RetroAge Recenzja, DS Kirby Power Paintbrush
RecenzjaDS

Kirby Power Paintbrush

Loading

Gra znana jest także pod tytułami: Kirby: Cursed Canvas [US], Touch! Kirby Mahou no Efude (JPN), a takżeKirby Power Paintbrush [EU]. Jest to 3 odsłona Kirbiego w kulistej postaci. Poprzednio mogliśmy nim sterować w Kirby’s Dream Course na konsoli Super NES i w Kirby Tilt 'N’ Tumble na konsoli Game Boy Color.

Na kartridżu możemy zapisać stan gry, dostępne są 3 sloty [1, 2, 3]. Po przejściu każdej planszy stan gry zapisuje się automatycznie.
Przejście gry w 100% nie jest łatwym wyczynem, ale jest możliwe przy odrobinie cierpliwości i sporej ilości czasu poświęconej grze.
Jak prawie każda z części Kirbiego i ta jest 'kolekcjonerska’. Głównym wątkiem gry jest pokonanie wiedźmy Drawci i przywrócenie spokoju krainie Dream Land. Drawcia zmieniła całą krainę w malowidła, a przy próbie jej powstrzymania przez Kirbiego zmieniła naszego różowego bohatera w kulkę.
Pokonanie wiedźmy zniweluje czar rzucony na Dream Land, a także pozwoli Kirbiemu powrócić do normalnej postaci. Kulki z kończynami.

Menu główne gry Kirby Power Paintbrush podzielone jest na:
– MAIN GAME
– RAINBOW RUN
– SUBGAMES
– MEDAL SWAP
– OPTIONS.

MAIN GAME
Nasza gra podzielona jest na 8 leveli. Każdy level składa się z trzech plansz, oprócz ostatniego, w którym są tylko dwa.
Dostępne są następujące etapy gry:
– Reddy Land
– Arange Gorge
– Iello Adventure
– Neo Gred
– Bloo Hills
– Omarine Zone
– Wonder Lilane
– The World of Drawcia.

Czyli łącznie do przejścia mamy 23 plansze nie licząc bossów i mini gier. W każdej planszy [stage] do zdobycia mamy 1 medal, ogólnie trzeba zdobyć 3 medale na planszę [level]. Po przejściu 3 plansz czeka nas walka z jednym z trzech bossów – do wyboru.
Jako, że w ostatnim levelu dostępne są tylko dwie plansze to zdobyć możemy tylko 2 medale.
Po przejściu każdej z plansz pojawia się mini gra zwana Dash Game, w której naszym zadaniem jest wyskoczenie jak najdalej. Pomagać możemy sobie rysując linię i 'tykając’ Kirbiego.

Dzięki zdolności kopiowania umiejętności, Kirby może być ognistą kulą, kołem, balonem, iskrą, rakietą, kamieniem, tornadem, iglasty, uzbrojony w promień, a także ma możliwość mrożenia i detonacji. Umiejętności Kirbiego uzależnione są od przeciwnika, którego dotkniemy.
W dowolnym momencie jeżeli dana umiejętność nie jest nam już potrzebna możemy ją odrzucić klikając na jej nazwie w lewym dolnym rogu dolnego ekraniku.

RAINBOW RUN
Dostępnych jest 7 leveli, które odkrywają się wraz z naszym zaawansowaniem w normalnej grze plus 1 level specjalny po odkryciu go w MEDAL SWAP.

W każdym levelu dostępne są 3 plansze, a każda z plansz składa się z 2 typów rozgrywki:
– Time Trial [należy się jak najszybciej dostać do drzwi wyjściowych]
– Line Trial [należy zużyć jak najmniej farby].

W zależności od czasu w jakim dostaniemy się do drzwi wyjściowych [Time Trial] lub ilości zużytej farby [Line Trial] otrzymujemy odpowiednią ilość medali – ale maksimum 3 na jeden typ rozgrywki.

Zręcznie rysując przez 7 leveli możemy otrzymać 126 medalów, każdy level to 18 sztuk. W specjalnym levelu jest 8 plansz, w których możemy zdobyć maksymalnie 48 medali.

SUB GAMES
To trzy gry, w które pogramy po przejściu każdego z bossów. Są to po prostu gry z bossami.

MEDAL SWAP
W tym miejscu wymieniamy zdobyte medale [a jest ich 250] na nagrody:
– piosenki
– nowe rodzaje linii do rysowania Kirbiemu drogi
– zwiększenie ilości energii Kirbiemu
– specjalne plansze w RAINBOW RUN
– nowe postacie, które można wybrać zamiast Kirbiego [ Dedede Ball, Meta Knight Ball i …].

OPTIONS
W opcjach mamy :
– SETTINGS -możliwość zmiany typu naszej farby [po odkryciu nowych rodzajów w MEDAL SWAP :P], wybór dźwięku, a także możliwość pogadania przez Pictochat
– TRAINING
– DATA – możliwość usunięcia bieżącego profilu
– SOUND TEST.

Nie da się ukryć, że Kirby Power Paintbrush to gra unikatowa. Ostrzegam, że wciąga!. Niestety jest trochę za krótka [mało plansz] i żmudna [zdobywanie medali]. Rozważając samą grywalność to jest genialna, nawet nie sądziłem, że ten pomysł będzie tak dobry. W grze mamy niewielki wpływ na Kirbiego, możemy go 'tykać’ dzięki czemu przy starciu z wrogami nie straci energii. Głównie wpływamy na otoczenie w jakim się Kirby porusza rysując mu linie po jakich ma się toczyć, broniąc go przed laserami itp. Możemy także 'tykać’ wrogów różowego kolegi, którzy przez krótki okres czasu są oszołomieni i można ich łatwo unicestwić.

Rysowana farbą droga w niedługim czasie znika, a sama farba jest odnawialna. Szybciej odnawia się gdy Kirby znajduje się na stałym gruncie, a o wiele wolniej odnawia się gdy Kirby jest w powietrzu.
Sterowanie w grze jest bardzo proste i intuicyjne, wszystkie podstawowe ruchy i umiejętności zostają pokazane w treningu na początku gry.

W grze górny ekranik pokazuje nam na mapce planszy gdzie jesteśmy, ilość żyć, zdrowie, zdobyte gwiazdki, a także stan farby. Graficznie gra wypada bardzo dobrze, śliczna i bardzo dobrze dopracowana grafika mile cieszy oko gracza. Dźwięki i muzyka jest także na wysokim poziomie, idealnie dobrane do gry, a także umiejętności Kirbiego.

Nie da się ukryć, że przy tej grze można świetnie spędzić czas. Na pytanie „Czy warto kupić i grać?”. Odpowiadam: „Warto!”

Ocena ogólna

Kirby Power Paintbrush

NINTENDO DS

Grafika
90%
Dźwięk
90%
Grywalność
90%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.