Circle Pad Pro

Nintendo 3DS

Utworzono: 16 marca 2014
Autor: ramzes64
Odsłon:

396

Circle Pad Pro [CTR-009] to specjalna przystawka dla konsoli Nintendo 3DS, dzięki której dodajemy do konsoli drugą, prawą „gałkę” analogową – Circle Pad. Wraz z kolejnym analogiem dodane zostały również dwa przyciski ZL i ZR.

W pudełku z przystawką znajduje się również czarna opaska na nadgarstek - Nintendo 3DS wist strap [RVL-018(-01)] (niestety nie została ujęta w galerii). Circle Pad Pro zasilany jest jedną baterią AAA (LR03), która znajduje się w komplecie. Komunikacja z konsolą odbywa się bezprzewodowo.
Nintendo 3DS montuje się na wcisk. Platformę do grania trzyma mocno i stabilnie sześć gumek w przystawce - nie pozwalających na wyśliźnięcie się konsoli. Minusem jest jednak zakryty rysik, którego nie można wyjąć gdy handheld umieszczony jest w CPP. Należy to zrobić przed rozpoczęciem gry i umieszczeniem konsoli w przystawce.

Circle Pad Pro powstał dla bardziej hardcorowych graczy i wykorzystuje go dosłownie kilka tytułów. Wydanie tego akcesorium spowodowane było pewnie jakimś ruchem marketingowym w trwającej wojnie o klientów. Na starcie systemów Nintendo 3DS i Sony PlayStation Vita (która posiada dwa analogi) stworzenie drugiej „gałki” dało Nintendo argument do zamknięcia ust malkontentom narzekającym na brak drugiego analoga w nowej wtedy konsoli. Tym samym dało także nadzieję na gry ukazujące się równomiernie na obu platformach 3DS i PSV od zewnętrznych wydawców.
Jak się później okazało niewiele gier wykorzystuje to akcesorium. Tytuły które obsługują drugi analog można również uruchomić bez CPP – także jest to tylko opcjonalne zastosowanie. Przystawka wydana została w Europie na początku 2012 roku, sprzedawano ją osobno, a także w zestawie z grą Resident Evil Revelations. Niestety od momentu premiery przez prawie dwa lata (do momentu napisania tego artykułu) większość obsługujących drugą „gałkę” tytułów wydana była w 2012 roku – czyli w niewielkim odstępie czasu od premiery. Rok 2013 został CHYBA całkowicie pominięty, jeśli chodzi o gry zaprojektowane pod obsługę CPP.

Moim zdaniem Circle Pad Pro spisuje się znakomicie, testowany był głównie na demach: Resident Evil Revelations i Metal Gear Solid 3D: Snake Eater. Gra z dwoma analogami jest wygodniejsza i łatwiejsza. Konsola staje się wtedy dużo większa i nie można nazwać jej przenośną w 100%. Nintendo 3DS wraz z CPP tworzy kombo nazywane „potworkiem” – mi się jednak podoba. Uchwyt dzięki wyprofilowanemu kształtowi jest stabilny, jednak ekran jeśli trzymamy konsolę - nie leży centralnie między dłońmi. Nie przeszkadza to podczas gry, ale troszkę drażni – bo coś jest nie tak. Jeśli ktoś gra w domu na handheldzie i nie ma z tym problemu to będzie z tego produktu zadowolony. Z drugiej jednak strony ilość gier wykorzystujących to akcesorium jest niezadowalająca. Do tego należy przemyśleć, czy jakieś gry interesują nas z krótkiej listy tytułów obsługujących CPP. Zakup z pewnością należy przekalkulować, bo w chwili obecnej śmiem twierdzić że Nintendo odpuściło promowanie i jakieś sensowne wykorzystanie tego akcesorium. Od premiery przystawki ukazało się wiele świetnych gier od wydawcy, ale żadna z nich nie jest przystosowana pod Circle Pad Pro.

Ja jednak po sprawdzeniu dem jestem przekonany, że gra się dużo lepiej z przystawką. Nawet jeśli mam zagrać TYLKO w dwa interesujące mnie tytuły z listy: RE:R i MGS 3D – to i tak wiem, że rozgrywka na dwie „gałki” będzie przyjemniejsza, z większą immersją. Pozostałe tytuły nie koniecznie trafiają w moje gusta.

* Jakiś czas po premierze Nintendo 3DS XL wydano także specjalną przystawkę do większej wersji konsoli – Circle Pad Pro XL. Odbyło się to w pierwszej połowie 2013 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie