RetroAge Recenzja, SNES Tetris & Dr Mario
RecenzjaSNES

Tetris & Dr Mario

Loading

Tetris – wybitny przedstawiciel radzieckiej myśli technicznej, stworzony w 1984 przez Aleksieja Pażytnowa w Moskiewskiej Akademii Nauk. Najpopularniejsza komputerowa gra świata, i prawdziwy system seller monochromatycznego GameBoy’a. Jak jednak sprawić, aby gracz zechciał kupić kolejną wersję tym razem na 16-bitoweg SNES’a? Można np. dorzucić na carcie drugą grę. Zapraszam do recenzji Tetris & Dr Mario.

Tetris

Jako pracownik działu przyjęć magazynu korporacji „Tetrion” zajmujemy się odpowiednim rozłożeniem przychodzących paczek na hali. Pomieszczenie, w którym przyszło nam pracować pozwala umieścić 21 palet o pojemności 10 paczek każda. Z początku zadanie wydaje się bardzo proste – pod drzwi kurier dostarcza przesyłki zwane „Tetramino”. Każde z nich składa się z 5 paczek połączonych w 7 różnych konfiguracjach nazwanych przez fachowców „I”,”T”,O”,”L”,”J”,”S” oraz „Z”. Ograniczone pole manewru w hali przyjęć pozwala nam jedynie na obracanie przesyłkami w lewo bądź prawo, oraz przesuwanie ich w tych samych kierunkach oraz w dół. Aby skomplikować sprawę palety są odbierane z magazynu dopiero po ich całkowitym zapełnieniu paczkami. Jak można się domyślić niezbyt często dostajemy paczki w najbardziej odpowiadającej nam w danej chwili konfiguracji. Na domiar złego, gdy po nieprzemyślanym rozkładzie przesyłek w pomieszczeniu zabraknie nam miejsca na nowe przesyłki, zostajemy zwolnieni z pracy. Aby nasza sytuacja nie była zbyt tragiczna pracodawca zapewnia nam dwa „ułatwienia”. Po pierwsze kurier informuje nas, jaką konfigurację paczek będzie miała kolejna przesyłka. Po drugie pracownik magazynu jest w stanie odebrać na raz nawet 4 pełne palety – sytuacja ta następuje najczęściej po odpowiednim użyciu tetramina „I” – krzyczymy wtedy „Tetris” i pracownik magazynu podjeżdża do nas wózkiem widłowym zdolnym przewieźć cztery palety.

Pracę miała umilać nam odtwarzana na hali muzyka. Niestety dobór utworów wywołuje na początku senność, a gdy zaczyna nam brakować miejsca na nowe przesyłki tempo niespodziewanie przyspiesza wprowadzając dodatkowy stres. Sytuacji nie poprawia także monotonny, nieruchomy wystrój miejsca pracy – w tym przypadku szef mógł się dużo bardziej postarać.

Dr Mario

Pewnego razu w Zgrzybiałym Królestwie wydarzyła się straszna rzecz – Księżniczka Peach zachorowała na tajemniczą nieznaną wcześniej w tych rejonach chorobę. Najlepszym wyjściem w tym wypadku byłoby sprowadzenie lekarza z odległej krainy, w której mieszkają znajomi Księżniczki bracia Mario. Niestety zazdrosny Mario nie zgodził się żeby jakaś obca osoba obmacywała jego wybrankę serca i postanowił samemu zabrać się za jej leczenie za pomocą zakupionych w pobliskiej aptece medykamentów. Cóż zabawa w „doktora” w tak poważnym momencie nie jest najlepszym pomysłem, i jednym ratunkiem dla Brzoskwinki wydaję się być czuwająca nad nią opatrzność. Rola opatrzności w tym przypadku przypada tobie drogi graczu. Aczkolwiek musisz pamiętać, iż postawione przed tobą zadnie nie należy do najłatwiejszych. Organizm Księżniczki został opanowany przez 3 rodzaje śmiercionośnych wirusów – czerwone, żółte oraz niebieskie. Aby utrudnić nam zadanie Mario zakupił nowoczesnych dwuskładnikowych tabletek, na szczęście w odpowiadających wirusom kolorach. Nasze zadanie polega na takim manipulowaniu dostarczanych przez hydraulika kapsułek, aby połączeniu z wirusem bądź też wirusami utworzyły pionowy lub poziomy łańcuch złożony z czterech elementów jednego koloru, dzięki czemu dany rząd ulega anihilacji. Musimy także uważać, aby nie przekroczyć możliwości absorpcji tabletek przez organizm – w przeciwnym przypadku nasz pacjent zaliczy zgon. Na szczęście dla naszej Księżniczki okazało się, iż jej choroba miała bardzo lekki przebieg i bardzo szybko jesteśmy w stanie uporać się z problemem. Niestety, Mario zachęcony sukcesem postanowił wyleczyć pozostałych zarażonych wirusami mieszkańców Królestwa. Jak możecie się domyślać każdy kolejny pacjent jest coraz bardziej zainfekowany wirusami…

W przypadku Dr Mario nadal mamy do czynienia z dość ubogą oprawą wizualną. W stosunku do Tetrisa pojawiają się jedynie dwa animowane elementy – rzucający tabletki Mario, oraz powiększone nabijające się z gracza wirusy. W przypadku oprawy dźwiękowej wydaję mi się, że jest troszkę lepiej mimo to dalej bez rewelacji.

Tetris & Dr Mario

Dodatkową atrakcją obu gier jest tryb „vs.” w którym możemy zmierzyć się z partnerem/partnerką lub konsolą. Dodatkowo możemy zmierzyć się w tzw. Trybie „Mixed match”, w którym gramy na zmianę w „Tetris” następnie „Dr Mario” i na końcu znowu w „Tetris”.

W chwili obecnej mamy dostępne na rynku wiele różnych odmian Tetrisa, a także kilka wersji samego „Dr Mario”. Dlatego zestaw ten polecam bardziej maniakalnym fanom wymienionych gier. Chyba, że cart z grą będzie stosunkowo tani.

Ocena ogólna

Tetris & Dr Mario

SNES

Grafika
60%
Dźwięk
60%
Grywalność
100%

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.