Metroid Prime Pinball

Nintendo DS

Utworzono: 16 maja 2006
Autor: Gimiak
Odsłon:

1195

Metroid Prime Pinball to pierwszy, bardzo dobry pinball na DS'a. Stworzony został przez firmę Fuse Games, którzy odpowiedzialni są za Mario Pinball Land na konsolę Game Boy Advance.

Do gry dodawany jest Rumble Pak, który umieszcza się od spodu konsoli w 'Slot 2'. Rumble Pak wibruje za każdym razem gry uderzymy w ścianę, dotkniemy potwora czy będziemy strzelać z rakiet w normalnej postaci Samus'a. Oprócz wibracji, Rumble Pak wydaje też dźwięki.

Menu główne gry składa się z:
- Multi Mission
- Single Mission
- Wireless Mission
- Options [włącz/wyłącz podświetlenie, włącz/wyłącz rumble]

Multi Mission
Naszym głównym zadaniem jest zdobywanie artefaktów, a przy okazji podbijanie wyniku.
Na początku do dyspozycji mamy dwa stoły:
- Pirate Frigate
- Tallon Overworld.
Na każdym stole znajdują się mini-gry, każda z mini gier posiada 3 stopnie trudności. Za każdą wykonaną misję [mini-grę] otrzymujemy artefakt.

Do dyspozycji mamy następujące misje:
- Shriek Shootout
- Beetle Blast
- Burrower Bash
- Clone Multiball
- Parasite Purge
- Phazon Multiball
- Gunship Multiball [Tallon Overworld]
- Metroid Mania
- Phazon Frenzy
- Space Pirate Panic
- Triclops Terror [Tallon Overworld]
- Wall Jump
- Hurry Up.

Misje uzależnione są od stołu, na którym gramy. Po wykonaniu wszystkich misji na danym stole, przenosimy się do miejsca wyboru planszy. Po przejściu pierwszego stołu odkrywają się dwa kolejne:
- Phendrana Drifts [możemy zdobyć 'Power Bomb']
- Phazon Mines [możemy zdobyć 'Missle'].
Missle możemy użyć tylko podczas Combat Mode w Combat Source, Power Bomb możemy użyć w dowolnym momencie.

W grze występuje 9 podstawowych wrogów [Shriekbat, Beetle, Parasite, Burrower, Metroid, Space Pirate, Triclops, War Wasp i Puffer] plus kilku bossów. Po przejściu każdego z bossów przechodzimy ponownie do miejsca wyboru stołu. Na każdym ze stołów znajdziemy pełno odbijaczy, ramp, zawirowań czy wrogów.

Po zdobyciu 12 artefaktów mamy dostęp do Artifact Temple. Po ukończeniu Artifact Temple czeka nas walka z największym wrogiem Samus. Samus w postaci kuli posiada 8 kreseczek zdrowia. Nasze zdrówko zmniejsza się po strzale czy złapaniu przez wroga, lecz możemy je także zregenerować łykając porcję 'witaminek', które zwiększą naszą odporność o 2 kreseczki.

Single Mission
Wybierając tą opcję, na początku dostępne mamy tylko dwa stoły. Kolejne pojawią się po ich odkryciu. Nowe stoły odkrywamy przez intensywną grę w 'Multi Mission'. Celem naszej zabawy jest zdobycie jak największego wyniku.

Wireless Mission
Dostępny jest tylko jeden stół - Magmoor Caverns, a naszym celem jest osiągnięcie wyniku 100,000. Gracz, który pierwszy go osiągnie wygrywa pojedynek. Jeżeli nie ma więcej osób chętnych do gry, możemy poćwiczyć sami na tym stole.

Grafika prezentuje się bardzo dobrze, w grze występują różne efekty specjalne. Najbardziej zaskoczyła mnie pogoda na stole Tallon Overworld, gdzie w pewnym momencie widać błyski i zaczyna padać deszcz. Coś niesamowitego.

Dzwięk prezentuje się również bardzo dobrze. Uderzenie w dowolny stały element gry spowoduje wydawanie bardzo realistycznego i świetnie dobranego dźwięku. Każda z plansz ma swoją muzyczkę, pasującą do klimatu danego stołu. Podczas samej gry muzyka się zmienia jeżeli wykonujemy, którąś z misji.

Najważniejszą rzeczą dla mnie jako gracza jest grywalność, grafika czy muzyka może być słaba, ale jeżeli grywalność będzie mizerna to szybko odkładam grę na półkę. Musze przyznać - Metroid Prime Pinball mnie zachwycił. Świetna fizyka gry, idealnie działające 'łapki', pinball wzbogacony został także o możliwość ruszania stałem - wystarczy dotknąć ekranik dotykowy i nasz stół się rusza. Oczywiście poruszanie stołem nie zostało jakoś prymitywanie zrobione, dotykając prawą część ekraniku dotykowego poruszamy stołem z prawej strony.

Gra się nie nudzi, można wracać i wracać w celu świetnego spędzenia czasu. Zdobycie 12 artefaktów nie jest jednak rzeczą łatwą. Jak do tej pory to pierwszy pinball na konsole przenośne Nintendo, który tak realistycznie przypomina prawdziwy flipper.

Ocena ogólna 9,0

Autor: Gimiak

Grafika 90%

Dźwięk 90%

Grywalność 90%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie