyki na słuchawkach należy kupić specjalny adapter [AGS-004]. Można kupić także nie oryginalny ale jak z jakością to nie wiem bo nie mam jak porównać
– sposób wkładania kartridży – do tej pory należało wkładać od góry konsoli, teraz wejście na kartridż jest od spodu. Wyklucza to grę w Kirby’s Tilt 'n’ Tumble.

GBA SP posiada 32 bitowy ARM procesor (ARM7TDMI) oparty na arch. RISC, który jest bardziej przyjazny dla programistów w języku C aniżeli 8-bitowy Z80. Oprócz 32-bit. procesora konsola Game Boy Advance SP posiada dodatkowo 8,4-MHz procesor Z80 służący do uruchamiania gier z Game Boy i Game Boy Color. Oba procesory nie mogą działać jednocześnie.

Konsola Game Boy Advance SP posiada ekranik 2,9 cala, którego maksymalna rozdzielczość to 240×160 piksli.
Gry z konsol Game Boy i Game Boy Color uruchamiają się w rozdzielczości 160×144 lub 240×144 (obraz rozciągnięty), zmienić to można klawiszami L i R. Gry z GBA odpalają się w pełnej rozdzielczości na pełnym ekranie.

GBA posiada także wbudowany serial port, w którym umieszczany jest kabelek link. Możliwe jest podłączenie do 4 konsol GBA i wspólną grę. Zwykle aby pograć np. we 2 osoby potrzebne są dwie sztuki tej samej gry, lecz jest kilka gier, które umożliwiają grę w kilka osób na 1 kartridżu (np.: Mario Kart Super Circuit, Game & Watch Gallery Advance).
Od 2004 roku możliwa jest także gra bezprzewodowa dzięki Wireless Adpater. Niestety większa część dostępnych gier nie obsługuje tego urządzenia i trzeba użyć kabelka.

Lista gier, które umożliwiają wspólną grę na 1 kartridżu:
– Advance Wars
– F-Zero: GP Legend
– F-Zero: Maximum Velocity
– Game & Watch Gallery Advance
– Mario Kart Super Circuit
– The Chessmaster

Oznaczenie: AGS-001 (konsola), AGS-003 (akku)

CPU: 32 bitowy ARM (ARM7TDMI) i 8,4-MHz Z80
Pamięć: 32KB WRAM + 96KB VRAM + 256KB WRAM
Wyświetlacz: TFT kolorowy LCD
Rozmiar wyświetlacza: 40.8 mm x 61.2 mm
Rozdzielczość: 240 x 160 piksli
Paleta: 32768 kolorów
Dźwięk: głośniczek mono, wejście stereo na słuchawki [jack]
Serial Port: Do 4 konsol GBA, do 2 konsol GB/GBC
Zasilanie: 2 baterie AA lub zasilacz
Wymiary: 83 mm (głębokość) x 81 mm (szerokość) x 24 mm (wysokość)

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.